A csattogás az leginkább a túl nagy szelephézagtól van, ezesetben semmi köze az olajpusztításhoz.
Ha már a kompresszió is kicsi, meg az olajat is eszi... Legvalószínűbb a kopott motor; kis szerencsével csak gyűrűcsere. Kisebb szerencsével komplett motorfelújítás.
Azt igy is megmondom, hogy csipegeti az olajat.
A kompresszio 10-11.Az uj motore a konnyv szerint 11-16 kozott van.(18 eves benzinmotor)
A szelepeken mar gondolkodtam korabban, met olyan furcsa csattogos hangja van a motornak.(hidrotokes hengerfej van rajta)
Nincs mit, drága dolgokat mondtam, sajna...
Ellenőrizd a kartergázt. Ellenőrzés: meleg motoron alapjáratnál lehúzod a szuszogócsövet, és megnézed mekkora nyomással jön belőle a büdös.
Ha nagyon, akkor kár is tovább keresni a hibát - ebben az esetben az olajat is kell, hogy egye a motor valamennyire, és az az az elégetlen szénhidrogén a cső végén.
Igen, ezt ertem, de mivel lehet orvosolni?
A gyujtas az eloirt, gyertyakban van 2000 km, injektort ellenoriztek, CO-t allitottak.
Mi a helyzet a benzinnel?98-ashoz beallitott motor lehet, hogy 95-osbol ennyit nem tud elegetni, es csak a nem megfelelo oktanszamu uzemanyag okozza a magas HC-t?
A benzin az nem. Ami igen:
-rosszul beállított porlasztó/gyújtás
- túl magas a kartergáz, azaz kopott a motor, gyűrűk, szelepszárszimmering stb.
(A HC az gondolom CH akar lenni. Ezesetben elégetlen szénhidrogént, azaz akármiféle elégetlen kőolajszármazékot jelent. A HC az saccra hidrogéncianid, de ezt inkább vegyészek tudják... :)
Teljesen igaza volt a karosszériásnak!! Lehet gányolgatni, de azt inkább odahaza csináld, mert akor nem őket szidod egy hónap múlva mikor ugyanolyan lesz. Ahol a fém oxidációs folyamata már megindult, ott egy vékony lemez esetén már nincs mit tenni. Annak annyi, csere... Főleg, hogy a karosszériaelemek rozsdásodása általában belülről indul, nem a fényezés felől. Azt még meg lehet próbálni, hogy kivágják a rohdó részt és pótolják, de ott meg a munkadíj lesz a jelzett összeg körül és az eredmény közel sem biztos.
Sajnos el kell fogadni, hogy manapság 25 ezer forint csak nekünk sok... :(
Ugfyanezzel fogsz találkozni majd, mikor te egy egyszerű fékbetét cserét szeretnél és a szaki közli, hogy mindez szép és jó, de ki kellene ám cserélni a féktárcsákat, ami plusz 10-15 ezer forint. Ez van...
Ugy latom itt lehet mindenfele okossagot is kerdezni...
Valaki nem tudja mitol lehet magas az auto HC kibocsatasa jol beallitott CO-nal?1% CO-nla kb. 1500-as a HC.Injektor jo, gyujtas jo,megbizhato szerviz ellenorizte.
Nem okozhatja az, hogy az egyebkent 98-ast igenylo autoban pont a mereskor csak 95-os volt?
Tanácsra lenne szükségem!
Fiat Bravam van, és mostanában olyat csinál, hogy alapjáraton 2000 körülire felpörög a motor, aztán vissza nullára, és ezt eljátsza néha... Szerintetek ez mitöl van? Elöször azt hittem, a klíma miatt, de ha nincs bekapcsolba a klíma, akkor is ezt csinálja...
Igen, ezt tudom. A hazai viszonyokat ismerve belekötnek ezek akkor is ha van benne E betű. A vizsga előtt asszem le kell majd vennem a ködlámpákat is, mert hiába E-sek, ismerem a vizsgáztatók hozzáállását...
"E" jel legyen a lámpában, különben vizsgán belekötnek, és persze szorosan a hátsó szélvédőre kell illeszteni, hogy ne tükröződjön vissza a kocsi utasterébe, vagy kívülre (pl. szárny) kell szerelni!
Szerintem minden további nélkül ráköthető a meglevő gyári féklámpákra. A pótféklámpa max. 21W-os valószínűeg, a többlet áramfelvételt meg elbírja a féklámpa kapcsoló. Egyes típusoknál nem kizárt, hogy eleve relé kapcsolja a féklámpákat, ebben az esetben még biztosabb, hogy elviseli a rendszer.
A vezetékek átmérője nem lehet gond, főleg, mivel a féklámpa csak időszakos fogyasztó, azaz nem működik állandóan!
Nyugodtam rákötheted a gyári féklámpákra!
Vigyázz, a pótféklámpa csak E-szabványjeles lehet!
Szerintem teljesen jogos volt a válasza. Megcsinálja neked a sima optikai javítást is, csak az nem lehet olyan tartós. Hidd el, nem akart átbaszni ! Én nála csináltattam a kocsimat ezért merem ajánlani.
felhívtam őket. Vázoltam a helyzetet ( hátsó kerekek fölötti íven mindkét oldalon 2x5cm-es rozsdacsík. ) Erre azt mondja, ő szívesen lekezeli, de mi van ha 1 hónap múlva megint előjön a rozsda, mert ha már benne van a féreg a lemezben akkor nincs menekvés. Így inkább rögtön cseréljem mindkét ívet min 25 000-ért festés nélkül.
hosszas gondolkodás és válogatás után sikerült döntenem, megvettem életem első autóját. Viszonylag jó árban volt, viszont cserébe nem volt benne kötél, háromszög, elsősegély + potlámpák ilyesmi. Ezenkívül mindkét hátsó kerék ívnél a karosszérián van egy kicsi rozsda, kb 5 cm hosszú 2 cm széles. 2 kérdésem lenne:
1. hol lehetne ilyen kiegészítőket olcsón, gyorsan beszerezni? megnéztem a unixtrade honlapját és szerintem 4800 egy elsősegélycsomagért kicsit sok, nem?
2. tud valaki ajánlani jó karosszériást? mert rakatnék fel olyat mint a lada samarákon meg golfokon szokott lett, műanyag védő kerék íveknél. MOndjuk nem túl szabvány az autó, de azért gondolom utána tudják szabni azt a műanyag darabot ha nem passzentos, nem?
Mit gondoltok az utólag beköthető 3. féklámpáról? Hogy célszerű bekötni? A leírás szerint az egyik féklámpa + pólusára kell kötni, de így 1,75 amperrel nagyobb áram fog folyni. Bírja ezt a kábelezés?
Ha csúcsot cserélsz, illik mérni. A befecskendezési nyomást ugyanis a rugók határozzák meg, azok meg szoktak fáradni. Autótól függ, hogy a rugóerőt hogyan állítják be. Van, ahol alátét tárcsákkal, van ahol megnyújtják stb. Hiába cserélsz csúcsot, ha túl alacsony nyomáson nyit, nem lesz rendes porlasztás, ugyanolyan sz@r lesz a motor.
Nem egy ökör ára a mérés, mindenképpen illik megcsinálni. Nem egy nagy dolog, nem kell különleges szervizbe menni, nagyon sok szerelőnek van ilyen pumpája.
Egy hete cserélték az izzítógyertyáimat, de ma megint nem indult, csak vontatásra. Létezik, hogy a porlasztócsúcsok négy hidegindítás után hazavágjanak egy izzítógyertyát?
Ha most kicseréltetem az összes porlasztócsúcsot, akkor nem kell hozzá műszerrel mérni? Mert azért kurv@ sokat elkérnek. Míg a ki- beszerelést meg tudom oldani olcsón.