szerintetek mennyi pocsolessel es penzzel lehetne megoldani, hogy lampatorlot es -mosot kapjon 1 auto (mint az ablaktorlo rendszer, csak az elso lampakra)? gondolom 1 lampahoz kell 1 motor, kis torlolapat, muanyag cso az ablakmosora kotve, nemi vezetek ... mas vmi? mennyi macera lehet? piszkosul zavar hogy nem sokat latok a felverodo trutyi miatt ...
CorsásArtur
Régen mikor megjelentek az injektoros autók akkor egynéhány gázszerelő az átalakított autón gázüzemben a tápszivattyú áramát szakította meg, igy ugyebár nem megy a benzin. a jármű müködött csak hát a befecskendező fúvókák meg ott kapcsolgattak-kerepeltek szárazan magukban és szép lassan elkoptak stb. Ezért egy idő után benzinüzemben jöttek a gondok. Ma már minden valamirevaló szerelő a tápszivattyú áramán kívűl a befecskendező fúvókák áramkörét is lekapcsolja gázüzemben.
Ehhez a gáz témához nekem is van egy kérdésem. Valaki annó azt mondta nekem hogy az injektorok viszont nem biztos hogy szeretik vagyis hogy ha gázra lesz áttéve akkor már soha nem lesz ugyanojan benzinnel mint azelött. Különösképpen nem izgat mert nincs felesleges hejem az autóban egy palacknak és a pótkereket meg nem hagynám ki. Csak pusztán érdekelne a dolog.
Az autógáztól ne félj, ne szereltesd ki, akinek van és használja mindenki meg van vele elégedve. Tényleg csak olyanok fikázzák akik nem ismerik. A felrobban, meg nem megy át a műszakin, káros a motorra-- ezek marhaságok.
Viszont a Volvo S40 alváza tulajdonképpen Mitshubishi Carisma, a 2.0t motor is Mitsubishi.
Megbízható, szeret pörögni, megy ahogy egy japánnak kell mennie.(Tehát nagyon) Azthiszem 205Le.
Hát hogy hogyan lehet meggyőződni, hogy gyári-e: passz, típusismeret kéne hozzá, az meg nálam ezesetben hiánycikk. Talán Boti tud segíteni, vagy az Ivanicsék. Ők már láttak közelről is pár Volvót, velem ellentétben. :)
Gyorsaság: mákod van. Véletlenül online vagyok, ennyi az egész. :)
Trebitsch: ostoba kérdést csak az képes megítélni, aki ért hozzá. Mivel én nem tudom, jól kérdezek -e, számomra a kockázat mindig ott van :-)
Nos, én eredetileg nem kerestem gázos autót. S40-es turbót kerestem. Csak ebben benne van, a kereskedő szerint gyárilag. Mindenesetre a töltőnyílást a normális üzemanyagtöltő mellé szerelték.
Hogy győzedjek meg akkor, hogy ez tényleg gyári?
Köszönöm a válaszokat, szokatlan itt az indexen a gyors segítőkészség.
Nincs ostoba kérdés, szerintem. (Jó, azér ha mondjuk azt kérdeznéd, hogy piros autónak árt-e a gázüzem.... :)
S40 kétliteres turbo: én csak akkor venném meg, ha hengerenkénti gázinjektoros rendszer van benne.
Azt nem tudom, hogy a Volvó gyárt-e gyárilag gázos autót, sok gyár igen. Ha gyári beszerelés, akkor természetesen nincs külön műbizonylat - csak a gáztartályról biztosnságtechnikai, de az kötelezően! Utólagos beszerésnél a komplett rencerről meg kell, hogy legyen a műbizonylat. Ha nincs: macera grósz.
Amúgy egyáltalán nem árt a gázüzem a motornak, hanem ezzel szemben használ. Simábban jár, nem higítja a benzin a motorolajat, a gázállapotnál jobban elporlasztani üzemanyagot nem lehet, tehát az égés a lehető legjobb, és a gáz "oktánszáma" 115-120 körül van, messze jobb, mint a legjobb versenybenzin. Turbós motornál is ugyanez a helyzet.
Trebitsch: köszönöm a gyors választ! Másik kérdésem: a megvásárolandó autó egy Volvo S40 2.0 turbo. Az ilyen motornak nem árt? Lehet, hogy ostoba kérdés, de semmit nem értek ehhez.
A műbizonylatot kell akkor kérnem, ha jól értem, a kereskedőtől.
O.K., így teszek!
Egyszer régen a Tipommal a következőképpen jártam:
Egy spanyolországi út előtt elhatároztam, hogy beszerzek pár olyan olcsóbb alkatrészt, ami gyakran meghibásodhat, viszont egyszerű a szerelése. Tervbe vettem, hogy a mechanikus benzinpumpához is szerzek egy membránt (még a csavarokkal összerakott ac volt benne). Kiderült, hogy nem lehet hozzá kapni membránt, csak komplett ac-t. Ezért nem vettem.
Ugyebár kitalálható, hogy az úton kiszakadt a membrán. Persze vasárnap volt, úgyhogy egy nappal meghosszabbodott a hazaút.
Szóval, azóta babonás vagyok és emiatt aggódom az aksi miatt is...:-)
Marhaság. A gáz magyarországon népszerű és elfogadott mindenkinél, aki használja - és tisztességesen van beszerelve, beállítva, karbantartva. Durván fele az üzemanyagköltség. Aki nem használja, az fikázni szokta. vagy akinek elcseszve szerelik be, tartják karban - sajnos tényleg sok a fuser, de ez minden autószerelésre igaz - szerintem. A vizsgán is átmegy az autó simán, ha megvannak a gázrendszer műbizonylatai - de ugyanez igaz egy vonóhorogra is. Ahhoz is kell a műbizonylat, hogy bevezessék a forgalmiba.
A gáznak 3 hátránya van mindössze: az egyik, hogy a tartály helyet foglal a csomagtartóban (ezt pótkeréktartállyal ki lehet kerülni).
A másik, hogy pincegarázsba, mélygarázsba tilos (és egészségtelen lehet :) bemenni vele.
A harmadik egy 10% körüli teljesítménycsökkenés, de ennyi tartalék a legtöbb autóban azér van. És ha mégis kevés az a 90%-nyi lóerő: a benzinüzemre egy kapcsolóval bármikor, menet közben is vissza lehet állni.
Info: http://www.autogaz.hu/
Hát: hatéves akkunál már valszeg nem cseréled nagyon idő előtt.
De ne közvetlen utazás előtt cseréld ki. Hosszabb út előtt közvetlenül rossz ómen bármit is csinálni a kocsival, 1-2 héttel előtte érdemes, hogy legyen ideje kijönni a hibáknak, ha vannak.
(Gyári hibás alkatrész, satöbbi...)
Sokféleképp bír meghalni az akku. Némelyik halál előjeles, némelyik meg nem, sajna. Amit mondasz, hogy egyre satnyábban forgat, az a normál elöregedés (szulfátosodás) majd végelgyengülés. :)
Zselés is tud így elmúlni, de zselést autóakkuban tudtommal csak az Exide gyárt, qrv@drágán. (Mondjuk jók is. :)
Előjel nélkül meg meg bír szakadni 2 cella közt az átkötés, jellemzően indítás közben. Annak semmi előjele. Ugyanígy kipottyan a lemezek közül a távtartó üvegszálbigyó, a lemezek fölmelexenek, elhajolnak, összeérnek - cellazárlat. Szintén egyik pillanatról a másikra.
Kukk: http://www.forex.hu/
Értem...
És valami előjele nincs a kipurcanásnak? Úgy hallottam a zselés egyik pillanatról a másikra meghal, de a hagyományos is? Az utóbbi nem "haldoklik" pár hónapig (egyre lassabban pörget)?
Persze, de tényleg nem lehet mit mondani rá, legfeljebb a Nostradamus... :)
Hidegindításkor többszörös indítóáramot kell adni az akkunak, ráadásul a hideg miatt a kapacitása is csökkent. Ha van benne egy elvékonyodott, lelazult átkötés - az ilyenkor szokott felhevülni és leszakadni, leolvadni.
De bele kéne látni az akkuba... Részemról passz.
Ezek elméleti értékek - amúgy a föltöltés/kisütés ciklusát szokták megadni, de hát ki a fene tudja számontartani... Hatéves akku bármelyik pillanatban feladhatja a harcot.
Viszont bármelyik benzinkútnál tudsz venni egyet. :)
hát, nemtom mi az igazság :-) a tapasztalatom az, hogy a Zsiguliban anno tizenvalahány évig bírta a kátránnyal leöntött tetejű ruszki akksi, a Skodában 5-6 évig a Perion, a Tipoban 4 évet bírt a gyári Marelli, a mostani Mitsumban nem egészen 3 év alatt megborult a gondozásmentes, 70 Ah-s Banner :-/
Szerintetek meddig bírja egy gyári (Hitachi, ha jól tudom) aksi? Lassan 6 éves lesz az autóm, de kifogástalanul indít a mostani mínuszokban is. Csak azért kérdezem, mert hosszabb külföldi utat tervezek és nem szeretném, ha ott hagyna cserben váratlanul.
Azt hallottam 4-5 ezer indítást bír egy átlagos aksi, amit szerény számításaim szerint ez még nem ért el. Van-e valami években mérhető elhasználódása is az aksinak, vagy ez kizárólag az indítások számától függ?
na, vegre szereztem generatort es megtortent a nagy szereles (bar akadtak kisebb komplikaciok:)), nehezito korulmeny volt a -3 fok is...
es egyelore ugy tunik, hogy minden rendben van,
ugyhogy koszonom meg egyszer a segitseget.
Aoropó, az a srác azt mondta, hogy itthon vett hozzá szénkefét és kb. 15 perc alatt kicserélte. Nem lehet olyan bonyolult művelet a csere, miért nem veszel hozzá szénkefét, az biztos kapható?
Akkor vegyél a pénzből egy akkutöltőt. Hazafelé megállsz 50 km-enként és egy kicsit rátöltesz. Karácsonyra haza is érsz...:-)
Bocs, de egy haverom tényleg így jött haza No-ból, neki még aksitöltője sem volt, benzinkutaknál kunyizott töltőt, meg egy kis áramot.
Ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy _ténylegesen_ mennyi km van egy 91-es autóban...
Amúgy egy kocsinak nem a motor a legdrágábban javítható fődarabja, hanem a karosszéria.