Én beszéltem Gézával múlt héten többször is...na nem a szerviz számán,mert Öt nem adják hivatalbol !!! És megengedte,h hívhatjuk innen a forumrol ha valakinek gondja van!
úgy látszik elveszett a hozzászólásom, ha mégis meglesz bocs az ismétlésért:
Szóval olyan nincs, hogy nem tüntetik fel a szervizelésnél a cserét, a garanciától függetlenül azt addig a km-ig jelölik, amíg minden időszakos csere nem szerepel legalább 1x. Így ha nem írják, akkor nincs, vagy nem kell cserélni, de ilyenről még nem tudok, tehát láncos, megnyugodhattok.
Na, akkor igazam van, vagyis jól emlékeztem. Hiába a garancia 150 ezerig, a füzet szervíz része, akkor is addig jelöli a dolgokat, amíg minden csare variáció nem szerepel legalább 1x. Nem tudom érthető e, de ez régen is így volt. Szóval ha nem írja a cserét akkor nincs is vagy nem igényel cserét /bár tudtommal ilyen még nincs/.
Az 1,4, 1,6 benzines és az 1,6 dízel biztos láncos, ami szíjas, annak "kevésbé zárt" a motor végi oldala, műanyag, könnyen eltávolítható dekli. A benzinesek változó szelepvezérlésűek, a szívó tengely helyzete nem fix, ez is biztos. Igényes gépek.
Amit az elektromos fűtéskiegészítéssel azóta tapasztaltam:
13948-as hozzászólásom, és ez a mai napig nem változott.
És tényleg, ha 5°C fölött van a hőmérséklet, nem érzékelem, hogy az alapjárati fordulatszám visszaesne (mert eleve alacsonyabb) még hideg motornál sem , tehát ekkor nem megy a fűtéskiegészítés.
A 150e nagyon sok lenne! Valaki a múltkor feltette az érdi M6-os Géza számát. Aki ismeri személyesen esetleg felhívhatná... Nekem az AutoDon-nál mondták (igaz nem szerelő, hanem kereskedő), hogy a benzines láncos.
Közben elvoltam párom autójával gumit ellenőrizni. (november óta mondom neki, nézesse meg, mert valami nincs rendben. Okos szerelő 2,7BARra nyomta fel a gumikat. Mellesleg Suzuki is elmehet a *csába... 2007 januári autóhoz adott 2005 3. heti téligumit... de tudom, ajándék lónak...)
Szóval, lefotóztam a belső tükröt a két végállásban. Illetve a 2csuklós kart. Persze a motort elfelejtettem :)
Nem, mert a szervízkönyv a 2 literes benzineshez vezérműszíj és görgőcserét ír elő, az 1.4 1.6 os benzinesnél meg semmit a garancia időtartama alatt. Ebből is az következik, hogy nem szíjasak.
Kár hogy nem működik már az a KIA szervizoldal! Most már csak jelszóval lehet belépni és egészen más a honlap címe is. Én annó sokat olvasgattam ezt és úgy emlékszem, hogy az összes motor közül (beleértve a benzineseket is) csak az 1.6 CRDi-nek volt láncos vezérlése (ez egy teljesen új fejlesztésű motor, ellentétben a kétezressel, ami egy régebbi konstrukció). Itt találtam info-t a dízeleknél az elektromos fűtéskiegészítés működésére is, amit még régebben közzé is tettem. Én azért is választottam az 1.6 CRDi-t, mert a garanciaidő alatti kötelező szervizeken elvileg az olaj és egyéb szűrőcseréken (esetleg fékbetét, szilent) kívül nem kell mást cserélni. Én így tudom és olvastam, de várjuk meg egy igazi szaki (szervizes) válaszát.
Nekem is az utóbbi időben csinálta egyszer-kétszer, pedig előtte 1500km-ig semmit. Most már engem is érdekel a szoftverfrissítés.
Akik már használják egy-két hete az új motorvezérlő szoftvert úgy emlékszem azt írták hogy teljesen megszűnt ez a "rángatás" a menetdinamikai tulajdonságok megváltozása nélkül. Viszont még fogyasztási adatokat (változást) nem nagyon tudtak mondani. Mostanra már azért lehet némi tapasztalat ezzel kapcsolatban is. Kíváncsian várjuk a további fejleményeket...
A főnököm hozatja be "tesztelésre", nem tudom melyik cégtől.
Így ingyen lesz, viszont még 1-2 hét mire bejön. Nem sürgethetem.
Nekem a nokia nagy kijelzős (bár az biztosan átveszi a telefonkönyvet a nokia 6233-asomról) a mérete miatt nem kell. nem tudom a belső tükör fölé rejteni.
Na, de a számítógéphez értek. Itt meg "oké, oké, hogy benzin, de mi hajcsa?" :) De tudtommal az 1,4 és 1,6 benzines szíjas, a crdi 1,6 és 2,0 meg láncos.
Én úgy emlékszem, hogy csak a két 2 l motor /benzin és dízel egyaránt/ a szíjas, de abban szinte 100 % biztos vagyok, hogy a tied szíjas. Nem néztél bele? :)) Bezzeg ha számítógép lenne már szétezsedted volna:)
Az attól függ mennyi idő van rá. Az előző kocsival még a MOL-ra is beálltam, de ez még nem volt ott, és nem is lesz, mert elég régi nekik a mosójuk, nem szeretném ha összekaristolná Szíd-et.
Külső-belső mosásra a műúton, a ráckevei elágazás mellett van egy kézi mosó, őket szeretem, szépen dolgoznak, és még ráadásul nem is nagyon drága. Ha csak külső mosás, akkor meg a miklósi kagylós kúthoz.
Megmondom őszintén nekem nem igazán sikerül a saját mosás, valahogy soha nem lesz olyan szép foltmentes, mint ha mosóban csináltatom. Belülről még csak-csak kitakarítom (helyesbítek, segítek a Móninak kitakarítani), de ugye érthető okok miatt erre mostanában nem kerül sor.
No, ma anélkül, hogy keresgéltem volna, kétszer is előjött a rángatás (650 km-nél ) 3-aban és 4-esben is igen finom gázadásnál, mindkétszer ránéztem a fordulatszámmérőre, pont 2.000,-en állt. Direkt viszont utána sem tudtam előhozni... Akkor már engem is érdekel a szoftverfrissítés :( :)
Ha benne lesz a kocsidban, csinálhatunk majd egy próbát egyszer, hogy megy-e a telefonommal? Simán állítólag működik, csak a telefonkönyvet nem hajlandó átvenni mindegyik kihangosítónál, de hamár kijelzős, akkor legalább ezt tudja! Hol rendelted és mennyiért?
Akkor k...ra értenek a kocsihoz, amit eladnak. Sopronban, ahol én vettem, az eladó szintén ilyen "felvilágosodott" volt, én sokkal többet tudtam róla, bármi műszaki vagy felszereltségi kérdésem volt nem tudott hozászólni. (ja mert merdzsót is árulnak, a kia csak mellékes).
"És általába 100e fölötti szervziek közül szokott legalább egy iszonyú drága lenni. Vagy tévedek?"
Nem, nem tévedsz. Egy normál autó kb. itt éri el a vezérműszíj csereperiódust. Ezt természetesen feszítőgörgökkel együtt célszerű elvégezni. No az sok.
A CEED láncos. Csere nem szükséges. Élettartama meg kellene, hogy egyezzen az autó életartamával.
Például a Bentley Continentalnál valahogy elfogadják az olajsejkek, ruszki milliomosok, amerikai celebek, hogy egy nagyrészt Szlovákiában, robotizált gépsoron készülő, műszaki alapjaiban a Volkswagen Phaetonnal osztozó tucatárut kapnak.
Nem is tudtam hogy ilyen hires a szlovák autóipar... :-)))
Igen, rengeteg. Sajnos a törvényt rosszul tudod. "törekedni kell a minél gyorsabb elkészülésre" ...de már semmi nem kötelezi a szervizeket az X munkanapon belüli elkészülésre :(
Az nagyon sok! Egyébként nem értem, mire az a hosszú idő.. Nem beszélve arról, hogy a fogy.védelmi törvényben, ha jól emlékszem 30 nap van határidőként megjelölve
Akkor a tiedben rossz a szoftver. Most próbáltam ki, és tényleg piilanat-állj -ként működik a mute gomb a pendrive és a cd hallgatásnál. Rádiónál meg klasszikus mute funkciót csinál
egyébként meg nemértem minek telefonálni vezetés közben!!! balesetveszélyes, még kihangósítóval is! csak ezt sokan nem fogják fel! én betiltanám még a kihangósítót dolgot is! de ez csak egy vélemény volt.... :)
Ha kormánytekergetés közben kell hirtelen hangtalanítani,akkor a MUTe nem jó , arra is ott a kikapcsgomb. abban az értelemben meg még jobb is, hogy a MUTE funkció alatt tovább szól a cd, vagy az pendrive, a kikapcs bekapcsnál meg ott folytattja, ahol abbahagytad.
Szi Renesis7!!! Tatabánya Ezüstautó Kft: 20000km-es szervíz:28000ft volt. Sajnos nem szóltam külön, hogy szinti olajat kérek ezért Mobil félszintit raktak bele.Ez a legolcsóbb olaj amit a gyár még elfogad./Szervízvezető szerint/ Ceed 1,6crdi lx+
Gratulálok! Melyik Parrotot nézted ki? Az a baj, hogy az én telefonom még a saját gyári kihangosítóival is nehezen kommunikál állítólag. Én olyan kihangosítót szeretnék, aminek a kezelői nem a kijelzőn vannak.
Nekem eddig 44 volt a max, miután a hátralévő távolság lement 50km alá, még mentem vagy 10-et. Úgy sikerült 44 litert tankolnom. Nomeg, amikor elhoztam, 48-at.
Nem bántottál meg, sőt alapvetően igazat is tudok neked adni. Én csak azt gondolom kis hazánkban még nem mindeki van otthon az internet(e-mail) világában, sokan ma is max a telefont használják információ szerzés céljából. Ide a fórumra is csak a cee'd tulajok, érdeklődők kis része jár. Nekem sok ismerősöm nem is ismeri, milyen sok mindenre jó maga az index fórumainak szerteágazó világa.
Én benne vagyok. Eddíg ugyan csak az átvételes tapasztalataim vannak, illetve ehhez jön még a Pappasnál a riasztó beszerelés, de májusra várható a 15.000 km, előtte valamivel a fóliázás (már ha mehet az is a tapasztalatok közé).
Sok-sok felhőtlen km-t kívánok neked és gratula az autóhoz!
Tegnapi "mini talinkon" beülhettem piti ugyanilyen felszereltségű autójába, nagyon jól néz ki! Határozottan jól áll az autónak a sötétített üvegezés (asszem tavasszal mire felkerülnek az alufelnik, megcsináltatom az enyémen is a sötétítést, sztem nagyon dögös lessz!), a felszereltség meg tényleg nem hagy maga után kívánni valót (csak egy kicsit: MUTE gomb :-)).
Különben nagyon jól néz ki ezüst színben (bocs piti, de nem tudom mi a hivatalos megnevezése) az autó.
Kicsit nosztalgiáztam: jó volt érezni az új autó "szagát"! :-))
Nekem is ez volt az első Cee'd "talim". Azért annyira fiatal se vagyok, a negyedik x itt van hamar, mindjárt november van.
Bálint ha pontos lesz, akkor hó végén érkezik meg hozzánk. De gyakorlatilag állandóan ugrásra készen várjuk (na ez így nem igaz, Móni sokkal nyugisabban várja, én már ma hajnalban rohantam volna a kórházba vele, persze mint mostanra kiderült, teljesen feleslegesen :-))
Mindenesetre tegnap még lemosattam, nem tehetek róla, nagyon utálom, ha nem tiszta kívűlről. Sztem tuttira összefutunk még egy párszor. Nem olyan nagy "város" Szigethalom :-)
"Ezt a rádió dolgot nem értem, én egy elég szőrszálhasogató pali vagyok, de nekem semmi bajom se a rádióval se a CD vel. Nem lehet, hogy csak türelmesen el kellene olvasni a használati utasítást?"
Ahogy pesten szól bármelyik adó az (számomra) tökéletes, szerintem szépen szól. Nincsenek nagy igényeim ilyen téren.
A baj az, hogy a régi 11-es úton békásmegyertől kifelé tényleg rossz a vétel. Az említett más tipusú rádiók ezt még lekezelik valahogyan. Hallani már torzítást, enyhe zajt, de ez még elfogadható.
A swift rádiója már jelentősen rosszabb mert eltűnik a hang, visszajon, totál zajos meg minden. (van egy elektroműszerész szakmám is, próbálkoztam mindenféle beállítással a menüjében)
Bár a Ceed-em menüjében még nem turkáltam, katasztrofálisan viselkedett a Budapest tábla után. Nem hiszem, hogy menü beállításokkal már csodát lehetne csinálni ebből a vételből. Totál kiesik, csak keresgéli az állomást. Nem néha elhallgat mint a swift, hanem néha megszólal...
Azért majd próbálkozom, és megírom mit sikerült tenem.
Ti tudjátok hogy lehet lenémítani a rádiót anélkül, hogy kikapcsolnám? Mert az enyémben nem lehet. Hozzá tartozik hogy tempomatos és ott ahol a síma ex ecs-osokban a némítás van nekem a tempomat memóriájának a törlő gombja van. Máshol meg nem találtam, de ha hívásom van akkor ki kell kapcsoljam vagy le kell húzzam a hangerőt. Erre nem gondoltak? Pedig ez alap lenne szerintem. ettől még ugyanolyan szinten szeretem, de azért mégis csak bosszantó a dolog.
Azt hittem én vagyok kicsit kevés hozzá de pár nap és kezelési útmutató olvasás után azt hiszem, hogy nincs benne ilyen funkció. De ha választanom kellene a némítás meg a tempomat között akkor a tempomatot választanám most is.
Én csak attól félek, hogy ott hagyjak egy napra egy 4,5 millás autót, meg, hogy kiszedjék nekem a légzsákot, ami majd vagy működik vagy nem, de ha esetleg nem tuti ráfogják majd arra, hogy nem szakszervizben szedték szét.
Ezt a rádió dolgot nem értem, én egy elég szőrszálhasogató pali vagyok, de nekem semmi bajom se a rádióval se a CD vel. Nem lehet, hogy csak türelmesen el kellene olvasni a használati utasítást? Én ebben a kategóriában csak rosszabbal találkoztam. Perzse még 1x hangsúlyozom, hogy ne jöjjön senki az Audo Bose hifijével, a kategóriáról beszélek!
Én nem fűzök nagy terveket hozzá, csak annyit, hogy legalább nekünk, akik a fórumon vagyunk könnyebb legyen. De ha kijön belőle valami nagyobb dolog az csak külön jó nekünk.
Ha ezt össze tudom hozni akkor vannak terveim, hogy még mikkel lehetne bővíteni a profilt ( mondjuk értékesítési tapasztalatok, márkakereskedés tapasztalatok, használt autó eladási tapasztalatok, hibajelenségek/megoldások mind egy helyen stb. ).
De természetesen ez csak a TI segítségetekkel lesz korrekt...
Szerintem teljes joggal nevezed komolytalannak az ilyen helyet, nem hiszem, hogy neked kellene bocsánatot kérni. Ráférne erre az országra egy kis szemlélet váltás. A magyar iparosok, kereskedők nagy, sőt orvosok és egyebek egy része simán éhen halna nyugatabbra. Az építőiparunk pedig meg sem szöletett volna.
Ez a rádió egy érdekes dolog. Van, mikor tényleg olyan érzésem van, hogy elveszti a jelet és soha nem találja meg többé, viszont pl. Hatvannál is befogja a Roxy-t, amire a korábbi Mégane-om nem volt képes (pedig abban jó hifi volt, én magam szereltem be).
Egyébként meg gratulálok a verdához, legyen sok örömöd benne, és vele! :)
Jó hír! Ha jól megy a héten meg lesz a webes oladal ( KIA Cee'd-es ) amit megszerkesztek és talán hétvégére már mehet is fel a szervíztapsztalatos táblázat. Még dolgozom rajta, hogy mindenki a saját adatait tudja maga updatelni és szerkeszteni. De ez még kicsi idő. Nem igérem, hogy sikerül de mostmár látom a biztató jeleket.
Kérdésem az lenne, hogy az itteni nickneveiteket használva ti feltöltenétek, ha kész az oldal, a tapasztalaitokat?
Úgy tervezem, hogy jövő héten befizetek egy 1.4 Ex Lim-re.
Még nem vezettem az autót, remélem kellemes élmény lesz és akkor mehet az üzlet.
:)
Még sosem vettem új autót, így nincs tapasztalatom tesztvezetés terén.
Az normális, hogy délelőtt 10-kor kértem először időpontot, mondván, hogy ráérek bármikor, csak vezethessek. Azt mondták, h nincs próbarendszámuk, majd hívnak.
Aztán 3-kor telefonáltam, hogy mivan? Erre mondták, hogy a kolléga nincs bent, aki benzines Ceeddel szaladgál, de majd hívnak... de mikor?
Illetve minek a P rendszám, ha azzal szaladgálnak?
Beléptem a csapatba. Ma átvettem a Pappas-tól (Budafoki út) az
1.6 CRDI SW EX ECS+ Kompass Blue-t
KUM a rendszáma. A 13. kerületi okmányirodában kapta 04.-én
Átadáskor megkérdeztem, mennyi gázolaj van benne?
- Kb. 5 liter, és 53 literes a tank.
A mutató inkább már nulla alatt... Mentem 25 km-t Bp.-en és tankoltam 59L-t !!!
(igaz már csak poénból púpoztam. A végén már csak azért nem értem el a 60litert, mert a mögöttem állókra való tekintettel abbahagytam a csurgatást...)
Ami tetszett:
-A mai laza, dugó nélküli Bp.-i 50 km-en 5,5-öt mutatott az átlagfogyi mérő. (hímestojással a talpam alatt, max 3000-es fordulat). Még nem tépem a száját, de kellemesen autózható váltogatások nélkül)
-A felszereltsége kielégít teljesen. Minden szuper, és hangtalan.
Ami nem:
- Magamtól nem jöttem rá a tempomat bekapcsolására (2mp. várakozás) Szerintem kicsit túlbonyolított
- A rádióra a kalap kaki a legjobb kifejezés.
A Békásmegyer-Budakalász-Pomáz úton nincs vétel. (Országos pl. Sláger, Juventus)
Nem az Uralon túl, hanem csak Pomázon lakom Pesttől 6 km-re. Megszoktam, hogy a Swift II Siemens Rádió Navi -ja itt teljesen bezajosodik, de ez még annál is sz@ar@bb. Bocsi, de egy 5 millás autónál ez katasztrófális.
(Miközben a lanosom olcsó pioneer, vagy fokus, astra gyári rádiók azért végig szólnak ezen az útvonalon)
Nem a Siemenssel van a hiba aki ilyen rádiót gyárt, hanem azzal aki ezt beépíti!
Ha pesti vagy alföldi lennék, ez lehet, hogy soha fel sem tűnne... A hétvégi pilisi kirándulásoktól már nem is várok semmit a hegyek között.
Ezt leszámítva az összkép nagyon pozitív. Élvezet vezetni.
Szerintem, ha Őt választom, végig kéne fotózni az egészet, és felrakni a kiaceed.info -ra. Biztos sok LX, régi EX tulaj örülne, ha látná ki, hogyan varázsolja széppé az autót.
Ez tényleg nagyon jó lett, bár én a két oldalt szürke betétest szeretném. Ahhoz elvileg nem felül kellene összevarrni. Bár gondolom ezt Ő jobban tudja :)
Annó swiftes-ignises időkben volt egy ignis kormány pl, amit rátettek a gépre, amíg bőröztek, és lehetett menni, de extrém esetben meg is várható tán...
Ha hivatkoztok "KiberLovag"-ra az jó pont lehet nála... :)
Amúgy előkerestem egy korabeli képet a swiftemről, Marcsi munkája (kék autó, kékkel varrva, egysznű fekete bőrrel, és igen jóféle bőrrel). Én végignéztem, ahogy kézzel végigdolgozza, hát nem semmi, csak tátottam a számat! Nekem amúgy a könyöklőmet is megbőrözte, az nem látszik a képen... :)
Vele beszéltem. Egy nagyon kedves nőnek tűnik. Az egy napos elkészülés az, ami egy kicsit aggaszt. (de lehet megoldódik) Kedves volt, mondta, hogy elég otthagyni a kormányt. Mondom... anélkül nehézkes a hazajutásom :)
Konkértan az ignisklubon az én korábbi SwiftII-esem lett végigdokumentálva bőrözésileg Marcsinál, vélhetőleg vele beszéltél... igényes, szép munkát végez, csak ajánlani tudom! Az enyim viszont most gyárilag bőrös, szóval nem vagyok érintett... :)
Pontosan. Volt olyan, akitől a következő levelet kaptam "Köszönjük érdeklődését, és pár napon belül..." Ezt elfogadtam és vártam türelemmel. De az, amikor megjön az olvasási visszaigazolás, ám válaszra sem méltatnak...
Amikor a kocsit vettem, rengeteg kereskedőtől kértem ajánlatot. Volt, aki a mai napig nem méltatott válaszra, és volt olyan, aki másnap reggel (a megadott időpontban) visszahívott telefonon, hogy a lényeges kérdéseket átbeszéljük. Ez volt a tatabányai Karácsonyi- Nagy autókereskedés, akiknél végül az autót is vettem.
Ez igaz, és olyan kevésen múlna pedig.. Ha nincs kapacitásuk azonnal válaszolni a (nem Vágóistván szintű) kérdésekre, legalább egy automatikus választ küldenének, melyben legalább nyugtázzák az érdeklődést, és a várható válasz időpontját.
Szerintem, ha Te árajánlatot kérnél egy kereskedéstől, aki csak a második munkanapon veszi a fáradtságot üzenetedet elolvasására, de reagálni "már nincs ideje"... azt te sem tartanád komolynak.
Gondolom Ő is a munkákból él, és nem szabadna akár 1 kuncsaftot sem elszalasztani. Mert az az egy elmondja 10nek, a másik 10 másik 5nek... stb.
Nem volt bonyolult, hosszú választ igénylő a levelem, arra voltam kiváncsi, vállalnak-e garanciát, az általuk elvégzett munkára, illetve a pontos címük, vállalási határidejük érdekelt volna. De látom szerinted (és még sokak szerint), Magyarországon mi vagyunk a szolgáltatókért, és nem Ők vannak értünk. (Bocsi, ha ezzel megbántottalak)
Persze ezzel nem azt állítom, hogy rossz munkát adnak ki a kezükből, csupán azt, hogy nem veszik komolyan az érdeklődőket. (pár nappal ezelőtt írta valaki... farmer, hátizsák - Kia kereskedés)
Szerintem véleményt mondani róluk csak azután lehetne, ha már vki dolgoztatott velük. Pusztán azért mert lassan reagálnak az e-mailre, még ne törj pálcát felettük. Lehet, ritkán ülnek a szgép elé, nincs erre kellő kapacitásuk.
Én csak jóérzéssel szeretek fizetni és csak annak fogok, aki megérdemli. De az is előfordul, hogy a drágábbnak. Az is baj, hogy a 7 év garancia büvöletében van 1-2 szakember és azt hiszik, hogy csak ők és az anyagaik a megoldás erre az időre (szerencsére én még nem találkoztam ilyennel). Én még ráérek, de szeretném, ha jó irányba mennének a dolgok.
Most beszéltem telefonon egy másik céggel (kedves hölgy), akik szintén vállal kormánybőrözést. Ez Gyálon lenne, 18ezer forint a kormány bőrözése (színtől, színkombinációtól, cérna színétől függetlenül). Egy "hátrány", hogy egyből nem tudja vállalni (sok a munka), illetve, hogy 1nap alatt készül el a munka.
Akit érint és érdekel, a következő oldalon tudja megnézni a munkáit. Szerintem igényesnek tűnik. (Ignis, és Audi klub oldalán láttam)
Jut eszembe. A gödöllői bőröző műhely igen komolytalannak tűnik. Szombaton küldtem nekik levelet, amiben pontosabb információkat kértem (elkészítés ideje, helye, garanciával kapcsolatos kérdések (pl. foszlás), stb.). Tegnap!!! (kedden) sikerült elolvasniuk, ám reagálni még a mai napig nem volt rá idejük.
a garanciális javításnak van fix óra díja, de azért úgye az ügyfél nem fizet, a többi szabadáras.
az olajról kapcsolatban :a kereskedők az 5000ftos olajat kb 1500ért kapják. van persze olyan is hogy "csak" nagy ker áron kb2500-3000ft, de ilyenkor vesz az olajcég neki pl egy festőkabint. persze ehez mennyiséget is el kell adni. nem véletlen, hogy egy szervíz egy olajtársasággal van leszerződve.
Most értem haza az M6-ból, kicserélték a két hátsó lengéscsillapítot + két 5. ajtó gáztelot. Nekem most úgy tűnik, hogy megszünt a kopogás. Török lengéscsill. van benne. Furcsa, hogy az egyik komplett volt a másikból hiányzott a porvédő harang. (orrom előtt bontották ki).
M: Géza azt mondta , ha máshol építenek be elektromos kütyüt nincs gari vesztés, ha SZAKSZERÜEN van beépítve. (forrasztva, szigetelve, bándazsba rakva....)
Az általad említett szerviz azt az 5,3 liter olajat 26.000 Ft-ért akarta adni, pont tegnap hívtam őket... Számomra ez irreális ár. Azonban a szervizes egyfolytában azt bizonygatta, hogy ha én viszem, abból csak bajom lesz később. Így kiestek a listából, bár lehet vinni olajat.
Oh és még 1 tanács, mindenképp csere előtt tegyél az olajba valami higitót, jártazsd egy keveset vele, lehet kapni ilyen adalékot aszem benzinkutaknál is.
A minap írtam a KIA Magyarországnak, azügyben, hogy végre kiderüljön, ők milyen árat kalkulálnak a kötelező karbantartásokra, BENZINES KIA Cee'd esetén. Gondoltam csak van nekik egy központilag meghatározott, ajánlott ártáblázatuk, mondjuk úgy mint a Volvo esetében. Igaz foglalkoztak az ügyemmel és gyorsan is reagáltak de mégis csalódnom kellett.
Tehát most bemásolom a lényegi részét annak amit írtak:
Sajnos a különböző olajbeszállítók, különböző munkadíjak miatt a szervizek árajánlatai között igen nagy eltérések lehetnek, így sajnos az importőrnek sincs bitrokában pontos kalkuláció.
Azonban az alábbiakban küldök egy budapesti szerviztől kapott árajánlat alapján kalkulált táblázatot (105e km futásteljesítményig). Ez a táblázat csak a kötelezően előírt műveletekre vonatkozik, az üzemeltetés során esetlegesen felmerülő további javításokat, alkatrészek cseréjét nem tartalmazza (pl. fékbetétek, ablaktörlő lapátok,...).
Pontosabb információkért kérem vegye fel a kapcsolatot az Ön által kiválasztott szervizzel.
Bocsi, hogy beleszólok, de sajnos az így van, hogy a szervízeknek és a márkakereskedőknek nem tetszene, ha egy hivatalos klub vagy blog oldalra ilyen információk kerülnének. Ezt maga az oldal megsínylené ugyanis eddig bőkezüen adták az infót nekik, de ezek után szerintem elzárnák az infó és segítségcsapot, csak hogy újdonság ne kerüljn rá. Jó ez így. Ezért keresek alternatív megoldást, ami szerintem járható út lenne, hogy mi innen a fórumról, összehozunk egy saját oldalt és azon fent lesz. Sőt akkor már a kereskedőket is pontozhatjuk, hogy ki mennyire elégedett.
Abban igazad van, hogy nem sértődnie kellene a szervízeknek hanem versenyezni.
Nekem a Kia Óbudánál Castrol 5W30-ast tettek bele. Nem bántam, bár nem volt olcsó és ráadásul elfelejtettem elötte megkérdezni, hogy lehet-e vinni olajat. Mondjuk ugyanezt vittem volna, de azért boltban jóval olcsóbban meg tudtam volna venni. Bár akkor időm se lett volna utána rohangálni.
Én most rendeltem meg az olajat. Castrol TXT Softec 5W-40. 1l-es 1900.-Ft 4l-es 7400.-Ft + postaköltség ami 1200Ft. Mobil Synt S-en gondolkodtam még, de mivel évek óta Castrolt használok és semmi gondom nem volt vel ezért az lett.
Én pont tegnap beszéltem velük és nekem azt mondták Opel olajat használnak, amit mellesleg a Total Hungary szállít nekik. :) Az általad említett olajat is említették, de azt csak azért, mert most valami szállítási gond van és addig ezzel helyettesítik.
Jelenleg én is pont ezen gondolkodom. Mindkét általad említett olaj teljesen szintetikus, de ez csak a viszkozitási érték. Fontos, hogy CRDi -be is megfelelő legyen, mert itt sokkal több szennyeződést (korom) kell tudnia hosszabb távon lebegtetnie, mint a benzinesben. Bízunk benne, hogy ezt a szakszervizben is tudják és nem minden áron a készleten lévő olajukat nyomják! Én az 5W-30-at is ugyanolyan jónak tartom, bár ahogy olvasgattam a fórumot, a dízel szíd tulajok inkább a 5W-40 választották. Nemsokára kérek majd ajánlatot a KIA Gödöllőtől és megosztom veletek. Ott például Total márkájú olajat használnak.
Lassan esedékessé válik hogy elvigyem (saját elhatározásból) az autót egy 0. olajcserére, így 4500-5000km tájékán. Természetesen vinném az olajat és a kérdésem is ezzel kapcsolatos. Nekem szervizben 5W-30-as olajat ajánlottak, bár én 5W-40-ben gondolkodtam. Ki milyen márkájú, azon belül tipusú olajat ajánl/vitt, természetesen a megfelelő misősítések figyelembevételével?
u.i.: tudom, hogy ez a téma már lerágott csont, de nekem most vált fontossá, szóval az ilyen megjegyzésektől kíméljetek. :)
Egy szervíz vagy márkakereskedés igenis vállalja csak fel vagy szembesüljön csak bizonyos adatokkal, véleményekkel. Ez a piacgazdaság egyik rizikója. A sarki zöldségestől két barackot kértem annó kifejezetten az 1 éves gyermekemnek. Adott is, de rohadt is volt ott ahol szemből nem látszott. Elküldtem a k. anyjába a mögöttem álló 5 ember füle hallatára. Azóta máshová járunk, van elég. Ott kell véleményezni, nem otthon szűk körben.
Részben nem értem felháborodásod okát. Ez a szervíz tapasztalat megosztás jó ötlet, pont a nem túl korrekt szervízek kiszűrésére ad lehetőséget. Én csupán nem hiszem, higy egy márkaképviselet honlapja, helyet adna egy ilyen oldalnak. Nem hiszem hogy akármelyik autó márkánál lenne ilyen.
Ezért javasoltam egy független oldalon a megvalósítást. Szerintem félreértetted amit írtam.
Boccs, csak én mobilról netezek, mert nincs kapacitásom a gép előtt ülni és tegnapra kicsit sokat kellett volna visszalapozni a több mint 100 hozzászólás miatt.
Már bocs, de belőlünk "mezei tulajdonosokból" élnek a márkakereskedők és a szervízek! A mi pénzünkből hízik a zsírjuk!
Külön elnézést most nagyon vulgáris leszek, de ki nem szarja le hogy a x kereskedésnek, vagy y szervíznek mi a kellemetlen és mi nem tetszik!
Az ég szerelmére kit érdekel hogy minek nem örülnek adott esetben! Nehogy már bocsánatot kérjek hogy a pénzemért megengedik, hogy ilyen-olyan szolgáltatásukat igénybe vegyem!!!!!!!
Te jó ég!!! Nem rád haragszom, hanem érted!
Egy a Ceed-jével és a választott márkaszervízével tökéletesen elégedett tulaj!
én most írtam a kereskedőnek hogy február végéig (február utolsó hetet) van türelmem, olyanok az idegeim mint a drótkötél, de ha az egyszer elszakad........
előbb meg úgysem tudnám átvenni....
rákérdeztem hogy ilyenkor milyen kötelezettségeik vannak, ill. milyen kedvezményre számíthatok a jelentősebb indoklás nélküli csúszás miatt ( okt 28-án rendeltük meg ).
majd megírom ha válaszolt. Hátha érdekel még rajtam kívül is valakit :) de ahogy olvasom elég sok a sorstárs! Erről meg Nagy Bandó András "Levélváltás a Merkúrral" című kis kabaréja jut eszembe :DDDDD az élet csupa vidámság!!!
Végül is a Kia Blog és a klub is félig-meddig hivatalos Kia oldal. Ott bizonyára nem örülnének neki ha a hivatalos szervízeket osztályozgatnánk, mi "mezei" tulajdonosok. Valamilyen magán klub oldalt kellene létrehozni erre a célra, annak aki ért hozzá.
Ma megvolt életem első Cee'd "találkozója". Azért használok idézőjelt, mert csak ketten voltunk de kellemes meglepetés volt ma a postán. Összefutottam ZoliBA-val, aki nem olyan BA mivel kifejezetten fiatal. Mondjuk én sem vagyok valami aggastyán.
ZoliBA: Egy kérés, meg bocsi, hogy személyesen nem kérdeztem: A kicsit mikorra várjátok?
Az autó feketében bitang jól néz ki és látva, hogy milyen szretettel kezeled és milyen megbecsült, külön örülök nektek. Remélem lesz még hasonló találkozónk.
Más:
Srácok, ma levelt sikerült váltanom Páncélos kollégával a Szervíz adatbázissal kapcsolatosan amit beszéltünk. Nem írt konkrétumot, de én a KIA Blog oldalát javasoltam, de akár lehet az a klub oldal is, csak legyen.
Lentebbi hozzászólásomban felsoroltam pár kritériumot. Szerintetek kelhet még valami bele? Ha igen lszi írjátok meg és bővítgetem a listát a hozzászólásaitokkal.
Nekünk benne volt ez a szerződésben. Valaki itt 1 nappal később rendelete meg a kocsiját mint mi (nov.23.) és még mindig semmi hír neki. Szerencsére a miénk már itt van és már rendszáma is van. Fonetikusan a love: lav. Ha megjön a casco kötvény pénteken vesszük át.
Engem nagyon meggyőzött és most még büszkébb vagyok az autómra. Ez egy igaz ember, az a fajta aki itthon bizonyosan nem vitte volna semmire, sajnos /ez egyilyen ország, "eltaposták volna a Mercedes terepjárós kigyúrt vállakozók, akik persze az építő iparban dolgoznak" /.
Szerény ember ismeretem szerint semmi megjátszás nem volt a nyelviségében, inkább egy loyan ember benyomását keltette, akiben keverednek a kultúrák, és magyar ugyan, annak is érzi és valja magát, de már nem is tudja és egyre távolabb kerül a mai magyar realitástól, ráadásul folyamatosan zavarban volt az interjú alatt.
Az előző Mégane-omat vidéken mindig gépi mosóba vittem, ha láttad volna, annak hogy nézett ki a fényezése! :) Ahhoz képest a Cee'd-nek rinocérosz bőre van.
Azt nem mondom, hogy sokszor, de időnként engem is megnéznek. Mármint, az autót :).
A legjobban az tetszett, hogy a Hungária krt-on egy valszeg rommá tuningolt régi (füstölésből ítélve dízel) Golf állt mellém a lámpánál, kihívóan átnézett a gyerek a baseball sapija alól és incselkedett. Persze, amint sárgára váltott a lámpa, rögtön kilőtt, én meg hagytam, nem szórakoztam vele. A következő pirosnál úgyis utolértem :)).
Szóval ha nem is nézik kidülledt szemekkel az emberek, de pl. benzinkutaknál is szóba elegyednek velem néha kutasok és kérdezgetnek.
Az enyémet rendszeresen "tapizzák" nézegetik, igaz a környékemen nincs KIA jármű. A legjobb egy hete történ, "nagy KIA Cee'd" találkozó a Szerémi útnál reggel hárman is voltunk... Autópályán is megnézik...
Sajnos összeszedtem egy rakat karcot, a mosás után szembesülve velük... Ha jobb idő lesz, jöhet a polír...
Elég gyengusz a fényezés, előző autómon, pedig metálfényű volt, nem látszott meg ennyire a "tél..."
"Akinek van xenon -ja,tudna küldeni egy képet (mailem publikus) ahol a garázsajtot világítja meg kb. 5 méterről? Kiváncsi vagyok milyen a vetített képe a xenonnak és a sima égőnek ! Köszönöm előre is!!!!!"
Mit vársz? Egyetlen éles határvonalú, kontúros beállítást nem fogsz látni. (szerintem)
Az utakon messziről látni és megismerni a gyári xenonokat (persze a prémiumkategóriás autókban) amelyek a lámpatestet nézve kicsik, éles kontraszt van a fényforrás és a körülötte lévő rész között.
Ezzel szemben az utólagosak leginkább egy mindenfelé egyforma fényerővel világító
tejbetökre hasonlítanak.
Én inkább lemondtam a xenonról, elkerülendő az anyázást, amit az előttem haladóból kiváltana...
Persze hajlandó vagyok az álláspontomon változtatni, ha mutat valaki egy olyan xenont ami átmenne egy autóklubbos fényszóró beállításon.
Ezt már említettem neked, hogy fehérváron a Pappas is szervizel Kia-kat. Minap felhívtam Őket, hogy 3000km-nél lecserélném az olajat, de a sajátomat vinném és szertnék ott lenni a műveletnél, mert alulról is megnézném a kocsit és lenne néhány kérdésem is biztos menet közben. Erre az volt a válasz, hogy természetesen vihetem, mindenben a segítségemre lesznek (csaknem ki.....ák a s...em). Ja igen, és átgumizták az autómat és a nyárit elrakták megörzésre. Na ezt az UTT-nél soha nem fogod elérni. Nekem nagyon beleléptek a lelkembe....
Akkor biztos a te kocsiddal van a gond. :o) Én múltkor voltam vele gumisnál, és két szerelő, illetve egy várakozó emberke kérdezte meg, beülhet-e, hogy megnézze. ;) De biztos az EX felszereltség teszi :o)
Nagyképűség nélkül, de én valóban annyi autót és annyi km-t vezettem már, hogy azonnal megmondom, ki az aki valósan számolja a fogyit és ki az aki az álmait kergeti és ez itt a fórumon is látszik, persze hozzá teszem, hogy minden autó más és valóban ki lehet fogni, de csodák nincsenek!
Ez olyan, mint egy ismerősöm gyereke, aki mindig tovább és jobban aludt mint a mi babánk, azután egy közös nyaraláson kiderült, hogy a miénk 20.00 -kor fekszik, néha felsír és 06.00 -kor kel, az övék végig alussza az éjszakát és reggel 08.00-kor kel, csak kiderült, hogy éjfélkor fekszik!
Igen-igen... ezt tudom, nekem is az volt mostanáig. Nem egyszer dideregtem az elöző sávban, hogy beférek e, pedig még amikor bementem simának tünt, aztán meg 2 lábbal a gázpedálon... :-)
Mondjuk nekem is hasonló fogyasztásom volt csak 75 LE-vel és 5-6 l/100.
Zseniális... ilyenkor azért megkérdezném, nem lehet, hogy valahogyan rosszul számolnak? Vagy mérnek? Vagy hogy az adott típusnak a fedcompját veszik alapul, ami esetleg "kedvezően" csal?
Persze a képlet annyira egyszerű, hogy aligha lehet elbaxni, de mégis... :)
Amúgy sokxor elmondtam már, csalókák a fogyi adatok, a városi, és a vegyes különösen... aki Bp-n tekerek, az + néhány literrel számolhat...
létezik tehát:
országúti fogyi
vegyes fogyi
városi fogyi
vegyes fogyi (Bp)
városi fogyi (Bp)
És sok kutya itt van elásva... no meg az se mindegy, hogy a legtöbb márka kevésbé felszerelt modeljein keskenyebb/más átmérőjü kerekek vannak (nyilván hajtáslánc-tűréshatáron belül), ahol jobban csalhat a fecomp km-számlálója, és zseniális adatokat lehet produkálni... (jó példa az új swift GC-GLX kontra GS kerékmérete)...
ezt ismerem,a haverom 160Le-s golfja is 5-5,5 öt fogyaszt (szerinte) nekem 4,2-5,5 öt fogyaszott a 58Le -s diesel astram...de a gyosulása 20sec volt 100ra...
Nem csak amikor este halott fárdtan hazaérek és még a család is békén hagy felmegyek a netre és az egyik hobbimnak az autóknak hódolok azzal, hogy átfutom az autós honlapokat /Persze a Cee'd indexel kezdek/ . Az egyik kedvemcem hasznossága miatt a Népítélet / és amúgy is Totalcar rajongó vagyok/ és szemetszúrnak a baromságok, már bocsánat, imádom az olyan embereket akiknek mindenből a legjobb jutott az életben, így autóból is és olyan fogyasztással büszkélkedhetnek, ami űbereli a gyári fogyikat!
Találtam egy újabb fogyasztási bajnokot. Szintén Népítélet: Emberünk 215 Hp V6 Alfa 164 után átül egy új Octavia Ambientbe, majd állítja, hogy az átlagfogyasztás 10.000 km utám 6.5 l/100 km. És az autó meglepően jól húz!!!! Hát hiába. Nem értem mit görcsölnek a nagy japán gyártók az emissio és a fogyasztás visszafogásán, amikor a magyar sofőrök ezt 10 éves benzines konstrukciókkal megoldják és olyan átlagokat produkálnak, mint egy Toyota Pius.
Akinek van xenon -ja,tudna küldeni egy képet (mailem publikus) ahol a garázsajtot világítja meg kb. 5 méterről? Kiváncsi vagyok milyen a vetített képe a xenonnak és a sima égőnek ! Köszönöm előre is!!!!!
Nekem ne is írj ilyeneket, mert én már a multkori esetnél idegesebb lettem, mint te!
Trutle Wax /ugye hogy tanulok/ pasztát továbbra is ajánlom, én az említett karcoláson kívül csoda dolgokat szedtem ki, tüntettem el vele /túlbozgó spániel által a gyerekülés felőli agyonugrált, karmolt ajtó, horgászatra menet fél ártéri erdő bokor nyomait stb/. És ezek után, ha lemostam az autót megnézték, sőt 1x odajöttek a Tesco parkolóban a feleségemhez, hogy ők pont ilyen autót szeretnének ilyen állapotban /persze az asszony nem kért telefonszámot, így jól járt a beszámító kereskedő/.
Apropopó:
Ha már szó volt a Cee'd presztizséről /és úgy is szómenésem van/:
Nekem igen furcsa dolog, hogy nem nézik meg az autót. Félreértés ugyancsak ne essék, nem vagyok egy magamutogató alkat, sőt. De arra számoltam, hogy megnézik az autót, lámpánál, mosóban odajönek érdeklődnek stb. Semmi érdeklődés, még csak a lámpánál sem néznek át. Édesapám Nubira III. sedanját a mai napig megnézegetik. A Dacia Logant körbe állták a népek stb. Szóval tényleg nem hiányzik, csak valahogy fe voltam készülve az érdeklődésre. Én egy éve kocsányon lógó szemmel kutattam az utcán a Cee'd eket, ha láttunk egyet menetközben, mentünk mellette, ha parkolt körbe jártuk. Na mindegy jó ez így, ne is kapják fel nagyon, ne lopják, ne legyen túl sok belőlle, mondjuk állapodjon meg egy ilyen Toyota Corolla szinten: Közönyösség és óriási ártartás és persze megbízhatóság:)))
Én is ezért fogom máshová vinni,mint ahol vettem, a hozzállás miatt,
Hálistennek van bőven kunkurencia és ugye van ez az ügyes kis fórum, lehet válogatni. Én már a vásárlásnál megmondtam /miközben a szőnyeget és a "nemtartozék" kressz táskát alkudtam/ , hogy nem megfelelő hozzáállás esetén én elviszem akár 60-70 km re is az autót. Persze erre megemlítette a Főnök Úr, "Hogy probléma esetén én mindent megteszek és kijárok a KIA Hungáriánál a nálunk vásárolt és szervizelt, de CSAK A NÁLUNK IS SZERVIZELT autókért!"
Hát én azért nem íjedtem meg. Persze nekem is kényelmesebb lenne helybe hordani, de nem minden áron.
Félreértés ne essen én nem at akarom, hogy nyalják......a kipufogómat és mindenkinél olcsóbbak legyenek, hanem csak azt , hogy a pénzemért korrekt kiszolgálást kapjak, ne legyek és ne érezzem magamat átverve és akár ezért többet is hajlandó vagyok fizetni, mert ugye ha messzebb viszem akkor már ezt teszem.
Igenis ez legyen az élet rendje, hogy csak a korrektek maradjanak.
Komolyan mondom ha én eljutok odáig, hogy megbízok valakiben, azt se fogom megkérdezni, hogy mennyibe kerül. Persze engem is át lehet verni. Egyszer. Én ezért kérdezem és fogom megkérdezni, hogy állhatok e az autó mellett és vihetek e olajat, mert ha igen, akkor lehet, hogy nem is viszek olajat és lehet hogy csak 1x-2x állok majd az autó mellett, mert később elmegyek - mint ahogy ezt Édesapám is teszi egy kivételesen és rendkívül korrekt /mert ritkán de van ilyen/ Daewoo vagyis Chevrolet szervízben - megnézni vagy kipróbálni /mert természetesen felajánják/ a legújabb cee'd -et /Lacettit/ .
De azért mégis. Kis csuszi pénzel azért sokmindent el lehet olykor intézni. Ők tudják a határokat.
Másképp nem igazán tudom felfogni minek kapna egy értékesítő autó vételekor kis pluszt...
Amit leírtál az valóban igaz, én is próbálkoztam a téli gumis megoldással, ezzel ellentétben meg vettem még az átvétel napján télit a nyárit meg most tárolom...
Most olvastam az origon "Az USA recessziójáról szóló hírek némileg átírták az olaj árára vonatkozó várakozásokat: egyesek szerint majd' felére, akár 50 dollárra is csökkenhet a folyékony energiahordozó ára 2008-ban."
Kiváncsi vagyok, ebből mennyi fog eljutni a fogyasztókig.
SorszámNév vagy felhasználó névSzervizelés dátumaSzervíz neveAutó típusaMotor ( Benzin v diesel )Kötelező szervíz vagy garanciálisAktuális km-állásVihete az olajat?Olaj ÁraOlaj SzűrőLégszűrőMunkadíjÖsszesen fizettetNézhetted a szervízelést?Álltalános vélemény a szervízeléssel kapcsolatban
1
füge
39483
Pappas
Cee'd SW EX ECS+
Diesel
Kötelező
19500
igen
100
100
100
100
400
igen
Na ide aztán ami a vélemény
De az adatok:
Sorszám
Név vagy felhasználónév
Szervizelés dátuma
Szervíz neve és hol található
Autó típusa
Motor ( benzin vagy diesel )
Kötelező vagy garanciális szervíz
Aktuális km-óra állás
Vihetted az olajat?
Olaj ára
Olaj szűrő
Légszűrő
munkadíj
összesen fizetett
Nézhetted a szervizelést
Általános vélemény a szervizeléssel kapcsoplatban.
ez tévedés!!! egyik barátom általános iskolás kora óta él németországban és tökéletes a kiejtése. Az elfogadható hogy itt ott néha keresi a magyar szavakat de a kiejtése rendben van!
az ilyen emberekről mindig Hofi kabaréja jut eszembe, hogy törülköző vagy türülköző? mi van eddig leírva? th......
elmegy külföldre és elfelejt magyarul....ez főleg az angol nyelvterületesekre igaz! volt olyan emberke aki fél év után angol akcentussal jött haza mert az menő és sikk......jah.....
Ma állítottam a kéziféken, mert kicsit magasan fogott! Valaki említette, hogy neki is van ilyen "gondja"! Íme a megoldás: - a középen lévő könyöktámasz alján lévő szövetdarabot el kell távolítani, és máris hozzáférhetővé válik az állító anya.
- ezután apró mozdulatokkal, meg egy 12-es villás kulcssal el lehet végezni az állítást! Elég kevés a hely, de legalább nem kell bontani.
Igen, de ezt én értem ugyanis az én unokatestvérem 14 éve kint él németországban, neki is a magyar az anyanyelve és sajnos ő még rosszabbul beszél mint Ő.
Egyébként érthető ugyanis legtöbbet németül és angolul komunikál és megtanult ezeken a nyelveken gondolkodni. Ezt csak az értheti aki hasonló helyzetbe kerül.
Ennek alapján meg nem "magyar" hanem "német" tervezte a Cee'd-et... :-(
De azért most mindenki magyarnak tartja, de azért állampolgárságot nem kapott, pedig az volt... Mindegy de kicsit fura. Az EU gyógyír lehet erre...
Itt is nem kevés ember panaszkodik a kocsijára. Azért több mint egy évvel a gyártás megkezdése után illene olyan autókat kihozni amelyeknél legalább az illesztés vonalban van. A többi dologról neis beszéljünk.A Swift az első évegben az első 5ben volt megbízhatóság szerint az ADACnál, ha jól emlékszem. Nem mellékesen a swiftnek a plafon árra a 3,2 míg a ceednek a legalja. nem egy kategória (szerintem az SX4 sem)
Elég kevés km van még a ceedekben, hogy reális képet kaphassunk róluk. lásd népítélet , alig van 10ezer feletti autó benne.
Ui: énb örülnék legjobban ha bevállna és megbízható lenne.:)
El tudod küldeni a jelszavamat az e-mailemre? Vagy állítsuk be újra. Amikor be akarok lépni, a következő hibát írja ki "Azonosítód blokkolva van. Kérlek vedd fel a kapcsolatot az adminisztrátorral."
Képzeld! Ma megnéztem a kocsit, és a jobb oldali sárvédőmet valaki végigkarcolta. :s Szerintem valami köcsög gyalogos lehetett, aki a buszhoz sietett... így már 2 sérülés van az autón :( Azt hiszem, meg kell vennem a színpasztát... párom autója is fekete.
Azért ez a Swift beszólás kicsit keményre sikeredett. Én nem örülnék, ha pár év múlva egy Suzuki szintjén lenne. (népitélet - fék, kézifék, kuplung, AC pumpa, kárpitok nyikorognak)
nem tudják , hogy megjött-e programm a rángatás "ellen", most néznek utána
én mondtam a hölgynek, hogy 20ezrenként van a szervíz-nem tudott róla
és a amiért elszállt az agyam:
mikor vettem a kocsit azt mondták, hogy a náluk vásárlók kedvezményt kapnak a szervízdíjából. Most kiderült mindenkinek ugyanannyiért csinálják.
Félreértés ne essék nem az 5% kedvezmény hiánya (vagy 10%) zavar, mert leszarom azt a 1800-3600ft-ot, de miért kell szívatni az embert (ráadásul úgyhogy tud róla,legalább titkolnák). Amúgy meg értelmes kereskedésekben ezt mint egy gesztus, hogy kiemelt ügyfél vagy szokták használni.
Persze nem vagy az, de legalább becsülik a hűségedet,hogy visszajársz hozzájuk.
Ami nem megy ne eröltessük-nem kell hozzájuk járni.
bizonyára megéri.
Ui: most bosszus vagyok lehet hogy pár óra múlva meggondolom magam.
Tudja valaki mennyi Tatabányán a 20ezres szervíz crd?
mostanában nem voltam itt ,ezért vagy 20oldalt olvastam el
pár hozzá szólás:
a Swift jó autó nem kell fikázni, örülnénk mindannyian ha a KIA-nk annyira megbizható lenne mint a Suzuki. (Várjunk még 1-2 évet és pár tízezer km-t....)
Hogy pdtdi volt-e vagy sem , egy román passatos már 20km ről villogot rám a pályán, persze előzött egy kamion igy sehova nem tudtam menni. Mikor lehúzodott odaléptem a ceednek......180nál kezdett lemaradni :).
táblázat jó ötlet!!!!
az üléshuzat...hmmmm nekem nem jön be
valamit még akartam
ja pénzt adni az ügyintézőnek???????????????????mié???? ráadásul nem is ő válassza ki a kicsit a készletből
aki fizetett külön zsebe az enyhén szólva kicsit hü....!!! nem elég hogy elég nagy árréssel dolgoznak és úgy adnak neked kedvezményt mintha azzal szivességet tennék, pedig még így is baromi sokat keresnek rajtad!!!
ha meg már mégis pénzt adsz az előtte add :))) a dokinak is műtét előtt nyomják a zsebébe a borítékot, hogy biztos ne remegjen a keze :)
Szerintem azért sem kell zsebbe adni, hiszen 1. Ez a feladata, ezért fizetik 2. Minden eladott autó után kap pénzt. 3. A hiteles autó után, a banktól is kap pénzt.
Én végig néztem vasárnap este. Szimpatikus embernek tünt, bár kicsit zavaró volt, hogy 17 év külföldi tartozkódás után furcsán ejtette a magyar szavakat, pedig ez az anyanyelve.
Furcsa egy szitu hogy a magyar állam nem adta(adja) meg neki a magyar állampolgárságot, mivel régebben németre váltott, s most kettőst szeretne. Az EU-ban most már nincs nagy jelentősége, de mégis.
Egyébként vannak kivételek. Ilyen, Deras LX felszereltésű autója, amiben van ködlámpa, 6 hangszóró, ülésfűtés és szélvédőfűtés is. Viszont alapban nem volt benne kartámasz. De ő még az elején vette, mikor csak LX, EX és TX felszereltség volt +csomagok.
Nem sértettél meg senkit. ( legfeljebb a Balázst de ez legyen az Ő baja ).
Én is Inkább Total car-os vagyok, de azért ha tehetem megnézem az autómániát is.
Csak azért reagáltam ezelőtt, mert azért szerintem megeröltető volt ilyen jó véleményt alkotni egy kóreai autórol. Érezhető, hogy kereste, de nem talált. Gyerekek ez jó hír! Amit Ő talált az "malacrózsaszín" meg nem "rendeltetésszerű használat". Kénytelenek voltak kimondani, hogy ez egy JÓ autó!
persze ez igaz és jogos is lenne....majd kiderül....most még várok. ha nem mondanak be valami tétet akkor felveszem a plépofát és bemondok egy vigaszdíj kérést....addig nem. megvárom hogy ők dobják fel...és ha nem akkor onnantól én sem leszek kedves és jóindulatú.
Milyen szépen hangzik: kiválasztod a típust, a felszereltséget, a színét, elintézed a papírmunkát, majd beleülsz a vadi új autódba s máris gurulhatsz vele haza. Ez csak álom számunkra!
Az oké, hogy nem akarsz cirkuszolni, nem is kell alapból, de a vállalásukat akkor se tartották be. Ezért vmi ajándék, kedves gesztus csak illő lenne, jól esne.
A Kia Szabó egyébként tényleg nem Budaörsi, hanem a XVI. kerületben van.
Ezért nem volt kedvem "színre várni", mint a Zsigulinál, de ha várok akkor SoRed lett volna, az biztos (sőt az nem is metál fényes, még olcsóbb is). De ehelyett bemondtam, hogy 1.6 SW EX ECS, ők meg azt válaszolták, hogy szürke, és három hét. Viszont így is lett.
húú tényleg....most ugrik be....nyomatott valami marketinges hozzászólást.....biztos így verbuválnak embert a puccos szalonba.......hehe még a hölgy nevére is emléxem mert annyira azért rendes volt hogy adott egy prospektust és ráírta nevét :DDDDDD
naja. csak amiban egy bármilyen autószalon körül nyüzsögnak a vadiúj autók, a teljes szín- és modellválaszték van készleten újautóként. Bámultam ki a fejemből nagyon, Atlanta mellett (~30-40 km-re) chevrolet szalon, kb akkora parkolóval, mint itthon egy komplett bevkp, tele ÚJ autóval. De más márkákra is igaz, hatalmas udvar, tele a különböző típusok soraival, szépen, minden szín, minden felszereltség van választék. Na persze azonnal ültetnek bele h vigyed, próbáld, vegyed... és nem kell öltönyben-nyakkendőben menni hozzá. :)
Az olaj témához csak annyit, hogy uniós szabályozás alapján el KELL, hogy fogadják a vitt olajat, de persze a megfelelő minőségűt! Ezekbe a motorokba már kell a full szintetikus, akár benzin, akár dízel. A Kiberlovag álltal említett olajat már nem gyártják, esetleg maradvány készletek lehetnek. Választani kell valamilyen normális 5W-40-est, és az tökéletes lesz.
Nekem a casco az AEgon-nál 4700/hó. 100000 önrész, vidék, 39 év.
sőt mikor mondtam hogy nem 10 éves hitelre akarok autót, hanem 3M HUF önrész és a maradék 3 év alatt akkor egyenesen "kikapcsolt" a nő, hát hogy az nekik nem jó, mert akkor nem tud semilyen kedvezményt adni.....mert a bank nem tejel járulékot......jah meg asszem fél órával a zárás előtt mentem be ( mert ugye dolgozni is kell a pénzért ) a nő minden egyes kérdésem után az óráját nézte......SZÁNALMAS VOLT.....( akinek szerencséje volt a Kia Szabó-val annak gratulálok....nem pénzeltem őket )
Ez annyira igaz, hogy tudat alatt én is mindíg jobban odafigyeltem egy kicsit, hogy mit is veszek fel, amikor autót mentem nézni/átvenni... nagyon nem szeretnék pedig idomulni, de én is fertőzött lettem picit... nem baj, majd tudatosan levedlem, és a következő autómért szakadt alsóban megyek.... :))))))))))))))))))))))
Kéne koccolni kolléga? Megnézném én azt az 16b SW-t... :)
Ez MO! a jenkiknél ha bemész egy szalonba pacskerban rövidgatyában asszonyverő atlétában akkor is fullos kiszolgálást kapsz mert pont ugy nézel ki mint egy WestPalmBeach-i milliomos. Akinek annyi léje van hogy pont lexarja hogy nincs kiöltözve. Mert ugye az eladó feszengjen ne a vevő....
KiaLurdy - bár nem akarok kötekedni velük, mert nagyon rendes kiszolgálásban volt részem! voltam egy budaörsi szalonban is ( Kia Szabó ) ott egy kis suttyónak néztek aki csak "tapogatni akarja az autót" és baromi flegma volt velem az eladó hölgy. (biztos azért mert nem öltöny nyakkendőben mentem, hanem farmer és hátizsák és nem vettek komolyan) DE a Lurdy-s nagyon segítőkész....tényleg csak pozitívum ezért nem akarok cirkuszt....fairplay
Igen én is írtam korábban, ősszel mikor érdeklődtem több Kia szalonban sehol nem mondták hogy ilyen sokat kell várni. Mindenhol 2-3-4 hétről beszéltek. A megrendeléskor szóltak, a papírra 3 hónapot írnak teljesítésnek, de ez csak formalitás. Kecsegtettek, lehet hogy karácsonyra megjön a kocsi. Nov. végén én se hittem volna hogy ilyen sokat kell majd várni. Te hol rendelted? Mi a Tbányán a K-N-nál. Mivel nálad meghaladták a 3 hónapot is, próbálj meg vmi kedvezményt még kisajtolni. Bár ezt maguktól is adhatnák, mivel a vállalásukat nem teljesítették.
Bocs ha megsértettem 1-2 RTL fant, de én a Total Car-os autós tesztekhez vagyok szokva... azok se normálisak de nem próbálnak ki ilyen baromságokat hogy 5 ösben 50-el. Véleményem szerint Kiberlovag definiciójában ez is kimeriti a NEM rendeltetésszerű használatot!
Persze jókat mondott róla (mert rosszat csak ilyen nyakatekerten talált) Nekem akkor is a Winkler féle bók a legtutibb hogy olyan "csillár" az EXben mint egy fullos Audiban. :-) és persze akit tényleg érdekel a kocsi minősége az eljut a csillapitott kapaszkodókig.... :-) de ez már upper class.
"Ilyen esetben visszajár a kocsi árának a 10%-a. De gondolom nem ez a cél."
ez az állítás jogilag is megalapozott? mert akkor az 4,5M HUF nál szép összeg!!!! nem akarom én most verni a tamtamot, de monjuk egy igyen garnitúra téligumit hozzámvághatnának fájdalomdíjként....:)
egyébként nem kell meglepődni a német kia kereskedések honlapján 8-16 HÉT szálítási határidőkről regélnek. csak itthon nem mondják meg mikor megveszed a kocsit....mert akkor nembiztos hogy rábólintanál az üzletre....szerintem.....
ez volt a válasz a kereskedőtől mikor rákérdeztem januárban hogy ugyan mégis....
"Októberben rendeltük meg az autót ezt a központ novemberben továbbította a gyárnak ők decemberi gyártásba rakták be.
Egy hónapban 3 gyártási időszak van a hónap eleje ,közepe és vége innentől számítva kb. 1 hónap mire leszállítják az autót.
Sajnos azt nem tudom megmondani,hogy decemberbe melyik gyártási részbe tették be az autódat de természetesen nem felejtettem el a kérésedet és két héttel előtte,hogy átveheted az autót értesítelek. Még egy kis türelmet kérek tőled. Köszönöm ."
Ha valaki esetleg Kia Ceed vásárlásán töri a fejét, eladó egy dizel 1,6 CDRI 5 ajtós, EX. Lim. felszereltséggel, 6000km-el, 2007.novemberi . Bővebb info: gluki@freemail.hu
a próféta szóljon belőled!!! bár lekorábban ugyis csak február utolsó hetében tudom átvenni......mert külföldön vagyok! egyébként ha szólnak hogy megjött a papírmunka még úgyis eltart 2hétig :)
@Greghozta: probáltad ( vagy esetleg megtudod majd nézni ) 1,8" USB vinyóval a csatlakozást? azt megbírja pörgetni! a minap láttam egy trekstor 1,8" usb-s hdd-t, 20GB, csak nem mertem megvenni, hátha nem bírja azt sem el. Bár az iPodban is ekkora vinyó van! bár most már lehet kapni 8GB-s pent is.
ps.: még mindig csak várok...csak várok....október végén rendeltük meg (10.28).......
"De azt , hogy az általam szeretett és szemnyugtató-kímélőnek tartott műszerfal világítást le malacrózsaszínezte, hát attól visíííítottam."
Nyugi, valahol olvastam, vagy hallottam, már nem tudom, de a műsorban, vagy weboldalon a Fiat Linea műszerfalát a pedálos moszkvicshoz hasonlították :)
Nekem egyébként tetszik a műszerfal, nálam elég fontos érv volt annak idején a ceed mellett az átlátható, egyszerű, de mégis informatív műszerfal. Falnak bírok menni pl. a kéktől, ami azonkívül, hogy jól néz ki, nem látszik, mert az emberi szem nem érzékeny a kék fényre. A másik véglet meg az, amikor minden vörösen izzik. Piros színe szerintem egy műszerfalon csak a veszélyt jelző lámpák (kézifék, olajnyomás, ... ) legyen, ne pedig minden mutató és háttérvilágítás. Már csak a fényerőt kellene egy kicsit lejjebb venni. Az LX-es SW-ben van műszerfalfényerőszabályozó?
Én valami hasonlót kapcsoltam ki. Talán AF OFF állásban van. A gyengébben vehető rádióadókról állandóan elmászott arra, amelyiket rendesen tudta venni. Csakhát a helyi szánsájn rádió ettől még nem tartozik a hallgatható adók közé. Persze lehet, hogyha messzebb megyek, akkor meg nem fog átállni a Danubius másik frekvenciájára. Mittudomén, egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsojja ki.
Greg barátunk az autópályán "száguldva" megmondja milyen típussal van dolga, úgy hogy fogadjuk el a véleményét és még a benn ülő csajról, sőt a telefonjáról is pontos leírást ad /megmondom őszintén engem a csaj érdekelt jobban/ :))))
Szídtuk szegény Balázst itt az este folyamán, de meg kell hagyni igen korrekt véleményt alkotott. Még az emlegetett 50-s dadogást is korrigállta. Szerintem szokatlanul "rendben" volt ez a teszt /legalábbis magához képest/.
De azt , hogy az általam szeretett és szemnyugtató-kímélőnek tartott műszerfal világítást le malacrózsaszínezte, hát attól visíííítottam.
Kikérem magamnak, de nézzük el neki nem lehet mindenki agrár- mérnök, valószínűleg csak szilveszterkor látotta malacot, az ünnepi asztalon és valjuk meg a kemencében tett kirándulást követően, citromkarikával a szájában - pláne a felhörpölt italmennyiség után érzékeinktől megcsalatva - egész más színben pompázik szegény jószág.
Szóval jó volt a riport.
A Kovács Miklóssal készüétet elfelejtettem megnézni, el lehet érni valahol, ha másnem nyomtatott formában?
Az én paramétereim. C0, Sw 1.6 crdi ex ecs+. Az Allianznál nekem kb 20000 lett volna, a Generalinál 13800/hó-ra kötöttem meg ma. 10%/91000 ft. Csak az Uniqa sumáksága nem tetszett. Hiába alap a kocsimban, külön kell biztosítani.
Hétvégén lent voltam Zalában igy végre mentem egy kicsit hosszabb távot is.
Tapasztalatok :
M7-en végig 130-al ,Keszthely és környékén szigoruan betartva a kresz szabályokat 6 l -t mutat a fogyasztásmérőm ,holnap majd tankolok igy kiderűl mennyire valós ez az érték.
Lefele menet a balcsinál szakadt végig az eső ablaktőrlővel nem volt semmi gondom..,de visszafelé nálam is jelentkezett a jelenség hogy elöttem elég szépen ott felejtette a vizet és ez pont szemmagasságban (nem nagyon tetszett,gyakorlatilag alig lehetett kilátni nem tulzás.. )
A másik negativum a rádió vétel volt gyakorlatilag az M7 végétől élvezhetetlen volt az összes állomás igy maradt a az mp3 hallgatása .
Ez másnál nem jelentkezik gondolok itt elsősorban a vidéki tulajokra ? (nem Pest megyeiek mert odáig nekem is jó)
Ezt az autót nyár óta akarják eladni. Én a háttérben lévő Dakar Yellow LX+ -al szemeztem. Volt benne 700km, ülésfűtés, és ködlámpa. Viszont full fekete volt a belseje (nem volt alul világos betét), és nem volt sokkal olcsóbb, mint az EX.
Egyébként jó nagy szívás az Uniqa óccsó teljes cascója, ugyanis a klímát és a 6 légzsákot külön kell biztosítani náluk. Nincs benne az alapban még az EX-nél sem. Jó pár egyéb alap cuccról nem is beszélve. Így már nem 13 hanem min. 18-20000 a havi díj.
Ez tipikusan az a hirdetés, akit, ha felhívsz, akkor... igen, árulunk 2.990.000 forinttól. Az az LX Base. Viszont, az ott leírtak az EX felszereltségű modellé, aminek a listaára 4.075.000 forint.
Amugy meg a vásárlóknagy egy jó nagy része hitelre veszi a kocsit azok meg nem fognak a használautó kereskedésbe 1éves kocsit venni mert thm-el nem éppen járnak jól, annyi pénzből vadi ujat is vehet.
Sőt, a napellenzőben sem volt lámpa. :) Régen (nyár előtt) csak LX és EX volt. Azokhoz lehetett extrákat rendelni (el. tükör, 4 el. ablak, ülésfűtés, ablakfűtés... stb.)
Hid el, hoggy az csak egy alap ceed. Nem véletlenül 3milla az ára. Te ugy ismered a kereskedőket, hogy 1éves kocsit majd neked 1 millával olcsobban adnak, főleg akkor amikor tudják hogy a ceed-re van kereslet.
Persze. Azonos gyártón belül elképzelhető, hogy azonos az alkatrész. Pl. az Xsaraban, csomó alkatrész azonos volt a 207es Peugeotéval (szűrők, váltó...stb.) de mindkettő PSA konszern. itt max az i30al lehet azonos
Ez az életben nem volt EX. Ez egy alap LX (akkor még nem volt LX+). Semmi csomag nincs benne. Manuális klíma, pálcika tükör, 15" felnik, fekete középkonzol...
Már a kerekein látzik, hogy nem EX. Továbbá manuális a klíma, nincs bőrkormánya és ködlámpája, valamint a kilincse sem színrefényezett, stb... (Ez egy sima LX+)
Sajnos a Pappas által feltett hírdetések elég szedett-vedettek!
Jó kifejezés ez a "gyári". 1-2 cég gyártja az összes kocsihoz a szűrőket és lehet, hogy a benzines Cee'd-hez való mondjuk csereszavatos egy renault dieselhez. Volt ilyen kocsim. Más rajta a feliratozás, a szín, meg esetleg bordázott szélű az egyikhez való, míg a másik nem. Ezen tudnak spórolni.
Na ez is elég durva. Azt mondom hogy szinte használtan alig olcsobbak mint az ujak a szalonba, pedig elég sok van kereskedéseknél (teszt autó, bemutató autó) De tök mindegy mert átlagba van már bennük 10ezer km. És én pl ezeket nem venném a legjobban, akkor már inkább magánszeméyltől!
A Használtautón találtam olyan 4 hónapos Cee'd-et ami csak a színében tér el az enyémtől, minden egyébben ugyan az és drágábban árulták, mint ahogy én a sajátomat újonan vettem. :)
Maradjunk annyiban a garis témában, hogy a szervízek szeretnek nagyot mondani... és persze oda kell menni, ahol nem mondanak nagyot...
hülyeség, hogy nem vihetet a saját olajat, ha az megfelelő minőségű...
hülyeség, hogy be kell írni a szervízkönyvbe, hogy hozott olaj, ha az megfelelő minőségű...
én ilyen szervíznek még a közelébe se néznék...
ezért járok az M6-ba, ott viheted az olajat, nem vágnak át, nézheted az autót az álláson, ha erre van igényed, ha meg nincs, megkínálnak KV-val, üdítővel... egyszerűen korrektség...
a többiek beszámolói szerint is vannak az országban korrekt szervízek, tessék a lekhely szerinti egyik közeli ilyet kiválasztani, a többi szervíz meg majd idomul az igényekhez...
ilyen erővel attól is ugrik a gari, hogy nagybátyjám még mindíg úgy csukja be az autó ajtaját, mint annó a Zastavámét kellett, így aztán majd kiesek a túloldalon... ez akkor nem rendeltetésszerű használat, ugrik a gari... :))))))))))))))) Ne együnk meg minden bullshitet!
Üdv:
KL
:)
Ps.: Nagybácsi leszokóban, mindíg előre mondom neki, hogy: "Nem kredenc" :)
Sőt, én meg azon csodálkozom, hogy például a hasznaltauto.hu-n nagyon kevés a magánszemélyek által eladó ténylegesen használt 2007- es , 2006 -os Cee'd. Főleg szalon, ill. bemutatóautó vannak. Talán ezért is tartja olyan jól az árát, mert nagyon ritka, aki 1-2 éves korában meg akar válni tőle..
Ugyanmár... a szervíznek az az érdeke, hogy nála vegyed az olajat pofátlanul drágán... ha minősített olajat veszel, azt tök mind1, hogy kitól veszed, már csak azért is, mert nem ritka, hogy a szervíz hordójából mást nyomnak, mint amit mondanak... persze ezt most ne általánosítsuk, de volt már rá nem kevés példa...
Ez csak rajtunk, leendő eladókon múlik. Ne, hagyjuk hogy aláárazzák az autót csak azért mert koreai. Egyébként van rá esély, hogy még 1-2 évig tartja az árát, amíg újdonság számba megy és csak a rámenősebb vevőknek adnak nagyobb kedvezményt az értékesítők.
- Nekem is 2-3 hetet ígértek. Ennek 3 hete lesz holnap, és csak egy halovány "nem biztos" ígéretem van szerdára. Pedig az autó nem az ország másik felében volt, és a hitelemet az első héten elfogadták. (A munkahelyem a hiteladó...)
- Nem hinném, hogy a KIA Magyarországnak érdeke a saját partnerei ellenében a végfelhasználókat támogatnia.
de én pont arról beszéltem hogy a ceed meglepetésünkre jól tartja az árát. Valjuk be nem sok kocsi van amelyik 1évessen 3,2 millát ér ugy hogy a listaára 3,4
Támogatom az adatbázis ötletét, amennyire tudok segítek is.
Tapasztalat még 0, mert már 12 napja rendeltem a kocsit, de még se híre, se hamva, pedig 2-3 hértől volt szó átadásig.... bár olvasva a hozzászólásokat lehet belőle több hét is :/
Gyári szűrők beszerzése sem lehet túl nagy gond, klub szinten kéne tárgyalni egy szervízzel, vagy a KIA MO-gal, hogy a tagoknak adjanak extra kedvezményt az alkatrészekből, vagy a szervízből.
Ez Hondás körökben... hm... (azok a régi szép idők)...:(..... , szóval Honda Klubbos szinten működött.
Az olaj esetében persze, hogy ezt mondják, de ha te elteszed a számlát ami ellenében megvetted az olajat és ezt le is fűzöd a szervíbeli papírokkal akkor ott fel van tüntetve az hogy bontatlan ilyen típusú olajat tettek bele, és bizonyítod az eredetét is kkor nem hiszem, hogy a garival történne is bármi.
Ilyen alapon akkor azt is megszabhatná, hogy csak nála tankolhatsz...
A garira rákérdeztem. A válasz az volt, hogy ha gáz van, a KIA magyarországnak az az első kérdése: Mindent a szervízben vettél? Állítólag garis javításhoz mellékeniük kell a kötelező szervízes számlákat.
Remélem nem egyről beszélünk akkor. Én nemrég beszéltem egy autószerelő barátommal, aki azt mondta, hogy a Castrol Full Syn egy nagyon jó olaj /valamikor, amikr az Opelnál melózott azt használták/, de mostanra nagyon drága 5000 Ft/l. De típusára nem emlékszem. Ha eljön az ideje utánnanézek.
Egyébként a fél szintetikusak se feltétlenül rosszak, én 6 évig Valvolina Dura Blendet, mjad Max Lifet használtam 6 évet a benzines autómban és nagyon meg voltam elégedve vele. Viszont meg van a kényszerképzetem, hogy egy ilyen moder dízelbe, főleg, hogy 20.000 a csere period, talán érdemesebb lenne teljes szintetikusat használni, figyelembe véve a sok városi használatot is. Persze majd meglátom az anyagiakat.
Én a 13106, 13941 és 14427 -s hozzászólásomban feszegettem ezt a témát és írtam le amit erről tudok, erre voltak is reagálások, ha van kedved nézd meg őket!
A swift szerintem pontosan az állandó használtautóbeszámítási akciók miatt nem tartja az árát. Venne pl. valaki használt swiftet, ha a régi kocsijáért a használtautókereskedő adna mondjuk 1 millát, és 2.7-ért tudna elhozni egy egyéves swiftet? Vagy pedig elmegy a suzuki szalonba, ahol kipréseli az említett +500 beszámítást, és 1.5-ért beszámítják neki a régit, és 3.2-ért kap egy vadonatújat? Pénzben ugyanott van, csak éppen nem használt, hanem újautója van.
Még nem csináltattam meg, csak érdeklődtem ha már ott voltam software cserén. 5,5 L olaj 23.787,- ü.a. szűrő kb. 10.000,- óradíjuk nettó 4.800,- Olajszűrő ???
Szerintem nagyon drága... azt az olajat jóval olcsóbban is meg lehet szerezni emlékeim szerint... jó volna tudni mennyi volt a munkadíj, és mennyi órát számoltak... pollenszűrőt nem is cseréltek? El nem tudom képzelni, hogyan megy a cucc 30-35e HUF fölé...
Az összes szutyuki alaposan túlárazott, nemvéletlenül van rá majdhogynem folyamatosan +500ezer használtautó beszámítás. Ráadásul mifelénk ezt még megfejelték +200-al. Aztán, hogy rendszeresen 10% körüli THM-ek vannak, az már máskérdés, de aki járatlan a témában, az csak annak örül, hogy az ócska 20éves szutykáért nem 150-et ígérnek, hanem kicsivel többet. Ha ügyes (és miért ne lenne az) a kereskedő, nem ajánlja fel azonnal a +500-at. Egyébként a swiftből a 3milla listaár körüli változatot szabad csak megvenni, mert azalatt klíma, rádió, kapaszkodó, és hasonló nyalánkságok hiányoznak az alapfelszereltségből. Szemezgettem én is sokáig a swifttel, tetszett, hogy 80-nál 2000 körül forog a motorja az 1.3-asnak, gondolom elég jól fogyaszthat. Csakhát picurka. Csomagtartó pl. semmi.
Sziasztok! 1.6crdi -be milyen gázolajat használtok simát ? vagy kén menteset? lehet hogy már erröl is szóvolt csak én nem vettem észre írjátok meg légyszi! előre is köszönöm
Lehet hogy gazdaságos kocsi a swift, de arrol szerintem senki se beszél szívessen hogy az árát hogy tartja egy uj, mert a ceed szerintem sokkal jobban. És abba se vok bíztos hogy mondjuk egy swift gs vagy mystic 3,2milla listaár adig a kia ceed 1.4 listíára 3,4milla klimával. Én tuti ha kocsit vennék és választani kéne inkább a +200ezer és a ceed....
Nekem van egy GS-em, így tudom milyen a felszereltsége:
-Állítható ülésmagasság
-Kulcsnélküli nyitás, indítás (ezeket csak az tudja értékelni aki használja)
szia ilias! bocs hogy nem vettelek észre ,de van hogy 1-2 napig nem vagyok fent és akkor 5-10 oldalakat kell vissza néznem hál.ist. ennyi hozzászólás van
OFF: tényleg veri a korábbi 1.9PDTDI-t, volt szerencsém kipróbálni... az más kérdés, hogy azóta ezek a mocik is fejlődtek, de a VW konszern még mindíg pakolja a régi feltöltővel, és szoftverrel is (110LE, 250NM), na azt veri... :) ON
még nem igazán teszteltük ki a dolgot, megnéztem, hogy elég macerás a helyzet/fék (5/21W) égőt cserélni egy kereszttartó miatt éppenhogy kifér... LED-esnél ez gond lehet, de 4db 10-es anya letekerésével buktatható a hátsó lámpatest az 5a-változatnál... amúgy a csomagtér felöl van egy szerelőablak a lámpatestek felé, és lehet csak picit kell buktatni, nem kell totál kiszedni, hogy beférjen...
Az SW más tészta, azt nem vágom persze, de tuti oda is betehető, lehet, még egyszerűbb is...
Ez a műsorvezető srác nem nagyon ért a kocsikhoz.... az SW hátulja tisztára V50-es Volvo de ez nem jutott eszükbe. Az is szép volt amikor mondta hogy az 1.6-os CRDI veri 1.9PDTi-t, de utána megjegyzi hogy 50-nél 5-ösben fullad....
A swiftből legjobban az alapfelszereltségűt, vagy ahhoz közelit veszik a legtöbben, 2-2,5 milla, ezzel a ceed nem tud(és szerintem nem is akar) versenyezni.
Persze, hogy a legjobban felszerelt swift, és az alap ceed között jóval kisebb már az árdiferencia, de most nem arról szólt a polémia, hogy melyik éri meg jobban
Nem akarom elvenni a kedvedet de, most hogy megenyhült az idő az én crdi-m, is legalább 1 l /nem pontos adat elcsesztem a mérést, a computer szerint majd 2-t/ kevesebbet eszik az idő megenyhültével városban! Beszéltük már a kiegészítő fűtést stb.
Persze aki hisz az adalékokban csinálja, ha hiszel valamiben az biztosan használni is fog.
Azért ne felejtsük el, hogy az elmúlt hetekben +5, 10 °C volt, míg előtte -5, 10. Én sem tudom eldönteni, hogy az OIL benzinnek köszönhető a jobb fogyasztás, vagy az időjárásnak. Ma is ott tankoltam, bár nem mertem kipróbálni, hogy elérem-e az 57km-re lévő benzinkutat, ha a fedkomp 52km-et mutat. Útközben tankoltam 5litert :)
akár hiszitek akár nem, a spuri után ~1 azaz ~1 literrel kevesebbet evett a kocsit, 4.9-5liter/100Km, egy tankkal több mint 1000Km jött volna ki, én 900nál tankoltam és fedkomp szerint még volt 110km. szupi!
Azért az a 200ezer, nem 200ezer. OFF 2.950.000-ért megkapod az 1,3 GLX CD AC "fantázianevű" változatot. Ebben már benne van, a kormányról vezérelhető CD-lejátszó, manuális klíma, ABS, elektronikus sebességfüggő állítható magasságú szervokormány, színezett üvegek, pollenszűrő, elektromos ablakemelő, távirányítású központi ajtózár, fordulatszámmérő, kombinált kijelző, állítható magasságú ülés, osztottan dönthető ülések, elektromos fűthető színezett tükrök, indításgátló, biztonsági zárszerkezet, vezető és utasoldali légzsákok, digitális óra, fordulatszámmérő, és állítható magasságú ülés. ON
Én annyira gazdaságosnak sem mondanám. Páromnak van egy (új) 1,3as Swiftje. Igaz, csak fehérváron jár vele, de 8liter fölött eszik. :-o 1 év alatt már cserélni kellett a fékrendszert (kopogott, gyári hibás), a szilenteket (nyüszögtek) és most várunk az ablaktörlő motorra, mert elromlott.
"Én is, de sose lesz abban a helyzetben, mert a swift egy kategóriával lejjebbi,(kisautó) és azt mindíg többen vesznek"
Ezt nem értem én sem. Pont ma olvastam az A2-ben az OFF Suzuki SX4 sedan tesztet, és kiderült, hogy forintra ugyanannyiba kerül, mint az OFF Astra sedan (na jó az Astra persze rosszabbul felszerelt, de ez csak marketing, mert megkapod "ingyen" az Enjoy plus csomagot), és az SX4-et szőröstül-bőrülstül elnyeli az Astra.
Na de ha van egy kiskategoriás kocsi meg fölötte egy nagyobb kategoriás ami +200ezret jelent te melyiket vennéd? Mert én tuti a nagyobb kategoriást ha hozza legalább azt a színtet mint a kicsi. És itt ebben az esetben bőven hozza, és ár/érték arány se egy utcsó dolog szerintem kocsi vásárlásnál és ezt most a kia meg tudta csinálni, hogy ez is rendbe legyen. Dicsérni tudom:) És az 1.4-es motor 109LE-vel ha a kategoriatársakat nézzük nagyon is nem rosz.
A bal hátsó helyzetjelzőt én is most cseréltem a hétvégén... mondjuk én pakolok be LED-eket, mert ezektől a gyáriaktól borsóm van, tartaléknak meg jó lesz... :)
Ami a kp-zárat illeti, ha egyszer meghúzod az anyóst, nem nyílik, csak kettőre... de ha egyszer meghúzod, aztán kp-zár gombot nyomsz, akkor csak visszazár... meg kell szokni, eleinte fura volt, de logikus, kézikönyv amúgy rulez... :)
A kuplung nekem is fent fogott eleinte, ne állíttasd, mert hamar ereszt, van egy gyári rátartás szerintem, vagy fenetudja, csak megszoktam... :)
Tévedés :). Ugyanis megfigyeltem, hogy elsőre, mivel ugye nem nyílik, csodálkozva elengedik a kilincset, majd - gondolván, hogy valamit biztos rosszul csinálnak - újra megpróbálják. És lám, az ajtó kinyílik. Némelyik haverom, aki először utazott benne, komolyan eltöprengett, hogy mi lehetett a bibi, mire megsajnáltam és elmagyaráztam neki :)).
vaternak van suzukija, de nem egy elvetemült. Elötte egy bmw 525i-nk volt 89-es azt vater azt már elakarta adni azt beleült egy uj swiftbe és beleszeretet, de nézte a ceed-et is de az csak utána 2honapal jött ki. Én megmondom őszintén jobban örültem volna a kia ceed-nek. Szerintem amennyivel drágább annyival messze jobb kocsi, minőségre és minden téren.
Lehet hogy gazdaságos kocsi a swift, de arrol szerintem senki se beszél szívessen hogy az árát hogy tartja egy uj, mert a ceed szerintem sokkal jobban. És abba se vok bíztos hogy mondjuk egy swift gs vagy mystic 3,2milla listaár adig a kia ceed 1.4 listíára 3,4milla klimával. Én tuti ha kocsit vennék és választani kéne inkább a +200ezer és a ceed. Azt nem tom annyira most mennyire fogy, csak azt hogy mikor kijött a kocsi decemberbe sokat kellet rá nagyon várni. (megrendelésre)
pontosan!!! jó ez így ahogy van! néhány nappal ezelőtt volt időm elnézni hogy mennyi Ford Focus van pesten. ez csak azért érdekes mert az FF és a Kia Ceed között vaciáltam! de jól döntöttem!
A "szuzukis" népcsoporthoz mert nem szeretnék tartozni! tisztelet a kivételnek, de eddigi tapasztalataim alapján elvetemült egy népség! ismétlem tisztelet a kivételnek, akinek nem inge ne vegye magára! stb stb.
Lassan el fog terjedni, ha ilyen ütemben fog fogyni és már miért ne fogyna...
Egyébként azért Greg-nek is igaza van. Nem tudom, hogy élném meg ha minden harmadik autó cee'd lenne. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem drukkolok neki, de szerintem a kis gazdaságos swift-et senki sem fogja überelni kis hazánkban.
Pedig az utakon még nem lehet olyan sok kia ceed-et látni. Pedig szívessebben látnám őket abba a helyzetbe mint a Swift. Már mint hogy annyira szeressék az emberek.
Az jó. Nekem január 23-án lett beíratva az autóm és KRC azaz Karcsi. Ott is beragadtak... Feleségem fiestája KUB azt meg múlt év augusztusban iratták be debrecenben. Csak fél év különbség és vissza az időben... Én is L-es rendszámra számítottam, de nem zavar.
A rönónál hosszan kellett nyomni a központizár gombját, és akkor kioldott ez a funkció. Most nem rémlik, hogy a cee'd könyv mit ír erről, ha ír egyáltalán. De annyira nem izgat, mert már megszoktam :). Legfeljebb egy-két tapasztalatlanabb utas csodálkozik, hogy elsőre nem tud kijutni a kocsiból :)).
Köszi mindenkinek még nem jutottam idáig a könyvben.
A rádión ugye a local nal OFF-ban kell lennie?
K-s lett a rendszámunk, azt hittem hogy már L-lesz. De a helyi okmányirodánál beragadt pár K-s igy addig nem adnak L-est amig azt ki nem adjak. azt mondta a kereskedő vigaztalásul hogy most a LOM nál tartanak, akkor inkább a KZF ( Kázmér lett)
Ezt ki lehet tiltani valahogy,legalábbis más gyártóknál van egy kombinácio amivel lehet programozni ezeket a funkciokat.. pl gyujtás rá öv 3x ki-ba kapcsol közbe fékpedál nyom stb...
Ha nem állítod le a kocsit, akkor a vezető oldali ajtón kívűl mindegyiket csak kétszeri húzásra lehet kinyitni. Ha egyszer meghúzzák (villogni kezd a zár visszajelző), és te megnyomod a zárat (vagy újra 40km/h fölé mész), visszazárja az ajtókat.
Ja, és ha megnyitod az utas oldali ajtót, akkor azt az egyet nyitja. Ilyenkor villog a központi zár gomb, mert jelzi, hogy bár ő be van zárva, de az egyik ajtó nincsen. Namármost, ha most megnyomod a gombot, akkor előbb mindent bezár, és még egyszer meg kell nyomni, hogy kioldjon.
A kézikönyvben benne van, hogy a központi zár akitivizálódása után (ez 40 km/h fölött történik meg), csak kétszeri nyitásra lehet kinyitni az ajtókat, kivéve vezetőoldalit, azt elég egyszer.
Örülök hogy a "hátbavágós" jellemzéssel ilyen jó topic témát keritettem! :-))
2 dolgot értettem rajta: egyrészt a családi flotta 1.2 ex. 1.4-es motorhoz képest, másrészt mivel baromi magasan fog nekem igy elsőre a kuplung igy jo magas fordulatszámnál sikerült elkapni a fonatalat tényleg hátbaver ! :-)))
Izzókról csak annyit hogy a "kiváló" minőségű gyári darab a Kecskemét-BP távon kiégett a bal hátsó helyzetjelző.... még ha állt is a szalonban 2 hónapot meg volt benne 25 km akkor sem az igazi. azt néztem hátha kontaktos de ütögetésre nem reagált....
Kiberlovag hátsó izzócserés képsorozat nincs? vagy nézzem a cseheknél ? :-))))
Ami még szintén érdekes hogy hazafele megálltunk a kisboltnál kaját venni és járó motornál ki szerettem volna rakni az asszonyt. (nem, nem csak lassitottam állt a kocsi) Aki meghuzta az ajto kilincsét és nem nyilt ki, nyomtam a központit hogy nyisson, kattintott de nem nyilt... végül kinyitottam az ajtomat és akkor nyilt mindenhol. ez miért van igy?
különben minden franko teszteltem már az MP3at is, néztem a MUTE-ét de nem fagy le. nagyon örülök a sebesség követő hangerőnek amit még csak OFF rönyóban láttam de nagyon hasznos.
a 7 végén hoztuk haza a babaágyat és nagyon kulturáltan dönthető egysikba a hátsó ülés, a fejtámláknak külön hely van!
Nekem a motorház elég jól illeszkedik max egy fél cm a hézag de nem egy ujjnyi. Viszont a benzintank fedő egy picit eláll és a csomagtartóban lévő rekeszek fedője sincs teljesen sikban. Többi SW-ben is ilyen?
Nálam is egész hasonló, talán nincs ilyen durva, de szerintem ez azért van mert nekem 100 nál csinálta neked meg 120-nál. Több utántörlés után elfogyott a nagy része a víznek, majd utánna hamar felszárdt.
Nekem se húz ennyire vissza, ez dúrva... fagymentes időben egy nedves, nem foszló ronggyal próbáld meg lehúzni a gumilapátokat, mert lehet, hogy nagyon sok szennyeződés tapadt rájuk, mondjuk sokat várakozott a kocsi... ez csak tipp, lehet, már rég túl vagy rajta...
Nekem ennyire azért tuti nem. Figyelj, biztos nem ejtették le az autódat a trélerről, mert egyre furább hibákról beszélsz, amit kevesen tapasztalnak...
Szevasz Hanesz1! Reagáltam már egyszer. :-) Na még 1X: Az a gond, hogy az SW-re nem jó az 5 ajtós hátsó sarokvédője és egyenlőre csak olyan van a Rieder-nél is. Sajna még várnom kell valamennyit. Köszi mégegyszer.
Remek az új koncepció, ugyanis amikor rendelés előtt álltunk (2007 november), Önöknél kaptuk volna a legrosszabb hitelkonstrukciót, autóbeszámítási és kedvezmény ajánlatot egyaránt. A szervízköltségekre meg egy jó tág tól-ig-ot. Más szempont meg volt a részünkről.
Kedves Szabó Zoltán Úr, Örömmel vettem sorait és gondolom a forum lakoi és az Ön szervize közt öszinte, segitökész , sok szerviztöl eltérö kapcsolat alakul majd ki. A hírlevélre feliratkoztam. Jó döntésnek tartom a jelentkezését. Üdv 1.4 Lx+