Hát hogy a fékpadon hogy oldják meg a mérést, azt nem tudom... De: szélsőséges esetben egy összkerekes kocsiban van 2-3 difizár; némi sper meg majd mindegyikben van.
És ezek meghamisíthatják a mérést lyól. 3 difizárnál pl. csak tökegyforma fékerő bír lenni az autó összes kerekén. Sperrnél csak csal egy jó alaposat, cserébe azt ki se lehet kapcsolni. :)
Én meg azt nem értem, hogy a 4 kerék meghajtású autónak miért kell speciális padra mennie vizsgán. Most voltam az autóklubnál és amikor be akartam állni, megszólalt a fazon: "ja, subaru, akkor menjen a 4-es kapuhoz, ott van a 4wd-s pad!"
Mi a különbség a 4wd-s és a hagyományos fékpad között?
'Szervízt illetve karosszériást keresek' topicba mar beirtam, de ide is bemasolom:
Van egy horpadas az automon, amit ki szeretnek javitani, ezert karosszeriast keresek! Onkoltsegbol fogom javittatni (szamla nelkul :), szoval valami olcso, de -ami fontosabb- gyonyoruen (alaposan) dolgozo, ugyes karosszeriast keresek. Lehetoleg (Del) Budan.
mi a helyzet a katalizátoros autó vontatásával? valahol hallottam, hogy tilos vontatni. ha igen, miért? lehet, hogy rosszul gondolom, de ha üresben gurul a kocsi, akkor mitől menne tönkre a katalizátor?
Szerintem vagy berohadt az egyik hátsó fékmunkahenger vagy befagyott/berohadt a kézifékbowden. Ha a kéziféket kiengeded nem kelt "lazább érzetet" a kézifékkar?
Ha a fékmunkahengernél van a gebasz, akkor pedig melegszik a felni, menj vele pár km-t és utána tapogasd meg a felniket, amelyik forró, azzal van a baj.
Valami súrlódó hang jelentkezett hátulról autómon menet közben 40-50 km/h felett. Mi lehet? Csapágy vagy fék fog be? Még azt vettem észre, hogy hátulról valami lefogja az autót, hiába gyorsítok és így csak nagyon nehezen gyorsul és nem tetszik a fogyasztása sem. A motor hangra amúgy teljesen rendben levőnek tűnik, az erő vele van (Jedi:-)). A kerekek egyébként nem csálék, megtaszigálva nem kotyognak.
A te autódat sajnos nem ismerem - _általában_ ott van a lambda-szonda, ahol mondod: a leömlő és a katalizátor közt valahol. Szeretik közel tenni a leömlőhöz, akár bele, hogy minél hamarabb felmelegedjen (csak 300-350 fok fölött müxik, hidegen ne is mérd, értelmetlen!), de azé ahol helye van neki ugye.
Testelés: egy lapos, szigeteletlen "fémharisnya",
ami a testet viszi a kipufogócsőre, mindenképp azon a szakaszon, ahol a szonda van.
Mérés: fémtisztára pucolod a katalizátor mellett nem messze (reszelő, flex), és ott is feszültséget mérsz, a cső és az akku minusz közt.
Vagy pedig kukk, hol a madzag - vagy leszakadt az egyik vége, vagy csak elkorrodált, és nincs kontaktus. Ha szakadt, az az egyszerűbb eset, akkor nem kell mérni. :)
kosz a tippet! amugy hol xokott lenni ez a lambda szonda? a leomlo es a katalizator kozott? lattam rola kepeket, csak gyakorlatban nem ismerem a szitut. xal kb ugy nez ki mint 1 gyujtogyertya ... ez be van dugva a kipufogoba? kijon belole par madzag? es testeles gyanant mit kellene keresni, vmit, ami osszekoti az alvazat es a kipuft?
lambda szondaval van gebasz: a voltmero 0.1-tol 3V-ig mindent mer osszevissza, csak azt nem, ami kene: 0-0.98V-ig le-fel ertekeket. ilyenkor maga az egyseg szarhatott be? hol lehet ilyet ujonnan beszerezni? (ford sierra 2.0i dohc '91)
közben vettem észre a mondeos topikban, hogy kalandod volt. sajnállak, de kicsit mosolyogtam, mikor a "nagy teherautót" említetted. bocs, inkább csak sajnállak. én most ki vagyok akadva azon, hogy beszart a kilométerszámláló, de nem is a 8000 ft. izgat, csak a tény, hogy kell rá költeni. meg félek is a feleségemtől. nem nagyon merem neki elővezetni, ha a kocsira kell a zsozsó. a másik ilyen a számgép.
hát, jelenleg nekem is csak lakásbiztosításom maradt a Hungáriánál. nem az ára miatt, csak hirtelen kellett kötni valami kötelezőt a Mondeora, és az egyik kollégám felesége biztosítós. nekem moccannom sem kellet, csak adogatni a papírokat meg a lét, cserébe hozták az igazolást a munkahelyemre.
hát ez az! hogy semmit nem érzek! pedig általában nagyon odafigyelek minden változásra a kocsin, a szokatlan hangokra, a szokatlan érzetekre stb. azért, ha a teljes fékrendszer, a kormány és a lengéscsillapítók is rosszak, feltűnt volna...
És érezni is rajta, hogy szar a futómű? Rángat, elhúz a kormány? Mert ha nem, akkor jó nagy kamu. Szerintem nézesd meg egy másik szervízzel. Szarok a magyar utak, de ennyi talán túlzás.
Arról érdeklődnék, milyen tapasztalataitok vannak állapotlap-ügyben. Azt történt ugyanis, hogy vettem szeptemberben egy Puntot használtan, amit a vásárlás előtt a márkakereskedés szervizében átnéztek, ezt-azt kicseréltek, kijavítottak, majd kiadtak egy állapotlapot. Ezen mindent megfelelőnek tüntettek fel, csak az első lengéscsillapítóra írták oda, hogy cserélni kell. Azóta mentem vele 7000 km-t. Most visszavittem a szervizbe vizsgázni, és megállapították, hogy a futóművön gyakorlatilag mindent le kell cserélni a féktárcsáktól kezdve a kormányösszekötőig, 300 e Ft értékben! Szerintetek 3 hónap és 6000 km ennyire tönkrevágta volna az akkor még tökéletesen működő kocsit? Hivatkozhatok az eredeti állapotlapra?
Különben asszem a DOHC azt jelenti, hogy dupla, fej feletti vezérműtengely. Nem a szelepek, hanem a vezérműtengelyek számáról szól. most már csak az a kérdés, hogy mit működtet (mire kell) a két vezérműtengely.
szia viki! írtad, hogy van ismeretséged a HB-nál. már majdnem elkezdtem kuncsorogni nálad, de ma végre kézhez kaptam tőlük a B10-es igazolást. mehetek az új biztosítóhoz(ahol már A0-ra megvan a kötelező a Mondira), önkormányzathoz, csupa öröm az élet