megszületett, két nap alatt sikerült megírnom, és betettem a "Borsodi Ford - az autós lét habos oldala
" című ujonnan nyitott topicba. Mármint esetemet a csonkállvánnyal és a Borsodi Ford műhellyel.
ez a hozzászólás még két helyre megy (most úgy látom)
hm, két helyre már bement, ide meg nem akar engedni, azzal, hogy azonos hozzászólás. így talán már nem azonos
Ezt a TotalCaron találtam:
"Szia Doki,
Ajánlanál egy szerelő műhelyt, ahol a hidrotőke cserét darabonként is elvégzik, a szakszervizben csak 16-ot cserélnek egyszerre, ott jártam vele először. 92 ezer forint + munkadíj, és egy darab rossz. Az előző tanácsaidban olvastam, hogy ez a hiba javítható a teljes garnitúra cseréje nélkül is. Én nem vagyok ismerős Budapesten, nemrég lakom itt, és nem ismerek megbízható szervizeket.
Köszi, és további jókat: Czagány Tamás
(2001. 10. 04.)
Nem tudom, milyen típusú kocsid van. Titok? Ugyanis ez lényeges. Valamint az is, honnan tudod, hogy pont egy darab rossz van? Zenész van a családban? Keress meg, és ha elárulod, amit kérdeztem, segítek"
Tényleg nem akarom kétsdégbevonni, amit mondasz, sőt én lennék a legboldogabb, ha sikerülne lokalizálni, melyik szar, csak már elkezdtem rettegni a 16 darabos cserétől ... különben megathanx!!!
Tudna valaki mondani szervizt, ahol sebvaltot javitanak? A Nissan 200sx-emnek van daralo hangja 1-3 fokozatokban gyorsitasnal, valoszinu a csapagy ment szet (szerelo is mondta).
végignéztem pár hozzászólást, ha már volt, sorry! Meg lehet állapítani valahogy, hogy melyik hidrotőke/tőkék rossz/ak? Nem én akarom megállapítani, az is elég, ha van szerelő, aki tudja, hogy kell. (anélkül persze, hogy mindet cserélni kellene :-)) Nem szívesen vennék 16 darabot, ha csak 3 rossz ...
Én annó újpesten voltam egy karbisnál aki igen csak ott volt a toppon. Nekem a karbis prelude-ömet csinálta meg. Azt is perselyezni kellett, pedig az dupla volt. Valahol a viztoronynál. Sajna az utca nevére nem emlékszem.
Na sziasztok! Tegnap este már nem tudtam megnézni a szivattyút, sötét lévén, ma meg a "szépruhámban" voltam.
Ez a visszafolyó dolog nekem is eszembejutott. Szerintem itt is van egy visszavezetés, ami az AC pumpába visszakeringteti a naftát. (Nem hagyományos kispolák!)
Reggeli indulás:
Szivató, 2 gázadás, önindító pár mp-ig, semmi. Aztán véletlen egy pillanatra indítóztam csak, és röffen. Így, rövid indítózással kb. 3-szorra beindul rendesen. Összefoglalva: hosszabb indítózás nem eredményes.
Volt egy Skodás ismerősöm (120L), aki szintén ilyen problémákkal küzdött. Neki az volt a gond, hogy valamiért a túlfolyón visszafolyt a benzin a karbiból. Egy szeleppel oldotta meg a dolgot. Nem lehet, hogy itt is valami ilyesmi a baj?
Ki tud lazulni a bowden külső részét rögzítő bigyó is, meg a középrészét szorító csavar is. Ha hátul minden OK, de mégse megy koppanástól koppanásig a kar, akkor sajna elöl kell megnézni, az macerásabb... Gumiemberek előnyben! (Guminő ezesetben nem lyó. :)
Akkor megnézem ma a bowdenrészt.
"Amúgy: csere után volt ez már jó egyszer is? "
Jó kérdés, ezen töprengek én is mindig. A régivel is voltak indítási gondok, és a csere úgy rémlik, tavasszal volt, így nem tudtam annyira összehasonlítani a hidegindítási dolgokat.
Hát épp ez az hogy nem mindegy, mennyire müxik az a szivató. Azt kell megnézni a porlasztónál, hogy a kart a bowden ütközéstől ütközésig húzza-e.
Föl tud lazulni a csavar, stb.
Amúgy: csere után volt ez már jó egyszer is?
Ha "sok van", azaz magas a benzinszint, akkor zabál mint állat, és melegen nehezen indul.
Kis torpanás nem torpanás - pláne, ha túlnyomod neki.
Maga a bowden és a szivató műxik (valamennyire), mert csak felhúzott szivatóval indul, és utána is kell menjen kicsit, különben leáll.
Egy nagyon kis torpanás van gyors gázadásra. De tényleg nem túl nagy, ha lassabban nyomom, akkor nem érezhető. Ez lehet hiba mégis? Ha sok van, az miben jelentkezik?
Kezdd azzal, hogy ellenőrzöd a szivatóbowden megfelelő működését. Ezt te is meg tudod tenni, csak meg kell nézni (zseblámpa és az asszonytól elcsent kis piperetükör hasznos bír lenni :).
A benzinszintben én nem hiszek, hogy rossz lenne - ha az alacsony, akkor melegen gázadásra torpan az autó, van egy "lyuk a gázpedálban", mint amikor nem müxik a gyorsítórendszer, csak kisebb mértékben.
Hát ez az! Ezért nem nagyon tudom, mit lépjek. Ha elviszem vhova, ott kell hagyni reggelig, akkor esetleg 1-2 indításra beindul, és pofánröhögnek, hogy dehát nincs is hibája....
Részemről passz, porlasztóst, akit ajánlani mernék nem ismerek.
Egyébként a legszivatósabb dolgok egyike a rossz szivatót egyáltalán megnézni. Ugye hogy ellenőrizhesse az ember: hideg motor kell hozzá...
Az a baj, hogy a szerelőim egyike sem vállalta fel/nem értett a karbi szétszedéséhez. Azt meg nem akarom, hogy a ki/beszerelésért levegyenek, meg még a karbis is elkér egy adag lóvét, és mossák kezeiket ha nem sikerál. Tudtok olyat, aki ezt egyben megnézi?
Szvsz a trafót nem befolyásolja a hideg, szóval nem hinném. Viszont hidegben dúsabb keverékre van szükség, tehát logikusnak tűnik a karbinál keresgélni.
Igen, sejtettem, hogy ez nem lesz világos:))) Mea klumpa:)
Szóval ezt a típust 2 féle karbival szerelték: egy lengyel, és egy Weber (német?) gyártmányúval. Az eredetimnek kikopott a tengelye, és nem lehetett alapjáratot állítani, hol lefulladt, hol durrogott, és azt mondták, hogy nem lehet felperselyezni, felújítani sem.
Namost, amikor mentem az üzletbe, mondták, kétféle van, melyik kell, és akkor a Weber jobbnak tűnt (én sznob), de mikor hazavittem, és megnéztem a régit, kiderült, nem ugyanaz)
Szóval, evileg tényleg csereszabatosak (valszeg a lengyelek lekoppintották a Webert, mert soka hasonló vonás van benne).
Nekem kispók volt az első autóm, de nem emlékszem, hogy nagy hidegben való indítás után nem léphettem a gázra. Általában elsőre, de másodikra szinte mindig beindult és egyből mentem vele, nem fulladt gázadásra.
De az tény, hogy sötét lelke van...:)))
Csereszabatos típusra kicserélve? Minek? Kigyulladt a régi?
Amúgy innentől részemről passz. Lehet, hogy Kulimász kartácsnak van igaza - de leginkább el kell vinni egy porlasztóshoz, aki átnézi a teljes hidegindító (másnéven szivató) rendszert. Ha malegen jó, akkor szerintem ott lesz a bibi - de ez a csereszabatos, ez egy ismeretlen márka, legalábbis nekem... :)
Akkor jó helyen kutakodhatsz (-atok, -atunk :). Én nem értek úgy hozzá, de úgy tűnik, a szerelő(i)m sem. Kéne keresnem egy karbis specialistát?
A gyújtótrafó nem lehet oka?
Igen, tudom, hogy a "normál" kispolskit így kell, de ez a vízhűtéses változat, aminek teljesen más a motorja és a csatlakozó dolgok.
Ha indítok csutkára kihúzott szivatóval, nem indul be, csak "bepöccen" 1-2 mp-re (nó gázpedál).
Még egy info: 1.5 éve a karbi ki lett cserélve egy csereszabatos típusra. A gyanúm az, hogy ez okozhatja, de akkor ha nincs túl hideg, miért jó?
Szerintem igen. De ha nem az, akkor is valamilyen benzinellátási problémára gyanakszom. Én első lépésben szétkapnám a karbit, puceválás, beállítás stb.
Várjá, várjá: hogy indítod? A kispolszkinak lelke van. Sötét.
Szivatót kihúzod tökig, aztán ha beindult, szép finoman, fokozatosan visszatolod, hogy ne álljon le, de ne is pörögje szét magát, a gázpedálhoz meg óvakodsz hozzányúlni 1-2 percig, amíg picit be nem melexik a motor?
Mer ha nem így csinálod, akkor próbáld ki így is, ennek ez a módja. Ha hidegen gázt adsz, és ettől leáll, az nem hiba. Tulajdonság.