Köszi Karcsi!
Valamelyik napon megpróbálom a csendesítést, remélem sikerül, habár menet közben, belülről még nem hallottam a zörgést, csak kívül, a kocsi mellett állva. Majd meglátjuk, mit tudok tenni.
Szia!
Igen oda ahol feltámaszkodik a kilincs,lehet,hogy ehhez ki kell venni a kilincset,ne a lemezhez hézagold ki hanem saját magához, a kilincs külső és belső része közé kell tenni a rezgéscsillapítót.
A fofekhenger bontott (de elottem lett leszedve, es jo volt !)
ujjat is vettem hozza de nem lett jo ra (hihetetlen) es vissza sem tudtam vinni mert kozben +szunt az uzlet (csak en jarhatok igy)
az ABS kompresszora mindig csak akkor indul el ha legalabb 5-10 metertr +tettem az autoval
allo helyzetbebn sosem pumpal (ha csak nem allok meg kozben)
ez biztos mert amikor total leengedtem (olajcserenel) akkor is csak akkor pumpalta fel mikor elindultam az autoval...
mindenesetre +probalom a jaro motor melleti legtelenitest... :)
udv Feco
Nem ismerem tüzetesen a Honda Prelude ABS és fékrendszerét de az tény, hogy általában az ABS-es
autoknál vagy gyujtással vagy járó motorral kell
légteleniteni ,mert ekkor megy az ABS szivattyu és csak igy lehet kicsalogatni a levegőt a rendszerből.És még a légtelenités technikájában és sorrendjében is vannak külömbségek tipusonként.
Új a főfékhenger vagy csak felujitottátok?Nem szivárog sehol sem a fékolaj?
A legtelenites +tortent (de kulon tartalya van az ABS-nek) sokszor is
mert en is levegore gyanakszom, de a szervizben is +csinaltak (persze csak allitolag)
de, ma azt vettem eszre ha nyomkodom a fekpedalt az ABS tartalyban apro buborekokm jonnek fel.
de azt is mondtak jaro motornal legtelenitsek (ezt ma kiprobalom mert nem igy totent eddig)
mitobb kiimentem vele ma homokos teruletre, hogy az ABS teszteljem: tokeletesen megy mitobb neha ugy felkemenyitette a pedalt mintha jo lenne, de ahogy +allt az auto a pedal is bement :(
Hogy-hogy nem vették észre a Fékszervizben, hogy nem jo a fék /mélyen fog/.Ha megbondtottad a fék-rendszert, márpedig a főfékhenger cserével és fékcső cserével ez történt akkor ki is kell légteleniteni, ha van rajta ABS ha nincs.Ennek a technikája tipusonként változik, de azért kilehet
házilag is légteleniteni.Nem probálták a szervizben?A főfékhenger uj vagy csak felujitottad?
Az lenne a kerdesem tudna-e vki segiteni honda prelude fek ugyben ?
1 kis reszlet....
Elszalt a fofekhenger aminek oromere osszetortem az autot :(
de muszaki ember leven + is csinaltam (kicsereltem) + az osszes fekcsovet + munkahenger felujitas (keszletbol)
ezzel minden ok is lenne valoszinuleg, de az ABS-bol is lecsereltem az olajat, de ezt legteleniteni nem tudom hogy kell, ha egyaltalan kelll..
az eredmeny az, hogy toketeletesen, egyenletesen fog a fek az ABS jol muxik, de a pedal gyakorlatilag padloig nyomhato, foleg ha megy a motor, elvittem FEK SZAKSZERVIZBE aholis azt mondtak jo a fek, de rosszul raktam be a fekbetetet (ennyire pancser azert nem vagyok !!) ok kifizettem es tavoztam, de a fek meg mindig a padlonal fog...
Köszi Karcsi!
A külső műanyag és a mellette levő szőrös gumi tömítés közé behelyeztem egy 3-as hegesztőópálcát, az jobban az üveghez szorítja a gumi tömítést, és nem is látszik. A hangszóró fölé meg illesztettünk egy félköríves műanyag fedelet, amit ásványvizes műanyag flakon falából vágtam ki és sziloplaszttal tömítettük, így talán megóvja a hangszórót a víztől.
Hova kell tenni a gumicsíkot a kilincshez? Oda, ahol felfekszik gondolom...
Köszi, szia!
A gumi tömítőléc csere lehet,hogy segít.De az ajtóba mindig bemegy a víz,ez minden autónál fennáll.A kilincset vékony gumi csík felragasztásával lehet elcsendesíteni,utána bírja a mélyeket.A hangszóró takarását víz ellen nagyon sok típus gyárilag alkalmazza.
Karcsi!
Mondd meg kérlek, mi a teendő:
Ma beszereltettem az Avensis első ajtajaiba egy normális hangszórót, és látom, hogy állandóan befolyik az eső a külső lemez és a védőfólia közé, pont a hangszóróra. Csináltam a hangszóró fölé íves védő-műanyag burkolatot, de szabad így beázni az ajtónak????
Másik: a mély hangoknál piszkosul zörögnek a külső kilincsek... mit lehet tenni? A kocsi lassn 3 éves, lejár a garancia... nem merem kicseréltetni az ajtó tömtéseket, az üveg mellett, mert attól tartok, csak veszítek vele, mert sosem lesz olyan jó, mint amilyen beázós most...
Köszi a választ.
bosibo
Karcsi!
Köszi a biztatást, én is így látom!
Tudom, hogy hamarosan a szerelők is elérik, megközelítik a minőségi autók szintjét! És akkor lesz minden a helyén! :-)
Ne adja Isten, de ha törne a Toyotám, hozzád viszem, OK?
Szia!
Hiába van tudás és megbizhatóság ha nincs lelkiismeret és a szakma szeretete hozzá az illetőnek.És még sok mindent sorolhatnánk hozzá
emberi tulajdonságokat, aminek erőssen hiján vannak eme társadalom polgárai.Ebben az országban
szinte már sportot űznek hogy ki hol tudja átverni
vagy lehuzni a másikat.Tehát szerintem a bizalmatlanságot nem csak az autos szakmákra lehet
érvényesiteni hanem szinte az élet minden területén.Lehet itt szó eladókról,hentesről,pincérről,orvosról,stb.......
Bocsi ha valakinek bele gázoltam a lelekivilágába.
Nekem nem is az volt a gondom, hogy ki kellett cserélni, hanem hogy a szervízben nem vették észre és már mindenre fogták, pedig egyértelmü hiba volt. Mi csak azért nem néztük meg mindjárt, mert nem gondoltuk, hogy ott nem találtak meg egy ilyen hibát.
Ez a Toyotás meghibásodás nem egyedi dolog! Több ilyenről olyan CarinaE-ről is hallottam, aminek cserélni kellett a szilentjeit 90-100 ezer km után, mert kopogott, mint a franc! Aztán utánaérdeklődtem az egyik havernál (Toyotás alkatrészraktáros!) és ő mondta, hogy minden CarinaE-n előjön ez a meghibásodás!!
bosibo. Ne keseredj el alakul a következő jól dolgozó nemzedék.Én mindig tanulok ,próbálok fejlődni.Pedig 39évesen, elég jó karosszéria lakatos vagyok.A márkaszervizek, képviseletek, nem csak a drágulást hozzák,hanem a továbbképzést is,ez mindenkinek jó,mi már 14-en vagyunk Toyota által képzett és nyilvántartott karosszéria lakatosok,szerelők 100 feletti számban vannak.Szép lassan a tudás,és a megbízhatóság is együtt lesz.
Karcsi!
Ha tehetném, bizony még a konyhába is bemennék, az meg tuti, hogy a lakásomban ügyködő szerelő mellett rontanám a levegőt!
Csak egy mondat: mikor pár éve a fürdőszobát felújítottuk, ott voltam a szerelők sarkában. Ha nem figyelek, akkor a méregdrága csaptelep krómozott hollandiját villáskulcs helyett csőfogóval barmolták volna fel a helyére... Sajnos az autójavító ipar is ilyen!
Megjegyzem én 8 évig dolgoztam a szakmában (villanyász) a Lövőház utcában (most Mammut parkolóház), láttam ott is eleget, hogy tudjam, mire kell figyelni...
Tisztességes, lelkiismeretes szerelő van, csak meg kell találni... Remélem, ezzel senkit sem sértettem, mert nem ez volt a célom!
Szia!
Bocsi, de én a TV szerelőnek is azt mondom, hogyha cserélni kell valamit, akkor majd elmegyek, és én megveszem az alkatrészt, amit meg kiszedett, adja oda nekem, mert oda akarom adni valakinek. Igen, ez van sajnos. Ebben a mai magyar mentalitásban mindenkinek a körmére kell nézni, mert ha nem teszed ezt, átbasznak! És ez tény. Én is rengeteg autószerelőnél jártam már, és amikor otthagytam a kocsit, meg is lett az eredménye. Kötelező szervizeken számlára felírt gyertyacsere után érintetlen régi gyertyák, kopogó futóművek stb után ez van... ÉN is ottmaradok a szervízben, még akár vállalom is a balesetveszélyt, bár szerintem ha szakszerűen van felemelve, támasztva a kocsi, stb, nem nagyobb a balesetveszély, ,int mondjuk egy utcai közlekedésnél.
És elnézést a kivételektől, de a magyar autószerelőkről sajnos elég rossz vélemény alakult ki. És erről nem az ügyfelek tehetnek, hanem a szerelők...
Sajnos igazad van,van elég hülye az autós szakmákban aki nem tudja ,a jó munka is csak annyi fáradtságba kerül mint a rossz.Meg ha már bementél dolgozni, akkor akár jól is dolgozhatsz.
Azért sajnos néha hallani a szerelők szájából "Jó lesz az úgy, úgysem látszik" és "Kit érdekel, nem az enyém!" mondatokat. Persze csak félfüllel, mert nem az ügyfélnek szánják...
bosibo. A tv szerelőhöz is bemész, meg az étterem konyhájába?Az autó nálunk olyan mint a foci, mindenki ért hozzá,meg túl nagy feneket kerítünk a saját kocsinknak,pedig tudomásul kell venni.Az autó is egy tárgy mint egy bármilyen más gép,azért van,hogy szolgáljon, és ne mi legyünk a rabszolgái.
szia.
C16SE!
Amit leírtál, az is azt támasztja alá, hogy kevés az igazán lelkiismeretes, alapos szerelő. Az említett hiba is szerintem inkább a magyar utak, mint a Toyota minőségére vezethető vissza. Ugye jobb oldali volt a szilent? Az úton általában jobb oldalon van több úthiba.
Mikor én a kocsit szervizbe viszem, teszek a csomagtartóba szilikon sprayt, és én fújom be vele a felemelt kocsi első féltengely külső és belső gumiharangokat... Nem szólnak érte (de rendesek!). :-))
Na most csak ennyit!
Pont a Toyotával van egy érdekes történetem:
Kollégám autójának a hátuljában valami kopogott. Elvitte a szervízbe, kicseréltek valamit rajta (valóban megtették, mert utána megnéztük aknán). Ugyanúgy kopogott. Visszament, nem találták a hibát, és a lengéscsipire fogták. Kollégám vett akciós KAYABA (remélem jól írtam, ez a gyári beszerelés is) lengéscsipiket. Beszereltük házilag. Teszem fel a kereket és - én mindig megnézem, hogy nem kotyog-e valami - érzem, hogy 0,5-1,0 cm-t!!! lötyög. Kis vizsgálódás után kiderült, hogy az egyik szilent ment sz@rrá. Persze meg kellett rendelni. Mondanom se kell, hogy addig kopogott. 1 hét mire megjött (tengellyel együtt kellett megrendelni???), beszereltük és láss csodát megjavult a kocsi. Mindez 125 ezer kilcsi után történt.
Egy igazán jó szerelô biztosan így csinálja, majd szólj, ha találsz egyet. Én csak olyan szervizbe viszem a kocsit, ahol mellette állhatok, vagy legalább egy üvegfalon át nézhetem. Nem úgy nyúl hozzá, ha tudja, hogy figyelik.
Karcsi!
Én SOHA nem hagyom ott az autómat, bármilyen jól is dolgozzanak a szerelők!! Én is szakmabeli voltam, tudom, mit kell csinálni, mit kell megnézni, és néha én szólok a szerelőnek, hogy valami elmaradt... És a gép alá is nézek, mert az a biztos, amit én is látok!
Lehet, hogy sokan ezt nem szeretik, de bocs: én fizetek, én vagyok az ügyfél...
Azért a Toyotán nem sokat kell nézegetni, ill. csak nézegetni
Szia!!
Mindegy.hogy ott állsz vagy nem, a jó szakember úgyanúgy jól dolgozik mindkét esetben, beleszólni meg úgysem enged mert tudja mit kell tennie,ha meg téved azt laikus úgysem veszi észre ,mert a hibát azonnal kijavítja.A Toyota az mondja az autót javítsd meg elsőre jól.Bent lenni a műhelyben meg tényleg balesetveszéjes,ügyfélre nem lehet biztosítást kötni.
Teljesen valtozo. Nem feltetlenul csak stiklik miatt ellenzik az ottleted: ha benn barmilyen baleset tortenik egy ugyfellel (marpedig konnyen tortenhet) azert ok felelnek.