Ja eszembe jutott még valami.Egy ismerősnek volt egyszer egy dáciaja , és az is ugyanezt csinálta.Szétszedte , és kiderült , hogy csak valami ami a vázhoz rögzítette lelazult.
Persze én nem halogatnám sokáig a javítást , mert elég ciki lehet ha kilencvennél a kezedben marad a kormány.
A kormányszerkezet az (általam) ismert esetek 100%-ában úgy van megoldva , hogy az elforduló részek siklócsapágyakban futnak.Ezek önkenő anyagúak , leginkább valamilyen bronz , de van még egy alkatrész amit tuti hogy cserélni kell ez pedig egy kardánkereszthez hasonló , ami azt a célt van hivatva szolgálni , hogy ne csak egyenesen futhasson a kormányrudazat , hanem szögben kicsik megtörni is tudjon , és így éri el a kormányművet.Persze ezt így elmondani egyszerű , de ehhez jöhet még egy csomó szirszar , amit esetleg meg kell bontani típustól függően (magasságállítás , esetleg ki-be lehet állítani)
Leginkább szemrevételezéssel. Esetleg előfordulhat, hogy a sérülés miatt elmászott a futóműgeometria - ez esetben kormányzási, egyenesfutási nehézségek, rendellenes gumikopás.
Szervusztok!
Hogyan lehet észrevenni ha sérült az egyik első lengőkar??? (Elsőkerekes a kocsi.)
Egy Fiat Puntórol van szó. Én nem vettem észre semit, de a szerelő most hívott, hogy ez van...
Hogyne lenne csapágy, kettő is van. Különben mi a nyavalyától forogna a kormánykerék tengelye, aka kormányrúd? Fix nem lehet ugye, mert akkor nem lehetne kormányozni, a levegőben meg úgy magától nem áll meg, az legfeljebb az indiai csodafakír kötele... :)
Hogy ennél a tipusnál épp golyóscsapágy vagy bronzpersely, azt nem tudom, de valamilyen csapágyazás mindenképpen van. A kormányoszlopban, a műanyag takarófrincfrancok alatt van egy acélcső, abban vannak a csapágyak.
A csere viszont mindenképp szivatós, a kormányzár/slusszkulcs/lopásnehezítés miatt kitekerhetetlen, csak fúrfaragással eltávolítható csavarokkal kell megküzdeni.
Nem tudom, hogy tudtok-e segíteni, de hátha. Egy 91-es VW passatom van és a kormánykerék föl-le irányban kotyog kb fél centit. Olyan mintha kikopott volna a csapágy de azt mondták nekem, hogy a kormánykeréknél nincs csapágy. Tudja valaki mi lehet, illetve hogyan lehet megszerkeszteni?
Aha, kosz Kulimasz, na emiatt kerdeztem pont, mert nem szeretnek mondjuk egy stab.palcaert "csak ugy" penzt kiadni, ha annak semmi koze az egesz bulihoz. a szakszervizek szeretik a tudatlan autost szivatni
a mostani kerdesem futomuvel kapcsolatos. arrol van szo, hogy az egyik elsokerekemnel a gumi belso felulete szepen le van ragva. az addig tiszta sor, hogy futomuvesnel ujra be kell allittatnom, de ami erdekelne, hogy szerintetek mi okozhatja ezt?
arra gyanakszok, hogy talan a szilentek engedtek kicsit el magukat (nem egy uj paripa), bar nem tudom, hogy akkor nem szimmetrikusan kellett volna-e a gumiknak kopni, tehat hogy a masik elso kerek belso feluleten is.
menetkozben zajt nem hallok.
akinek otlete van, megkoszonnem, ha beirna.
udv, AT
a tema megoldodott: kimerettem (nincs sajnos muszerem) a generatort, alapjaraton fogyasztok nelkul 14.07-et mutatott, utana nem lattam, mert nekem kellett nyomni a gazt, meg a villanyt kapcsolgatni :) de ez a szaki mar ertett hozza, ereztem, ahogy nekiallt.
a lenyeg: 3 cellam padlot fogott az aksiban (vmi szivokas-uszos muszerrel merte a vizet a cellakban), az ember azt mondta azert ment el a viz, mert cellazarlatnal ilyen elofordul.
aksi csere bejatszott, meg megusztam egy minimalis szervizkoltseggel. a generatorcsere tuti tobb lett volna.
A generátor váltóáramot termel úgy alapvetően, belül. A generátorházba van beépítve a diódahíd, ami egy háromfázisú, kétutas egyenirányító; tehát a generátorból már tényleg egyenáram jön ki, de ehhez kellenek a diódák is odabent.
A feszültségszabályzó pedig nevéhez híven a feszültséget szabályozza. Ez 14.4 volt fölé semmiképp se jó, ha megy - általában 14 volt körüli értéket állít be. Ez is a generátorba van építve, a szénkefetartóra rá, kiöntve műgyantával. Nem javítható-állítható, csak cserélni lehet. (Mellesleg a működéséhez szükséges gerjesztőáramot előállítandó van még három kicsi dióda is a nagyok mellé építve, szintén belül a generátorban. :)
no de akkor minek autóba dióda??? a generátor egyenáramot termel, az aksi egyenárammal megy! minek ide dioda ha nem feszt szabályozni? és itt most nem a grtez kötésről beszélek!
A dióda nen ugyanaz, mint a feszültségszabályzó. A dióda az áramot "egyengeti", úgy gondolom, hogy 2 utas 3 fázisú egyenirányító van rajta. A dióda a váltóáramból csinál egyenáramot (na azért enm ennyire egyszerű, de az áram-idő diagrammokat nem kezdem el magyarázni:-))
A fesz. szabályzó pedig az egyenáram nagyságát állítja be.
10.4-es Aro. 260-ért láttam hirdetni egész jó állapotút. Ha van a "nagyhazában" ismerősöd, aki átjár, igen olcsó az alkatrész.
És legalább nem elavult 2kerékhajtású.
:-)
robinmasters
nekem volt 1.1, de olyan állapotut nem kapsz 300-ért, ami meg van kímélve. Az meg tévhit, hogy olcsó a szervizelése. Csak, ha az eredti trabant cuccokhoz kell nyúlni akkor. Szal gondold meg. Ennyiért már autót is lehet kapni. :)
Autót vennék kb 2-300e között. Elvárások:
- négyütemű
- megbízható (már amennyire ebben az ártartományban ez elvárható)
- hiba esetén viszonylag olcsón javítható
- nem 5 autóból összehegesztett kétes eredetű csoda
Most úgy gondolom egy Trabant 1.1 talán beleillik ebbe a kategóriába. Ha valaki megosztaná velem efféle tapasztalatait, akkor hálás lennék.
Ha nem jó a fesz szabályzód, vagyis túl magas feszültséget enged az aksira, akkor túltölt, mint atom és "főzi" az akksit. Tehát kipárolog a víz belőle. Szerintem ez a probléma. Egy multiméterrel mérd meg magadnak üzem közben az akksi két pólusán afeszültséget, alapjáraton, fordulaton, felkapcsolt lámpával, lekapcsolttal és majd számolj be az eredményekről. Ha emlékezetem nem csal olyan 13,5-13,8 V körül kell lennie.
telitalalat: csillaggarazsom van.
problema 1 tehat megoldodott.
"de van maaasiiik" :)
naszoval az aksimbol idonkent kifogy a viz (kb 1500km-enkent), utana kell toltenem. szerintetek csak az akkumulatornal van a gebasz, vagy mas is kozrejatszhat (generator, fesz.szabalyzo)?
bemerettem egy szakemberrel, es azt mondta, hogy az aksi jo, es a generator is eloiras szerint tolt - csak valahogy nem hiszek neki 100%, mert akkor minek megy el a viz az akkumulatorombol???
Szerintem, ahogy így leírtad: ez bíz gyújtás-gond. Leginkább trafó. Annyit megér, amennyire elnézem a múveleteket: bele egy próbatrafót, oszt kiderül...
kovetkezo lenne a problemam, hatha lesz valakinek egy jo otlete.
reggel beulok a kocsiba, elindulok, es az elso finom fekezesnel femes hangot hallok (mintha elkoptak volna a betetek, de termeszetesen meg kozel sincsenek abban a stadiumban), ha letekert ablakkal hallgatozok - nyar van. utana meg 2-3 finomabb fekezesnel hallani, utana megszunik.
letezik, hogy megegettem a fekbeteteimet, es emiatt csinal igy? amugy a fekhatas OK, nem is nyikorog, semmi. meg utana ez a femes hang is elmulik, ha parszor rafekezek.
segitseget elore is kosz mindenkitol.
ja igen, ez ugyanaz a fekrendszer, amelyikre a multkor irtam, hogy egy savban a fektarcsa a balelso kerekemen mas szinben van elszinezodve - ha ez segit valamit...
ha meg kell nezetni, mert tavgyogyitani igy nem lehet, akkor leci finoman irjatok meg, hogy "SZET KENE SZEDNED, TE M@RHA!!" :-) ugyanis epp ezt akarnam veletek elkerulni: utalok emelozni, es nem is vagyok nagy spiler fekszerelesben
Én az injektorra gondolnék! NEm porlasztja anam "hugyozza" a benzint, és emellett valszeg a levegőkeverést is elrontja. Az egy dolog hogy a computer nem jelez. Egy másikéval kell kipróbálni!
Vagy tele van vízzel ott valami.
Új vagyok itt nagy problémával és mivel már kezdek kifogyni az ötletekből , és a szerelőkből is , próbáljatok segíteni.
A probléma tárgya egy kedves (mocskos,tetü,szemét,hulladék stb.)suzuki , ami olyannyira megbízható , legalábbis a közvélekedés szerint.Az autó nem az enyém (anyámé), de a javíttatás az én dolgom , tekintve , hogy a tulaj csak az elejét tudja a hátuljától megkülönböztetni.
Már egy jó párszor írtam ide-oda ebben a témában , de sajnos a hiba még mindíg megvan , csak a szerelők fogynak el lassan akikhez még mehetnék.A problémás egy suzuki 1995-ös évjárat , ezres motorral.A gond a következő:a motor hidegen egyesben ill.kettesben erőtlen és nehezen gyorsul , rángat , majd amikor eléri az üzemi hőfokot a hibák eltűnnek vagy legalábbis csak egészen kismértékűek lesznek.Ez eddig még nem lenne egy komoly gond , de most jön a java.Amikor elkezd az idő lehűlni , kb. október , és már hidegebbek a reggelek, az autó nagyon nehezen indul be , és ez odáig romlik , hogy télen (garázsos!) 10-12 indítózás (nem körülfordítás!) kell a beinduláshoz. Volt olyan eset , hogy kb. -15 fok volt , a kocsit szabadban kellett hagynom , és éjszaka nem tudtam beindítani , pedig az önindító forgatja a motort.Szerintem most nyáron is kicsit könyebben kellene indulnia ,bár most 4-5 körülfordítás után már beugrik.
Ami eddig cserélve volt:
-lambdaszonda kb. egy éve
-benzinszűrő
-üzemanyagtartály kitisztítva , üzemanyagpumpa szűrője dettó
-szívótorok megtisztítva (nagyon koszos volt)
-gyertyasor , elosztófedél lecserélve
-termosztát ellenőrizve
-üzemanyag nyomása rendben , a rendszernyomást megtartja
-a kompjuter hibát nem jelez
-a hőérzékelő , ami a vízhőfokot méri
A szervizek nem tudnak semmit kimérni , és az az érzésem , hogy ha én nem találom meg az okot , vagy legalábbis nem adok egy jó tippet nem is lesz kész soha.Ez a gond már kb. másfél éve megvan és már marhára unom.Majdnem biztos vagyok benne , üzemanyag ellátási gond , de hol a fenében keressem a hibát?
Előre is köszi a tippeket.
Nem SOS mert nincs semmi probléma a verdával (kop-kop).
Az ország melyik részén vagy megtalálható? (Van egy pár reptér kishazánkban.) Egy pár litert beszereznék, ha nem aranyárba van.
Úgy gondolom, hogy felesleges pénzkidobás a hűtővizet lecserélned. Főleg, ha a Cd-n nem írja elő a nagy Suzuki Isten.A hűtőfolyadék nem öregszik el, mint az olaj. Annyi a lényeg, hogy télen ne fagyjon bele. Majd ha elromlik a hűtőgombád és kilöki a vizet, akkor is ráérsz kicerélni.