A ROLA vonatokat a kamionosok csak muszályból használják. Ha 1szer Románia is EU tag lesz ez a kombinált fuvarozási mód ki fog halni Mo-n. Konténerek. Az InterContainer-Frigo Mo-i forgalmában 3:1 az arány import/export közt. Emiatt sok konténert üresen kell kivinni az országból, tehát hiába van tele a vonat konténerrel, attól az még lehet üres. A tehervonatok kihasználtságához sajnos érdemben nem tudtam hozzászólni, de legalább lelepleztem a konténervonatokat:)
Van nem egy tehervonat, amik rakodtan jönnek be az országba, de a kocsik üresen mennek vissza a tulajhoz, vagy fordítva. Nekem is volt szerencsém Hegyesből Fradiba 760 méter körüli vonatott továbbítani, de a 190 tengelyből csak 42 volt rakott, és alig volt 1300 tonna a vonat. De kifelé is láttam már 700 méteres vonatot, ami acélszállító kocsikból állt, szinte biztos hogy üres volt az összes kocsi...
Engem az érdekelne, h. tud-e valaki hozzávetőleges adatot arról, h. a teherkocsik/vonatok kihasználtsága mekkora. Lehet, h. én látok kevés tehervonatot, de úgy tapasztalom, h. a konténerszállító vonatok kivételével - néha még a Ro-La szerelvényeké - bőven 50% alatt tud maradni.
Mert ha ezeket az adatokat lehetne tudni, akkor esetleg lehetne elmélkedni a versenyképesség lehetőségeiről, a fejlesztés lehetőségéről, a bérlés jogosságáról, stb. Nem tudom, ilyenekről mi a nagyérdemű tapasztalata-véleménye.
A fő kérdésem pedig még mindig az, h milyen 120 km/h-nál GYORSABBAN közlekedő tehervonatok vannak Európában. Németországban tudom, h van a Parcel InterCity, ami az LZB-s vonalakon 160km/h val közlekedik.
Kocsipark itthon is lenne a 120-as vonatokhoz, van jópár kocsi, ami üresen mehet 120-at, de ugye nem az üres kocsik 120-al való cíbálása a cél. Ha alaposan nemgnézel egy konténer vonatot, jópár olyan kocsit találsz benne, ami rakodtan is mehet 120 km/órás sebességel, illetve az eltolható oldalfalú kocsik között is van jópár, ami 120-as rakodtan is, üresen majd mind mehet 120-at. A lényeg, hogy a 120 kmórás közlekedéshez előírt fékszázalék meglegyen, illetve a fékutasítás szerint 700 méternél nem lehet hoszabb a vonat.
A mozdony pedig a terheléstől függ. Egy 800 tonnás vonatot egy V43-as is el tud vinni 120-al. A Taurus 2500 tonnát tud 120ra gyorsítani...
Remélem ebben a fórumban hasznos infokkal bővíthetem hiányos ismereteimet! Olyan európai tehervonatokról szeretnék minél többet tudni, amelyek 120 km/h-nál gyorsabban közlekedhetnek.
A francia, német és angol vasutaknál vannak ilyen vonatok. Máshol???
Milyen kocsikkal, mozdonnyal mennek? Főleg a kocsik érdekelnek részletesen, mert számomra inkább azok ismeretlenek.
Tegnap sikerült elkapnom egy Szergej+Rebobó randit Kispesten, lehet hogy ez szokványos, de azért megosztom veletek. A Bobi kihúzta az anyagot Szentimre felé, aztán a Szergej ráállt a másik végére és rákapcsolták.
(A folyamat történetesen az útátjáróban bonyolódott, ugye kapcsolással+fékpróbával együtt nem kevés idő, az autósok szentségeltek rendesen :))
Aztán a M62 elhúzott Kőbányának, a Bobó pedig ráállt a Szergej által idehozott szerelvényre. A hülye nap persze elég alacsonyan sütött, na majd nyáron... :)
"Szergejes tehervonat ma is ment Rákosrendezőről a 70-es vonalra, de lehet, hogy csak Rákospalota-Újpestig, vagy Dunakesziig..."
Akkor megy arra a Szergej, ha körvasutas Szili (1157, 1 motoros) nem bírja az elegyet. Fel szokott menni egészen Vácig, de előfordult már hogy Szobig is eljutott...
Szeretném kérdezni, hogy a Pusztaszabolcson keresztül közlekedő Csörgős tehervonatoknak mi a körülbelüli menetrendje, napi hány ilyen vonat van? Ma egészen véletlenül sikerült elkapnom a 8002-es gyorsvonatból... :)
Nem ezek a sorozatú kocsik vannak valóban. speci kocsik, de végülis ha jobban megnézed csak akkor láthatsz különbségeket egy normál forgalomban lévő hasonló RZD kocsihoz képest......
Jó hogy van ilyen topik is, úgyis gyakran kifogásolja időnként valaki a nagytopikon (joggal), hogy alig esik szó a teherforgalomról. Engem igazából olyan dolgok érdekelnének, hogy ma egy fővonalon (mondjuk 1, 30, 100) hány pár tehervonat halad át naponta? Mennyi ebből az, amit összeállítottak majd valahol feloszlatnak irányok szerint, és mennyi a zárt irányvonat? (Vagyis az, amikor a teljes szerelvény ugyanonan ugyanoda megy, bocs ha nem a legszabatosabb szakkifejezést használom.) Mik ma a legjellemzőbb árufajták? Mennyi ideig tart ma egy teherkocsi rakomány útja az ország egyik feléből a másikba?
Csupa olyan kérdés, amit máshol nemigen tudhat meg az ember. Hátha mást is érdekel itt, és van akinek van infója.