Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ovoid Creative Commons License 2021.11.18 0 1 122936

Elvileg, se reléje, se külön biztije nincs.

Ha az kiolvadna, akkor a Body-n keresztül még sok minden nem működne....

De mindent fenntartással fogadj, nehogy becsapjalak, mert az autód pontos tipusát nem ismerem!

A mienk mindig nyitható, mindkét módon, kivéve, ha gurul a kocsi.

A küldött pdf-ben az E csatlakozó, 30. lábán jön ki a jel a zár nyitásához.

Előzmény: laca1313 (122933)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 122935

Lehet hogy az ajtónyitót a fedélzeti számítógép vezérli? 

Bár azt mondtam hogy most hagyom pihenni, de azt még jó lenne tudni, hogy a kézifék visszajelző világíthat attól, hogy elfolyt a fékfolyadék elég jó nagy része a hibás kuplung kinyomó henger miatt?

Előzmény: ovoid (122934)
ovoid Creative Commons License 2021.11.18 0 0 122934

Szia!

No, ezen még nem szívtam, de megpróbálok valamit keresni...

Előzmény: laca1313 (122933)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 122933

Szia!

Lehet hogy egyforma a cipőnk, úgy tűnik ez a kocsi is bevásárlás volt. A kétszáz már ráment pluszba és még mindig van hibája. Most ott tartok hogy nem értem az egészet. A hátsó ajtó nyitásával addig jutottam, hogy kijavítottam a szakadt vezetéket, sőt, az össze sérült szigetelésűt is kicseréltem, de a hátsó ajtó nem nyílik sem a középkonzolon lévő gombbal, sem a távkapcsolóval. Amikor megvettük, akkor még működött mindkettővel, igaz hogy a belső gombbal talán csak egyszer vagy kétszer. Aztán már a távvezérlővel se. A nyitót kiszereltem, kipróbáltam és működik. A vezetéket itt is próbáltam végig követni, de csak a sofőr lábrészig tudtam, mert utána nem tudtam rájönni hogy merre megy. Kivettem a középkonzolon lévő gombsort, kimértem és az is működik. Kerestem relét, mivel a gomboktól nagyon vékony vezetékek jönnek, úgyhogy biztosan nem direktbe megy a nyitó, de nem találtam sem a motortérben, sem bent.

Na most bevallom hogy dühös lettem. :) És dühömben úgy oldottam meg a dolgot, hogy a nyitóhoz menő vezetéket rákötöttem egy mikrokapcsoló mozgó érintkezőjére, egy pozitívot a zárójára és ami eredetileg tovább ment valahová, az meg a nyitó érintkezőre, hogy alap helyzetben megmaradjon az eredeti kapcsolás, de ha megnyomom, akkor ad egy pozitívat a nyitónak és így működik. Persze nem vagyok tőle boldog, mert nem szeretem az ilyen kókányolást.  A mikrokapcsolót felfogattam a biztosíték fedél alsó részéhez mert ott volt rés és könnyen el lehet érni.

Ha majd egyszer valahol megtalálom a gyanított relét, akkor visszacsinálom, de eddig még egyetlen korrekt kapcsolási rajzot sem találtam ehhez a modellhez.

Most azt hiszem egyelőre itt pihentetem egy kicsit, úgyis áll mert még várja a megrendelt kuplung munkahengert.

Előzmény: ovoid (122928)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 122932

Sziasztok!

Igen, mire írtál, addigra túljutottam a lámpa kiszedésen és azóta (így utólag :)  ) én is okosabb lettem. Mostmár tudom, hogy a pótféklámpa kiszedésének korrekt módszere, az ovoid és a te módszered ötvözetéből áll össze.

Egy műanyag kártya sarkával, ahogy ovoid írta először a felső oldalon kell ügyködni, de nem csak a tömítés miatt, hanem meg kell keresni a négy pattintó fület és finoman benyomogatni, miközben még egy kártyával, műanyag eszközzel alányúlva, kijjebb kell húzni a tetejét 4-5 milliméterre. Ezután kell az alsó felén lévő két lemezfület megnyomni és akkor már ki lehet tolni az egészet.

Szóval mindig tanul az ember. :)

 

 

 

 

Előzmény: nemtomika (122929)
ovoid Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122931

Szívesen!

Köszi a visszajelzést!  :)

 

 

 

Előzmény: BRUT1 (122930)
BRUT1 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122930

Szia!

 

Uj gomba beépítve,és minden rendben működik.

Köszönöm a tippet.

Előzmény: ovoid (122905)
nemtomika Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122929

Üdv!

Lehet már túl vagy a féklámpa kicsalogatásán,de talán segítek.

Én valami hajlított laposvassal benyúlva fentről lenyomtam a lámpa

felsőrészét és így könnyen kibillent a helyéről.

Először a felső részt kell kiakasztani,mert minél jobban feszegeted alulról,

egyre jobban befeszül fent.

Az enyém 470 000km-t gyilkolta már sok mazsola ......nem rossz autó ez!

Előzmény: laca1313 (122924)
ovoid Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122928

Szívesen!

Nekem is sokat segítettek már itt, és anno a Punto fórumán.

 

Sajnos a használt autó, mindig lutri, szerintem. Ha úgy veszem én is bevásároltam vele egy kicsit, mert négy hónapon belül kétszáznál többet ráköltöttem anyagba, úgy, hogy szerelőt nem is látott!

 

Hogy szeretem e? Nem tudom. A Zasszonyt, jobban!  :)

 

Csináljátok meg a fiadnak, és had élvezze.

Nekem rohadtúl tetszik, amikor másodikba, harmadikba végigforgatom, és húz, annak ellenére, hogy nem egy erőgép.

Van a fiatokban valami, mert a FIATalok is nagyon szeretik!

Az az érzése az embernek, hogy végig van nyomaték, pedig a görbéje alapján, hegyes az ....

 

Nyugodtan írj ha gond van! Segítek ha tudok....

Előzmény: laca1313 (122927)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122927

Lassan nem tudom hogy hogy háláljam meg a sok segítséget amit kapok tőled. Minden tiszteletem! A végén még megszeretteted velem a Puntot, de az mindenképp lejön a hozzáállásodból, hogy te biztos hogy szereted a sajátodat. Talán ha lassan elfogynak a hibái, akkor én is más szemmel nézek majd rá, bár a fiam, akié a kocsi, ő eddig is szerette még a hibái ellenére is.

Az instrukciókat köszönöm, remélem így már boldogulok vele.

Előzmény: ovoid (122926)
ovoid Creative Commons License 2021.11.16 0 0 122926

Ha szemből nézed, a foncsorok felöl, akkor látszik (és én is így emléxem) hogy csak alól van két acélfül.

Fennt, körmök akadnak a lemez mögé.

Lefelé is kell húzni az egészet egy kicsit...

Nomeg, mint írtam, egy "bankkártyával" végig kellene menni a gumitömítés alatt, mert az van odasűlve cefetül. Lehet közen egy kis szilikonnal nem árt segíteni a csúszást. Persze az ablaküvegre véletlen se kerüljön...

 

A kábelek, emlékeim szerint, a szövet szigszallag ragasztójától keményednek meg és utána, törnek is.

Ahol nem volt betekerve, az enyémben, ott még hajlékonyak voltak a vezetékek, a betekert felület alatt megkeményedett az érszigetelés, minden vezetéken!

Törtek, ferdén, élesen, elvágva a réz elemi szálakat, szépen lassan....

 

A szilikon vezetéken a szigetelés könnyen törik! Nem tettem az enyémbe sem!

 

A végén vékonyan szilikonzsíroztam a harmonika belsejét, had csuszingáljanak benne a vezetékek kedvükre.

Előzmény: laca1313 (122924)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 122925

Hú de gyorsan elküldtem :)) még neg sem köszöntem a képeket.

A javítókészletet én is néztem és tényleg horror áron vannak még az ebayon is. Azt hiszem én is házi megoldással fogom megcsinálni. Szép munkát végeztél! Ahogy én a gyári vezetékeket nézem, nagyon vastag szálúak és a műanyag szigetelés sem igazán strapabíró rajtuk, de minimum a hőingadozást nem bírják, talán ezért szakadnak/törnek el. Keresek valami extra hajlékon, ha lehet akkor szilikonos vezetéket.

Előzmény: ovoid (122923)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 122924

A fém fülek csak alul vannak, vagy vannak fölül is? Mert én az alsókat benyomtam és az a széle meg is indult kifelé, de a felső széle nem mozdult. Azt mondod hogy nem is párhuzamosan fog kijönni, hanem kibillen? Fölfele?  Nagyon nem szeretném eltörni. :)

Előzmény: ovoid (122923)
ovoid Creative Commons License 2021.11.16 0 0 122923

Gratula!

Igen, ez is képben volt, de hihetetlen, hogy ezen spóróltak! Egy szar  relén.... ilyen rajzot nem is láttam még Grande-ról.

 

Az ajtóborító műanyag, kárpit,  könnyen reped a zár melletti sarkokban, óvatosan!

 

Pedig úgy kell, a kis fémlemezkéket benyomni, és közben "billenteni", az egészet, persze óvatostan. Tudom-tudom, mi az hogy óvatosan?  :)

Az "O" gyűrűt nagyon odavulkanizálta a sok napsütés, műanyag lappal érdemes alányúlva végigmenni, körbe.

 

 

 

 

A bolhák helyei 

 

 

Vezeték törések, egy sem volt épségben. az ablakfűtés 30Amperes biztosítékja ki is volt olvadva....

 

 

Kicserélve a sérült darabok (kapni horroráron javítókészletet, de felesleges érte pénzt adni!). Csak egy keveset hagytam rá, azt lehúztam a kerék feletti karosszériarészbe....

 

Előzmény: laca1313 (122921)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 122922

Igen, elalszik.

Előzmény: Directors5 (122920)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 122921

Köszönöm!

Közben manuálisan kiderítettem, hogy nincs relézve a bendix áramköre, direktbe megy a gyújtáskapcsolóra. :(

Fogtam szépen a kis műszerkémet és végig méregettem csatlakozóról csatlakozóra és így eljutottam közvetlenül a gyújtáskapcsolóig, amit eddig nem akartam kiszedni, de mostmár minden jel arra mutatott, hogy az lesz a ludas. (remélem!!) Szétszedtem és ez a kép fogadott.

És tisztítás után így nézett ki.

Reménykedek benne, hogy ez volt a ludas, mivel az érintkező pogácsa is meg volt pörkölődve, meg a sík érintkezőben is van egy beégési kráter. Egyelőre megtisztítottam és visszaraktam, de rendeltem újat. Eddig minden indítási kísérletnél működött.

Most egy másik problémával is küzdök, (mennyi lesz még? :( ) ami a csomagtér ajtó nem nyitása. Első nekifutásból lehúztam a kábelekről az ajtóhoz vezető gumi harmonikát és talán meg is lett a probléma oka. Ugyanis az átvezető vezetékek szigetelése több helyen szétment és találtam egy teljesen szakadt vezetéket is. Most ott akadtam el, hogy a vezetékek javításához visszább kellene húznom a köteget, de a pótféklámpát az istennek se tudom kivenni és lehúzni a csatlakozóját. Egyszerűen nem jövök rá hogy hogyan kell. Bár találtam két fém benyomós fület és benyomtam őket, de akkor se jött ki. 

Előzmény: ovoid (122919)
Directors5 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 122920

Az IMO piktogram elalszik a műszerfalon mikor nem indul a kocsi ? 

Előzmény: laca1313 (122917)
ovoid Creative Commons License 2021.11.15 0 0 122919
Előzmény: laca1313 (122914)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.15 0 0 122918

:) Nem arab, hindi a tesó, természetesen ezt a videót már mi is megnéztük. Senkitől se szégyen tanulni. :)

Előzmény: Rigo35 (122916)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.15 0 0 122917

Köszönöm a PDF-et, de sajnos úgy tűnik annak nem sok köze ehhez az autóhoz. Sőt, egyre inkább hajlok rá, hogy nincs benne önindító relé, mert ugyan találtam olyat ami kattan indításnál, de ha azokat egyesével kivettem, akkor természetesen most minden alkalommal gond nélkül indult. Most arra szálltam rá hogy végig követem a bendix vezetéket a beltérig és megnézem az integritását, vagy hogy bent az utastérben nincs-e mégis relé. Egyelőre odáig jutottam, hogy a bendixtől egy fehér csíkos lila vezeték jön, amit fent a is megtaláltam.

Viszont ott egy csatlakozóba megy bele, aminek a másik felén természetesen már nincs lila fehér vezeték. :) De amik kijönnek belőle, azok mennek a tűzfal alatti kötegbe és nagyon úgy néz ki hogy bemennek az utastérbe. Szóval fogom a műszeremet és megpróbálom lekövetni. Aztán szétbontom a kormány burkolatot és megnézem hogy közvetlenül, (valószínűleg biztosítékon keresztül) megy-e a gyújtáskapcsolóra. Jelenleg vagy vezeték szakadásra, kontakt hibára, vagy a gyújtáskapcsoló hibájára tippelek.

Előzmény: ovoid (122915)
Rigo35 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122916

Szia.

Lamellák kikopásánál arab testvérünk tud neked segiteni.Kicsit macerás,de megoldható.

Sokmindent letöltök magamnak yt-ról ,hogy később segithessek magamon és másokon egyaránt.

 

https://youtu.be/QwRt9Y8CM-8

 

Előzmény: laca1313 (122911)
ovoid Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122915

Hajrá!

Ment mail, megkaptad?

Előzmény: laca1313 (122914)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122914

Bocs, csináltam képet a biztosíték dobozról. Közben annyi történt, hogy betoltuk a garázsba (mert ugye kuplung az nincs jelenleg) de be akartuk indítani, hogy legalább a kormányszervó működjön, de nem indult sem a testre motorra negatívval, sem másik aksiról bikázva, csak annyi hallatszott hogy mintha vérszegényen behúzott volna a bendix. Rámértünk mindkét aksira, mind a kettő jó (12,8v). Aztán miután betoltuk a garázsba, pöccre indult.

A szetoszkóppal ráhibáztál, mert van itthon egy pár mert bár nem fő, de a feleségem orvos. :) Ez jó ötlet! Csak az a bajom, hogy a hiba teljesen rendszertelenül jön elő.

Köszönöm a segítséget, jó favágást, én meg megyek a hideg garázsba hátha jutok valamerre.

Előzmény: ovoid (122912)
ovoid Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122913

Olyan rajzot találtam, ahol "K4" jelű a reléje...

De játszik egy "K79" jelű is és az F1  (F2) , F13  (F35) jelű biztosíték is.  Zárójelben gondolom a más verziók számozása.

Logikusan cserélgetve, el lehet dönteni, hogy ezek e a kakik.

Előzmény: laca1313 (122911)
ovoid Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122912

Hááát, a 170 nem kritikus, elvileg, de gazdafüggő erősen a kulcshasználat....  

Ja meg a kuplung is  :)

Mivel még egy fényképet sem kaptunk a biztidobozról, nem találgatok, hogy neked melyik van.

Ráteszed a kezed a relékre, vagy fülelsz erősen, közben valaki indítózzon, és biztosan meg lesz.

Vagy egy csavarhúzót nekinyomsz a relének, a nyelét a füledbe szorítod (ÓVATOSAN!!!) és meghallani jól.

Gondolom sztetoszkóp nincs épp kéznél, mert ritkán van főorvosoknak puntójuk  :)

Keresek valamilyen rajzot is, de most épp favágás a program....

Előzmény: laca1313 (122911)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122911

170000Km van benne. Valahogy el tudnád magyarázni, hogy melyik az önindító reléje? Mert én keresgéltem a neten, de szerintem egyik ábrán se ugyanaz a biztosíték doboz. A vezetékszakadás esélyes és valószínűleg abban is igazad van, hogy a kulcsnál a lamellák vannak kikopva. A biztosítékokat egyesével átnéztük, kimértük, azok jók.

 

Előzmény: ovoid (122910)
ovoid Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122910

A használtat egyszer rendbe kell rakni, és utána élvezheted!

Az persze nem frankó, amikor sokminden, egyszerre jön elő, de van ennek előnye is.

Mennyi km van benne?

Nem kell mindjárt mindent cserélni, leszedni, csak sorjába.

Ha nem indul legközelebb, motorháztető felnyit, biztosítékfedő levesz, bennt valaki óvatosan fordítsa indító állásba a kulcsot, hogy kinnt, kattanik e a relé.

Ha nem, akkor gyanús a gyújtáskapcsoló, vezetéktörés, kontakthiba.....

Ha kattant a relé, de mégsem indítózik, akkor lehet az a rossz (átcserélni egy mellette lévővel, (akkor is átcserélném, amikor jó, hogy ezzel megszűnik e az indítózási hiba)), vagy kontakthiba, vezetéktörés...

Biztosítékok rendben vannak? Azt nem írtad.

Ez " időnként nem fordul el benne az indító kulcs, amit úgy ahogy a zár tisztításával helyre lehetett hozni" szerintem csak átmeneti megoldás volt, mert lehet hogy kopott nagyon, sztem..

Hirtelen ennyi, de majd mond más is okosat, ámbár újabban, nincs nagy mocorgás itt....

 

Ui.; ha jutottál valamire írd ide, had okuljunk....

      szerintem, baloldalt a kereső nagyon jó, csak a kulcsszavakat kell jól eltalálni...

 

Sok sikert, türelmet!

Előzmény: laca1313 (122909)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122909

Sziasztok!

Vettünk a fiamnak munkába járni egy Grande Punto-t 2009-es 1.2 benzinest. Kicsit kezd tele lenni vele a hócipőm, mert egyik hiba után jön a másik. Kezdte azzal, hogy időnként nem fordul el benne az indító kulcs, amit úgy ahogy a zár tisztításával helyre lehetett hozni. Aztán jött az a hiba, aminek az okát a mai napig nem sikerült megtalálni, hogy vagy beindul az autó, vagy nem. Olyan szinten nem indul, hogy egyáltalán nem forgatja az önindító, sőt, még csak a bendix se kattan. Sok fórumot böngészve, videót megnézve, a testkábel hibájára gyanakodtunk, amit at is igazolni látszott, hogy ha az aksi negatívját bikakábellel összekötöttük a motor/váltó fém részével, akkor beindult. Azonban volt már hogy úgysem. Az önindítót szétszedtük, kitakarítottuk és leteszteltük többször is, mert volt hogy indítás után nem húzta vissza a bendix fogaskereket és visított, de egyébként hibátlanul működött. Ha volt valakinek hasonló kínja a puntóval akkor írja le legyen szíves hogy mi a megoldás. A kocsi memóriájában nincs semmilyen hibajelzés, mert azt szerelő megnézte, kiolvasta. Ha valaki tudja, hogy melyik relé az önindítóé, akkor az se jönne rosszul ha megírná, mert lehet hogy relé hiba.

De hogy végképp megutáljam a kocsit, tegnap trélerrel hozta haza a fiam, mert most épp a kuplung munkahenger szált el.

Szóval minden segítséget szívesen fogadok.

Szirtee Creative Commons License 2021.11.09 0 0 122908

Sziasztok!

 

2008 Grande Puntoba milyen android vagy sima bluetooth fejegységet ajánlanátok? Vagy maradjak inkább az FM transmitternél?

 

Köszönöm! 

ovoid Creative Commons License 2021.10.31 0 0 122907

Hm, ez érdekes lenne...

Előzmény: BRUT1 (122906)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!