felhívtam őket. Vázoltam a helyzetet ( hátsó kerekek fölötti íven mindkét oldalon 2x5cm-es rozsdacsík. ) Erre azt mondja, ő szívesen lekezeli, de mi van ha 1 hónap múlva megint előjön a rozsda, mert ha már benne van a féreg a lemezben akkor nincs menekvés. Így inkább rögtön cseréljem mindkét ívet min 25 000-ért festés nélkül.
hosszas gondolkodás és válogatás után sikerült döntenem, megvettem életem első autóját. Viszonylag jó árban volt, viszont cserébe nem volt benne kötél, háromszög, elsősegély + potlámpák ilyesmi. Ezenkívül mindkét hátsó kerék ívnél a karosszérián van egy kicsi rozsda, kb 5 cm hosszú 2 cm széles. 2 kérdésem lenne:
1. hol lehetne ilyen kiegészítőket olcsón, gyorsan beszerezni? megnéztem a unixtrade honlapját és szerintem 4800 egy elsősegélycsomagért kicsit sok, nem?
2. tud valaki ajánlani jó karosszériást? mert rakatnék fel olyat mint a lada samarákon meg golfokon szokott lett, műanyag védő kerék íveknél. MOndjuk nem túl szabvány az autó, de azért gondolom utána tudják szabni azt a műanyag darabot ha nem passzentos, nem?
Mit gondoltok az utólag beköthető 3. féklámpáról? Hogy célszerű bekötni? A leírás szerint az egyik féklámpa + pólusára kell kötni, de így 1,75 amperrel nagyobb áram fog folyni. Bírja ezt a kábelezés?
Ha csúcsot cserélsz, illik mérni. A befecskendezési nyomást ugyanis a rugók határozzák meg, azok meg szoktak fáradni. Autótól függ, hogy a rugóerőt hogyan állítják be. Van, ahol alátét tárcsákkal, van ahol megnyújtják stb. Hiába cserélsz csúcsot, ha túl alacsony nyomáson nyit, nem lesz rendes porlasztás, ugyanolyan sz@r lesz a motor.
Nem egy ökör ára a mérés, mindenképpen illik megcsinálni. Nem egy nagy dolog, nem kell különleges szervizbe menni, nagyon sok szerelőnek van ilyen pumpája.
Egy hete cserélték az izzítógyertyáimat, de ma megint nem indult, csak vontatásra. Létezik, hogy a porlasztócsúcsok négy hidegindítás után hazavágjanak egy izzítógyertyát?
Ha most kicseréltetem az összes porlasztócsúcsot, akkor nem kell hozzá műszerrel mérni? Mert azért kurv@ sokat elkérnek. Míg a ki- beszerelést meg tudom oldani olcsón.
a kompressziód mindíg állandó! (persze idövel csökken...)
én inkább az önindítd mágneskapcsolójára(bendix) gyanakodnék. lehet hogy csak pihennie kell amíg újra be tud húzni. (addig persze a motorod is lehül, de ennek nincs jelentősége) próbád megütögetni egy picit az onindítót hosszanti irányban amikor nem akar müködni.ha utánna megy akkor bendix. a legjobb, ha valaki inditózik miközben ütöd(kicsiket!)
HA VÉGKÉPP NEM CSINÁL SEMMIT AKKOR A KALAPÁCCSAL CÉLOZD MEG AZ OSZTÓFEJET, EZ UTÁN TUTI MINDEN FASZÁN MÜKÖDNI FOG. VAGY LOCSOLD LE BENZINNEL ES GYUJTSD MEG, MINT ÉN A SUBARUMAT!
Kérdés. LU2-Jetronic rendszer egy 1986-os Pug 205 1.6-ban. A fojtószelepház alsó részéböl kiindul egy vákuumcsö, amin kb. félúton van egy kb. 5 cm. átméröjü tárcsa, azon egy kétpólusú csatlakozó. A vége csak le van dugaszolva, nincs bekötve sehova. A csatlakozó sincs, de annak már megtaláltam az ellendarabját. A csö vajon hova mehetett eredetileg??? Tippek?
Most akkor miben maradunk? Szerintetek kell járatni a donor motorját vagy nem?
Én úgy tudom, pl. a régi Skodák is, a Renaultok is nyitott rendszerűek voltak.
Meggyürüztem az autómat. Szétszedéskor megmértem az illesztéseket,hézagokat meg minden. Gyári értéken van a gép. A problémám a következő:
Hideg motorral, pöcc röff indul. Ha bemelegszik (értem ezalatt az üzemi hömérsékletet) és leállitom, már nagyon nehezen forgatja át az öninditó.(megnéztem az előgyújtást az is jó) Megnéztem nem szorul e a motor (esetleg a hőhatásra kitáguló alkatrészek miatt), de kézzel simán át tudom forgatni. (örökhajtású ventillátoros)
Ha lehül a gép, újra pöcc röff indul. Az akksi jó, mert már a másodikat próbáltam bele.
Lehet hogy a meleg motorban olyan nagy a kompresszió, hogy az öregecske öninditóm nem bira, és felujitásra szorul??? Ha meg kihül a gép csökken a kompresszió és könnyebben átforgatja??
Volt már valakinek ilyen tapasztalata?
Igen mínuszban is működik, csak kis teljesítménnyel kell használni,mert csak a párátlanítás a cél.Ha a fűtés kellően bemelegedett, akkor már nem kell,vagy ha nagy hóesésben beszálltok többen a kocsiba, akkot is jól jön, mert elszívja a párát.
Hidd el nem kötözködés, de ha te ezeket jobban tudod, miért csak most írod le, hogy szerinted mi a hülyeség? Lehet, hogy ha időben teszed, akkor megkímélsz másokat. Tanácsot meg mindenki jószándékkal ad senki sem akar ártani.
Én inkább a lefagyás veszélyére gondoltam, habár még nem próbáltam komoly hidegben. 0 fok alatt a hatását sem éreztem igazán. Tényleg, komoly mínuszban egyáltalán működik?
Légkondi időszakos beüzemelésével egyetértek, de szerintem 0 fok alatti időben értelmetlen. Inkább a kissé melegebb garázsban járasd pár percig.
Bikázás: véleményem szerint az indítandó kocsi akksijáról nem szabad levenni a sarukat. Egyszerűen át kell csipeszelni a másik kocsi akkujáról a vezetékeket, és indítani. Utána szépen lekapcsolni a kábelt, és kész. A HDI motor beindul, a generátor áramot ad és tölt, a lemerült akksi töltődik, ha meg totál meghalt, akkor is jár a motor. Semmiképpen nem szabad akkumulátor nélkül járatni a motort, még csak töredék másodpercekre sem!
Az akkucserét álló motornál kell végrehajtani, és ha valamit elfelejt a rádió, hát be kell állítani újra. A motorvezérlő komputer meg a beindulás után szépen a saját programja alapján felszedi a jeladók információit, és minden üzemel, mint korábban.
Légkondi: igen, 1-2 hetente 5-10 percre érdemes bekapcsolni, mert a közeg gáz+olajpára, és az keni a rendszert (kompresszor, szelepek) is!
A bikázást azért jó lenne tisztába tenni! az új HDi-men pl. az akku + saruja gyorsoldós, a - pedig nem! Vmi olyat hallottam, hogy ilyen autót bikázva - testre (motor), +pedig az akkuról leválasztott akkusarura csatolandó. Csak az a kérdésem, Ok beindult a motor, de hogyan teszem vissza az akkusarut motor leállás nélkül az akkura?
Hosszú ideig próbálkoztam szerelőkkel és oda jutottam ahová te: az autómhoz senki nem nyúlhat! Inkább rászánom az időt és fáradságot, görnyedek felette fél napig, de legalább nem lesz szétb@szva és az kerül bele, amit én beleteszek. Pedig qrvára lenne egyéb időtöltésem.... :(
Ha valaki ért hozzá jobban, akkor irhatna pár sort, hogy a légkondi téli időszakban igényel-e valamiféle törödést, karbantartást? pl: két hetente 10 percre járatni vagy vmi hasonló móka van-e vele?
szerelő és szerviz témakör:
ez olyan, mint a cigánykérdés.
95%-uk csak arra hajt, hogy áthúzzon a hajó alatt!
az 5% kivételt nehéz megtalálni, és sajnos az emberek a 95% alapján általánosítanak! (már aki észreveszi, hogy átverték)
ki nem cserélt alkatrészek számlázása,
felesleges pluszmunka végzése az anyagköltség növelése miatt,
el nem végzett munkák számlázása,
használt (felujított) (szépen elpucolt) alkatrész újként történő beszerelése,
trehányság, oda-nem-figyelés...
több év után rájössz, hogy amelyik olyan végtelenül rendes volt, az is csak azért hogy elaltassa a gyanakvásodat.
Ma ott tartok, hogy magam csinálom a kocsimat (lada), mert bár nem ez a szakmám, így is többszörösen megbízható, és töredékébe kerül. a jó munkát szivesen megfizetem, de 1-2 jóbarátomon kívül senki sem végzett eddig JÓ munkát.
szóval amit a szerelő mond, azt kapásból el lehet osztani kettővel.
Lejjebb írta valaki, hogy az aksija egyre szarabb volt, majd generátor és önindító csere... ...lehet, hogy elég lett volna csak a szénkefét. ezeknél sosem lehet tudni.
z
sziasztok
1 azt tanácsolom, az autódoktor szavaira ne nagyon adjatok. mondott már hülyeséget.
2 azt tanácsolom, egymás helyett is inkább hozzáértők szavaira adjatok. mondtok néha hülyeséget. vigyázzatok, mert a másik - vagy egy uj topiklátogató - esetleg elhiszi!
mire alapozom ezt? "miért forog a hütöventilátor kikapcsolt gyujtásnál", "hány ampert vesz fel egy kürt", "hogyan bikázzunk (ÉS MIÉRT)", és a többi hasonló...
XJ6nak igaza van, hogy beszól.
néhány eset, amire visszaemlékszem (teljes topikot elolvastam):
azért járatod a donor autó motorját, mert nem a másik aksiját, hanem a másik generátorát kell használni!
Kürtöt minden rendesebb autósboltban lehet kapni, és cserénél nem kell az áramfelvétellel foglalkozni.
Áramkörök (kivi ventilátora) vizsgálatakor ne felejtsük el a vezeték épségét ellenörizni. Nehezen fogom fel ezt a nyitott és zárt hütörendszer elmeletet, szerintem a kb a T-modell óta nem használnak nyitottat - de ti tudjátok. (vegyük észre, hogy létezik kiegyenlítötartállyal egybeépitett hütöradiátor, pl UNO).
Mi az, hogy számítógépes autó?? S120L óta mindegyik az!)
A másiknak egy szelepet kellene kitisztítania, a tanácsot adó kolega oda sem figyel hogy az illetö azt hitte hogy az alapjáratszabályozó motorról (!) van szó, tehát efelett elsiklik és azt tanácsolja, öntsön bele LB higítót (vagy mit)...
Persze 1 motornak nem lesz baja az LB higítótól attól eltekintve, hogy onnantól nem lesz kenése, de akkor is!
z.
> A generátor , mivel az indítózás alatt jelentős feszültségesést érzékel rátölt az akksira, amire a bikázott kocsi indítómotorja is rá van kötve. Szerintem ez nem egészséges, mivel a generátor 60 -100 A kapacitás kevés ehhez és a diódahí simán kipukkadhat. <
ize... ez nekem egy kisse homalyos.... mi az a 100 A kapacitas???? bar sejtem, hogy mire gondolsz... de erre le vannak vedve a generatorok... vagy ugy erted, hogy ha en rovidre zarom jaro motornal az akksit, akkor a generator diodahidja elszall???? ja meg valami.. mi van akkor ha a donor a sajat mocijat inditja????? nem ugyanugy kb. 600 A-t vesz fol a sajat inditomotorja is? (bar erre azt valaszolhatod, hogy olyankor a generator le van kapcsolva... es azt hiszem jogosan.... ugyhogy nem szoltam semmit :) )
> Ha valami szerinted ekkora b@romság miért nem segítesz nekem a csökkent értelműnek megérteni a problémát?? Nem ez a topic célja ??<
Ez viszont jogos... sorry... errol neha valoban elfeledkezem... (egyebkent en nem beszeltem csokkent ertelmurol es nem is te voltal az... ertem en...) ;)
Az is teny, hogy egy jo allapotu akksi ki kell birjon egy bikazast es utana meg a sajat mocijat is be kell tudja inditani, de itt nem errol szolt a fa'ma... itt az volt a tema, hogy le KELL-e allitani a donor motorjat... pontosabban le kell-e kacsolni a donor halozatat az akksirol... ezzel nem ertek teljesen egyet... de eszervekkel engem meg lehet gyozni... istenbizony.... ;)
mas tema, de valahogy ide vag... olyannal mar talalkoztam szemelyesen, hogy faszi behozta a Cherokeet, hogy nem mukszik egy csomo elektromos kutyu benne... motor ment, de pl. kozponti zar, elektromos ablakok... stb... nem nagyon... nezem, uj az akksi... kerdem foszert, hogy mikor csereltek? azt mondja a tegnap... es? azota nem mukszenek ezek a dolgok? mondja, hogy igen... kerdem hogy hogyan cserelte? Hat hogy... egyszeruen kivettuk az egyiket es betettuk a masikat... kerdem, hogy jaro motornal? azt mondja nana'... hat meg szep, hogy nem allitottak le... akkor egy rakas mindenbol kiment volna a memoria es ujra kellene allitani... pl. szekek, tukrok... stb.... a', nem rohogtem mint allat... hulye faszi nem hallott meg impulzusvezerlesrol... ;) szerintem csak az osszes multiplexer ment ki benne a feszultsegugrastol.... ;))))
A kamionos szomszédé. Mindegy tegnap vontatással, ma rendesen beindult. A töltésjelző szerint az aksi ok. Talán az izzítógyertyák nem bírják a hidegindítást?
Ez a bikázás érdekes, ha jár a motorod mikor bikázol akkor:
A. A vezérlő rá van kötve az elektromos hálózatra és az összes tranzienst megkapja.
B. A generátor , mivel az indítózás alatt jelentős feszültségesést érzékel rátölt az akksira, amire a bikázott kocsi indítómotorja is rá van kötve. Szerintem ez nem egészséges, mivel a generátor 60 -100 A kapacitás kevés ehhez és a diódahí simán kipukkadhat.
Tehát szerintem kikapcsolt gyújtásnál semmi baja nem lehet a "donor"nak függetlenül attó, hogy számítógép vezérli e a motort vagy sem, mivel ilyenkor nem kapcsolódik a hálózatra.
Üdv.: Zoli
PS.: Ha valami szerinted ekkora b@romság miért nem segítesz nekem a csökkent értelműnek megérteni a problémát?? Nem ez a topic célja ??
Ez miért is baromság? Az indításhoz csak egy egészséges akkumulátorra van szükség. Ehhez nem kell járnia a motornak. Egy plusz indítást pedig ki kell bírnia egy valamirevaló akkunak.