Keresés

Részletes keresés

zotac Creative Commons License 2016.11.17 0 0 127

Megleptem magam. Előbb megy a karácsonyfa alá, majd a motorra.

A kasszánál is volt meglepetés.

 

igenis Creative Commons License 2016.11.09 0 0 126

 Beépítettem ezeket a jobbfajta kínai led helyzetjelzők lámpákat: https://www.dt-xenon.hu/led_izzok_119/led_helyzetjelzo_vilagitas_120/t10_w5w_turbo_led_can_bus_993

 Jó erős a fényük és viszonylag homogén, nem bántó és nem is túlzottan hideg. Bár kollégám megjegyezte, hogy szerinte kicsit bazári lett tőle lényeg, hogy szerintem meg nem. Sajna műszakinál ki kell szedni, de nem nagy ügy szerencsére. Már csak a tartósságuk a kérdés.

igenis Creative Commons License 2016.11.09 0 0 125

  Persze egyszerűen és érthetően írtad.

  Én csak azért írtam hozzá mert két áramkörös kapcsolót a legegyszerűbb fellelni. Talán még otthon is akad. Persze célszerű jól passzoló formát és megfelelő helyet keresni, ha már a gyári megoldás nem adatik meg, bár a legjobb helye kétségtelenül a jobb hüvelyknél lenne.

 

Előzmény: Mokany67 (121)
Mokany67 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 124

Ez jól néz ki. Nekem is gond a telefon elhelyezés. Még keresem a lehetőségeket erre is mint ahogy az USB helyét is.

Most télen biztos megtalálom a megoldásokat.

Előzmény: zotac (123)
zotac Creative Commons License 2016.11.09 0 1 123

 Telefontartó házilag

 

Kizárólag túrázásra használom a motorom, ezért szükséges a telefon jó rögzítése, hiszen a menet közbeni telefonálás, GPS. használat,zenehalgátas, 

beszélgetés motoros társsal, bluetoot- on megy.

Próbáltam fix helyet keresni, és stabil rögzítési pontot, melyet lukak nélkül lehet megvalósítani, a későbbi eredeti állapot visszaállítható legyen.

Így esett választásom a kormányt burkoló elem közepén lévő Honda logó-ra, ezt óvatosan eltávolítva alatta  képeztem ki egy furattal a rögzítési pontot.

Egy rövid kb.40 mm átmérő vastagfalú műanyagcsövet ívesen kialakítottam és lefenekeltem, átmenő csavarral rögzítettem, majd ehhez a telefonhoz vásárolható autós tartót rögzítettem, a platnit úgy alakítottam, hogy az eredeti Honda logó is alá férjen, matt fekete festést kapott.

Jól vizsgázott több ezer km-en , nem remeg, könnyen kezelhető. ez a helyzet még nem takarja ki a műszereket.

Tápellátás a kormányburkolat alatt elhelyezett USB csatiról.

 

   

jrf600r Creative Commons License 2016.11.09 0 0 122

Hát igen!A Hornet után ez egy teljesen más kategória!

A Hornetet azért adtam el,mert bővült a család és kellett egy nagyobb autó!

Most kimaradt 3 év és jövőre újból motorra szeretnék ülni!

A baráti körben vegyes a motoros társadalom,mert egy részének Burgmanok vannak,a másik részének pedig nakedek.

Már kaptam ajánlatot,hogy egy 400 vagy 650-es Burgmant is elhozhatok pár napra és akkor el tudom dönteni,hogy maga milyen a robogós érzés!

Most úgy érzem,hogy azért lenne jobb,mert melóba is könnyebben eljut vele az ember,meg ha csak egy gyors Balatoni fürdőzés kell akkor is be a cucc az ülés alá és ,mehetünk!

 Nem kell mindig nyakig beöltözni protektor stb.Igaz egy robogóra is fel kell öltözni rendesen,de gondolom értitek,hogyan gondolom!

Meg a feleségem is azt mondta,hogy egy robogón szívesebben felülne mögém!

A Hornetten kétszer ült,de nem igazán hatotta meg a dolog!

A projekt pedig úgy áll,hogy nézegetem őket,de ugye most nem kell elsietnem a dolgot!

A szezon vége van,az árak is ugranak talán lejjebb,van időm most bőven.

Ha találok valamit jót,úgyis elmegyek aztán megnézem!Igaz próbát már nem nagyon tudok vele menni,mert az útviszonyok már nem olyanok mint nyáron,de legalább az üléspozíció,külső stb. meg tudom nézni.

Előzmény: igenis (114)
Mokany67 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 121

Szerintem egyszerűen írtam le nem túl szakmai szavakkal. Olyanokat én nem ismerek. A kapcsoló egyik pontját kötöm össze a másik két ponttal. Ha mondjuk két pólusú a kapcsolóm ez akkor is működik csak akkor két vezetéket közösíteni kell.

Előzmény: igenis (120)
igenis Creative Commons License 2016.11.08 0 0 120

Tehát olyan kapcsoló is jó lehet amiben két érintkező pár van, ahol kér érintkezőt közösítek így három bekötési pont keletkezik.

Előzmény: Mokany67 (119)
Mokany67 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 119

Amennyiben a kapcsoló egy bejövő pontot két kimenő ponttal köt össze illetve bont akkor igen.

Előzmény: zotac (118)
zotac Creative Commons License 2016.11.08 0 0 118

Ezt a kapcsolót nem a markolatba helyezném, hanem valamely műanyag elembe, maga a bekötés szempontjából kérdezem üzemelne ezzel?

Előzmény: Mokany67 (117)
Mokany67 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 117

Ezt néztem én is de nem jó ha be akarod építeni. Nincs rajta az a fülecske amivel oda kehet csavarozni, ráadásul nem jó a méret sem. Nem fér be. Két napig túrtam a netet de ide csak a gyári jó. Bontott 10ezer forint volt.

Előzmény: zotac (116)
zotac Creative Commons License 2016.11.08 0 0 116
Előzmény: Mokany67 (115)
Mokany67 Creative Commons License 2016.11.08 0 0 115

Mindenki hülyének nézett amikor az elakadásjelző terveimmel álltam elő. -Minek arra?- Úgysem rohad le soha. Az egy Honda!

Nos, elég erőszakos módon én akkor is akartam.

Jelentem, sikerült.

Egy hibája azért van. Csak gyújtáson működik. Ahhoz, hogy úgy működjön mint egy autón, gyújtás nélkül, nagyon sok mindent meg kellett volna változtatni és nem voltam benne biztos, hogy megéri ennyit szenvedni.

Így sokkal egyszerűbb volt mint elsőre gondoltam.

A kapcsolóházban pont elfért + egy vékony kábelvezető amiben a kapcsolóról jövő 3 kábel el is fért.

Bontottuk a kábelrögzítő gyors kötözőt és egy másikkal összefogtuk, szépen elrendezve minden a helyén. A tehermentesítő kis műanyagra rákerült a kis csavarral rögzített pozíció fixáló fém lapocska is. Tehát gyárinak látszik.

A fejidomról szemöldök+plexi+műszerfal első borítás le. Vigyázzatok mert a szemöldök alját könnyű eltörni. Csak óvatosan előre felé finoman húzva lehet csak levenni kicsit lefelé forgatva. Ezt nagyon meg kell vizsgálni mielőtt neki áll valaki. A többi egyszerű csavarozgatás. A szemöldököt egyébként két csavar rögzíti.Ezek a csavarocskák a kormány felől láthatóak a műszerfal mellett a rácsos részen mind a két oldalon. Van egy nagy csatlakozó a fejidomban (nagy szilikon harangban kék) erre jön minden kábel, köztük az irányjelzőké is. Itt látható, hogy ugyanazok a színek mint a kis gyári Honda elakadásjelzőről jövő  kábelek színei. Blankol, forraszt, szigetel.

Dádám!

Még annyit, hogy mindenképp csak a gyári kapcsoló jó mert semmi más nem fér oda, és van egy kis csavar is amivel rögzíteni kell a kapcsolót. Ennek van egy erre a célra kialakított kis fülecskéje.

Az eredmény megnyugtató. Megyek motorozni ha nem esik!

igenis Creative Commons License 2016.11.07 0 0 114

 Igaz, bocsi! Már most sem csak hárman vagyunk itt. Úgy értettem, tulajok.

 

 Tényleg hogyan áll a projekt? Hornet? Azért ez nagyon más kategória.

Előzmény: jrf600r (113)
jrf600r Creative Commons License 2016.11.07 0 0 113

Én minden nap benézek,de mivel most nézegetem a gépeket,ahogy írtam is így egy kicsit le vagyok maradva!Amúgy előtte egy 600-as Hornetem volt.Honda CB600F,ha így jobban tudjátok!

igenis Creative Commons License 2016.11.07 0 0 112

Üdv!

 

Én is várom. Ez a dolog engem is érdekel.

 

 Egyébként most rendeltem az első helyzetjelzőkbe ledeket. Olyanokat mint amit linkeltél. Ott járok el naponta kétszer a cég előtt így posta sem kellett. Ha beszereltem majt referálok róluk.

Jó hogy már hárman rendszeresen benézünk ide. Remélem leszünk többen is .

Előzmény: Mokany67 (111)
Mokany67 Creative Commons License 2016.11.06 0 0 111

Rajta leszek. Megosztom amint elérjük a célt.

Előzmény: zotac (110)
zotac Creative Commons License 2016.11.05 0 0 110

Nagyszerű ötlet!

 

Engem is érdekel, főleg a bekötése, esetleg más helyre elhelyezett vízmentes kapcsolóval is megoldható, ha nem találok gyárit?

Előzmény: Mokany67 (109)
Mokany67 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 109

Indul a vészvillogó projekt.

Úgy döntöttem csak gyári megoldás érdekel.

Sajna 37500 Ft egy ilyen jobb oldali komplett cucc. No ez nekem kicsit soknak tűnt és elkezdtem kutakodni. Haverom Hornetjében van vészvillogó és pont olyan a jobb oldal mint az enyém csak nekem egy kis ablak van ott ahol neki a kapcsoló. Jé, mozog egy kicsit az ablak. Két csavar ki, és lőn csoda. A kis ablak kivehető. Akkor oda a gyári kis kapcsoló berakható. De nincs külön ilyen kapcsoló. Jobb oldali komplett volt de eladták az E-bay-en mire felfedeztem. Vettem egy kicsit más fajtát  (szintén Hornet csak korábbi évjárat és gáz bowden kivezetése előre jön ki). De a kapcsolók azonosak. Juppijájé. Most már csak rá kell jönnünk, hogy a 3 pólusú vészkapcsoló hogyan vezérelje majd egyszerre mind a két irányjelzőt a relén keresztül.

igenis Creative Commons License 2016.10.31 0 0 108

Én is pont úgy emeltem, egy deszkadarab közbeiktatásával.

Ha meg sem moccan szerintem az épp elég. Túlhúzni sem ildomos. Inkább kipucolni és megkenni lenne jó, de ahhoz meg szét kellene bontani ami úgy nézem nagyon nem egyszerű.

Előzmény: zotac (107)
zotac Creative Commons License 2016.10.31 0 0 107

Szia,

 

Ennek örülök, rájöttél, én meg se próbáltam leszedni, nagyon egybe kinézete volt a muff-nak,

több szem többet lát.

Teszteltem, én is a leírt módon a kormánycsapágyat,  óvatosan deszkát tettem alá úgy emeltem emelővel nekem

sem lóg, de ki tudja lehet utána kellene húzni picit ?

Előzmény: igenis (106)
igenis Creative Commons License 2016.10.31 0 0 106

 Szia!

 

 Nem régen írtad, hogy nem szabványos izzó van a fényszórókban. Szerencsére ez nem így van. Ma újra nekiláttam és kiszedtem az izzót először a tompítottból, hogy felcseréljem a másikkal mivel nem szerettem volna belefaragni a vásárolt emelt fényerejű H7-est. Szerencsére tényleg egyszerűen szerelhető alulról és kiszedve megpróbáltam lehúzni a gyárilag benne lévő Philips izzóról a csatlakozó részt. Simán lejött és egy szabványos H7-es van benne.

 

 Így nem is cserélgettem, hanem bekerült az új izzó.

 

 Más téma.

 Volt egy kis időm rá és mivel feltűnt, hogy lassan haladva rosszabb úton néha zörög, kopog elöl valami, gondoltam megvizslatom az elejét. Írtatok itt kormány csapágy problémáról, gondoltam megnézem. Ugyan még csak 13K-nál jár a gép. Leszedtem baloldalt a lábtámasz alatti idomot és az emelőt a vázhoz támasztva megemeltem állványon az elejét. Jól megrángattam, de szerencsére meg sem moccan a csapágy.

 Sajna a zörgő hang forrására nem derült fény, de nem vészes így most már megnyugodva nem is érdekel annyira. Azért esetleg ha lenne ötleted, ötletetek rá? Minden csavart, bolhát megnéztem elöl és stabilnak tűnnek. Az első telók erősebb mozgásánál hallom néha, és persze nem a felütközés hangjára gondolok.

 

 

Előzmény: zotac (104)
igenis Creative Commons License 2016.10.30 0 0 105

Ne kapkodd el. Egyenlőre sehol nem találok egyértelmű infót arról, hogy fektetve használható lenne. Tudtommal azt csak a zselések tudják és mintha ez sem az lenne.

Előzmény: zotac (104)
zotac Creative Commons License 2016.10.30 0 0 104

Ez a Bosch szimpatikus, lehet ez lesz.

Előzmény: igenis (103)
igenis Creative Commons License 2016.10.30 0 0 103
igenis Creative Commons License 2016.10.30 0 0 102

 Gyárilag mindegyikben Yuasa van. 2009-es akkut szerintem mindenképp cseréljétek, ha jót akartok. Ismerős gépében is az van és teljesen meghalt. Enyém 2011 10. havi és jövőre tuti cserélem.

 Három olyan "olcsóbb" akkut találtam ami nagyobb indító áramú és fektetve is használható.

 

 1: http://www.akkutop.hu/motor_akkumulator_55/exide_12v_11_ah_agm_bal_ytz14_bs__2159

 

 2: http://www.zselesakkumulator.hu/outdo_ytz14_s_12v_11_8ah_motor_akkumulator

 

 3: http://www.akkutop.hu/motor_akkumulator_55/landport_12v_12_ah_agmsla_bal__ytz14s__1593

 

 Tudom ezek biztosan nem húzzák addig mint a Yuasa.

 

 Sajna Bosch ill. Varta nincs, de még nézelődök.

zotac Creative Commons License 2016.10.30 0 0 101

Ez a a gyári benne lévő, keressünk olcsóbb lehetőséget !

 

    Méretei: 150x87x110 mm (hosszúság x szélesség x magasság)

A gyárival megegyező mely kapható drágán

Mokany67 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 100

Váci úton a GP-sek mindig kitalálnak valamit. Egész kulturált árakkal dolgoznak. Mindig náluk szoktam venni az aksijaimat. Nekem is 2009-es de még nem volt gond vele. Kivéve egyszer amikor nem zártam le az ülést 3 napig és nem is ültem rá. Na akkor leszívta. Azóta ledes a csomagtér világításom is. Persze az is leszívná 3 nap alatt.

zotac Creative Commons License 2016.10.30 0 0 99

Keress valami jót ! , Ebédet összekötöttem egy garázs látogatással, ha már akkuról van szó megnézem, és kiveszem, felteszem csepptöltésre.

Eddig meg sem néztem az akkut alaposan annyira újszerű volt ránézésre , de most láttam az a drága gyári yuasa van benne, de 2009 11 hó szóval ez is öreg

bár eddig gondot nem okozott, valószínűsítem a cserét tavasszal.

Előzmény: igenis (98)
igenis Creative Commons License 2016.10.30 0 0 98

Vissza az egész. Ezek ha jól látom fektetve nem használhatóak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!