Nagyjából mennyi ideig kell alapjáraton járatni a motort, hogy bekapcsoljon a ventillátor? Mert én arra gyanakszom (mint hibaforrás).
Persze lehet hogy a vízpumpa a bűnös, de annak a működését házilag nem tudom ellenőrizni. A 'hőgomba' micsoda, hol van, és mit csinál?
"Ezt értem, de nekem majdnem 3 liter víz tűnt el, ez a gőzölgés viszont csak 2-3 percig tartott."
Igen , de ha felforrt akkor nem csak gőzt hanem vizet is kinyom a sapkán, de persze látványosan csak a gőzt lehet észrevenni.
Üdv.: Zoli
PS: A csere ilyen intervallumban nekem furcsa, hiszen a fagyállóban korróziógátló adalék is van ami kicsapódik a rendszerben és véd. Nekem életemben nem volt cserélve és nem forr a vizem. Azt hiszem egyéb helyeken lesz a hiba pl.: hőgomba, termosztát, stb. De ha a gépkönyv írja és megnyugtat cseréld le. Az én tapasztalatom szerint a gépkönyvek gyakran ajánlanak olyat amik csak a szervizek zsebét gyarapítják.
Azon túl, hogy nem folyik vissza a hűtőben a túlnyomásnak az is a szerepe, hogy a forráspontot emelje kb 110 -115 Celsius fokig s így nem indul buborékképződés a nagyon meleg helyeken. Valamint a másik irányban visszaengedje a levegőt, hogy a hülő víz összehúzódásakor a csövek ne horpadjanak be a vákuumtól. Ez utóbbit nálad kivédték azzal, hogy nyitott lett de az előbbi szempontot nem.
Szerintem mindenképpen alakítsd vissza zárttá a rendszert.
"1. Amikor elkezdett gőzölögni, akkor hiába vettem le a lábam a gázról, nem csökkent ford. szám. A melegtől 'beszorulhatott' a gázbowden?"
Szerintem inkább valami védelem, az ami pörgette a motort, hogy gyorsabban forgassa a vízpumpát és a vizet.
"2. Ezután leállítottam a gőzölgő motort, de újra kellet indítanom, mert a kocsi fara nagyon kilógott az útra. Ez az újraindítás viszont _nagyon_ nehezen ment, 2 x 5-6
másodpercig köszörült, mire végre indult. Olyan volt, mintha az akku totál lehalt volna, pedig tökéletes volt. Elképzelhető, hogy a túlmelegedett motorban 'megszorult' a
főtengely, és nem bírta megforgatni? Amikor kihült már pöccre indult."
Nem megszorulás, (az már nagy baj lenne) egyszerűen 120 fokos vízzel minden autó így indul. Nem arra lett tervezve, hanem max ~80 c.
és a szelepes tágulásitartály kupakon gőzt nyomott ki magából. Ez okozhat folyadékvesztést is.
Ezt értem, de nekem majdnem 3 liter víz tűnt el, ez a gőzölgés viszont csak 2-3 percig tartott. Ennyi idő alatt egy pohár víz sem forr el, nemhogy 3 liter.
A kocsi gépkönyve szerint 3év/50000km-enként kellene cserélni a hűtővizet. Most értük el az 50000-et, így szerintem aktuális a dolog. És akkor mindjárt ellenőriztetem a teljes rendszert is. Nem lenne jó, ha a meleg nyári napokban folyton ezzel kellene kűzdenem.
Én is hűtőproblémával szenvedek. Az auto Golf I 1.5, valószínleg zárt rendszerű lehetett valaha, mert megvan a kiegyenlítőtartály helye. Most szerintem egy fiat hűtő van rajta, ami nyitott rendszerű vala. Az előző tulajt viszont zavarta, hogy a szelepeshűtősapka lecsavarásakor pukkanó hangot hallott. (Szerintem normális, hogy túlnyomás van benne, de Ő autószerelő létére attól félt, hogy a sapkaszelep esetleges beszarása esetén a hengerfejtömítést kinyírja a víznyomás) Így aztán kifúrta a sapka tetejét, ami így állandóan kifröcskölte a víz egy részét. Aztán gondolt egyet, s kifúrta a hűtő oldalát, s egy beforrasztott rézcsőre húzott gumicsövön keresztül egy kiegyenlítőtartálykába vezette a felesleget. Így kaptam meg az autót. A jelenség pedig az, hogy a hűtőből felnyomja a nyomás a vizet a tartálykába (ami alacsonyabban van, mint a vízrendszer legfelsőbb pontja, az automata szivató), majd onnan a víz nem folyik vissza, s a hűtő leürül egy szintig... Mi a rákot csináljak? Dugózzam le a nyílást, s használjak szelepes sapkát?
Ha a hűtőn lévő hőgomba ami a ventilátort kapcsolja elromlott akkor az araszolástól felforrhatott a vized és a szelepes tágulásitartály kupakon gőzt nyomott ki magából. Ez okozhat folyadékvesztést is.
Ha a hűtővízben olajat, vagy az olajban vizet is találsz akkor valószínűbb, hogy a hengerfejtömítés égett át és ezért forrt fel a vized. Ha lehül a motor akkor a kitágult részek összehúzódhatnak és hidegen semmit nem veszel észre addig míg újra dugóban nem araszolsz.
Üdv.: Zoli
PS: Ha a hűtőn nem végeztek javítási munkát a vizet nem kell sőt szerintem nem is szabad lecserélni.
Van kiegyenlítőtartály, tehát akkor ez zárt rendszer.
Figyelni fogom a folyadékszintet, aztán majd döntök.
A sors iróniája, hogy épp a múlt héten gondoltam arra, hogy elviszem egy hűtőfolyadék-cserére a kocsit, mert már elég régen került erre sor. Most még inkább aktuálissá vált a dolog...
Két jelenséget viszont nem tudok megmagyarázni:
1. Amikor elkezdett gőzölögni, akkor hiába vettem le a lábam a gázról, nem csökkent ford. szám. A melegtől 'beszorulhatott' a gázbowden?
2. Ezután leállítottam a gőzölgő motort, de újra kellet indítanom, mert a kocsi fara nagyon kilógott az útra. Ez az újraindítás viszont _nagyon_ nehezen ment, 2 x 5-6 másodpercig köszörült, mire végre indult. Olyan volt, mintha az akku totál lehalt volna, pedig tökéletes volt. Elképzelhető, hogy a túlmelegedett motorban 'megszorult' a főtengely, és nem bírta megforgatni? Amikor kihült már pöccre indult.
"Bevallom, ezt nem tudom. Mi a különbség? (azon kívül amit a neve sugall)"
A nyitott rendszernek nincs kiegyenlítőtarálya, és természetes hogy párolog belőle némi víz. A zárt rendszer rendelkezik kiegyelnlítő tartállyal, így ebből elvileg egy csepp folyadék sem tűnhet el, az escort tudtommal ilyen.
Igen, létezik olyan, hogy csak ekkor vagy csak akkor szivárog. Fékezéskor, gyorsításkor, gödröknél, stb.
Eső mentes időben meg lehet találni hol szivárog, és tömítés vagy csőcsere, vagy hűtőfoltozás.
Nem kellemes, de nem vészes dolog. Ha most nem fog szivárogni huzamosabb ideig, akkor nem érdemes nagyon foglalkozni vele, de csekkold le párszor pár hosszabb út után.
Bevallom, ezt nem tudom. Mi a különbség? (azon kívül amit a neve sugall)
Volt már ilyen?
Fél éve van nálam a kocsi, ez idő alatt nem volt ilyen, pedig volt dugó bőven.
Szivárgást nem látsz?
Reggel egy rövidke záport kaptam, így a kocsi alja default vizes volt. Láttam egy pici csepegést, de nem tudtam eldönteni, hogy a felverődő víz, vagy a hűtőfolyadék. Miután feltöltöttem, megjegyeztem hogy meddig volt a folyadékszint a hideg motornál.
Most este mentem vissza a kocsiért, a szint nem apadt, a motor pedig végig normális hőfokon üzemelt egy 25km-es úton.
Elképzelhető, hogy valamelyik tömítés hidegen jól zár, de nyomás alatt ereszt?
Ha kicsit kevés a hűtőfolyadék akkor tartós alapjáraton _picit_ emelkedni szokott a hőmérséklet majd fordulaton visszaáll normálisra. Ilyet nem vettél észre előtte? Ez már annaka jele hogy kicsit kevés a hűtővíz.
Mai történet... Reggel elindultam a Délitől, a Moszkva tér - Margit krt. - Margit híd - Nagykörút útvonalon. A Jászainál már erősen a piros felé jár a motor hőmérsékletét jelző műszer. A Király utcánál pedig az történt, hogy hiába vettem el a gázról a lábamat, nem ment le a fordulat 3000-ről! Ekkor már be voltam szarva, és nem alaptalanul: fél perccel később gőz szállt fel a motorháztető alól. Pont a Blahánál voltam, így egyből behúztam az Akácfa utcába és leparkoltam. Pár perc állás után megszűnt a gőz, én meg elmentem a dolgomra (siettem). 2 órával később visszamentem, és meghökkenve láttam, hogy a hűtőfolyadék _jóval_ a MIN jelzés alatt van a hideg motornál. Volt desztillált vizem, így elkezdtem feltölteni. 1,4 liter víz kellett ahhoz hogy elérje MIN jelzést, és további 2-2,5 hogy elérje a MAX-ot.
Mi a rák okozta ezt? Kb. 2 hete néztem meg utoljára, akkor még a MAX-nál volt a szint. Hogy a rossebbe tud eltűnni majdnem 4 liter hűtőfolyadék? Mennyire árthatott a motornak ez az eset?
Hmm... végülis én nem cseréltem ki, ezek szerint szerencsére. Megmérték diagnosztikai muszerrel és úgy tunik mégis rendben van.... de mindenképpen kösz a tippet.
rizo!
Csak óvatosan!! Valszeg hengerfejes lett a géped :( De valahogy víz került az olajba.
Nézz be a szelepfedél alá (olajbetölto nyílás). Ha ott is habos trutyi van, akkor nagy a gáz. Ha mákod van, csak a hengerfej tömítés szakadt át, ha nem, akkor repedt valami (h.fej, blokk...)
Csináld/csináltasd meg szvsz mielöbb, mert a víz hamar szétbassza a motort!
Üdv
aTOM
Asszongya, hogy tegnap megvolt a javitas (vezermuszij szakadas...szelep csere, stb), de utban haza fele (Bp-tol 60km re kellett hagynom, mert nem akartam annyit rakolteni, hogy bevontassanak)nem a legsimabban ment a kicsike. Parszor doccent egyet, mikozben kigyulladt a motorellenorzo lampion, es mar Pesten, egyszer, le is fulladt, alapjaraton.
Ez a szerelo hibaja/rossz munkajanak a kovetkezmenye, vagy kell egy kis ido, amig "helyrerazodnak" a dolgok.
Kivi!
Nekem egyetlen ü.anyag adalék jött be a METABOND MEGALENE.Ami leirasa szerint oktánszám növelő,kenö,fogy csökkentö,tisztitó.
800literhez elegendő egy flakon , 3300.- a nagyker ára....
10. tankolás után 8-10%-ot levett a fogyasztásbol.
Csendesebb lett az injektor.Eröteljesebb lett a táltos!!!
Ez az én véleményem, tudom sokan vannak a Metabond ellen itten...
Zézé: vezérműszíjből csak gyárit!!! (görgőkkel együtt). Ha leszakadt, akkor te most pontosan tudod, milyen károkat tud okozni. Árkülönbség nem olyan drámai, hogy megérné (nekem 7k volt darabja 1 hónapja). Nem tudom pontosan mi szállt el neked, de gondolom szelepek/hengerfej környékén pár dolog esetleg dugók. Hát abból is inkább gyárit (van egyáltalán utángyártott?) Persze ha koros a gép, akkor lehet, hogy nem éri meg 100-150k körül rákölteni, de akkor is ez a megnyugtató megoldás szvsz.
Harvester: nekem szintén 16k-ba került a QH Lambda szonda. És szintén fél évet bírt ki (kb. 10k km). Ja és már új korában is pontatlanul mér. Megvettem a gyári BOSCH-t 32-ér. :)
Kosz.
De konkretan vezermuszijbol, erdemesebb az eredetit megvenni?
... Es a vezermuszij elszakadasbol fakado motorjavitasra felhasznalando alkatreszeknel?
Z
Zézé: Nem csak az áruk különbözik. Van amiből érdemes (jobbfajta) utángyártottat venni, van amiből tilos. Utángyártotthoz sok szerencse kell, lehet akár a gyárival egyenértékű is.
Nekem egy ugyanilyen astrám van és nekem is csinálta ezt, de a hiba azzal kiegészült, hogy reggelenként nehezen indult (5-10s indítózás) valamint az alapjárati fordulatszám az elejeén enm ekart beállni és hullámzott. A szervízben szt mondták, hogy a sok városi használattól elkoszosodott a kipufogógáz visszavazatő (AGR) szelep. Ezt megtakarítoták és rendbejött minden. Ugyanakkor azt is ajánlották hogy időnként tegyek STP szeleptisztítót a benzinbe és hajtsam meg a kicsikét amit szól. Főleg télen mert akkor sokat megy hidegen és jobban lerakódik a kosz. Azóta azonban átszereltettem gázosra és minden égéstér koszosságból adódó probléma megszünt, nincs füstölő kémény gyorsításkor, a kipufogógászt szinte be lehet lélegezni. De szrintem jobban teszed ha te magad olvasod ki a hibakódot aztán döntesz hogy hova kell nyúlni, mert lehet hogy a szrvízek csak ráérzésre dolgoznak, vagy le akarnak venni.