Esetleg néhány hőálló halat lehet a kazánvízbe telepíteni, amelyek a keletkező oxigént elhasználják. A gőzdómban a gőzzel együtt összegyűlő hidrogén maradhat (úgyis el fog távozni a gőzzel).
Magam ilyen vízellenállásos játékot az Èszaki-Hámán-Èszaki-Füstiben láttam, a fordítón. Ott volt vízbontás, mert sűrűn utána kellett tölteni a tartályt a ceglédi kannából.
Köszönöm, köszönjük az emlékfilmet! Egy kérdésem/kérésem van: mi az aláfestő zene? Majd megőrülök, tudom, hogy ismerem, de sehogyan sem ugrik be. Előre is köszönöm!
"A kazánvizet kicsit kezeljük valami áramvezetést elősegítő dologgal, mondjuk sózzuk meg, de csak érzéssel, hogy ne nagyon nyírjuk ki a kazánt. A két kábelt, a végén egy-egy elektródával, vezessük be nyomásálló módon a kazánba."
Ez szerintem tökéletesen megfelel a durranógáz előállításnak...
Köszönöm megtisztelő soraidat, az ember ilyenkor érzi azt, hogy az a hatalmas munka, ami a „…ki a gőzöst igazítja” c. filmben fekszik, megérte. Álszerénység volna, ha kisebbíteném szerepemet benne, ám két dolgot ilyenkor mindig el szoktam mondani. Az egyik, hogy az érdem mindenkié, akinek a neve a stáblistán szerepel. A másik pedig, hogy az a tehetség, amely ahhoz kellett, hogy ez a film olyan legyen amilyen, nem énvelem született. Hanem Rendezőnőjével. Őt méltatni persze hálás dolog, hiszen mindenki tudja, hogy a Páromról van szó. (Bővebben itt.) A Rekviem-et ugyan már én raktam össze, de mint az ő tanítványa, és mindaddig formáltam, amíg nem mondta rá, hogy „na, így már jó lesz”. De itt sem lehet Kirchner Attila nevének megemlítése nélkül továbblépni, aki archív videóit eredetileg a „…ki a gőzöst igazítja”-hoz bocsátotta rendelkezésünkre. Ez egy bámulatos anyag és adta magát a további felhasználásához Rekviem-ben. Csak sajnos torokszorongató az alkalom, amelyből… :((((((((((
„Sajnálom, hogy nem ismerhettem személyesen a film főszereplőjét, Balázs Józsefet.”
Nem csak mint mozdonyvezető volt nem mindennapi, hanem, és elsősorban, mint EMBER.
Hááát, a vízellenállás tartálya mellett sem szoktak a levegőbe repülni különféle tárgyak - meg például a V40, V60 vízellenállása sem nagyon robbant fel annakidején, használat közben... :)
Hiram Stevens Maxim, a géppuska feltalálója készített gőzhajtású repülőt. A gépet a kísérletek idejére sínekkel tartották, amelyek állítólag egyszer eltörtek (a felsők!!!) és az egész összetört. Ha minden igaz, Maxim rájött, hogy a gépnek nem csak repülnie kell, de valahogy irányíthatóvá is kellene tenni, és abbahagyta a kísérleteket. Modelleket készítettek, amik repültek is (Langley)
Kössük össze a kettőt és vigyünk gőzmozdonyt tűzveszélyes helyre, nyáron, a környező növényzet begyulladásának veszélyét csökkentve (de nem pakurásat, mert az úgy túl egyszerű). Kell egy villamos erőátvitelű dízelmozdony és egy tetszőleges gőzmozdony. A dízelmozdony legyen például NOHAB, hogy jobban el lehessen adni a menetet. A főgenerátorról a TC-ket kössük le, helyette két vastag kábelt vezessünk át a gőzmozdonyhoz. A kazánvizet kicsit kezeljük valami áramvezetést elősegítő dologgal, mondjuk sózzuk meg, de csak érzéssel, hogy ne nagyon nyírjuk ki a kazánt. A két kábelt, a végén egy-egy elektródával, vezessük be nyomásálló módon a kazánba. Be lehet indítani a NOHAB-ot és indítani a gerjesztést, a dízelgép ezek után úgy működik, mint amikor a vízellenálláson van, miközben a kazánvíz melegedni kezd. Aztán egyszercsan elindul a gőzmozdony. Annyi technikát még vigyünk bele a dologba, hogy a gőzmozdonyon szolgálatot teljesítő fűtő egy lapátnyélre erősített, háromállású kapcsolót vezéreljen, a kapcsoló hatására pedig a NOHAB-ra ültetett segédkezelőnek hol a bal, hol a jobb seggét érje gyenge áramütés, amelynek hatására a kontrollert a megfelelő irányba helyezve, növeli vagy csökkenti a fűtést.
Még az ősszel, mikor a 411, 118-ast újból beüzemelték, mutattál be fényképet a Füstiből, amelyen Balázs József is szerepelt.
Ezzel együtt ajánlottad figyelmünkbe az Általatok készített "Ki a gőzöst igazítja" c. filmet, ami nekem újdonság volt, addig nem is tudtam róla. Azóta már többször megnéztem és nagyon megkedveltem, nagyon szívhez szóló filmnek tartom.
Már régóta szerettem volna elismerésemet és köszönetemet kifejezni Neked a filmért!
Készítsetek még sok hasonló filmet, ezek nagyon komoly maradandó értékek!
Sajnálom, hogy nem ismerhettem személyesen a film főszereplőjét, Balázs Józsefet.
Köszönet Nektek a most bemutatott "Rekviem egy mozdonyvezetőért" c. filmért is!
Egy időben terveztek nukleáris hajtású mozdonyt is és repülőt is, csak a baleset óriási következményei miatt hagyták abba. A mobil nukleáris energia maradt a hajókba és a tengeralattjárókba.
Amerikában járnak nagy, fővonaliak ilyen rendszerűek. Ott olyan svájci féle gőz-villamos mozdonyról nem hallottam, viszont volt széntüzelésű, gőzturbinás, villamos kerékhajtású mozdony. Igaz, hogy nem sok.