A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nem igazán értem a dolgot :-) Csak a tapasztalatomat írtam le, hogy a PUIG ERS elektromos pleximozgató (ami komplett kiváltja a gyárit, nem a régi fajta) elég nyekenyóka, gyenge egy szerkezet, egy nagyobb plexivel gyakorlatilag szét akar esni. Plexivel, szélvédelemmel nincs gondom :-)
Igazából nem problémaként élem meg ezeket. Mert nem is azok. Csak ismerkedek új dolgokkal és kérdezek. A többi hozzászólásom pedig a saját tapasztalatom megosztása, mások segítésére, nem a problémáim csócsálása akar lenni.
Nos, sokáig azt gondoltam, hogy nem kellenek nekem ezek az elektronikai kütyük. Az igazság az, hogy meg is vagyok nélkülük. De érdekelnek is.
Amiért pedig amellett döntöttem, hogy benevezek egy sisakbeszélőre az az, hogy szeretnék a párommal beszélni útközben, nem pantomimezni, illetve a munkámból adódóan gyakran van olyan hívásom, amit fel kell venni, vagy legalább mielőbb visszahívni. Ez egy motorozás közben macerás, mert a Givi tanktáskám telefontartó tokjában lapul a telefonom és időnként le kell pillantanom, hogy volt-e hívásom. Ha volt, akkor meg kell állnom megnézni, hogy visszahívandó-e. Ha ebből van négy egy óra alatt, az már ciki. Ha visszahívndó, akkor kesztyű, szemüveg, sisak le, majd telefonálás, majd visszaöltözés. Jellemzően ezek rövid hívások, amikhez ha meg tudok állni, egyszerűbb sisaklevétel nélkül elintézni. Harmadik, hogy hallom a navi utasításait, de tudom, hogy navigáció sem kell motorozáshoz. Ha te meg vagy nélküle, az csak jó, én nem fogom Neked mondani, hogy miért nem veszel már mindenféle kütyüket :-)
Akku témához: Tudom, hogy felesleges (EKO is írta), de én kiszereltem az akkut ezen a télen is. 20-22 C fokon volt, hetente többször ellenőriztem az akkuteszterrel, nem merült, nem is töltögettem. Februárban pöc-röff és járok vele azóta is. A motor 2014-es és a gyári akku is. Ha meghal, ezek szerint 10 körül tudok bele egy Vartát venni, amit 2 szezononként cserélni kell. Ezek után a BMW 35 ezres saját töltőjének sok értelmét nem látom, jó a kis régi DECA töltőm, ami tud 0,2 Amperrel is tölteni. A V-Strom akkut kb. 8 évig tartotta életben, akkor vettem bele egy Bosch akkut 7 ezer Ft-ért, de nem kellett volna, a gyári még akkor is jó volt mint utólag kiderült.
Hamvasat! Sajnálom, hogy nem vált be. Nekem a Puig toldatos plexi van Ztechnik merevítővel, de ezt már írtam. (Elég sok youtube-os videót néztem e témában) Teljesen rezdülésmentes, és a szélcsend is szuper, csak a Nolan tetején jön be a szellő. Alsó 1/3 állásban van állandóra a 193 centimhez, tegnap hozzá sem nyúltam, és autópályán sem kellett füldugó - egyszerűen nem láttam értelmét megállni, mert kizárólag a blokkot és a gyári kipufogót hallottam 140-150 km/h-nál is.
Sajnos az R1200GS LC gyári plexitartó mechanizmusa botrányosan gyenge, nekem kellett a 2 teflon csúszkát is cserélni mert kikoptak. A plexi a fel-le mozgástól "rezeg" főleg és megy előre-hátra, ezért a Puig-nak sem a motoros magasságállítója, sem a pleximerevítője nem jó, mert nem oldja meg ezt a problémát.
Ez nekem is felmerült , de leírni már nem mertem :)))) A mai világunkban , ez a telefonhoz ragasztottság , számomra érthetetlen :( Gyerekkoromban , a faluban , tán a Postán , meg Tanácsházán volt telefon . Egész nap a hegyeket , mezőket jártuk úgy , hogy szüleink tudták volna hol vagyunk... Azt mégis felnöttünk :)
De azért megértem azt is , hogy vannak ( nálam fontossabb ) emberek , akik sokaknak hiányoznak , és akiket sokan keresnek...
Azon nem gondolkoztál még el, ha nem lenne ennyi vackod, nem akarnál mindent, akkor talán sokkal kevesebb problémád is lenne?
Én pl. nehezen tudok olyan helyzetet elképzelni, hogy motorozás közben hívást kelljen indítani... még fogadni sem igazán akarok :((
Mostanában divat szidni a féccbuk nemzedéket, amint telefonra tapadt zombiként járnak-kelnek köztünk - és akkor mi, öregek is tulajdonképp ugyanezt tesszük... (na jó, én nem :D)
Nekem 42e van a markolatban és bár kopott - nyilván, a BMW markolatok híresen kopnak - de semmi gond vele, sztem még majdnem ennyit el fog menni. BTW, ha garis és kijön a fűtőszál, akkor sztem cserélik gariban.
Amúgy meg nem kell annyira szorítani és akkor nem kopik annyira ;)
Ez a bal oldali. Ott kopott el, ahol a tenyéréllel érintkezik. Jellemzően ott érintkezik jobban. A gázmarkolat nincs annyira elkopva. De ez durván. Bár ezt nem egy nagy összeg cserélni, csak kérdés, hogy megvárhatom-e, mire kikandikál a fűtőszál...
Mindenhol 12,5e, itt 10e. Magasabb, mint a gyári, de kivéve az akksi alatti "hungarocell"-t (én betettem alá egy darab polifoam-ot, hogy csökkentse a rezgéseket) pont befér.
Ma engem is elért az akksihalál. Indulnék egy kicsit motorozni, gyújtás gomb megnyom, sötét a műszerfal. Pedig egész télen gondosan csepp töltöttem Ctek töltővel, ennyit ért. Még a gyári akksi van benne, 2015 GS LC.