Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

3r6ScA Creative Commons License 2002.08.13 0 0 636
Ja eszembe jutott még valami.Egy ismerősnek volt egyszer egy dáciaja , és az is ugyanezt csinálta.Szétszedte , és kiderült , hogy csak valami ami a vázhoz rögzítette lelazult.
Persze én nem halogatnám sokáig a javítást , mert elég ciki lehet ha kilencvennél a kezedben marad a kormány.
Előzmény: Egoman (630)
3r6ScA Creative Commons License 2002.08.13 0 0 635
A kormányszerkezet az (általam) ismert esetek 100%-ában úgy van megoldva , hogy az elforduló részek siklócsapágyakban futnak.Ezek önkenő anyagúak , leginkább valamilyen bronz , de van még egy alkatrész amit tuti hogy cserélni kell ez pedig egy kardánkereszthez hasonló , ami azt a célt van hivatva szolgálni , hogy ne csak egyenesen futhasson a kormányrudazat , hanem szögben kicsik megtörni is tudjon , és így éri el a kormányművet.Persze ezt így elmondani egyszerű , de ehhez jöhet még egy csomó szirszar , amit esetleg meg kell bontani típustól függően (magasságállítás , esetleg ki-be lehet állítani)
Előzmény: Egoman (630)
a2c Creative Commons License 2002.08.13 0 0 634
Köszönöm gyors válaszod!
Zoldalma Creative Commons License 2002.08.13 0 0 633
Leginkább szemrevételezéssel. Esetleg előfordulhat, hogy a sérülés miatt elmászott a futóműgeometria - ez esetben kormányzási, egyenesfutási nehézségek, rendellenes gumikopás.
Előzmény: a2c (632)
a2c Creative Commons License 2002.08.13 0 0 632
Szervusztok!
Hogyan lehet észrevenni ha sérült az egyik első lengőkar??? (Elsőkerekes a kocsi.)
Egy Fiat Puntórol van szó. Én nem vettem észre semit, de a szerelő most hívott, hogy ez van...
Trebitsch Creative Commons License 2002.08.12 0 0 631
Hogyne lenne csapágy, kettő is van. Különben mi a nyavalyától forogna a kormánykerék tengelye, aka kormányrúd? Fix nem lehet ugye, mert akkor nem lehetne kormányozni, a levegőben meg úgy magától nem áll meg, az legfeljebb az indiai csodafakír kötele... :)
Hogy ennél a tipusnál épp golyóscsapágy vagy bronzpersely, azt nem tudom, de valamilyen csapágyazás mindenképpen van. A kormányoszlopban, a műanyag takarófrincfrancok alatt van egy acélcső, abban vannak a csapágyak.
A csere viszont mindenképp szivatós, a kormányzár/slusszkulcs/lopásnehezítés miatt kitekerhetetlen, csak fúrfaragással eltávolítható csavarokkal kell megküzdeni.
Előzmény: Egoman (630)
Egoman Creative Commons License 2002.08.12 0 0 630
Sziasztok!

Nem tudom, hogy tudtok-e segíteni, de hátha. Egy 91-es VW passatom van és a kormánykerék föl-le irányban kotyog kb fél centit. Olyan mintha kikopott volna a csapágy de azt mondták nekem, hogy a kormánykeréknél nincs csapágy. Tudja valaki mi lehet, illetve hogyan lehet megszerkeszteni?

Kösz.

autotrannie Creative Commons License 2002.08.12 0 0 629
Aha, kosz Kulimasz, na emiatt kerdeztem pont, mert nem szeretnek mondjuk egy stab.palcaert "csak ugy" penzt kiadni, ha annak semmi koze az egesz bulihoz. a szakszervizek szeretik a tudatlan autost szivatni

udv, AT.

Előzmény: Kulimász (628)
Kulimász Creative Commons License 2002.08.12 0 0 628
Lehet, hogy a kerékdőlésszög állítódott el mondjuk egy járdázástól...
Előzmény: autotrannie (627)
autotrannie Creative Commons License 2002.08.12 0 0 627
Szepjonapot mindenkinek

ugy latszik, csak nekem van problemas autom :)

a mostani kerdesem futomuvel kapcsolatos. arrol van szo, hogy az egyik elsokerekemnel a gumi belso felulete szepen le van ragva. az addig tiszta sor, hogy futomuvesnel ujra be kell allittatnom, de ami erdekelne, hogy szerintetek mi okozhatja ezt?

arra gyanakszok, hogy talan a szilentek engedtek kicsit el magukat (nem egy uj paripa), bar nem tudom, hogy akkor nem szimmetrikusan kellett volna-e a gumiknak kopni, tehat hogy a masik elso kerek belso feluleten is.

menetkozben zajt nem hallok.

akinek otlete van, megkoszonnem, ha beirna.
udv, AT

autotrannie Creative Commons License 2002.08.07 0 0 626
Szevasztok.

a tema megoldodott: kimerettem (nincs sajnos muszerem) a generatort, alapjaraton fogyasztok nelkul 14.07-et mutatott, utana nem lattam, mert nekem kellett nyomni a gazt, meg a villanyt kapcsolgatni :) de ez a szaki mar ertett hozza, ereztem, ahogy nekiallt.

a lenyeg: 3 cellam padlot fogott az aksiban (vmi szivokas-uszos muszerrel merte a vizet a cellakban), az ember azt mondta azert ment el a viz, mert cellazarlatnal ilyen elofordul.
aksi csere bejatszott, meg megusztam egy minimalis szervizkoltseggel. a generatorcsere tuti tobb lett volna.

udv mindenkinek, kosz a hozzaszolasokat: AT

Trebitsch Creative Commons License 2002.08.07 0 0 625
A generátor váltóáramot termel úgy alapvetően, belül. A generátorházba van beépítve a diódahíd, ami egy háromfázisú, kétutas egyenirányító; tehát a generátorból már tényleg egyenáram jön ki, de ehhez kellenek a diódák is odabent.
A feszültségszabályzó pedig nevéhez híven a feszültséget szabályozza. Ez 14.4 volt fölé semmiképp se jó, ha megy - általában 14 volt körüli értéket állít be. Ez is a generátorba van építve, a szénkefetartóra rá, kiöntve műgyantával. Nem javítható-állítható, csak cserélni lehet. (Mellesleg a működéséhez szükséges gerjesztőáramot előállítandó van még három kicsi dióda is a nagyok mellé építve, szintén belül a generátorban. :)
Előzmény: alpinaB6 (624)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.08.07 0 0 624
no de akkor minek autóba dióda??? a generátor egyenáramot termel, az aksi egyenárammal megy! minek ide dioda ha nem feszt szabályozni? és itt most nem a grtez kötésről beszélek!
Előzmény: Giugiaro (623)
Giugiaro Creative Commons License 2002.08.07 0 0 623
A dióda nen ugyanaz, mint a feszültségszabályzó. A dióda az áramot "egyengeti", úgy gondolom, hogy 2 utas 3 fázisú egyenirányító van rajta. A dióda a váltóáramból csinál egyenáramot (na azért enm ennyire egyszerű, de az áram-idő diagrammokat nem kezdem el magyarázni:-))
A fesz. szabályzó pedig az egyenáram nagyságát állítja be.
Előzmény: autotrannie (621)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.08.07 0 0 622
az csak de csak a keleti otókban...általában triakos, de van aki a diodának hivja...
Előzmény: autotrannie (621)
autotrannie Creative Commons License 2002.08.07 0 0 621
Kosz a valaszt.

lesz egy akkucserem: tegnap probaltam elinditani, mar meg se nyikkant. cool.

valaki tegnap azt tippelte, lehet a diodam keszult ki.
a dioda=fesz.szabalyzo? sorry, de nem ertek hozza...

udv, AT

Előzmény: Giugiaro (615)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.08.07 0 0 620
vedd meg az én BMW-met!

www.webpress.hu/bmw az eladó rovatban megtalálod!
jobb mint trabant az alkatrész gombokba kerül és szép is!

Előzmény: robinmasters (616)
atompyka Creative Commons License 2002.08.07 0 0 619
Hali!

10.4-es Aro. 260-ért láttam hirdetni egész jó állapotút. Ha van a "nagyhazában" ismerősöd, aki átjár, igen olcsó az alkatrész.
És legalább nem elavult 2kerékhajtású.
:-)

Előzmény: robinmasters (616)
gebild Creative Commons License 2002.08.06 0 0 618
Ja és még annyit, hogy egy két apróságon kívűl nem kellett hozzányúlni. Bár én 350-ért vettem nagyon kevés kilóméterrel, garázsból, stb...
Előzmény: gebild (617)
gebild Creative Commons License 2002.08.06 0 0 617
robinmasters
nekem volt 1.1, de olyan állapotut nem kapsz 300-ért, ami meg van kímélve. Az meg tévhit, hogy olcsó a szervizelése. Csak, ha az eredti trabant cuccokhoz kell nyúlni akkor. Szal gondold meg. Ennyiért már autót is lehet kapni. :)
Előzmény: robinmasters (616)
robinmasters Creative Commons License 2002.08.06 0 0 616
Sziasztok!

Autót vennék kb 2-300e között. Elvárások:
- négyütemű
- megbízható (már amennyire ebben az ártartományban ez elvárható)
- hiba esetén viszonylag olcsón javítható
- nem 5 autóból összehegesztett kétes eredetű csoda

Most úgy gondolom egy Trabant 1.1 talán beleillik ebbe a kategóriába. Ha valaki megosztaná velem efféle tapasztalatait, akkor hálás lennék.

robinmasters

Giugiaro Creative Commons License 2002.08.06 0 0 615
Ha nem jó a fesz szabályzód, vagyis túl magas feszültséget enged az aksira, akkor túltölt, mint atom és "főzi" az akksit. Tehát kipárolog a víz belőle. Szerintem ez a probléma. Egy multiméterrel mérd meg magadnak üzem közben az akksi két pólusán afeszültséget, alapjáraton, fordulaton, felkapcsolt lámpával, lekapcsolttal és majd számolj be az eredményekről. Ha emlékezetem nem csal olyan 13,5-13,8 V körül kell lennie.
Előzmény: autotrannie (614)
autotrannie Creative Commons License 2002.08.06 0 0 614
telitalalat: csillaggarazsom van.
problema 1 tehat megoldodott.

"de van maaasiiik" :)

naszoval az aksimbol idonkent kifogy a viz (kb 1500km-enkent), utana kell toltenem. szerintetek csak az akkumulatornal van a gebasz, vagy mas is kozrejatszhat (generator, fesz.szabalyzo)?

bemerettem egy szakemberrel, es azt mondta, hogy az aksi jo, es a generator is eloiras szerint tolt - csak valahogy nem hiszek neki 100%, mert akkor minek megy el a viz az akkumulatorombol???

kosz, AT

Előzmény: atompyka (612)
Trebitsch Creative Commons License 2002.08.05 0 0 613
Hali!

Szerintem, ahogy így leírtad: ez bíz gyújtás-gond. Leginkább trafó. Annyit megér, amennyire elnézem a múveleteket: bele egy próbatrafót, oszt kiderül...

Előzmény: 3r6ScA (609)
atompyka Creative Commons License 2002.08.05 0 0 612
Hali!

Fogadjunk, kint áll az autód!
Nézd meg reggel a féktárcsát! Finom kis rozsda lesz rajta szvsz a párlecsapódásból.
:-)

ATom

Előzmény: autotrannie (611)
autotrannie Creative Commons License 2002.08.05 0 0 611
Szevasztok.

kovetkezo lenne a problemam, hatha lesz valakinek egy jo otlete.

reggel beulok a kocsiba, elindulok, es az elso finom fekezesnel femes hangot hallok (mintha elkoptak volna a betetek, de termeszetesen meg kozel sincsenek abban a stadiumban), ha letekert ablakkal hallgatozok - nyar van. utana meg 2-3 finomabb fekezesnel hallani, utana megszunik.

letezik, hogy megegettem a fekbeteteimet, es emiatt csinal igy? amugy a fekhatas OK, nem is nyikorog, semmi. meg utana ez a femes hang is elmulik, ha parszor rafekezek.

segitseget elore is kosz mindenkitol.

ja igen, ez ugyanaz a fekrendszer, amelyikre a multkor irtam, hogy egy savban a fektarcsa a balelso kerekemen mas szinben van elszinezodve - ha ez segit valamit...

ha meg kell nezetni, mert tavgyogyitani igy nem lehet, akkor leci finoman irjatok meg, hogy "SZET KENE SZEDNED, TE M@RHA!!" :-) ugyanis epp ezt akarnam veletek elkerulni: utalok emelozni, es nem is vagyok nagy spiler fekszerelesben

udv, AT

tomygreg Creative Commons License 2002.08.01 0 0 610
Én az injektorra gondolnék! NEm porlasztja anam "hugyozza" a benzint, és emellett valszeg a levegőkeverést is elrontja. Az egy dolog hogy a computer nem jelez. Egy másikéval kell kipróbálni!
Vagy tele van vízzel ott valami.
Előzmény: 3r6ScA (609)
3r6ScA Creative Commons License 2002.08.01 0 0 609
Sziasztok Mindenki!

Új vagyok itt nagy problémával és mivel már kezdek kifogyni az ötletekből , és a szerelőkből is , próbáljatok segíteni.
A probléma tárgya egy kedves (mocskos,tetü,szemét,hulladék stb.)suzuki , ami olyannyira megbízható , legalábbis a közvélekedés szerint.Az autó nem az enyém (anyámé), de a javíttatás az én dolgom , tekintve , hogy a tulaj csak az elejét tudja a hátuljától megkülönböztetni.
Már egy jó párszor írtam ide-oda ebben a témában , de sajnos a hiba még mindíg megvan , csak a szerelők fogynak el lassan akikhez még mehetnék.A problémás egy suzuki 1995-ös évjárat , ezres motorral.A gond a következő:a motor hidegen egyesben ill.kettesben erőtlen és nehezen gyorsul , rángat , majd amikor eléri az üzemi hőfokot a hibák eltűnnek vagy legalábbis csak egészen kismértékűek lesznek.Ez eddig még nem lenne egy komoly gond , de most jön a java.Amikor elkezd az idő lehűlni , kb. október , és már hidegebbek a reggelek, az autó nagyon nehezen indul be , és ez odáig romlik , hogy télen (garázsos!) 10-12 indítózás (nem körülfordítás!) kell a beinduláshoz. Volt olyan eset , hogy kb. -15 fok volt , a kocsit szabadban kellett hagynom , és éjszaka nem tudtam beindítani , pedig az önindító forgatja a motort.Szerintem most nyáron is kicsit könyebben kellene indulnia ,bár most 4-5 körülfordítás után már beugrik.
Ami eddig cserélve volt:
-lambdaszonda kb. egy éve
-benzinszűrő
-üzemanyagtartály kitisztítva , üzemanyagpumpa szűrője dettó
-szívótorok megtisztítva (nagyon koszos volt)
-gyertyasor , elosztófedél lecserélve
-termosztát ellenőrizve
-üzemanyag nyomása rendben , a rendszernyomást megtartja
-a kompjuter hibát nem jelez
-a hőérzékelő , ami a vízhőfokot méri

A szervizek nem tudnak semmit kimérni , és az az érzésem , hogy ha én nem találom meg az okot , vagy legalábbis nem adok egy jó tippet nem is lesz kész soha.Ez a gond már kb. másfél éve megvan és már marhára unom.Majdnem biztos vagyok benne , üzemanyag ellátási gond , de hol a fenében keressem a hibát?
Előre is köszi a tippeket.

Szkátó Creative Commons License 2002.08.01 0 0 608
Hali!

Nem SOS mert nincs semmi probléma a verdával (kop-kop).
Az ország melyik részén vagy megtalálható? (Van egy pár reptér kishazánkban.) Egy pár litert beszereznék, ha nem aranyárba van.

Előzmény: tomygreg (602)
Giugiaro Creative Commons License 2002.08.01 0 0 607
Úgy gondolom, hogy felesleges pénzkidobás a hűtővizet lecserélned. Főleg, ha a Cd-n nem írja elő a nagy Suzuki Isten.A hűtőfolyadék nem öregszik el, mint az olaj. Annyi a lényeg, hogy télen ne fagyjon bele. Majd ha elromlik a hűtőgombád és kilöki a vizet, akkor is ráérsz kicerélni.
Előzmény: Erzsébeti (606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!