Hát...
Végülis a zsír tényleg jó, ha van. Ha kiszárad egy kardánkereszt, elmegy belőle a zsír, annak olyan nagy jövője már nincs - de nem szokott kiszáradni, csak jó sokára. :)
Azért persze a zsírzás egész biztosan csak használ neki. Már ha lehet. De csak azért szétszedni, hogy tegyen egy kis zsírt bele az ember: elég nagy marhaságnak tűnik így elsőre. :)
Ehhez képest a 4×4 mag. összes hasonló témájú cikkje azt regéli, hogy milyen fontos a zsírzás...
Mindegy, nekem csak a "hosszkiegyenlítő"-nél van gomb, azt zsírzom, 'oszt kész.
Hát: lehet, hogy nem tettek rá jelölést - akkor is jól kell beépíteni. :)
A kardánkereszt elvileg örökre zsírozva, amikor beépítik. Gyakorlatilag meg némelyiken van zsírzógomb, és azon keresztül megnyomatja az ember, ha már úgyis ott matat.
Általában 2-300 ezret kibír 1 kardánkereszt, ha zsírozod ha nem. 8-10 ezer forint darabja, és könnyű cserélni. Meg ellenőrizni is: megmocorgatod a kardánt, és ha rossz a kereszt, érezni. Meg aztán ha egyszer elindult, elég hamar meg is adja magát teljesen.
Ahogy a szervízeket elnézem, már az is nagy segítség, ha megmondod, hogy a szerelő mit csináljon. :-)
Én is tettem már, pedig nem értek hozzá... (Nappali lámpa bekötése szabályosan, Suzukiba.)
most nem ismétlem meg a teljes történetet, de leírtam már egy topicban, hogy egyszer az Auto-Fort szakszerizbe már harmadszor visszatrélerezett Escortomhoz kis híján kihívtam az automentőt. levettek 100KHUF-ra, utána mehettem keresni egy tisztességes műhelyt, hogy helyrehozzák, amit ott elbasztak.
Auto-Fort a terror igazi háza
Hát, elég sokáig nézegettem (kerestem vmiféle cikkszámot), de nem találtam nyilat.
Kösz az invitálást! Egyelőre tovább kérdezek: a kardánkereszt zsírozandó? Van, aki szerint mindenképp, van, aki szerint csak akkor, ha van rajta zsírzógomb (az enyémen nincs).
Nincs nekem olyan, én csak hobbiból javítom a saját autóimat - meg a haverokét.
Amúgy pedig Újpesten, és szivesen látlak, át is nézem a kocsit. De nagyobb dolgokhat nem vállalok: valamiből az autószerelőknek is élniük kell... :)
Van rajta egy nyíl, a hegyénél egy "engine" felirattal, remélhetőleg ezt figyelembevéve építették be. :)
Amúgy pedig ez még viszonylag bölcs, de legalábbis józan paraszti ésszel megáldott hozzáállás. Ha nem érti, minek az oda: nem kivenni, visszatenni! Pont úgy, ahogy volt, és lehetőleg jót.
Amúgy pedig vannak olyan szörnyűségek némelyik autóban, hogy ember legyen a talpán, aki rájön, h mire jó, meg mér van ott... Persze ez nem pont egy visszacsapószelep kéne, hogy legyen. :)
Thx!
Hogy ezt a márkaszervízben nem tudták elmagyarázni... 2-ben is voltam.
A legbonyolultabb válasz az volt, hogy "Biztos nem véletlenül van ott!".
Arra is úgy jöttek rá, hogy visszacsapó szelep, hogy belefújtak.
Másrészt pedig (bocsi, elkapkodtam az elküldést) a maximális vákuum akkor van, ha forog a motor, és zárva a fojtószelep. Ez egy viszonylag állandó értékű vákuum, erre méretezték azt az agykapcsolót is.
A visszacsapószelep hatására mindig ennyit kap. Anélül meg amennyi épp abban a pilllanatban van.
Minek a visszacsapószelep? Hát hogy álló motornál is legyen vákum az agy kapcsolószerkezeténél - és a motornak ne azzal kelljen kezdenie a beindulást, hogy üresre szívja az összes vákumos kütyüt. :)
Mindnél van visszacsapószelep, féxervo stb.
A szívótorokból kapja a vákuumot az első agy kapcsolója. Közvetlen a torok után van egy visszacsapó szelep (ami nekem meghalt), azt próbálom kideríteni, mi a funkciója.
Amit írtál, az alapján gyakorlatilag mindig vákuum van, ha jár a motor (nem előre áll a "légcső"). Akkor minek a szelep?
Normál szívómotornál nemigen - turbósoknál perszehogy.
Egy kivétel elméletileg van: az előrefele álló levegőbeszívó-nyílás kap egy kicsit nagy tempónál a torlónyomástól. (Gázüzemű motorok észreveszik.)
Namost ha teljesen nyitott a fojtószelep, vagy dízel az a motor, akkor elvileg a szívócsőben tud lenni egy picike túlnyomás.
Miért kérded?
jééééé. most vettem észre, hogy 2 emberrel leveleztem :))))
na mindegy.
amugy, meg biztosan elöfordul, hogy tévesen cserélnek ki valamit, vagy levesznek egy kicsikét, de a sarki szerelömühely is kicseréli azt a nem hibás alkatrészt, mert ugye ö belefektette a pénzét, és nem biztos hogy egy ugyanolyan auto betér ugyanolyan hibával.
viszont a szervizes meg a tv szerelésért fizet, és a tv szerelö veszi le nagyon, mert ahoz meg ö nem ért.
Nem azt mondtam, hogy a sarki szervizbe vigye, hanem olyan helyre, ahol mondjuk légzsákra specializálódtak, vagy esetleg azon gyártmányú és tipusú autóra, mert ott általában ismerik a tipushibákat, míg a szakszervizekben csak a gépre hagyatkoznak.
simán szidta azt az embert, aki megmondta, hogy mitöl nem müködik az légzsák.
ö 3 napig méregetett, cserélgetett ezt-azt, szidott mindenkit, és még mindig nem müködik.
akkor most az az ember volt a köcsög, aki azt mondta, hogy cserlkni kell???
Én el szoktam szállni szakszervizes emberektöl, mivel kb 100 szor bebizonyitottam mindenkinek élöben, hogy inkább 10.000 a márkaszerviznek, mint több hét telefonálgatás, kocsikázás alkatrészért, keresni olyan embert, aki kicsit ért hozzá, és ha nem jön be akkor ugyis 10.000 a márkaszerviznek. csak akkor már kétszer annyiba van.
És a márkaszervizben azért értenek egy kicsit hozzá, mefrt ott a változásoknál van tanfolyam, kapcsolási rajz, müszer stb.........
És a lényeges: van a munkájukra garancia!
amig a kokler sarki szerelö, csak probálkozik, vagy bejön, vagy nem.
Azért nem kell mindig annyira elszállni a szakszervizes emberktől, mert azoknak kiadják a gyári leírást, meg odaállítják a géphez, pedig életében nem is látott olyat, de van érettségije és felvették a garanciális szervibe, és azt tudja csak mondani amit a gép kiír, de néha még a gépet se tudják kezelni. Jártam már így, szóval olyanhoz kell menni, aki nem szakszerviz de specializálódott egy tipusra, ott általában tudják is mit csinálnak.