Remélem hosszantartó hatása lesz a gyógykezelésnek...Ez a lábadra és a tárcsára egyaránt vonatkozik!:-)
És vezetsz már, vagy még mindig álldogál a verda a vadiúj olajjal?
Lábad hogy van?
A gumibak jó ötlet, megnézem őket, bár én inkább a kuplungra gyanakszom a következők miatt:
(Szerencsére nem az én autóm, hanem egy kolléganőmé.)
Tegnap kipróbáltam, rángatott elég rendesen. Gondoltam - ha már úgy is kuplungcsere lesz - megkínzom egy kicsit a tárcsát. Felpörgettem a fordulatot úgy 4500-ra, majd hirtelen fel a kuplungpedál. Csúszást abszolút nem éreztem. Aztán ismét próbáltam normálisan indulni és láss csodát - lényegesen javult a helyzet, alig rángatott. Még egyszer eljátszottam ezt felpörgetős, hirtelen felengedős dolgot és utána mintha teljesen megjavult volna, semmi rángatás.
Ezért is kérdeztem, hogy mi okozhatja konkrétan a rángatást. Gondolom a szerkezet nem gyógyulhat meg egy ilyen akciótól, de esetleg a tárcsa enyhe megégetésétől elképzelhető, hogy megszűnik a rángatás?
Lehet akármelyik, de a tárcsa gyakoribb. El szoktak törni benne a csillapítórugók, illetve lemorzsolóni a gumik, ha olyan.
De lehet szakadt motor/váltó tartó gumibak is, érdemes először azokat megkukkolni.
!érdekődöm hogy van-é 5letetek a következő darabok beszerzésére
(de ha van valakinek otthon néhány elfekvőbe azért is szivesen beugrok:-)
egyszer twingo '97 utasoldali lufi!
másodszor laguna '99 hűtőrács (alsórész lenne fontosabb) !!!akár törött hiányos is érdekel!!! ilyen ni:
komlyan befürödtem, mert vagy nincs ilyen vagy annyiba kerül hogy kiszáradok ha hallom. remélem ti tudtok olyat amit én nem ....
előre is nagyon köszi (és várom a csodát:)) by os
hali!
a Ford topicban meg föl lettem világosítva, hogy csonkállványnak hívják azt, amit a mester cseréltetni akar. tudja valaki, hogy hol lehetne árak után érdeklődni?
Eeegen... Kezdetben nekem is minden rózsaszin volt, aztán (a kötelező cseréken kívül) jött egy hűtőventillátor és egy biztosítéktábla csere. Most jönnek majd lengéscsillapítók (lehet hogy csak felújíttatom) és a szélvédő.
hali! talán az első. biztosan nem féltengely. majd rákérdezek náluk, még amúgy is lesz velük dolgom. sajna a Cromax listáján sem találtam meg a cuccot. az a szar, hogy idáig baromi szép volt minden, majd az első magyar szervizlátogatás után, már segítségért kell kiáltoznom. különben 100K-ért cseréltettem mindenféle elhasználódó szirt-szart benne, és reméltem, hogy a nehezén túl vagyok.
nagyon fontos lenne. tudja valaki, hogy mi a pontos neve annak az alkatrésznek, amire a féktárcsa, ill. az egész fékberendezés rögzítve van elöl a Mondeonál? mennyiért lehet szerezni, és bontottat is be illik-e építeni. féktárcsa csere után derült ki a frissen vásárolt, használt, '96-os kocsimnál, hogy gáz van ezzel az elemmel. szaki szerint 48K az új ára. csak hogy 100 rúgót már otthagytam a "kötelező" dolgokra, 40k a váltózár, és még kb 40k az átírás, meg az eredetvizsgálat. valamilyen csonk néven tisztelték a műhelyben. reményeim szerint, ha ez a dolog megoldódna, lenne egy igazán jó állapotú vas a birtokomban, csakhogy pillanatnyilag nagyon megrázott a várható költség.
Köszönet! Most már legalább biztos vagyok benne, hogy jó volt a sejtésem a beállítással kapcsolatban.
A szaki ma reggel annyit tett a szerkezettel, hogy az adagolót felfogató csavart fellazítva, kicsit fordított rajta (kb 1 mm-nyit), abba az állásba, ahol a gyári állapot eredeti festékpöttyös megjelölése mutatja magát. Most jónak hallom, de igazából akkor leszek megnyugodva teljesen, ha találok olyan műhelyt, ahol ezt műszerrel elvégzik.
A felpörgés biztosan nem a bowden miatt volt, mert ez kifigyeltem éppen a leírt módszerrel. Bár most lekopogom gyorsan, mintha ma egyáltalán nem jelentkezett volna ez a probléma sem... Majd meglássuk.
az előtöltést (előbefecskendezést) mindenképp érdemes megnézetni és beállíttatni olyannal, akinek van dízel-stroboszkópja. Nem fülre, nem szemre belőni: gyári értékre beállítani.
(Ez kb. ugyanaz a dolog, mint a benzineseknél az előgyújtás. Csak még fontosabb, hogy a helyén legyen.) Szvsz kb. ennyi a gond a hanggal meg a füstöléssel.
A felpörgést viszont meg kéne nézned sajátúlag, hogy mitől van; ebben első körben szerviz nemigen tud segíteni. Ha épp olyan helyen pörög föl, hogy súlyosabb anyázást nem váltasz ki vele: nem nyúlsz a gázhoz, vészvillogó be, motorháztető föl, és nézd meg, hogy az adagoló szabályzókarja visszament-e a helyére, az ütközőcsavarig.
Ha nem, az lyó, mert akkor gázbowden/gázrudazat (nem ismerem a PUG-ot, hogy ott mellik van :),
ha visszament, az nem annyira lyó, mert akkor adagoló belső kopás, felújítás, nem olcsó. De első a felderítés. :)
Segítség, de legalább tanács kellene. Sajnos hosszú lesz, mert röviden nem igazán tudom elmondani, előre is elnézést...
Az történt, hogy kis dízel olajkályhámmal elmentem egy magát adagolójavító mesternek hírdető szakihoz, aki amúgy nagyon rendes srác, de engem most nem ez érdekel. A szerkezet egy 10 éves turbodiesel PUG 205, 190 ezer kilométerrel (tényleg annyi...).
Annyi nyavajája volt, hogy az adagoló tetején lévő gázkar alól enyhén szivágott némi gázolaj, párszáz kilométer alatt olajos lett kicsit az adagoló teteje, illetve ami a kellemetlenebb, hogy a motor hosszabb tartós menet után alapjáratról elkezdett felpörögni úgy 1500-ig és jó hosszan akár egy percig is képes volt úgy maradni, mielőtt visszaállt normál fordulatra. Kivéve, ha nyomtam neki egy kövérebb gázt akkor szinte azonnal visszaesett.. Ez általában lámpánál vagy dugóban araszolva jelentkezett, utóbbi esetben néha kellemetlen volt, hogy mintegy helyettem nyomkodta a gázt, ami nem mindig szerencsés...
Én a turbovezérlés prolémájára gyanakodtam, mivel csak olyankor jött elő, ha tartósan 2500 feletti tempóban (mikor a turbo hatásos) megyek vele, de a mester szerint az nem okoz ilyen problémát...
Az adagoló Roto-diesel típusú (nem biztos, hogy ez a neve, de az biztos, hogy nem Bosch). A szaki szétszedte, kicserélt valami tömítéseket itt-ott és közölte, hogy semmi baja, a porlasztócsúcsok is teljesen rendben vannak, az izzítás oké, az olajszivárgás a tömítéscsere után megszűnt... Tessék vinni és használni. Ez volt tegnap délután.
Aztán ma furcsa dolgot észleltem... Először is az eddigi 1500 helyett egyszer-jétszer 2000-es fordulatig pörög fel... Jajj de jóóó... Ez még hagyján, mert viszonylag ritkán jelentkezik, ezzel együttélek.
Azonban azt vettem észre, hogy ha 100-110-nél (2500-as fordulat körül) odalépek neki, akkor elég rendesen füstöl... Finoman szólva.. Nem fekete füstöt okád, hanem inkább olyan szürkés ködszerűt látok a tükörben. Eddig alig láttam intenzív gyorsításkor sem effélét...
Ráadásul kis gázon, olyan 2000-es fordulatig (szűk ucában haladva, sshol a falak visszaverik a moorhangot, mondjuk 2-es vagy 3-as fokozatban, mikor még a gördülési és szélzaj nem myonja el) az eddigi korrektnek elfogadott franciás dízeles hang helyett szerintem jól hallható, olasz dízelekre jellemző fémes csettegő hangot ad, ami eddig nem volt. Olyan érzés, mintha üzemmelegen is hideg lenne a motor. Ha odalépek neki, a turbo elkezdi tólni és akkor már nem hallom.
Megy is rendesen, bár mintha 140 felett már kicsit lassabban érné el a 170 körüli végsebességet, de ez eléggé szubjektív dolog, tehát ezzel kapcsolatban nem panaszkodom. Viszont életemben először sikerült, igaz hajtós tempóban 150 felett szinte végig Kalocsa-Kecskemét-Kalocsa 180 km-es útvonalon, jópár sodrós előzéssel 9 literes átlagot etetni a géppel... eddig 8 fölé sohasem sikerült vinni ugyanilyen stílusban, tehát némileg nőtt az étvágya is.
Na, de leginkább is ez a csettegés az ami a ködölés mellett rettenetesen zavar. Először szelephangnak tünt, de aztán megállt mellettem egy Fiat UNO, na annak egy az egyben ilyen hangja volt, csak sokkal erősebben.... Valamint az tűnt fel, hogy eddig 4300-nál leszabályzott, míg most elpöröghet akár 4800-ig is!!
Visszamentem a mesterhez aki közölte, hogy semmit nem állított az adagolón, minek is tette volna, ha jól működött, valószínűleg a tömítések megjavítása után az eddig esetleges nem megfelelő nyomások itt-ott most korrekt értéken lehetnek és ezért lehet ez a hang meg a leszabályozási fordulatszám változása, ráadásul szerinte ez a 4800 a korrekt érték.. Khmmm..
Azt javasolta, hogy ha gondolom, szétszedi és csökkent az előtöltésem (mivel elmondása szerint ezen a típuson belülről lehet állítani nem kivűl, mint a Bosch adagolón) és akkor ez a hang megszűnhet. Jól van... Mindenesetre rákérdeztem, hogy ez valami műszeres méréssel történő beálítást jelent vagy tapasztalati úton, állítunk kicsit visszafelé???
Legnagyobb meglepetésemre, szerinte utóbbi a megoldás, mivel ezt "ÍGY szokták". Vagy valami hasonló, nem biztos, hogy jól értettem, de az egyértelmű, hogy nem műszerrel fog hozzá.
Mondtam, hogy majd jövő héten visszatérünk rá, mégsem akartam a szakértelmét rajzlaphegesztő végzettséggel és némi olvasottságom alapján kétsége voni, ezzel nyerve időt.
Úgy gondoltam, ha nagyon hülyeséget beszél és kihasználja, hogy sűlthal vagyok a kérdéshez, legalább ne állítgassa el mégjobban, megkérdezek előbb olyanokat akik mégiscsak hallottak már ilyesmiről.
Szóval tanács kéne, na.
A faszi egyébként a helyi megyei és városi volán buszait (jó sok...) is szervizeli, a szervize is a volán telephelyen van, tehát nyilván látott már adagolót, de ez nekem eu még nem igazán komoly referencia, láttam már sok "Bátor" embert a saját szakmámban...
Szóval mitévő legyek? Érdemes hozzányúlni, vagy csak ronthatok a helyzeten? Esetleg keressek mást, aki műszerrel áll neki? Van ilyen? Hol találok effélét KECSKEMÉT környékén, mert ahogy láttam ez az egyetlen ismert adagolószerviz errefelé, a másik momentán bezárt, mert a srác meghalt. :(
Végül is mi okozhatja ezt a megváltozott hangot, ha felteszem tényleg nem állított semmit? Érdemes most egy amúgy jól működő adagolóhoz hozzányúlni vagy szokjam meg a hangot? Milyen károsodást okozhat esetleg ez a motornak?
Tudom nem volt rövid, de hátha van itt aki ttud segíteni. plííz.
Nem tudom miről szólnak ezek az adalékok, biztos nehezebben jut el mindenhova az olaj, főleg nagy hidegben, dehát valamit valamiért, ha többet ártana mint használna, nem árulnák ( remélem ).
Persze hivatalosan egyik autogyártó sem támogatja...
Az rendben van hogy "sűríti" az olajat, és emiatt nem fog a hengerbe jutni. De a "besűrített" olaj kenési tulajdonságai rosszabbak, nem? Így lehet hogy nem fogy az olaj, de nem is ken olyan jól.
Igen, ez is olyan szvsz.
Olyan sűrű, hogy ki kell piszkálni a dobozból, és nagggyon büdös, kén is van benne, vagy mi....:}
De a lényeg, hogy használt.
STP gyártmány volt, kopott dízelekhez, de van benzineshez is.
És tényleg nem füstölt annyira utána.
Hát: az én véleményem az, hogy az ember nemigen tud okosabb lenni a gyárnál... Azaz: gyári rugót az előgyújtás-szabályozóba, legyen rendben minden, és beállítani gyári értékre.
De ez csak az én véleményem - ámbár eddig mindig bejött. :)
egy kicsit hagy szóljak bele!
Nekem a régi dízel Lancerem a tescoban vett olajat nagyon zabálta, 5000km/4l!
Utána vettem minőségibb olajat, meg adalékot is nyomtam bele, és a következő 5000km-en kb. fél lityit nyomtam csak utána.
Szóval függ az olaj minőségtől is...
Az hogy ne csörögjön at csak beállítás kérdése.
A gyári érték meg azért nem jó, mert a röpsúlyos előgyujtásszabályzó rugói már nem gyáriak.
A gyári érték elvileg 6-7 fok 95-ösre. Nekem most 9 fok és 98-assal járok.
Hát ha (majdnem) kiürült a tankod, tegyél bele 10 liter 95-öst, és próbáld ki. Ha nem csörög: lehet járni azzal is, ha meg csörög, telitankolod 98-assal oszt kész.
A gyújtást meg gyári értékre kell állítani. Benzinhez nem egyszerű... :)