Nem, a lassú lambda kódot tényleg a lassú lambda adja. Vagy kakukk, vagy csak kormos, és emiatt "nehezen lélegzik". :)
Apró szépséghibája a dolognak, hogy ha kiszeded a szondát megnézni-lepucolni (nekem legalábbis) mindig csúnya, félig elnyalt lesz a menete... Szal rendszeresítettem egy M18x1.5-ös metszőt, meg fúrót, mer azér általában helyrehozható.
Testelés: Kívánja, de ki tudod mérni.
Letisztítod fémtisztára a csövet 1 ponton, a szonda mellett közvetlen, és egy ohmmérővel megméred hogy mit mutat a motortesthez, vagy az akkuminuszhoz képest. 1-2 tized ohmnál nagyobb érték nem lehet. (Mérőzsinórok ellenállását vond ki...)
A javítása elég egyszerű, ha túl nagy az ellenállás: adni kell neki testet rendesen a motorblokkról harisnyával (szigetelt drót nem jó, mer kigyullad), valamelyik hővédő lemez csavarja alá, vagy ilyesmi, ahogy lehet. Persze szépen fémtiszta felületre, amit én be szoktam fújni hőállő zsírral, hogy olyan is maradjon.
a testeleses problema akkor lephet fel ha 1 vezetekes a szonda. ill. pontosabban ha nincs kulon - vezeteke a szondanak hanem a leömlorol/kipuff csörol veszi a testet, ami szeret egy ido utan elrohadni - az a resz is ahova becsavarod, meg az a resz is (bar en erre meg eddig nem gondoltam) ahol a kipuff kapja a testet(mert ugye a kipuff tarto gummibakokon keresztul keve foldet kap/vmennyit kap mert a gummiban van grafit- de az ebben az esetben nem annyi amennyinek lenie kene :-O/), tehat maradnak a hfej csavarok mint trebitsch irta
-> 1xüen rakj egy vezeteket az akksi minuszrol a szonda hazara
Nálam ez úgy van, hogy egy bilincs fog oda egy plusz drótot a szondához és az megy fel a motortérbe egy testpontra (nálam ez a termosztátház, de lehetne monnyuk a tűzfalon a nagy testcsomópont is. Amennyire tudom, eléggé hasonLÓ a kocsink, ebből a szempontból legalábbis.
De igyényesebbek behegesztenek egy csavart a kipuba és arról megyen a derót.
Erről lécci lécci többet....
Mi van ezzel a testtel? Nekem a comp. un "lassú lambda" hibakódot ad, és ha mondjuk egyenletes gázpedál állásnál megyek pl 140-el akkor szépen érezni hogy gyorsít és lassít az autó olyan 0.5-0.2 Hz-es frekvencián. Okozhatja ezt az a fránya test?
Hát ha sok a CO és a szonda mégis 1 körüli lambdát mutat (a 0.4-0.6 az annyi) akkor lehet hogy tényleg megadta magát. Szonda csere, hibatároló töröl (akkusaru le-föl) potméter betekerget, szerintem.
Van benne CO csavar, az ECU-ban egy potméter. Anyóslábnál található. (A 3 vezetékes) lambda ki van mérve, a szükséges 0,1-0,9 helyett 0,4-0,6-os tartományban dolgozik. Egyébként nem gyári már, ki volt cserélve és szaGszerűen van betéve, kapott egy külön testdrótot is a kipuffról a termosztátházra. Egy ideig jó is volt, de aztán behányt. Hibakód nem lett törölve, de nem is vagyok benne biztos, hogy ezt eltárolja, majd utánakérdezek. Gondolom, most azt kéne, hogy új lambda be és azzal belőni a CO-t...
Szerintem ebben az autóban nincs CO-csavar. (Ámbár rég láttam.)
A lambda hiánya miatt meg simán lehet magas a CO, mer sokat kap a motor. Mármint benzint. (A CH szerintem még magasabb.)
Lambda, ha tényleg rossz ami benne van kicserél, computer hibatároló töröl (fontos, mer addig nem kezdi el használni az új lamdbát se!), örül.
:)
Ámbár én először csak megnézném azt a lambdát egy voltmérővel. Baromi ritkán romlanak el, viszont sűrűn széthúzgálják a csatlakozójukat, és/vagy sűrűn mexünik az adott kipuffcső-szakasz testelése. Az meg kék ahhoz hogy jól működjön nyomorult szonda, akárhány vezetékes. (Mediterrán alapossággal tervezett autókban sűrűn előfordul, hogy nincs külön testvezeték, hanem csak a hengerfej csavarjai adják át a testet. Át is adják egy darabig, csak aztán megrozsdásodnak... :)
Halló!
A probléma tárgya: 1991-es Lancia Dedra 1,8ie.
A tünet: nagyon sokat (16-17 l) fogyaszt.
Ami eddig meg volt nézve/cserélve: gyertyák, kábelek, víz- és léghőmérséklet-jeladók, pillangószelep-potméter.
Pöccre indul és menetteljesítmények is teljesen jók, nem füstöl, nem büdös.
Hozzá kell tenni, hogy a lambdaszondám is rossz, az szét van húzva.
Tegnap mértünk CO-t. Alapjáraton okés, de terhelésen 1,4 a 0,3 helyett. Jóvan, állítsunk rajta a CO csavarral. De nem lehetett. Illetve, egyszercsak kilengett a mutató maxig és úgy is maradt. Még párszor próbálkoztunk, de mindig ez lett. Próbáltuk úgy is, hogy összedugtuk a lamdbát, de ugyanez történt. Végül visszaállítottuk, ahogy volt.
Kérdés: a lambda hiánya miatt nem lehet a CO csavarral állítani a CO-t?
Köszi,
AFUTO
"tud valaki ajánlani olyan helyet, ahol kipucolják a fűtőradiátoromat?"
Hűtős mégcsak lenne, de azok általában csak kiszerelt radiátorral foglalkoznak.
tehát valakinek elöbb ki kell szednie, és valószínűleg az lesz a drága. ( összeszereléssel együtt)
Jó az a hűtőtisztító, de valóban fennáll a Paco155 álltal említett mindent kitakarít veszély. Ne az egész rendszerbe öntsd, csak a radiátort áztasd vele. Vízkőre nagyon jó az ecet is.
Lekötni a radiátor csöveit a motortérben, két hasonló méretű csövet huzni rá, és függőlegesen felhozni a motor fölé. Feltölteni a vegyszerrel, állni hagyni 0,5-1 órát, slauggal _óvatosan_!!! kimosni. Ezt néhányszor ismételve. Ha működik a dolog, a végén láthatóan könnyebben fog átfolyni rajta a víz. Ha teheted, meleg, vagy forróvízzel csináld.
Hűtőtisztító anyag.
Kétféle hatása van. 1.) Nem csinál semmit, kidobott pénz. 2.) Felold minden vízkövet és lerakódást ami az évek során eltömítette az illesztési hézagokat és mikrorepedéseket, likakat. Eredménye, hogy mindenhol szivárogni fogsz, de nem látható folyással, csak nem tudod hova tűnik a fagyálló. :)
akkor kérdeznék. tud valaki ajánlani olyan helyet, ahol kipucolják a fűtőradiátoromat? Mondeo 1.8TD. persze a referencia érdekel. normális hely, nem vesznek le egyből.
másik, láttam ma vmi hűtőtisztító anyagot(asszem Winnis, valahol y-nal). ugye itt mindenki azt mondja, hogy az szart sem ér. Hengerfej már kihangsúlyozta, hogy nem vegyi tisztítás kell
en is irtam kb 3 hete, hogy nekem 25eHuf-ert akartam uj walker dokot hatra...
a dob volt 11500(MikSan-nal 8300-), gumibakok db-ja 500Ft (es egy hettel elotte csereltem ki oket 60FT/db :-)), meg akart uj bilincset :-) (5100Ft-ert, leven el van rohadva) amikor gumibakot csereltem levettem de az volt minden csak epp rohadt nem, Csobilincs 1000Ft(hehe), es akkor meg 6000Ft munkadij...
igazából ha a kipusok nem kezdik el a "komplett csere" dumát és a csőcsere kijött volna pl egy húszasból asszondom Ok, legyen. a dobok jók hajlitani kell hozzá csővet és kész.flexxel lekapni a lukas részt és kész.
csak idegesitett hogy ott állt az üres szervizben 3 pénzéhes faszi aki lovét akart és hűlyének nézi a másikat. ez idegesitett fel.
elgurultam ma egy span zöldkártyáshoz ahol be sem kellett inditani a motort.-)
veletlenul nem a zk-s ajanlotta a kipuffogost? (azt mar nem kerdezem meg hogy veletlenul nem-e Meszaros utcanal voltal, mert biztos nem csak ott megy ez...)
tegnap én is majd beleszaladtam a késbe. toyota /89/
zöldkártya vizsgálat: manus asszongya hogy kifúj a kipufogó.
nem tudja megcsinálni a zöldkártyát. megemelik a kocsit, a csöveken- nem a dobon-pár kissebb luk -hangja semmi- menjek el a kipu klinikára hátha nem kell megvenni kompletten a rendszert, csinálnak hozzá csővet. így nem 80-100 e, a dobok jók voltak.
elmegyek a kipusokhoz, lemennek a srácok az aknába megy a "hú"- zás "odanézz" "ba+ ez el van rohadva " bla-bla szokásos paráztatás.
a dobok is rohadtak azok is csere -szerintük!
tudom mi a rohadt kipu, láttam párat a ladámon ez semmi ahhoz képest.
megy a szokásos japán alkatrész mese majd mondanak egy árat 50 rugó.