Akkor megnézem ma a bowdenrészt.
"Amúgy: csere után volt ez már jó egyszer is? "
Jó kérdés, ezen töprengek én is mindig. A régivel is voltak indítási gondok, és a csere úgy rémlik, tavasszal volt, így nem tudtam annyira összehasonlítani a hidegindítási dolgokat.
Hát épp ez az hogy nem mindegy, mennyire müxik az a szivató. Azt kell megnézni a porlasztónál, hogy a kart a bowden ütközéstől ütközésig húzza-e.
Föl tud lazulni a csavar, stb.
Amúgy: csere után volt ez már jó egyszer is?
Ha "sok van", azaz magas a benzinszint, akkor zabál mint állat, és melegen nehezen indul.
Kis torpanás nem torpanás - pláne, ha túlnyomod neki.
Maga a bowden és a szivató műxik (valamennyire), mert csak felhúzott szivatóval indul, és utána is kell menjen kicsit, különben leáll.
Egy nagyon kis torpanás van gyors gázadásra. De tényleg nem túl nagy, ha lassabban nyomom, akkor nem érezhető. Ez lehet hiba mégis? Ha sok van, az miben jelentkezik?
Kezdd azzal, hogy ellenőrzöd a szivatóbowden megfelelő működését. Ezt te is meg tudod tenni, csak meg kell nézni (zseblámpa és az asszonytól elcsent kis piperetükör hasznos bír lenni :).
A benzinszintben én nem hiszek, hogy rossz lenne - ha az alacsony, akkor melegen gázadásra torpan az autó, van egy "lyuk a gázpedálban", mint amikor nem müxik a gyorsítórendszer, csak kisebb mértékben.
Hát ez az! Ezért nem nagyon tudom, mit lépjek. Ha elviszem vhova, ott kell hagyni reggelig, akkor esetleg 1-2 indításra beindul, és pofánröhögnek, hogy dehát nincs is hibája....
Részemről passz, porlasztóst, akit ajánlani mernék nem ismerek.
Egyébként a legszivatósabb dolgok egyike a rossz szivatót egyáltalán megnézni. Ugye hogy ellenőrizhesse az ember: hideg motor kell hozzá...
Az a baj, hogy a szerelőim egyike sem vállalta fel/nem értett a karbi szétszedéséhez. Azt meg nem akarom, hogy a ki/beszerelésért levegyenek, meg még a karbis is elkér egy adag lóvét, és mossák kezeiket ha nem sikerál. Tudtok olyat, aki ezt egyben megnézi?
Szvsz a trafót nem befolyásolja a hideg, szóval nem hinném. Viszont hidegben dúsabb keverékre van szükség, tehát logikusnak tűnik a karbinál keresgélni.
Igen, sejtettem, hogy ez nem lesz világos:))) Mea klumpa:)
Szóval ezt a típust 2 féle karbival szerelték: egy lengyel, és egy Weber (német?) gyártmányúval. Az eredetimnek kikopott a tengelye, és nem lehetett alapjáratot állítani, hol lefulladt, hol durrogott, és azt mondták, hogy nem lehet felperselyezni, felújítani sem.
Namost, amikor mentem az üzletbe, mondták, kétféle van, melyik kell, és akkor a Weber jobbnak tűnt (én sznob), de mikor hazavittem, és megnéztem a régit, kiderült, nem ugyanaz)
Szóval, evileg tényleg csereszabatosak (valszeg a lengyelek lekoppintották a Webert, mert soka hasonló vonás van benne).
Nekem kispók volt az első autóm, de nem emlékszem, hogy nagy hidegben való indítás után nem léphettem a gázra. Általában elsőre, de másodikra szinte mindig beindult és egyből mentem vele, nem fulladt gázadásra.
De az tény, hogy sötét lelke van...:)))
Csereszabatos típusra kicserélve? Minek? Kigyulladt a régi?
Amúgy innentől részemről passz. Lehet, hogy Kulimász kartácsnak van igaza - de leginkább el kell vinni egy porlasztóshoz, aki átnézi a teljes hidegindító (másnéven szivató) rendszert. Ha malegen jó, akkor szerintem ott lesz a bibi - de ez a csereszabatos, ez egy ismeretlen márka, legalábbis nekem... :)
Akkor jó helyen kutakodhatsz (-atok, -atunk :). Én nem értek úgy hozzá, de úgy tűnik, a szerelő(i)m sem. Kéne keresnem egy karbis specialistát?
A gyújtótrafó nem lehet oka?
Igen, tudom, hogy a "normál" kispolskit így kell, de ez a vízhűtéses változat, aminek teljesen más a motorja és a csatlakozó dolgok.
Ha indítok csutkára kihúzott szivatóval, nem indul be, csak "bepöccen" 1-2 mp-re (nó gázpedál).
Még egy info: 1.5 éve a karbi ki lett cserélve egy csereszabatos típusra. A gyanúm az, hogy ez okozhatja, de akkor ha nincs túl hideg, miért jó?
Szerintem igen. De ha nem az, akkor is valamilyen benzinellátási problémára gyanakszom. Én első lépésben szétkapnám a karbit, puceválás, beállítás stb.
Várjá, várjá: hogy indítod? A kispolszkinak lelke van. Sötét.
Szivatót kihúzod tökig, aztán ha beindult, szép finoman, fokozatosan visszatolod, hogy ne álljon le, de ne is pörögje szét magát, a gázpedálhoz meg óvakodsz hozzányúlni 1-2 percig, amíg picit be nem melexik a motor?
Mer ha nem így csinálod, akkor próbáld ki így is, ennek ez a módja. Ha hidegen gázt adsz, és ettől leáll, az nem hiba. Tulajdonság.
Ha valamelyikőtök ismer olyan jó autószerelőt, akit már próbált és jó tapasztalatai voltak, megköszönném a telefonszámát. Futómű/kormányszerkezet hangok vannak az Astrámban.
(a barátom által ajánlott autószerelő, Suba József eltűnt - telefonszáma megváltozott és titkos, szóval nem találom -, ha esetleg őt ismeri valaki az is remek volna.)
Cserébe tesztelt karosszériás és festő szakembert tudok felajánlani :-)))
Van egy P.Fiat 126 Bis-em (700cm3, vízhűtéses). A következő a gondom vele:
Hidegben ( <10-15 fok )nagyon nehezen indul. Az önindító megy rendesen, kaját is kap a rendszer. Kb 5-6 (10) indításra már bepöccen (én is), megy kicsit, de leáll, és kb 3-4 beröffenés után be is indul, de pumpálgatni kell neki a gázpedált finoman, le ne álljon.
A jelenség nyáron, illetve még nem totál kihűlt motornál abszolút nincs. Ha már beindult, kb 5 perc múlva tökéletesen megy.
Gyertyát, gyújtáskábelt már cseréltek, szelephézag beállítva, alapjárat, gyújtás okés.
Neked hátramenetbe téve nem reccsent? Nekem majnem mindig. Elég jól le tudom ritkítani ha self made szinkronizálok manuális vezérléssel... (rüki előtt beteszem III-ba...) :o)))