jó'stét mindenkinek, szia Kivi !
tegnapelőtt reggelre volt megbeszélve jelenésem a MŰHELYben. gondoltam áldozok az olyan "öncélúságoknak" mint olajcsere, tél előtti átnézés és társai. reggel halott aksival találtam a verdát. ilyet azelőtt nem láttam, még a ledek sem sem égtek, pedig előző este jéghideg mocival pöccre indult mikor haza indultam. autóklubb min. 8000 ft. lett volna, így kollégám kanyarodott felénk mhelyről, bikázva azonnal indulás, érkezés után sikertelen indítási próba műhely udvaron, meleg mocival is csak egy rántásra tellett a dögnek. mint kiderült ez volt a hattyúdala. tegnap önindító és generátorcserével hoztam el, 51 rúgó volt a vége. olajcsere elmaradt.
82-es évjáratú 244D Volvom van. Ma lemerült az aksi és be kellett tolni. Szervó nélkül voltunk addig kormányozni, amikor egyszer csak nagy kattanást hallottunk. Azóta egy picit nagyobb balra a holtjáték, hangosabb a szervómotor. Jobbra, úgy néz ki rendben megy. A kormány egyenes menetben enyhén jobbra áll. Mi romolhatott el? Elöregedett kormányösszekötő, esetleg a fogasléc? Mennyibe lehet ez?
Ezt szerintem altalanosan nem lehet kijelenteni, az en verdam gepkonyveben meg az is szepen le van rajzolva, hogy hova csatlakoztassuk a masik aksirol a kabeleket...
A gyari kereskedo is igy inditotta be a verdat, mert egy kicsit sokat allt a szalonban, mielott megvettem :))
Kivi:
Bár nem vagyok autóvillanyász (sem kiskapu gyáros), logikusnak találom. Az ilyen autók precizen fesz.szabályzottak, lehet, hogy féltik a számítót a nagy, szabályozatlan áramlökéstől. Az biztos, hogy ezért kell kiszedni az "agyat" az ilyen gépekből ívhegesztésnél.
Nosztalgiáztam egy kicsit, és olvasgattam a régebbi Autódoktor cikkeket. A 2000. október 5-i cikkben szerepel egy érdekes mondat: Még egy jótanács, számítógépes autót másik autóról kábellel indítani vagy fordítva szigorúan tilos.
Egy másik topicban merült fel a kérdés: ha megálláskor megy a hűtőventillátor, akkor ha leállítjuk a motort akkor tovább kellene működnie egészen addig míg le nem hül a motor?
Mert némely kocsinál még egy ideig működik, de a legtöbbnél a gyújtás elvételével megáll.
Az is érdekes, hogy amelyiknél tovább működik, ott mi az értelme, hisz a vízpumpa már úgysem megy, tehát nem kering a víz.
lehet azon vitatkozni, hogy mit lenne logikusabb foltuntetni egy autohoz szant elektromos berendezesen, de attol meg az marad a bevett szokas, hogy a feszultseget es a teljesitmenyt irjak ra... ;) ezzel egyutt kell elni... ;))))
Grrrr... :-) Semmi nincs rajta, csak az, hogy 12V-ra terveztem. Nem vettem még meg, de ahányat néztem, mindegyiken csak a feszültség szerepelt. Miután megvettem, már és is meg tudom mérni az áramát.
Ezzel nem mondtál újat (elektrotechnikus vagyok! :-) de a teljesítményt marhára felesleges ráírni. Az áramfelvétel a lényeges, ezért egyből azt kellene feltüntetni. A kábelezést is az áramhoz kell méretezni, nem a teljesítményhez.
És amegspórolnának egy számolást is. :-)
miert nem szerelsz a regi helyebe masikat? akkor nem kell kabelezned... stb... az aramfelvetel kozott nincs akkora kulonbseg, hogy az uj galibat okozna a regi vezetekekkel, biztivel...stb...
egyebkent egy duda aramfelvetele eleg nagy.. van egy jo par amper... en 10 korul saccolok...
Meg tudjátok mondani, kb. hány ampert vesz fel egy hagyományos kürt (duda)? Roppant vézna hangja van a jelenleginek, és helyette (vagy mellé) akarok szerelni egy másikat. Nem még nem tudom hogy érdemes-e külön biztosítékra kötni és relézni.
SzaboZE!
Igazad van, most látom, mit írtam! Persze, ha megy a kocsi benn kellene lennem, ha meg gurul, elgurul, futás utána, akkor meg hadd zörögjön a kilincs!!
Persze örök igazság: semmi sem zörög a kocsiban, ha van jó hangerős rádiód! :-))
Na jó napozást a hétvégére!!
bosibo
Köszi Karcsi!
Valamelyik napon megpróbálom a csendesítést, remélem sikerül, habár menet közben, belülről még nem hallottam a zörgést, csak kívül, a kocsi mellett állva. Majd meglátjuk, mit tudok tenni.
Szia!