Adott egy '92-es F Astra 1.6. Tegnap este
kezdett traktor kozeli hangot felvenni, ami
nem is nagy gond ha a kipufogo a gaz.
Ez a hang csak terhelesnel jelentkezik, uresben
nem (magas fordulat eseten sem).
Rangatast nem erzek, de mintha teljesitmenycsokkenes az lenne egy kicsi. (azert vagyok bizonytalan, mert a nagyobb hang miatt
csaloka a helyzet).
Ma reggel probaltam behatarolni a helyet:
- hatso kipufogo dob kizarva (alig fel eve lett
cserelve)
- kozeptajon nincs kizarva, de aknabol nem tudtam
szemrevetelezni
- a motorhazbol viszont lehet erdekes hangot
hallani. Eros surlodasszeru, de a pontos helyet
meg nem latom
Egy hete volt szelepfedel tomites csere + olajcsere.
Mi lehet a gond szerintetek?
gyertya? gyorsan vettem egy garniturat, mert
esedekes is lenne a dolog, de gyertyakulcsot meg
nem sikerult beszereznem.
Amugy a szerelotol elhozva semmi gond nem volt
vele.
A 89-es Sierrán a váltóba egy belső seeger (vagy hogy az ördögbe írják) gyűrű fogja a spirált(kb. 25 mm átmérőjű).
Az enyémen: 2.0 EFI (ha jól emlékszem) alatta van még egy hővédő lemez,amit le kell venni.
Dehogy kell... Se kézi, se automata váltósnál. Ha jól emléxem, egy sima hollanderes spirál (nem biztos, régen láttam). Semmit nem kell szétszedni, egy fogóval (vízpumpafogó) lecsavarható. Ha mégse olyan, mer rosszul emléxem, akkor egy tizes kulcs kell hozzá.
Nagyobb macera a km-óra hátuljához hozzáférni, de az se ördöngösség. (Mongyuk azért Barba-papák előnyben. :)
nemtudom, hány gömbfej van a Scorpion elöl...
meghúúúzni???:))) felújítatni lehet...
veszély: attol függ mennyire lóg szvsz extrém esetben szét is eshet, de akkor már nemcsak kopogna, hanem rázná a kormányt, nem menne egyenesen stb...
Egyszerű kérdés: hány gömbfej van a Scorpio első futóművében? Kisebb úthibáknál kopog szegényke elöl. Jelent valami veszélyt ez menet közben? (Szétesésre gondolok.) A gömbfejeket csak cserélni lehet, vagy van lehetőség pl. a meghúzásukra is?
Mármint a csapágy kopott excentrikusra?
Nekem nem tűnik csapágy-hangnak, de majd meglátjuk. Remélem, igazad van, és nincs komolyabb gond (mondjuk valami törés)...
hűtőjavító mester: Bp. XIII, kassák lajos, ha a róbert k. felé mész akkor bal oldalon lesz. olcsón, jól dolgozik, garanciával. szerelést is vállalja.
hűtőtömítő okosságokkal nem érdemes foglalkozni, beleöntödmegjavúl(jóesetben)aztán valahol a puszta közepén megadja magát! Ha meg aut. akkor én nem genyóznék! Csak a csere vagy a jó javítás a megoldás a cooling system problémára!
"Jelentem, a 727-es hozzászólásban leírt kuplunggyógyítási metódus tartós eredményt produkált."
Azonnali jelenést kérek az én kuplungproblémámra talált megoldásról is!
:-)
Szóval nekem olyant csinál, hogy mikor intenzívebben akarok elindulni (vagy pl. emelkedőn), olyasmi hangot ad a kuplung, mikor még nincs teljesen felengedve, mintha vizes úton megpörögne a kerék. Ja, és közben mintha rángatna is kissé...
Viszont tipikus kuplungcsúsztatásos elindulásnál (nagy gáz, kuplung lassan fel) semmi gondja nincs.
A tömítő folyadék sokaknak segített már - bár én még nem próbáltam. A gyurmát igen, az szerintem nem rossz, de ahhoz meg ugyebár pontosan tudni kell, hol a lyuk. Nekem mázlim volt, mert hozzáférhető helyen volt kilyukadva, nem kellett kiszerelni a hűtőt. De ha neked gázos helyen van a lyuk, lehet, hogy nem úszod meg a szerelést. Bizony, a gyurmát csak oda kell tapasztani. A hűtő cellái közé nyomod, azok tök jól megtartják.
Szerintem folyadékot minden nagyáruházban kapsz, gyurmát meg autósboltban, benzinkútnál. Egyik sincs 1000 Ft felett...
szerintem minimalisan szivarog, most vittem el a kocsit markaszervizbe, ott mondtak. hutotomito folyadekbol milyet erdemes? mennyi kerul? sok rosszat montak rola (ott rakodik le ahol nem kene, stb) ... es ez a gyurma ez micsoda? oda kell tapasztani siman? :)
en se akarom javitoemberkehez vinni, ez raadasul automata kocsi, ki-beszerelesre biztos kiszamlazna par orat :I
Mennyire szivárog? Ha csak kicsit, érdemes próbálkozni a hűtőtömítő folyadékkal. Ha jobban, még akkor is ott a hűtőtömítő-gyurma. Hűtőjavítóhoz csak végszükség esetén vinném. Kétszer javíttattam hűtőt, mindkétszer rövidesen újra folyt.
Akkor már inkább csere.
Jelentem, a 727-es hozzászólásban leírt kuplunggyógyítási metódus tartós eredményt produkált. Szóval, ha valakinek rángat a kuplungja - mielőtt szerelőhöz rohanna - érdemes kipróbálni az ott leírt módszert.