Ezen az árszinten nem érdemes tárcsafélkest venni, jellemzően valami olcsó tárcsafék lesz rajta, ami semmivel sem jobb a V-féknél. Kazettás agy egyételműen jobb lenne, jobb konstrukció.
Közeljövőben trekking kerékpárt szeretnék vásárolni, teljesen kezdőként a max. ~130e-es kategóriából. Jellemzően városi használat némi rövidebb túrával, főleg országúton, nem hegyekben, csak esetleg kisebb dombok.
Az neten történő keresgélés eredményeképpen az alábbi kerékpárok kerültek látókörbe:
Kérdésem, hogy ezek közül melyik ajánlottabb, esetleg vannak-e "típushibáik", ...... a leírások alapján a Gepida és a két Neuzer között lényegi különbséget nem találtam, viszont a Btwin csak 1*9 sebességes, ez elegendő-e a vázolt célra vagy emiatt felejtős? Viszont A Btwin tárcsafékes és kazettás agy, míg az első háromnál V-fék és menetes agy, ...nem tudom ezek mennyire döntőek.
A vázolt célra melyik lenne a célszerűbb, illetve ha ezeken túlmenően esetleg mást is tudnátok ajánlani ebben a kategóriában, megköszönném.
Túrázós felhasználásra szerintem felesleges pluszköltség, a aúlykülönbség kicsi, a merevség szintén nem számít, a rezgéscsillapítás kétségtelen előny (de a kinézett bringa teleszkópos, így teljesen feleslegesnek érzem). Azonban ennyit nem ér. Ha van pénzed, jó kompromisszum lehet egy aluváz/karbon (merev) első villa összeállítás,
A kisebb súly ebben a kategóriában szerintem elhanyagolható előny a jellemzően sok kiegészítő és a nem teljesítménycentrikus felhasználás miatt. A merevebb váz már lehet előny, ahogyan a jobb rezgés/ütés csillapítás is. Mivel soha nem volt még a közelemben sem karbonvázas bringa, fogalmam sincsen, hogy ez egy túrázgatós felhasználás esetében észrevehető különbség lehet-e egy aluvázhoz képest. Valószínűleg az utolsó "sportos" bringám lenne, azért gondolkozok rajta.
Sziasztok! Cross kerékpár vásárlásán gondolkozok. Az általam ismert gyártók közül a kategóriában egyedüliként az Author kínál karbon vázat (brutális áron). Mi a vélemémnyetek, lehet a karbonváznak ebben a kategóriában olyan előnye, amiért érdemes lehet ennyit költeni? Úgy egyáltalán, mi az előnye, mi a hátránya egy jó karbonváznak? Mennyire tervezhető az élettartama?
A 15 éves Deore még kilences volt, ma már Altus kategóriában is elérhető és állítom, hogy az új Altus Shadow váltó jobban képes működni- ha jó minőségű a bowdenezés- mint a régi Deore. A TX800-tól sem kell félni, alap 8 sebességes váltó. Ha esetleg kidől, szinte fillérekért pótolható, jobbra cserélhető.
Ez nem belekotyogás, hanem köszönöm, hogy leírtad.
Kia fórumból ismerős voltál. :)sok pénzt alapból nem szánnék rá, de kategóriában ez kicsit már túl olcsónak is tűnt...nem szégyenlősek az ácédulákkal, nekem nem ér sok százezret egy kerékpár, de nyilván ezt a határt mindenki máshol húzza meg körültekintően mérlegelve.
Kicsit az az eset amikor ismerősöm kivitte régen a 100 ezres szép lovat Németországba és a németek azért nem vették csak meg egymillióért, mert azt hitték valami baja van...ott ezek drágábban mentek.
belekotyogok,de ha a kinézett bicaj mérete jó+az ergonómiája Neked megfelel,akkor ne foglalkozz azzal,hogy milyen váltó van rajta,ez egy baromság,a Tourney is ugyanolyan pontosan teszi a dolgát, a trekkingemen évek óta használom és nem látok különbséget a fittness bicajomon lévő deore váltóhoz képest,biztos 0.0001 sec-al lassabban vált,de a monti után ezel a váltóval is élvezni fogod a Malit
Köszi az infót. Nem pont ezt akarom megvenni, hanem egy ugyanilyet néztem személyesen. 19,5 collos, pont jó a magasságomhoz.1 db van belőle. A 15 éves Kellys Magnus mtb-n deore váltóm van, ez attól jóval gyengébb? Arra gondoltam, hogy országúton ezzel jobban tudnék haladni a vékony 28as kerekekkel.
Még azt, hogy fitnesz vagy cross trecking legyen, azt sem döntöttem el teljesen, csak gondoltam az Mtb mellé célszerűbb lenne ezt országútra, csak nem értek hozzá és nem szeretnék melléfogni.
Szerintem korrekt ár érte. Kazettás hátsó agy, mintha áttételek. Kérdés, hogy az egyetlen méret az 52cm-es megfelelő a testmagasságodhoz. Tudni kellene a felsőcsőhosszt.