Ez a bikázás érdekes, ha jár a motorod mikor bikázol akkor:
A. A vezérlő rá van kötve az elektromos hálózatra és az összes tranzienst megkapja.
B. A generátor , mivel az indítózás alatt jelentős feszültségesést érzékel rátölt az akksira, amire a bikázott kocsi indítómotorja is rá van kötve. Szerintem ez nem egészséges, mivel a generátor 60 -100 A kapacitás kevés ehhez és a diódahí simán kipukkadhat.
Tehát szerintem kikapcsolt gyújtásnál semmi baja nem lehet a "donor"nak függetlenül attó, hogy számítógép vezérli e a motort vagy sem, mivel ilyenkor nem kapcsolódik a hálózatra.
Üdv.: Zoli
PS.: Ha valami szerinted ekkora b@romság miért nem segítesz nekem a csökkent értelműnek megérteni a problémát?? Nem ez a topic célja ??
Ez miért is baromság? Az indításhoz csak egy egészséges akkumulátorra van szükség. Ehhez nem kell járnia a motornak. Egy plusz indítást pedig ki kell bírnia egy valamirevaló akkunak.
> Még egy jótanács, számítógépes autót másik autóról kábellel indítani vagy fordítva szigorúan tilos. <
tehat Zsigulit Skoda 120-rol lehet vagy Trabantot Daciarol... de mast nem... mert a tobbi ugye mind "szamitogepes"... nekem is lenne egy jo tanacsom a tisztelt Autodoktor Urnak... ;))))
> A bikázással kapcsolatban: szerintem arra kell ügyelni, hogy a "donor" motorja ne járjon, mert pl. a generátornak gyakorlatilag ez rövidzárat jelent. <
khm... hogy is van ez????? ezt jo lenne innen valahogy kitorolni... jon szegeny laikus, beleolvas es szentul meg lesz gyozodve, hogy allo motorral kell bikazni... nem fogok reszletekbe menni, de ez kuuuuurva nagy baromsag...
ez aztán nagyon ellentmond mindennek, amit eddig hallottam a külső indításról. viszont lehet, hogy téged igazol a generátor cserém ? (201)
akkor ez volt az első ilyen súlyos gixer, mindig járó motorú autóról indítottunk
A bikázással kapcsolatban: szerintem arra kell ügyelni, hogy a "donor" motorja ne járjon, mert pl. a generátornak gyakorlatilag ez rövidzárat jelent. De ez csak az én véleményem.
A gyújtás nélkül m?köd? venti talán a kiegyenlít? tartálynak segít a nyomást helyreállítani(hamarabb visszaáll a nyomás, nem feszíti annyira). De ez szintén csak a saját véleményem.
Ma mi is bikázással próbálkoztunk, nem ment 24V-ról, de bevontatással azonnal. Na most nekem a dízel először szart be ma reggel, amúgy izzítással rendesen indult. Mi történhetett? Az izzítógyertyákkal lehet baj vagy az aksi gyenge?
érdekes, de a gépkönyv még nekem is megvan, nemrég rá is találtam erre a részre. persze éles helyzetben csak kábel fel és hadd szóljon. mindenesetre a szerelőm is csak legyintett, mikor említettem neki a dolgot. de legalább most úgy néz ki elektromosan rendben vagyok. kösz, hogy felhívtad a figyelmemet erre a topikra, holnap azt hiszem el kezdem végignyalni. most kipihenem, hogy a gyereknek sikeresen letöltöttem és beüzemeltem az Original War demot.
Úgy látom a viszontagságaid még nem szűntek meg... :-( Pedig én csak azért hívtalak ide, a mert a múltkor azt írtad, hogy talán a bikázástól zakkant meg a kocsid. Nos, az autódoktor válaszának némiképp ellentmond, hogy a Ford szervizkönyve is pontosan elmagyarázza, hogy hogyan kell bikázni a kocsit/kocsival.
jó'stét mindenkinek, szia Kivi !
tegnapelőtt reggelre volt megbeszélve jelenésem a MŰHELYben. gondoltam áldozok az olyan "öncélúságoknak" mint olajcsere, tél előtti átnézés és társai. reggel halott aksival találtam a verdát. ilyet azelőtt nem láttam, még a ledek sem sem égtek, pedig előző este jéghideg mocival pöccre indult mikor haza indultam. autóklubb min. 8000 ft. lett volna, így kollégám kanyarodott felénk mhelyről, bikázva azonnal indulás, érkezés után sikertelen indítási próba műhely udvaron, meleg mocival is csak egy rántásra tellett a dögnek. mint kiderült ez volt a hattyúdala. tegnap önindító és generátorcserével hoztam el, 51 rúgó volt a vége. olajcsere elmaradt.
82-es évjáratú 244D Volvom van. Ma lemerült az aksi és be kellett tolni. Szervó nélkül voltunk addig kormányozni, amikor egyszer csak nagy kattanást hallottunk. Azóta egy picit nagyobb balra a holtjáték, hangosabb a szervómotor. Jobbra, úgy néz ki rendben megy. A kormány egyenes menetben enyhén jobbra áll. Mi romolhatott el? Elöregedett kormányösszekötő, esetleg a fogasléc? Mennyibe lehet ez?
Ezt szerintem altalanosan nem lehet kijelenteni, az en verdam gepkonyveben meg az is szepen le van rajzolva, hogy hova csatlakoztassuk a masik aksirol a kabeleket...
A gyari kereskedo is igy inditotta be a verdat, mert egy kicsit sokat allt a szalonban, mielott megvettem :))
Kivi:
Bár nem vagyok autóvillanyász (sem kiskapu gyáros), logikusnak találom. Az ilyen autók precizen fesz.szabályzottak, lehet, hogy féltik a számítót a nagy, szabályozatlan áramlökéstől. Az biztos, hogy ezért kell kiszedni az "agyat" az ilyen gépekből ívhegesztésnél.
Nosztalgiáztam egy kicsit, és olvasgattam a régebbi Autódoktor cikkeket. A 2000. október 5-i cikkben szerepel egy érdekes mondat: Még egy jótanács, számítógépes autót másik autóról kábellel indítani vagy fordítva szigorúan tilos.
Egy másik topicban merült fel a kérdés: ha megálláskor megy a hűtőventillátor, akkor ha leállítjuk a motort akkor tovább kellene működnie egészen addig míg le nem hül a motor?
Mert némely kocsinál még egy ideig működik, de a legtöbbnél a gyújtás elvételével megáll.
Az is érdekes, hogy amelyiknél tovább működik, ott mi az értelme, hisz a vízpumpa már úgysem megy, tehát nem kering a víz.
lehet azon vitatkozni, hogy mit lenne logikusabb foltuntetni egy autohoz szant elektromos berendezesen, de attol meg az marad a bevett szokas, hogy a feszultseget es a teljesitmenyt irjak ra... ;) ezzel egyutt kell elni... ;))))
Grrrr... :-) Semmi nincs rajta, csak az, hogy 12V-ra terveztem. Nem vettem még meg, de ahányat néztem, mindegyiken csak a feszültség szerepelt. Miután megvettem, már és is meg tudom mérni az áramát.