Miből állt a "javítgatás"? Nekem az utastéri ventillátor motorját tekercselték újra tavaly 5000 Ft-ért és azóta nincs vele semmi gond annak ellenére, hogy nálam az gyakorlatilag folyamatosan jár, mert a nyitott ablaktól könnyen huzatot kapok.
Az elmúlt 15 hónapban egyébként én 3x cseréltem hőkapcsoló gombát, mert az előzők meghaltak és nem kapcsoltak be szükség esetén (a tünet vízforrás stb. ahogy Te is találkozhattál vele). Szükséghelyzet esetére van egy darab drótom, amellyel rövidre tudom zárni a döglött gombát és így folyamatosan járó ventillátorral üzemelhetek, amíg ki nem cserélem.
Be tudnék még avatkozni, de nem tudom hogy akarok-e. Nagyon nem örülök a kiadásnak, viszont ez már nem az első ilyen gebasz. Télen a klima használata alatt (ilyenkor is megy a ventillátor) már volt ilyen. Akkor kb. 10000-ért javítgatták, de most megint megadta magát. Jön a nyár, és nagy szükség lesz a ventillátorra. Nem tudnék kibékülni magammal, ha megint toldoznánk-foldoznánk, és pont a legrosszabkor döglene be megint. Az új alkatrész garanciális lesz, ez is szempont.
Úgy érted, a ventillátormotorban van a menetzárlat? Tudtommal egy villamosmotoros ember 5000 Ft-ért felújítja a ventillátormotort, amely újonnan 40000 Ft körül lenne. Be tudsz még avatkozni a folyamatba?
nazza! NEEEE!
A hőkapcsoló csak kapcsol, tehát a lábakat csak rövidre kell zárni, ha feszt adsz rá jó esetben elfüstöl a vezeték, amin hozod, rossz esetben a ventilátor-motor!
Álló helyzetben nincs igazán hűtés, úgyhogy dugóban pillanatok alatt (5-10 perc) felmelegszik annyira a víz, hogy a ventilátornak be kell(ene) kapcsolnia. Ha ez nem történik meg, a forró, zubogó víz ereszt ugyan egy kis gőzt, de a java a túlfolyón át folyékony halmazállapotban távozik!
Üdv kedves egybegyültek!
Mindenkit szeretnék szívélyesen üdvözölni!
Most találtam rá az internet eme lehetőségeire!
Így rögtön az első alkalommal megkérdezném az egybegyülteket, hogy milyen megoldással lehet Turbo Diesel kocsiban ( Olasz ), megmérni a Turbo nyomását, vagy megállapítani, hogy mennyire van lehalva?
Szombaton sikerült egy törzsasztaltárs hathatós segítségével a végére járni (mármint a problémának, nem az autónak :-) Íme az ő szavaival:
"qwer1234 válasz erre | adatok | e-mail 2001-06-10 22:33:18 (41)
Már megcsináltuk szombaton ! Egy saru volt rossz helyre dugva. De csak szisztematikus hibakereséssel derült ki, mivel a tettes sarut több helyre is lehetett dugni. Kvázi nem kapott tápot az elektronika."
Köszönet neki ezúton is!
A gyújtás áramkörében ritkán található biztosíték ez inkább a japán autókra jellemző.
A hiba megtalálása multiméter és oszcilloszkóp nélkül csak találgatással vagy egyes alkatrészek próba cseréjével lehetséges.Ha jól emlékszem akkor ezen a típuson BOSCH
Elektronika van.A lábkiosztása a következő:
1, és 4-es láb ráadott gyújtásnál tápfeszültség / kb. 12-13 volt /
2-es láb: test / itt kap testet az elektronika /
3, 5, 6,-os láb az osztófejben lévő Hall jeladóhoz megy
Az elektronika túl feszültségre és rossz bekötésre érzékeny és hamar tönkre mehet. Ha nem
megfelelő trafó került bele az is haza vághatta az új elektronikát. De lehet a Hall- jeladó is
hibás ez is előfordul, ezt viszont csak oszcilloszkóppal tudod frankón leellenőrizni. Ezt
semmiképp ne próbáld próbalámpával ellenőrizni mert ez is tönkre megy ha még esetleg jó.
Szóval nem bonyolult nem ördöngösség de csak akkor érdemes bele fogni ha tudod, hogy mit miért csinálsz, mert különben több a kár mint a haszon!
Vagyis ne próbálkozz a vezeték cserékkel sem.
egy hónapja cseréltem az elektronikus gyújtás paneljét, mert egyre gyakrabban kihagyott, végül állva maradt. Azóta a gyújtás alapvetően rendben volt, csak hosszabb út (többszáz km) után szokott ki-kihagyni. Egy ismerősöm a gyújtótrafó időnkénti menetzárlatára gyanakodott, ezért ma kicseréltem azt (nem az ismerőst, a trafót :-) egy utángyártottra, amelyre magyarul rá volt címkézve, hogy Lada gyújtótrafó. Az alkalmat kihasználva az elektronikus panel hátoldalára hővezető pasztát vittem fel. Miután összeraktam a vezetékeket újra, nincsen gyújtás. Kipróbáltam újra a régi trafóval is, azzal se jutottam eredményre. Mi a tippetek? Annak is örülnék, ha valaki esetleg meg tudná nézni a kocsit, most Óbudán áll mozgásképtelenül.
Azt a hűtőventillátor kapcsolót valszeg sűrgőssen
cserélni kéne! A ventillátort magát egyszerűen ki lehet próbálni. Lehúzod a csatlakozóját erről a bizonyos ventillátor kapcsolóról, az akkumlátorrol pedig egy (ill. kettő) kábelen lehozod oda a feszkót! Ha beindul, akkor az jó és biztos, hogy a hőkapcsoló szarakszik.
Amúgy 20 perc dugóban állásnál, nem működő ventillátorral simán felforr a víz!!!
Idézet a használtautó-katalógusból: (Escort) 'Visszatérő jelenség a hűtőventillátor-kapcsoló kontakthibája. A hűtőközeg túlmelegedése miatt a hengerfejtömítés éghet át könnyen.'
Beírtam már a Ford topicba is, de mivel itt kezdtem érdeklődni, ide is berakom:
Ma (vagyis tegnap este) volt egy kis időm, és elmentem autózni, hogy teszteljem a motor hűtését. Amíg normálisan (50-60) haladtam, addig nem volt probléma, de egy óra után már a felső harmadban volt a hőmérő mutatója. Amikor hazaértem és leparkoltam, hagytam egy kicsit alapgázon járni a motort: a hőmérő ment-ment felfelé. Már itt
tartott, amikor kipattantam a kocsiból, és feltéptem a motorháztetőt: állt a ventillátor.
Ez okozhatta a múltkor azt, hogy a dugóban tököléstől elforraltam 2 liter vizet?
Ezeket a hibákat tudom elképzelni:
- biztosíték (50A)
- kontakthiba
- hőkapcsoló
- rossz ventillátor.
Melyik a legvalószínűbb?
Ps. Lehet tippelni, a helyesen válaszolók között kisorsolom a kiegyenlítetlen szervizszámlát. :-)
A #80-as beírásban siránkoztam az elfolyt hűtővíz miatt. Az eset után desztillált vízzel feltöltöttem a MAX-ig a rendszert, de szerelőhöz nem volt időm elvinni. Azóta 2 x 25km-t mentem a géppel (városban), de a vízszint nem csökkent. Szombaton viszont autópályán kellene mennem oda-vissza 2 x 50km-t. Szerintetek a nagyobb tempónál nem jöhet elő ez a gebasz? Igaz, hogy erősebb lesz a léghűtés, de a motor is jobban dolgozik.
Ha nem működik a ventillátor, akkor fel tud forrni a víz 20 perc dugóban totyorgás alatt? Mert más módját nem tudom elképzelni a 2 liter víz elvesztésének.
Arra gondoltam, hogy a megemelkedett nyomás miatt egy hibás tömítésen szökik a víz. Minél kevesebb a víz, annál forróbb a maradék, és még több folyik el. Ez lehet?
Van egy Renault 5ös 1.1es régikasznis autóm.Régebben halottam már ,hogy a bal első fékek egy kicsit befognak,és surlódik a betét.A minap szétszedtem mind a kettő oldalit,levettem a fékbetéteke,vastagságuk megfelelő volt.Most,hogy összeraktam őket,a bal oldali nagyon befog,viszont a jobb oldali(érzésem szerint) teljes fékezésnél sem fékez.A tárcsák közül a jobb oldali jó állapotú,viszont a bal oldali elég recés.Kérdésem,hogy mi a javitás módja,illetve miért változott enyit a fékhatás.
Van egy jó ragasztó erre.Tükörragasztó a neve,benzinkúton vagy autósboltban kapsz ilyet.Arról ismered meg,hogy van mellé csomagolva egy fekete szövetdarab ami a ragasztó része.ez csak üveget és fémet ragaszt,tehát a tükör talpán található műanyagot,ha van teljesen el kell távolítani.A régi ragasztó maradványát a szélvédőről éles késsel tudod lekaparni,persze zsírtalanítani is kell.
Egy ujabb kerdesem lenne, a topic "szakertoihez"
Remelem tudtok segiteni.
A visszapillanto tukrom, rogton az auto vasarlasa utan letort (a ragasztas nem birta, a demszky utakat)
Nem tudom, hogy ez meg a gyari ragasztas volt e, vagy mar hazilag lett visszaragasztva, de lenyeg, hogy kenytelen voltam en is hazilag megragasztani. SuperGlue-t hasznaltam, ami eleinte jonak is bizonyult. A szervizben, azt mondtak, hogy ha en megragasztottam, ok mar csak ugy valaljak, ha az egesz szelvedot kicserelik ... Ne ma', gondoltam, es hagytam az egeszet ugy ahogy van.
A baj csak az, hogy az utobbi idoben egyre gyakrabban leesik, es a legutobbi ket alkalommal meg uvegszilankokat is kimart a szelvedobol?!?!?
Milyen ragasztot hasznaljak, vigyem el szakemberhez ???
tudtok segiteni?
Udv
Z
Én úgy kezdeném, hogy lekapnám a műszerfal alsó borítását ami a pedálok felett van, és ott próbálnék kiutat keresni. Mercinél ez bevállt, másnál nem próbáltam.
Tök jó, pont arra válaszoltál amin nem kérdeztem! :-))) Valszeg új lukat nem fogok fúrni :-) tehát nem is a hol, hanem a hogy a kérdés. Elég nehéz hozzáférni ahhoz a részhez ahol bejönnek a kábelek. Valami kampót kellene kreálni, amivel át tudom húzni a viszonylag hajlékony vezetéket a szűk helyen.
Ezt csak úgy lehet megmondani ha látja az ember a problémát. De nem egy bonyolult dolog, pár perc. Kell keresni valahol valami rést, ahol befér. Ha van utólag beszerelt riasztód a motortérbe akkor célszerű amellett kivinni, ha nincs akkor a gyári csoportkábel mellett, vagy valahol ahol épp kifér. Egy helyen nem szabad, a kormény tengelye mellett, érthető okoból :)
A skodának gyárilag itt megy a fékcsöve, és a kormány eldörzsöli a fékcsövet és elmegy a fék, a kézi amúgy se jó a skodákon, ha elfolyik a fékolaj a kuplung is elmegy, a befejezést az olvasóra bízom :) Én egyszer majdnem elszálltam így a skodámmal, a haveromat meg egy lada állította meg :)
persze, en is ugy tudom. en hirdetesben kerestem sima valtot, es aki a legjobb arat mondta a 4-esre, annak volt. Nemetorszagbol hozzak egyebkent a bontott alkatreszek tobbseget, nem itthoni autokbol szarmaznak. szvsz bongeszd a hirdeteseket. En amugy, ha jol emlekszem, Gyongyoson talalkoztam vele, de ez mar vagy 3 eve volt. Csak gondolom, ha ott volt, mashol is lehet...
Hat, en egyszer talatam egy 5-os valtot, bar nem vettem meg, de kb. annyiert adtak volna, mint a tonkrement 4. fokozat fogaskereke+ csapagyak+szinkrongyuru.... Szvsz keress ilyet.
Olyan problémám van, hogy van nekem egy 1,3-as Wartburgom (golf motoros), de úgy érzem, hogy a sebességváltót egy kicsit elméretezék az NKD-s fiúk... Az egy dolog, hogy nincs benne 5. , de 100 felett már 4.ben visít a motor, ezért szerintem egy kicsit "hosszabbra" lehetne venni a váltót. Tehát a kérdés az, hogy mennyivel kellene növelni az áttételi arányt a diffinél, hogy jobb legyen? Ki csinált már valami hasonlót? Vajon kevesebbet is fog enni ettől a gép?
Általában hol vezetik be a motortérből a vezetékeket a műszerfalhoz? Mennyire gázos behúzni mellettük még néhány plusz vezetéket? Hogy a legegyszerűbb ezt megvalósítani?
Nagyjából mennyi ideig kell alapjáraton járatni a motort, hogy bekapcsoljon a ventillátor? Mert én arra gyanakszom (mint hibaforrás).
Persze lehet hogy a vízpumpa a bűnös, de annak a működését házilag nem tudom ellenőrizni. A 'hőgomba' micsoda, hol van, és mit csinál?
"Ezt értem, de nekem majdnem 3 liter víz tűnt el, ez a gőzölgés viszont csak 2-3 percig tartott."
Igen , de ha felforrt akkor nem csak gőzt hanem vizet is kinyom a sapkán, de persze látványosan csak a gőzt lehet észrevenni.
Üdv.: Zoli
PS: A csere ilyen intervallumban nekem furcsa, hiszen a fagyállóban korróziógátló adalék is van ami kicsapódik a rendszerben és véd. Nekem életemben nem volt cserélve és nem forr a vizem. Azt hiszem egyéb helyeken lesz a hiba pl.: hőgomba, termosztát, stb. De ha a gépkönyv írja és megnyugtat cseréld le. Az én tapasztalatom szerint a gépkönyvek gyakran ajánlanak olyat amik csak a szervizek zsebét gyarapítják.