Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5224

Nem, a lassú lambda kódot tényleg a lassú lambda adja. Vagy kakukk, vagy csak kormos, és emiatt "nehezen lélegzik". :)

Apró szépséghibája a dolognak, hogy ha kiszeded a szondát megnézni-lepucolni  (nekem legalábbis) mindig csúnya, félig elnyalt lesz a menete... Szal rendszeresítettem egy M18x1.5-ös metszőt, meg fúrót, mer azér általában helyrehozható.

 

Testelés: Kívánja, de ki tudod mérni. 

Letisztítod fémtisztára a csövet 1 ponton, a szonda mellett közvetlen, és egy ohmmérővel megméred hogy mit mutat a motortesthez, vagy az akkuminuszhoz képest. 1-2 tized ohmnál nagyobb érték nem lehet. (Mérőzsinórok ellenállását vond ki...)

A javítása elég egyszerű, ha túl nagy az ellenállás: adni kell neki testet rendesen a motorblokkról harisnyával (szigetelt drót nem jó, mer kigyullad), valamelyik hővédő lemez csavarja alá, vagy ilyesmi, ahogy lehet.  Persze szépen fémtiszta felületre, amit én be szoktam fújni hőállő zsírral, hogy olyan is maradjon.

Előzmény: Paco155 (5219)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5223

"egy plusz drótot"

 

hu ez felreertheto.. legalabbis nekem, egy ideig csak neztem hogy mivan...

Előzmény: AFUTO (5220)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5222

Paco:

 

a testeleses problema akkor lephet fel ha 1 vezetekes a szonda. ill. pontosabban ha nincs kulon - vezeteke a szondanak hanem a leömlorol/kipuff csörol veszi a testet, ami szeret egy ido utan elrohadni - az a resz is ahova becsavarod, meg az a resz is (bar en erre meg eddig nem gondoltam) ahol a kipuff kapja a testet(mert ugye a kipuff tarto gummibakokon keresztul keve foldet kap/vmennyit kap mert a gummiban van grafit- de az ebben az esetben nem annyi amennyinek lenie kene :-O/), tehat maradnak a hfej csavarok mint trebitsch irta

 

-> 1xüen rakj egy vezeteket az akksi minuszrol a szonda hazara

Előzmény: Paco155 (5219)
G-fourty Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5221
Én azért mérnék egy üa nyomást is a biztonság kedvéért.
Előzmény: Trebitsch (5218)
AFUTO Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5220

Nálam ez úgy van, hogy egy bilincs fog oda egy plusz drótot a szondához és az megy fel a motortérbe egy testpontra (nálam ez a termosztátház, de lehetne monnyuk a tűzfalon a nagy testcsomópont is. Amennyire tudom, eléggé hasonLÓ a kocsink, ebből a szempontból legalábbis.

 

De igyényesebbek behegesztenek egy csavart a kipuba és arról megyen a derót.

Előzmény: Paco155 (5219)
Paco155 Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5219
Erről lécci lécci többet....
Mi van ezzel a testtel? Nekem a comp. un "lassú lambda" hibakódot ad, és ha mondjuk egyenletes gázpedál állásnál megyek pl 140-el akkor szépen érezni hogy gyorsít és lassít az autó olyan 0.5-0.2 Hz-es frekvencián. Okozhatja ezt az a fránya test?
Előzmény: Trebitsch (5216)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5218
Hát ha sok a CO és a szonda mégis 1 körüli lambdát mutat (a 0.4-0.6 az annyi) akkor lehet hogy tényleg megadta magát. Szonda csere, hibatároló töröl (akkusaru le-föl) potméter betekerget, szerintem.
Előzmény: AFUTO (5217)
AFUTO Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5217
Van benne CO csavar, az ECU-ban egy potméter. Anyóslábnál található. (A 3 vezetékes) lambda ki van mérve, a szükséges 0,1-0,9 helyett 0,4-0,6-os tartományban dolgozik. Egyébként nem gyári már, ki volt cserélve és szaGszerűen van betéve, kapott egy külön testdrótot is a kipuffról a termosztátházra. Egy ideig jó is volt, de aztán behányt. Hibakód nem lett törölve, de nem is vagyok benne biztos, hogy ezt eltárolja, majd utánakérdezek. Gondolom, most azt kéne, hogy új lambda be és azzal belőni a CO-t...
Előzmény: Trebitsch (5216)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5216

Szerintem ebben az autóban nincs CO-csavar. (Ámbár rég láttam.)

A lambda hiánya miatt meg simán lehet magas a CO, mer sokat kap a motor. Mármint benzint.  (A CH szerintem még magasabb.)

Lambda, ha tényleg rossz ami benne van kicserél, computer hibatároló töröl (fontos, mer addig nem kezdi el használni az új lamdbát se!), örül.

:)

 

Ámbár én először csak megnézném azt a lambdát egy voltmérővel. Baromi ritkán romlanak el, viszont sűrűn széthúzgálják a csatlakozójukat, és/vagy sűrűn mexünik az adott kipuffcső-szakasz testelése. Az meg kék ahhoz hogy jól működjön nyomorult szonda, akárhány vezetékes. (Mediterrán alapossággal tervezett autókban sűrűn előfordul, hogy nincs külön testvezeték, hanem csak a hengerfej csavarjai adják át a testet. Át is adják egy darabig, csak aztán megrozsdásodnak... :)

Előzmény: AFUTO (5214)
G-fourty Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5215
Mérj egy üzemanyagnyomást. Túl sok üzemanyagot kap a motor. A nyomásszabályzót is megnézném, meg a visszafolyócsövet.
Előzmény: AFUTO (5214)
AFUTO Creative Commons License 2004.10.20 0 0 5214
Halló!

 

A probléma tárgya: 1991-es Lancia Dedra 1,8ie.

A tünet: nagyon sokat (16-17 l) fogyaszt.

Ami eddig meg volt nézve/cserélve: gyertyák, kábelek, víz- és léghőmérséklet-jeladók, pillangószelep-potméter.

Pöccre indul és menetteljesítmények is teljesen jók, nem füstöl, nem büdös.

 

Hozzá kell tenni, hogy a lambdaszondám is rossz, az szét van húzva.

 

Tegnap mértünk CO-t. Alapjáraton okés, de terhelésen 1,4 a 0,3 helyett. Jóvan, állítsunk rajta a CO csavarral. De nem lehetett. Illetve, egyszercsak kilengett a mutató maxig és úgy is maradt. Még párszor próbálkoztunk, de mindig ez lett. Próbáltuk úgy is, hogy összedugtuk a lamdbát, de ugyanez történt. Végül visszaállítottuk, ahogy volt.

 

Kérdés: a lambda hiánya miatt nem lehet a CO csavarral állítani a CO-t?

 

Köszi,

 

AFUTO

emp Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5213
köszönöm mindenkinek. holnap elemzés alá vetem a válaszokat.
emp Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5212
jóvanna :)  majdnem eltaláltam. néha elnézem a csodaszereket, de venni nem szoktam. itthon meg már a nevére sem emlékszem.
Előzmény: kivi (5206)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5211
Lassan az lesz... :)
Előzmény: kivi (5210)
kivi Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5210
Remélem most már kérsz tőlük jutalékot! :-)
Előzmény: Trebitsch (5208)
409 Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5209

"tud valaki ajánlani olyan helyet, ahol kipucolják a fűtőradiátoromat?"

Hűtős mégcsak lenne, de azok általában csak kiszerelt radiátorral foglalkoznak.
tehát valakinek elöbb ki kell szednie, és valószínűleg az lesz a drága. ( összeszereléssel együtt)

Jó az a hűtőtisztító, de valóban fennáll a Paco155 álltal említett mindent kitakarít veszély. Ne az egész rendszerbe öntsd, csak a radiátort áztasd vele. Vízkőre nagyon jó az ecet is.
Lekötni a radiátor csöveit a motortérben, két hasonló méretű csövet huzni rá, és függőlegesen felhozni a motor fölé. Feltölteni a vegyszerrel, állni hagyni 0,5-1 órát, slauggal _óvatosan_!!! kimosni. Ezt néhányszor ismételve. Ha működik a dolog, a végén láthatóan könnyebben fog átfolyni rajta a víz. Ha teheted, meleg, vagy forróvízzel csináld.

409
Előzmény: emp (5205)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5208
Előzmény: emp (5205)
Paco155 Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5207
Hűtőtisztító anyag.
Kétféle hatása van. 1.) Nem csinál semmit, kidobott pénz. 2.) Felold minden vízkövet és lerakódást ami az évek során eltömítette az illesztési hézagokat és mikrorepedéseket, likakat. Eredménye, hogy mindenhol szivárogni fogsz, de nem látható folyással, csak nem tudod hova tűnik a fagyálló. :)
Előzmény: emp (5205)
kivi Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5206
Wynn's. Csak úgy mondom. :-)
Előzmény: emp (5205)
emp Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5205

akkor kérdeznék. tud valaki ajánlani olyan helyet, ahol kipucolják a fűtőradiátoromat? Mondeo 1.8TD. persze a referencia érdekel. normális hely, nem vesznek le egyből.

 

másik, láttam ma vmi hűtőtisztító anyagot(asszem Winnis, valahol y-nal). ugye itt mindenki azt mondja, hogy az szart sem ér. Hengerfej már kihangsúlyozta, hogy nem vegyi tisztítás kell

409 Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5204

"Ha leveszem a szivatót darabosan megy és lefullad.
Mitől lehet ez!"

Nem kap benzint.

"Kitisztítottam afúvókákat, a gyertyákat kicseréltem, mindent átnéztem,"

Valami csak kimaradt. Benzinszint? Mekkora a primer torok fő, és levegő fuvókája?
( Weber TLDL?)

409
Előzmény: tuzoltó (5198)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5203

murray

 

en is irtam kb 3 hete, hogy nekem 25eHuf-ert akartam uj walker dokot hatra...

a dob volt 11500(MikSan-nal 8300-), gumibakok db-ja 500Ft (es egy hettel elotte csereltem ki oket 60FT/db :-)), meg akart uj bilincset :-) (5100Ft-ert, leven el van rohadva) amikor gumibakot csereltem levettem de az volt minden csak epp rohadt nem, Csobilincs 1000Ft(hehe), es akkor meg 6000Ft munkadij...

 

meg sosem mondtam ilyen szepen a koszonom szot

Előzmény: murray (5201)
murray Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5202

de nem a Mészáros utca volt

 

Előzmény: no_holy_shit (5200)
murray Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5201

de a zöldkártyás ajánlotta...

 

igazából ha a kipusok nem kezdik el a "komplett csere" dumát és a csőcsere kijött volna pl egy húszasból asszondom Ok, legyen. a dobok jók hajlitani kell hozzá csővet és kész.flexxel lekapni a lukas részt és kész.

csak idegesitett hogy ott állt az üres szervizben 3 pénzéhes faszi aki lovét akart és hűlyének nézi a másikat. ez idegesitett fel.

 

elgurultam ma egy span zöldkártyáshoz ahol be sem kellett inditani a motort.-)

erröl ennyit.

 

Előzmény: no_holy_shit (5200)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5200

murray

 

rossz zoldkartyasnal voltal ...

veletlenul nem a zk-s ajanlotta a kipuffogost? (azt mar nem kerdezem meg hogy veletlenul nem-e Meszaros utcanal voltal, mert biztos nem csak ott megy ez...)

 

 

Előzmény: murray (5199)
murray Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5199

tegnap én is majd beleszaladtam a késbe. toyota /89/

zöldkártya vizsgálat: manus asszongya hogy kifúj a kipufogó.

nem tudja megcsinálni a zöldkártyát. megemelik a kocsit, a csöveken- nem a dobon-pár kissebb luk -hangja semmi- menjek el a kipu klinikára hátha nem kell megvenni kompletten a rendszert, csinálnak hozzá csővet. így nem   80-100 e, a dobok jók voltak.

elmegyek a kipusokhoz, lemennek a srácok az aknába megy a "hú"- zás "odanézz" "ba+ ez el van rohadva " bla-bla szokásos paráztatás.

a dobok is rohadtak azok is csere -szerintük!

tudom mi a rohadt kipu, láttam párat a ladámon ez semmi ahhoz képest.

megy a szokásos japán alkatrész mese majd mondanak egy árat 50 rugó.

és "akkor itthagyja a kocsit? "

 

persze, ba+ !

inkább megtanulok hegeszteni újra.

 

 

tuzoltó Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5198

Sziasztok!!!

 

Tud valaki segíteni, nekem?

Most szereztem egy Fiat regatát. Az lenne a problémám, hogy csak félig rányomott szivatóval megy folyamatosan.

Ha leveszem a szivatót darabosan megy és lefullad.

Mitől lehet ez!

Kitisztítottam afúvókákat, a gyertyákat kicseréltem, mindent átnéztem,az alapjáratot beállítottam.

 

Ha valaki tud létszi segítsen?

emai címem: spillerzs@tuzoltosagbp.hu

Még egy kérdés. Tudja valaki, honnan tudnék szerezni, vagy letölteni szervízkönyvet Fiat Regata 70 -eshez.

 

Köszi sziasztok! 

s1218 Creative Commons License 2004.10.19 0 0 5197

Jó reggelt!

 

7-végén megméricskélem, aztán minden kiderül!

"..túlzásokba nem szabad esni..."

Túlzás csak a detox!! :-))))

 

Ha meg nem javul meg, jóberúgunk azt fegyuccsuk a kis mocskot!!

 

s1218

 

 

 

Előzmény: Trebitsch (5191)
henger fej Creative Commons License 2004.10.18 0 0 5196
Ne máá..n

Méér csak Ő....

És a Többiek?
Előzmény: UPS (5192)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.18 0 0 5195
Sose tagadtam... :)
Előzmény: UPS (5192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!