Az autó Ford Scorpio (90-es), a kérdésem pedig a következő:
Az első kerekeket álló helyzetben lehet kicsit (pár mm-t) előre-hátra mozgatni, és menet közben is olyan, ha beleszalad az autó egy nagyobb egyenetlenségbe, mintha valami ki lenne kopva. A kormány holtjátékával semmi gond, ezért gondolom, hogy "csak" a szilentek lehetnek kikopva. Más vélemény?
tudnatok nekem tippeket mondani, hogy mi ment szet a kormanyszervomban?
az egyeduli tunet, hogy mar a legkisebb kormanymozdulatnal is el kezd zummogni, menet kozben, vagy allohelyzetben, teljesen mindegy.
??
szerintetek csak fellevegosodott, vagy a pumpa adta talan meg magat?
Azt még akár be is lehet építeni. Persze vszg. anélkül is elintézhető "speciális" zöldkártyáztatással :-( mert visszaminősíteni nem lehet kat. nélkülire.
nem, ebben a 2-es besorolású, tehát legalapabb katalizátor van, ez a szabályozatlan vagy mi ( az egyes kategóriga az az hogy nincs is) de mint kiderült, csak a papír szerint.
Katalizátor hiánya a zöldkártyánál jelentkezik, nem tudod hozni azokat az értékeket, amiket kellene. Nekem is hasonló gondom volt, vmelyik "lelkiismeretes" előző tulaj kiüttette a katalizátort, így aztán a zöldkártya mellé még egy katalizátort is be kellett szerelni.
Ha szabályozott kat. van a forgalmiban, de a motorvezérlés nincs felkészítve a lambda-szonda jelének fogadására, akkor az egy érdekes helyzet...
mondom a szerelőnek, hogy szerintem nem kellene kicserélni az y-t a középső dob előtt ( kipufogó) merthogy a katalizátor miatt speciális ötvözetből készült, és az utángyártott meg csak szimpla cső, a katalizátor miatti nagy hőtől rögtön elfáradna.
Szerelő röhög, majd mondja, hogy ebben a kocsiban nincs katalizátor. Mondom olyan nincs, itt van a forgalmiban is... erre megmutatta az autóban, és tényleg nincs benne. Sőt a metro-t soha nem is gyártották katalysátorral, a kézikönyvben sem esik szó róla, interneten se találtam, hogy lenne.
Akkor ez hogy is van? ki intézte el, hogy legyen a forgalmiban, és hogyan műszakiztatták le, ha nincs benne, csak papíron?
Nincs mit, szívesen.
Lehet ám, hogy csak a féktárcsa porvédője repedt el, vagy valami hasonló apró marhaság.
De nem valószínű. Nézesd meg! Annyit meg kell hogy érjen, hogy nem lesz egy kerékkel kevesebbed menet közben... :)
Létezik bizony, leginkább gömbfej lehet, ilyen tünetek mellett. Legvalószínűbb a lengőkar, aztán a kormányösszekötő külső.
1 óránál kevesebb cserélni akármelyiket, és 6-8 ezer forint az alkatrész. (Octviát nem tudom fejből, VW árat mondom.)
60 ezer kilométer után? Persze hogy lehet, ezeken a jó magyar utakon.
Próbáltam körbe menni, hirtelen kanyarodással, mindkét irányban de semmi zaj. Kimondottan csak akkor zakatol ha kisebb gödörbe belemegyek és akkor is csak 1-2 kopogás hallható.
Létezik hogy ilyen új autónál már ilyen hibák előforduljanak? Igaz 60 e km van benne már...
Meg tudod nézni a gömbfej gumiharangját, persze. Egyszerűen megnyomkodod, több irányból, és meglátod a szakadást, ha van. Meg a zsír is kijön a hasadékon, mikor megnyomod.
Na ott megy tele homokkal, ami elég jó csiszolómasszát alkot a maradék zsírral.
Ha a kormánymű fogaslécperselye kopog _csak_, az tényleg nem olyan vészes. Kormáyn rángat nyitott ablakon, talajon álló kerékkel ide-oda, és koppp kopp. A kormánymű szélénél összeszorítod a gumiharangot, valaki más rángatja neked a kormányt, és érzed, hogy ott... Na az nem vészes.
De ha nem tudod kideríteni, mi kopog: szerviz!!!
Vagy ha nem vagy 100%-ig biztos benn: akkor is!!!
A futómű _nagyon_ nem játék.
Le tudnám ellenőrizni a gömbfejet, illetve látható a gumiharang szakadása?
Előtte volt egy céges Octaviam, annak minden oldalról kopogott a futóműve, és nem vitte el senki sokáig a szervizbe, hiába kértem...azt mondták az nem gond...
Ne menj el vele 800 kilométert. A hangot hallani kéne, de az ilyen hirtelen jelentkező dolog törésre, repedésre utal - elég rossz, ha mondjuk 120-nál kidől az egyik első kerék.
Vagy gömbfej lehet, a kiszakadt gumiharang miatt, az jelentkezik még viszonylag hirtelen.
De azért a hirtelen jött futóműkopogás, az mindenképpen rossz ómen az álmoskönyv szerint.
Szerviz! Annyira nem lehet sürgős az utad, hogy ne akarj egy darabban visszaérni róla...
A szerelő úgy jön rá, hogy lóg a lengőkar, hogy megráncigálja sokféle irányba, és ha nem találja - megbontja a gömbfejnél, szilentnél, és megkukkolja kézben.
Legtöbbször a külső végén a gömbfej lóg, azaz kopott - de pár típusnál a gyár komplett lengőkar-cserét ír elő, úgy is árulják a cserealkatrészt. Utángyártók viszont majd mindegyikhez csinálnak utángyártott gömbfejet - ilyenkor a lengőkar kiszed, gömbfej kisajtol-besajtol, visszarak, viszonlátás.
Ritkábban fárad el a lengőkar belső végén a szilentpersely, aztán azt is vagy ad a gyár külön, vagy nem. Némelyikbe bele van sütve, olyankor el lehet vinni a szilentpersely-sütödébe.
Ámbár én a gyáriban azért jobban bízom.
Az autó egyik oldala nem bír lógni a lengőkar hibájából. Az a kifáradt vagy eltörött rugó miatt lóg 2 centit.
Esetleg, ha gáztöltésű lengéscsillapítód van, meg könnyű autód puha rugókkal, akkor ha az egyikből mexökött a gáz, az az oldal tud lejjebb lenni a lengéscsillapító hibája miatt. A gázos lengéscsillapítók valamekkora erőt (30-50 kiló) "nyomnak", amíg jók.
Segitségeteket kérném
A tegnap elkezdett vmi kopogni az autóm futóművében, de csak akkor amikor kisebb úthibákon haladok át. Csak halk kis kopogésról van szó, de idegesitő. Az autóm 18 hónapos Skoda Octavia. Mi lehet a gond? Lengéscsillapitó? Azonnal vigyem szervizbe vagy még mehetek kb. 800 km-t? Ugyanis sürgős utam van...
Asszem értem, köszi.
Fordítok Opelről magyarra: Sose kell cserélni a váltóolajat = ezt mondjuk mindenkinek, meg ezt írjuk a kezelési utasításban.
Állati jól hangzik, a szerviznek meg kiadjuk ukázba, hogy sutyiban cseréljék le 120 ezrenként, valami fals dumával, hogy mér is.
A hülye ügyfél úgyis beveszi, és asziszi, sose kell cserélni (megírták a kezelési könyvben is!!!), de nála épp a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán peches módon mégiscsak cserélni kellett... Mit ad Isten, 120 ezernél...
:)
Bandukolj el a http://www.cromax.hu címre. Én már egy éve oda járok, a márkaszerviz helyett. Kifejezetten Ford-specifikus szerviz, de nem márka, ezért olcsóbbak. Korrektek.
A weboldalon alkatrészkatalógus is van, de ha odamész akkor kapsz egy papír alapú (képekkel illusztrált) árlistát is. Ha a weben kérsz tőlük árajánlatot, akkor másnap mailben elküldik.
köszi, de ma én is telefonálgattam néhány helyre.
elég nagy a szórás, a legolcsóbb ajánlat vmi lengyel csapágy 5000 ft,nem autós bolt. tartok tőle, hogy ez nem készlet, csak puszta csapágy. akkor elfelejtettem tisztázni velük. onnan felfelé 9000-ig. Auto-Fort (nem érdemlik meg a nagybetűt): 7000 Ft.
csak azért kezdtem el keresgélni, mert 11K-t mondott a szerelő hasra ütve, és az sokallottam.
meg tudnád mondani, hogy hol szerezhető be 5.75K-ért az általad említett darab. pillanatnyilag ez tűnik a nyerőnek. amúgy emp2@freemail.hu, még mindig nem írtam az indexnek, ahogy tanácsoltad anno
1. Fűnyíróba merném tölteni, félő, hogy jelentős terhelésnél hamar elfárad, aztán főtt motorod lesz....
2. Prolongot nézegettem, de amikor láttam, mennyibe kerül, rögtön a nevét is elfelejtettem :) kb 20k/lityi. Persze elég a max olaj 5%-át tölteni a motorhoz, és már véd is!vagy nem... (10 liternél 5 dl kell,ha normál a terhelés, rallynál 15%...stb) Bár én nem hiszem ela prolong tesztet. Olaj, hűtővíz, nélkül + homok hozzáadásával...kapsz egy 200 kilós Chevy roncs blokkot.
A szerelő hogyan jött rá, hogy "lóg" a lengőkar? Nálam az autó jobb eleje 2 centivel lejjebb áll- ha betonon állok- mint a bal.El fogom vinni l.csillapító mérésre, mert eléggé ráz, azután talán rájövök,hogy lengőkar is rossz,vagy csak simán a gátlók mentek ki.
... sosem lehet tudni ezeknél az autóknál... :)