miközben téged próbáltalak elolvasni, nejem is azt magyarázta, hogy mi lesz a két ünnep között. szeretnék már pihizgetni egy kicsit. restanciám is akad itt a fórumon. remélem nem kell be se tugni az orrom.
Nekem az volt az álom, hogy benn maradok, aszt rendbe szedem magam ügyiratilag. De nem is lett volna semmi gond, ha nem áll fejre a hetem már kedden. Aszt maj jön a főnöki szőnyeg szélére állítás, meg seggberúgás, hogy mér nem csunáltam meg...
Ja és a legszebb az egészben, hogy karácsony másnapján itt szívok, ahelyett, hogy Gyöngyösön zabálnám a mákos kalácsot kocsonyával meg töltött káposztával. Ugyanez lesz január elsején is. Ha nem Pesten lesz a buli, akkó jöhetek fel újév hajnalán félrészegen, mer akkó is készenlétbe vagyok... A két ünnep között meg ugye dógozás van.
Már én is a fórumot. Csak az a gond, hogy annyira el vagyok havazva, hogy épp most számoltam ki, hogy a holnapi nap sehogy sem lesz elég a meló maradék részére...a három hét szabi miatt úgy el vagyok úszva, hogy öröm nézni!
Katalizátorost? Hát ugye a katalizátor nagyon pöpec kis "kerámiaszivacs", erre megy rá a bevonat, ami atísztítja a gázokat (ha jól tudom). Namármost. Amikor az autót behúzzák/betolják, néhány ütemet biztos, hogy fordul úgy a motor, hogy nem ég el a benzin-levegő keverék, hanem a szelepeken keresztül kiürül a kipufogóba, ahol a katalizátor felületére nacccerűen lerakódik.
Végül csak beindul az a fránya verda, a katalizátor meg ugye felmelegszik, aminek eredményeképpen remekül begyullad a benne maradt berzil, aztán jön a tisztítótűz. Szabályoasn kiégeti a katalizátor kerámiabetétjét, amitől ugye megszűnik a katalizáló hatás, lehet kidobni a szerkezetet.
Hát valahogy így magyarázták nekem is, én meg a szájhagyomány útján továb adom. Vannak itt nálam okosabbak is, szal ha valami unfrankó, kössetek bele nyugodtan... :o)
Bocsi, lemaradt: össze persze nem zárja fixen sose, mint egy rendes difizár. Minél nagyobb a fordulatszám-eltérés a két kerék közt, annál nagyobb a zárás mértéke. Ha az egyik áll, a másik meg forog rendesen, akkor adja azt a 20-30-40% körüli "zárást", amire méretezték. Vagyis az álló kerékre kiadja ezt a pár tíz százaléknyi nyomatékot - ellentétben a normál difivel, amelyik pörgeti a jégen álló kereket, mint a barom, a másikra meg semmi erőt nem ad.
Persze hogy müxik "visszafelé". Ha a két kerék között fordulatszám-eltérés van, a sperr kezd zárni. Hogy a fordulatszám-különbség mitől van, az neki mindegy... :)
Nekem is sperr difi van a kocsimon. A fékpadon úgy tünt, hogy a bal hátsó keréknél alapba fog egy picit a fék. (Fékek meg nem fogtak.) Aztán mikor említettem, hogy sperr... a szerelő mondta, hogy ez attól van...
Ha az egyik kerék blokkolna, a sperr összezárja a két tengelyt? "Vissszafelé" is működik?
Vidd el egy másik helyre állapotfelmérésre, ennyit megér. Ebből kiderül, hogy az eredeti helyen mikor akarnak (akartak) átvágni. (Csak amikor vetted, vagy csak most.) Ha tényleg ennyi mindent kell most cserélni, nem tudom mivel tudnád bizonyítani, hogy a vásárláskor is rossz volt. Ha szervizkönyves, akkor a rendszeres átvizsgálások a futóműre is kell, hogy vonatkozzanak és esetleg a vásárlás óta voltál náluk szervizen, akkor ezzel lehetne érvelni.
igen. ott vettem a kocsit. ott nézték át szeptemberben. ott adták ki az állapotlapot. és most ott próbálják nekem beadni, hogy ha nem csinálnak rajta 3 kilóért javítást, akkor nem tud levizsgázni.
Trebitsch: nincs veletlenul 1 multimetered fel orara?:) 2 honapos CO-meresnel megmertek a lambdat (most talaltam papirt rola), 0.9x es 1.22 alapjaraton/fordulaton. ma talalkoztam futolag 1 masik szerelovel, aki ranezett a gazra, azt mondta h a lambdam muxik. az en multimeterem meg veszpremben, en meg pesten:(
Hát hogy a fékpadon hogy oldják meg a mérést, azt nem tudom... De: szélsőséges esetben egy összkerekes kocsiban van 2-3 difizár; némi sper meg majd mindegyikben van.
És ezek meghamisíthatják a mérést lyól. 3 difizárnál pl. csak tökegyforma fékerő bír lenni az autó összes kerekén. Sperrnél csak csal egy jó alaposat, cserébe azt ki se lehet kapcsolni. :)
Én meg azt nem értem, hogy a 4 kerék meghajtású autónak miért kell speciális padra mennie vizsgán. Most voltam az autóklubnál és amikor be akartam állni, megszólalt a fazon: "ja, subaru, akkor menjen a 4-es kapuhoz, ott van a 4wd-s pad!"
Mi a különbség a 4wd-s és a hagyományos fékpad között?
'Szervízt illetve karosszériást keresek' topicba mar beirtam, de ide is bemasolom:
Van egy horpadas az automon, amit ki szeretnek javitani, ezert karosszeriast keresek! Onkoltsegbol fogom javittatni (szamla nelkul :), szoval valami olcso, de -ami fontosabb- gyonyoruen (alaposan) dolgozo, ugyes karosszeriast keresek. Lehetoleg (Del) Budan.
mi a helyzet a katalizátoros autó vontatásával? valahol hallottam, hogy tilos vontatni. ha igen, miért? lehet, hogy rosszul gondolom, de ha üresben gurul a kocsi, akkor mitől menne tönkre a katalizátor?