Nem azt mondtam, hogy a sarki szervizbe vigye, hanem olyan helyre, ahol mondjuk légzsákra specializálódtak, vagy esetleg azon gyártmányú és tipusú autóra, mert ott általában ismerik a tipushibákat, míg a szakszervizekben csak a gépre hagyatkoznak.
simán szidta azt az embert, aki megmondta, hogy mitöl nem müködik az légzsák.
ö 3 napig méregetett, cserélgetett ezt-azt, szidott mindenkit, és még mindig nem müködik.
akkor most az az ember volt a köcsög, aki azt mondta, hogy cserlkni kell???
Én el szoktam szállni szakszervizes emberektöl, mivel kb 100 szor bebizonyitottam mindenkinek élöben, hogy inkább 10.000 a márkaszerviznek, mint több hét telefonálgatás, kocsikázás alkatrészért, keresni olyan embert, aki kicsit ért hozzá, és ha nem jön be akkor ugyis 10.000 a márkaszerviznek. csak akkor már kétszer annyiba van.
És a márkaszervizben azért értenek egy kicsit hozzá, mefrt ott a változásoknál van tanfolyam, kapcsolási rajz, müszer stb.........
És a lényeges: van a munkájukra garancia!
amig a kokler sarki szerelö, csak probálkozik, vagy bejön, vagy nem.
Azért nem kell mindig annyira elszállni a szakszervizes emberktől, mert azoknak kiadják a gyári leírást, meg odaállítják a géphez, pedig életében nem is látott olyat, de van érettségije és felvették a garanciális szervibe, és azt tudja csak mondani amit a gép kiír, de néha még a gépet se tudják kezelni. Jártam már így, szóval olyanhoz kell menni, aki nem szakszerviz de specializálódott egy tipusra, ott általában tudják is mit csinálnak.
ZIB
Mont mondtam VW-hez nem igazán értek, de a helyedben bemennék egy kereskedésbe, megmutatnám nekik a dobozt, hogy ez rossz, és mi ez és mennyibe kerül, "mert lehet, hogy tönkretetted az ügyfél autójában"!! Egyből megtudod mi az, és hogy azt keresed-e. A többi mérés kérdése.
Hello Jatis! Az az igazság, hogy amikor lekérdeztettem a computert a szakszervizben ők is azt mondták, hogy a kormányban lévő forgó érintkező a rossz és ki kell cserélni (mindezt megérzés és ránézés alapján. Semmit nem mértek, csak cserélni akarták. Mivel ennek a kis vacak kapcsolónak (érintkezőnek) ára 42000 Ft + beszerelés (ami kb. 5 perc munka és elkérnek érte 5000Ft-ot) ezért kicsit én is szemügyre vettem mielött a csere mellett döntöttem volna. Mivel jó állapotúnak találtam kinézetre, ezért én ki szedtem és végigmértem. A mérés alapján teljesen jónak tünt. Ezután biztos ami biztos egy ismerős álta szereztem kölcsönbe egy vadi új kapcsolót (ha jó, akkor megveszem, ha nem akkor meg visszaadom alapon), amit beszereltem és a hiba továbbra is megmaradt (tehát nem ez a rossz alkatrész)! Ekkor ment el a kedvem a szerelőktől, ugyanis ők csont nélkül kicserélték volna (mérés nélkül) és ezután biztos, hogy nem szerelték volna ki (még akkor sem ha ők is látják, hogy amit cseréltek jó volt), hanem ha sikerül további alkatrészek cserélgetésével megszüntetni a hibát, akkor a végszámlán ez az összeg is szerepelt volna mint hiba (ebben biztos vagyok :-((. Ezért akarom most minden oldalról körüljárni a dolgot, hogy amikor elmegyek egy újabb "szakihoz", akkor már úgy 90%-osan tudjam, hogy hol nem lehet hibás és így ne tudjanak mindenféle jó alkatrész cserélésvel minnél jobban levenni.) Sajnos úgy néz ki, hogy ez egy jó magyar szokás (az ügyfélről minnél kevesebb munkával minél többet levenni :-((. Amúgy mostmár úgy néz ki, hogy biztosan nem a kormány felöli részen van a hiba (legalább is a mérések ezt mutatják), hanem a gyújtó elektronika felöl (aminek a dobozát keresem). Ezért szeretném tudni, hogy az említett fekete doboz micsoda.
ZIB
VW-hez sajna nem értek, de cimborámnak a corvette-ben szakadt volt az egyik vezeték a kormányban, és neki is valami hasonlókat művelt. Nem volt sérült az autó, és másmilyet raktak be?
Hello Jatis! Szóval a hiba az, hogy a légzsákom kontroll lámpája (hibajező lámpa) ég. Lekérdeztettem az ECU-t az egyik szakműhelyben és azt írta ki a comp. hogy a légzsákgyújtó (vezető oldal) ellenállás értéke túl nagy. Ebből a visszajelzésbő és abból, hogy az ECU indításnál egy pár másodpercre kikapcsolja a kontroll lámpát (belső teszt után reszeteli az összes kontroll lámpát), majd a légzsák visszajelzőt vissza is kapcsolja, arra gondolok (és a "szakik" is akiknél voltam azt mondják), hogy valószínüleg a gyújtó elektronika és a légzsák közötti szakaszon van valami kontakt hiba. Szóval ezért keresem, hogy melyik lehet a gyújtó elektronika. Ezért lenne jó tudnom, hogy az előző hozzászólásomban említett "fekete doboz" :-)) mit csinál. Amúgy az autóm egy Seat Ibiza 1996-os (VW technológia)
Azért kérdeztem rá erre a típusra, mert a Ford topicban egy Focusos srác nagyon elégedetlen volt vele. Neki gyárilag ez volt az autón, de utálta mert zúgott és nem jól tapadt.
Ez komoly? Nekem piros van.:-(
Sorban:
1. P - diesel és kétütemű
2. S - nezines ohne katalizátor
3. K - nem szabályozott katalizátor (szerencsére a másik autónk ilyen)
4. Z - szabályozott katalizátor
SZVSZ.
Tudja valaki, mit jelentenek a színek a hátsó rendszámtáblán a környezetvédelmi plecsnin? Nekem sárga van. Ha jól tudom, szmogriadónál számít. Pl a piros színűekkel tilos először a forgalom szmogriadó esetén. De vajon mi a további sorrend?
Lecseréltettem az első gumikat a járgányon, mert állítólag az egyik "ütött", azaz szálszakadt lehetett. Használt gumit vettem helyettük (ilyen utakra nem veszek újat). Ezek a mostaniak meg morognak, mintha csapágyas lenne az autó. Ez normális lehet? A futómű beállításával nincs gond és a régi gumikkal nem volt ilyen mormogás. A régi Michelin volt, ez pedig Continental. Először azt hittem, hogy fordítva szerelte őket fel a fickó, de nincs rajta a forgásirány jelezve.
Ez a szilent "ügy" csak a kerék "lötyögésén" keresztül jön elő, vagy kopog is, ahogy nekem.Igaz én nem látom, mikor lötyög a kerék,mert akkor gördül.Igaz, kerékösszekötőt cserélni kell, mert lóg, de a szilentre nem tudok rájöni. Kokkkaköves út ráz, mint a fapados villamos. Gátló mérésen még nem voltam.
Érdemes az autóklubnál méretni,vagy van más, jobb hely is?
Köszi, mostanra már a szerelő is megerősítette. Még egy kérdés: lehet kapni olasz szilentet 600, gyárit ill. spanyolt 2500 Ft-ért. Ennyivel jobb is a drágább?
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Az autómnak van egy kis elektromos hibája (és hát az eddigi szerelők nem igazán tudtak hozzászólni érdemben, csak levették a lét, a hiba meg maradt :-((, ezért mielött elviszem a következő szakihoz körbe akarom járni a témát. Az első kérdésem az, hogy van egy Siemens elektronokám amiről szeretném megtudni, hogy pontosan mit is csinál. A dobozon a következő számok láthatók:
SME 5WK4678
PA6-GF30
G750-475E
1H0953-257-BB
Tudomásom szerint a 2es besorolásu kat. az a szabályozott, nekem is olyan van. Az 1es a szabályozatlan, a 0-ás meg a kata nélküli.
Írtátok,hogy a szilentek kopása zörgéshez vezet. HA azt érzem, hogy az első kerék egy 3 centi magas buckán átmenve is koppan, akkor fatalicskám van, vagy szilent kopott, vagy kinyikkant a gátló? Azt mondjuk most elviszem beméretni, de a kérdés azért még áll.
És ezúton szeretném még megköszönni az eddigi hozzászólásokat!
Militec, Prolong és többiek:
NEM szabad! A Prolong pl. kifejezetten _katonai_ felhasználásra készült: arra, hogyha meglövik a blokkot és elmegy az olaj, akkor is elvigye a tankot a szervízállomásra!
MIDEGY MILYEN ÁRON! Van tribológus ismerősöm, ő mondta hogy prolong után az olaj fémrészecske-tartalma jelentősen megnőtt - tehát az általános kopást erősíti, csak a helyit gátolja (annak árán, hogy sok fém lebeg az olajban).
Szóval hosszútávra tilos, versenyre, meg akkor, ha mindenképp olaj nélkül is célba akarsz jutni, akkor meg kell!