van egy szatyorban 3 db 2T karburátorom, egyik biztos nem jó, kettőről nem tudok semmit, nem tudtok valahol Bp-en vagy környékén egy Trabantos szakit, akinek a szatyrot odaadom, és a 3-ból összegyúr és beállít min. 1, jó esetben 2 karburátort, amit csak plug 'n play rá kell tennem a Trabira?
(ráfordított munkáját normálisan megfizetve természetesen.)
Ahol a kocsi áll vidéken, ott már senki nem ért hozzá, egy öreg szaki volt csak, aki még a télen meghalt...
Most legalább a karbik nálam vannak Bp-en, csak akad azért még valaki...
Szerintetek mennyit érhet két picit sérült króm lökhárító Trabant 601-re?
Továbbá:
-Ablakemelő kurblik
-A régebbi húzós belső kilincsek
-A biztonsági öv tartója gurtnival mindennel.
-Hamuzó
-visszapillantó tükör(középre)
-Szürke biztonsági öv mindenestől.
-Bajuszkapcsoló(index) (működik,jó állapotú)
(Minden amit írtam jó állapotú)
Végleg nekiálltunk szétszedni a haverom Trabiját.Nem lenne értelme feljavítgatni.Ha bárkinek bármi kell akkor írjon és megnézzük,hogy van e.A fönti lista csak az ami hirtelen eszembe jutott.Majd szépen jön a többi is.
Üdv! Attól függ, Te mennyi fantáziát látsz benne. Hobbi autónak használnád, szeretsz kedvtelésből bütykölgetni, vagy a pénzedet akarod mindenáron elszórni? Anyagilag ritkán éri meg felújítani és eladni egy régi járművet. Főleg Trabit. Értéke a gyári állapotban megőrzött, vagy igazán korai, szép állapotú, valamint a gyárira restaurált példányoknak van. Sok szerencsével és kitartó kereséssel találni kellene egy megkímélt "bácsi" autót, amibe nem kell sok pénzt ölni. Nemrég volt nálam egy ilyen, kb. háromszoros áron adtam el, mint amennyibe nekem volt. De sajnos ez csak egyszer van az életben...
Azért írok a fórumra, mert gondolom itt nagy trabi rajongók, hozzáértők vannak. Ti mennyi fantáziát láttok trabantok újjáélesztésében, csinosítgatásukban? Nyilván nincs annyi pénz benne mint egy nyugati kocsiba, de mégis, megérné megvenni és felújítani, mondjuk én a 601 típusra gondolok, hisz abból lehet jobb állapotúakat elérhető áron szerezni, kevesebb idő/pénzráfordítással helyre lehet őket pofozni.
Íme a sajátom, amit én csináltam. Bár ez csak külső fényezést kapott, erre nem lett annyi idő fordítva, de nem is az volt akkor a cél.
Üdvöletem! Mindenképpen van értéke a gépsárkánynak. Hogy mennyi, az attól függ, mennyire maradt meg eredeti, gyárihoz közelítő állapotban. Elsősorban a karosszéria épsége számít, ha lakatolni, fényezni kell nagyban csökkenti az értékét. Az, hogy leállításkor kivették az akksit, még édeskevés. Célszerű lett volna az egész üzemanyagrendszert a tartálytól kezdve a karburátorig kimosni, kiszárítani, a tartályt feltölteni gázolajjal, vagy motorolajjal. Ha benne maradt a keverék üzemanyag, valószínű belerodhadt a tankba, karbiba, mindenhová. Jó móka lesz kipucolni. Valószínű a fékrendszert is megviselte a benne lévő higroszkópikus hatású fékolaj. Forgalomba helyezni, eladni lehet, ha van forgalmija, igazolni tudod hogy a tulajdonodban van. (pl. hagytéki végzéssel) A katalizátorról szóló rémhíreket felejtsd el, a rendelet csak a károsanyag szintet határoz meg, nem pedig a katalizátor kötelező meglétét. Sok vizsgahelyen nem is foglalkoznak már a kétüteműek méricskélésével. Tartogatni is érdemes, ha jó állapotban van. Az ilyen korú autóknak már felfelé megy az értéke.
Örökségből ránk maradt egy AWY rendszámú 1979-es babakék Trabi. Kb 8-9 éve nincs beindítva,hűvös és száraz garázsban pihent. (79000km )Akku kivéve tehát mikor leállították odafigyeltek rá.Kérdéseim a következők lennének: van piaci értéke egy ilyen kocsinak?Forgalomba lehet helyezni az örökösnek vagy egy új vevőnek?Hogyan indítsuk be az autót?Érdemes raktározni még évekig?
Üdv! Többszöri nekifutásra sem értem azt amit írtál. Behúzótekercs negatív pontja? Kondit összekötötted a jeladóval. Hogy mivan???? A behúzótekercs M8 menetű kivezetései közé kötötted a gyújtáskapcsolót? Hogy azon menjen át több 10A indítóáram? Javaslom, mielőtt lefüstölsz valamit nézz át egy Trabi kapcsolási rajzot. Az indítómotor "30"-as kivezetése a behúzótekercs M8 csavarja, ide jön az akku "+", és a gyk. "30"-as pont . Az "50"-es a behúzótekercs csúszósaruja, ide kell a gyújtáskapcsoló indítózáskor kapcsolt szintén "50"-es pontja. Az akku "-" kivezetését a motorblokk fémrészével kell összekötni. Gyújtótekercsek "15" kivezetése szintén a gyk. "15" kivezetése.
Az akku negatívját csavarozd a blokk bármely pontjára.A pozitívot pedig a behúzómágnes felső csavarjára.Ha indítani akarsz akkor összezárod egy csavarhúzóval a behúzómágnes kis saruját és a behúzómágnesen lévő pozitív sarut.Ha nem érted akkor írj és küldök egy vidit róla.Ha így sem jó akkor vagy a behúzómágnes vagy az önindító szar.
Egy 2 hengeres Trabant motor felújításán dolgozok éppen. Kiszedtem a vázból a blokkot, bakon van. Be szeretném indítani,de valamiért nem akar indítózni gyújtáskapcsolóról. (nem a saját gyújtáskapcsolóját használom)
Az akku negatív ágát az önindító és a behúzótekercs negatív pontjaival együtt a blokkra csavaroztam.
Az akku pozitív ága a behúzó tekercs M8-as csavar érintkezőjére kötve (de nem arra ami össze van kötve az önindítóval) Ugyan ide kötöttem a két kondi pozitív oldalát. A kondik másik csatlakozója értelem szerűen a jeladóhoz mennek.
A gyújtáskapcsolót a behúzótekercs két M8-as érintkezője közé kötöttem be záró kontakttal.Azért ide kötöttem mert a behúzótekercs pozitív ága rávan kötve az M8-as érintkezőre ami össze van kötve az önindítóval.
Az indítás úgy történik, hogy beindítom a saját autómat és az akkujáról bikázó kábellel megyek rá a trabant motorra, a fentebb leírtak alapján.
De hiába fordítom el a kulcsot, nem történik semmi, azon kívül hogy az én kocsim megtorpan picit.
De viszont ha kiiktatom a gyújtáskapcsolót, és a pozitív bikázóval összezárom a behúzótekercs két M8-as érintkezőjét akkor rögtön meghúz és indítózik, van szikra, minden OK.
A gyújtás kapcsolót kimértem, és működik. Esetleg nem jó helyre kötöttem volna be?
Jó kasznival érdemes foglalkozni, inkább a gépészet legyen szar, de a kasznin szinte ha bármi komolyabb munka kell repkednek a húszezresek.
És hány húszezres repked, mire a tenyérnyi lyukakat kilakatolják az alvázon?
Azért még emelhető az autó, és pl. a hattyúnyakak is jók.
De pl. a csomagtér alja kb nem létezik...
Ugyanúgy vagyok én is, mint az előttem párral szóló topiktárs: motort 15 év után indítottuk, majd elsírtam magam, mikor (a kellő feladatok elvégzése után) pöccre indult (és dőlt mindenhol a füst, mert a kipuff ezer helyen lyukas volt már...)
2 Trabim van, az egyik, amiről az előző hozzászólásomban kérdeztem, gépészetileg néha akadozik, de rozsdamentes; a másik meg roncs...
de nem tettem le róla, első autónk volt, most már van fedett helye sok éve, legfeljebb velem temetik el...
ha nem megy a Trabinál az ablaktörlő, az index, meg a kürt (így egyszerre), akkor mire gyanakodjak? (1986, 2T)
A fényszóró meg a távolsági is megy, viszont a reflektort felkapcsolva autózva jól látszik, hogy hol ég, hol nem ég a kék visszajelzője a műszerfalon...
Nem tudom, mióta van így, 2 hetente 1 körre használt hobbiautóról van szó, de azért nem hinném, hogy rövid idő alatt mentek ezek mind külön-külön tönkre...
Üdv! Várható volt, hogy ez lesz a vége. Ha nem terveztek közeljövőben Trabit, akkor ezt próbáld meg kiárulni alkatrésznek, amit lehet belőle. EBZA gyújtást sok off típuson szokták hasznosítani, apró bizb@szok esetleg még kellhetnek a megmaradt néhány fanatikusnak, a többi MÉH.