Mindegy.hogy ott állsz vagy nem, a jó szakember úgyanúgy jól dolgozik mindkét esetben, beleszólni meg úgysem enged mert tudja mit kell tennie,ha meg téved azt laikus úgysem veszi észre ,mert a hibát azonnal kijavítja.A Toyota az mondja az autót javítsd meg elsőre jól.Bent lenni a műhelyben meg tényleg balesetveszéjes,ügyfélre nem lehet biztosítást kötni.
Teljesen valtozo. Nem feltetlenul csak stiklik miatt ellenzik az ottleted: ha benn barmilyen baleset tortenik egy ugyfellel (marpedig konnyen tortenhet) azert ok felelnek.
A szervizek mennyire engedig meg (viselik el) hogy a javítás alatt bemész a műhelyebe és figyeled a munkát? Mert engem is érdekelne hogy mi történik a falak mögött. Egyrészt mert műszaki ember vagyok, másrészt mert tudni akarom mire megy a pénzem.
Én egy vizsgát csináltatok, csak nem pecsételnek meg ilyesmi. Azt hiszem közlekedés biztonsági felülvizsgálatnak hívják.
Nézik:
- fékek állapota, fékhatás stb
- lengéscsipik
- futómü (rázópadon, na ott kijönnek a hibák, az Öregem azt hitte zacsiban kapja vissza a Ladáját)
- emisszós értékek
- lámpák
- stb. amit egy vizsgán is csinálnak
Mondjuk én maximalista vagyok, de bármikor el mernék indulni az autómmal egy Európa körútra. Ha van hiba azt vagy kijavítom, vagy kijavíttatom, de akkor is ott állok az autóm mellett (így egy kicsit jobban odafigyelnek).
A turbó nyomását olasz autóban is ugyanúgy mérheted mint bármelyikben. Nyomásmérővel. Ajánlott méréstartomány 0-3 bar. Néhány helyen lehet kapni -1-3 baros múszert is ez nagyon jó mert a szívást is lehet mérni.
Egyébként egy gumicső kell amivel a nyomásmérőt a nyomott oldalon rácsatlakoztatod a motorra. Hogy hol az típusfüggő, de lehet találni helyet. Ezzel azonban csak korlátozottan tudható meg a turbó állapota. Annak állapotára sokkal inkább utal az olajfolyás , kotyogó(tulzottan) tengely, törött lapátok stb. Ezeket azonban inkább bízd szakszervízre, mert kézzel megmondani, hogy a kotyogás mekkora az a sátánizmus témaköre.
Van egy kis problémám... Suzuki Vitarához keresünk megbízható és nem méregdrága szervízt/szerelôt aki nem rajtunk akar meggazdagodni, nem az én kocsimmal megy fagyizni, és már látott ilyen autót, stb. Tudom, nehéz ügy és nem ez a reklám helye, de e-mailban vagy a Suzuki Vitara fórumon megköszönnénk a segítséget!
Nekem egy Opel Kadettel volt ez a jelenség. Ha injektoros az autó, próbáld ki a következőt: amikor "felakadt a fordulatszám" húzd le a pillangószelep jeladójáról a kábelt. Nekem ilyenkor szépen beállt a 850-re, ugyanis a jeladóban volt valami kontakthiba és nem mutatta a vezérlőelektronikának hogy most ő alapjáraton van. (remélem a te jeladódban szintén a "szakadás" állapot mutatja az alapjárati pozíciót...)
Látom vágod a témát!
Amit az előbb írtam, az kb. 1 hete jeletkezett először.
Viszont az alapjárattal nekem is (mint az Indexen eddig _minden_ Escortosnak) vannak kisebb gondjaim. Sokan olyan súlyos gondokról panaszkodnak, hogy 500rpm alá esik vagy le is fullad, gázadáskor rángat, stb.
Nekem 'csak' annyi a bajom, hogyha a meleg motort leállítom (pl. kútnál) és pár perc múlva újraindítom, akkor az alapjárat lüktet, 800 és 1200 között ingázik. Ha ilyenkor adok 1-2 gázfröccsöt akkor beáll a normális 8-900rpm-re-
kivi
Nekem is ezt csinálja (Alfa), az ok, hogy a fojtószelep nem tér vissza alapállapotba, hanem egy picit nyitva marad, terhelés nélkül ez kb. ilyen "alapjárati" (mert ilyenkor nincs a szó szoros értelmében véve alapjárat) fordulatszámot eredményez. Nekem melegen szokott előjönni, amikor már egy ideje állandó gázon megyek. Valszeg a gázvisszahúzó rugó nyúlik egy keveset ilyenkor, és nem húzza olyan erővel vissza a pillangószelepet, mint kellene. Másik lehetőség, hogy a fojtószelep-jeladó kh-s vagy nincs jól beállítva és a gázt visszaengedve nem adja meg a jelet a vezérlőelektronikának, hogy most pedig alapjáratot produkálj. Én már dolgozom a megoldáson, nem egy nagy hiba, csak marha bosszantó. Ja és még az alapjáratszabályzó szelep is lehet, ha szorul, de annak súlyosabb jelei lennének valószínűleg (néha nehezen indul, ingadozik az alapjárat, gázelvételkor fulladozik).
A következő jeleséget produkálja néha a kocsim: 2500-3000rpm körül megyek, elveszem a gázt, kinyomom a kuplungot, de a fordulatszám nem esik egyből vissza, csak igen lassan. Ilyenkor a megszokott 850-900 körüli helyett 1500 az alap, amire visszamegy. És amilyen hirtelen előjön a probléma, úgy el is múlik. De roppant zavaró.
Amikor múltkor fellfort a hűtővizem, akkor volt hasonló reakciója a motornak. Most azonban szó sincs felforrásról.
Mennyit fogyaszt városban egy 1.3 vagy egy 1.4-es motorú Escort? Hallottam olyat, hogy bekajálja a 10 lityit. Az én 1.3 opel motorom 6 litert evett, ha ovcsiban mentem vele, 7-8at, ha nyomtam neki.
Én áprilisban estem túl egy autóvásárláson és előtte feltúrtam hegyet-völgyet egy használtautó katalógusért, végül egy benzinkútnál találtam. (Az újságosok már tél végén visszaküldik a remittendát.)
Később csak kíváncsiságból csekkolgattam és általában minden benzinkútnál volt. Olyan 1500 pénz körül mérik.
"Most az a legnagyobb bajom, hogy kiszurkálták a kerekeimet. És a környéken még 50 autóét. De ez éppúgy nem típusfüggő mint a lerohadt ventillátor."
Na ezért nem irigyellek ...
Emiatt ne aggódj. Ez nem típushiba, egy villanymotor szinte 'bármikor' meghalhat. Ezt nem lehetett tesztelni a próbaúton. Vagy működik, vagy nem. Akkor még működött. Tipikus pech.
A használtautó katalógust én nem láttam, egy itteni társunk volt olyan kedves, és nagy melóval begépelte az Escortos részt. Ezt be is idéztem neked. Azt a katalógust szerintem újságárusoknál lehet kapni, akárcsak a Képes AutóExpresszt. Kérdezz körbe itt a fórumon, biztos tudja valaki a pontos címét és fellelhetőségét.
Most az a legnagyobb bajom, hogy kiszurkálták a kerekeimet. És a környéken még 50 autóét. De ez éppúgy nem típusfüggő mint a lerohadt ventillátor.
Pont most készülök Escortot venni, nem túl bíztatóak a jeleid :(((
Amiért kereslek valahol lejebb hivatkoztál egy használtautó katalógusra, és hogy ott mit találtál a Ford Escortokról. Pontosan milyen katalógus ez? Szertnék én is hozzájutni egy ilyenhez? Meg tudnád mondani a pontos címét/ kiadás dátumát? Ha túl régi, akkor esetleg megoldható lenne valahogy, hogy a te példányodat lefénymásoljam? Válaszod előre is köszi!
Ez valószínűleg a vezető keresztmetszet helyi lecsökkenésére vezethető vissza (vezeték erei részben szakadtak, vagy rossz érintkezés). Ha az ok a csatlakozó gyenge érintkezése volt, lehet, hogy nem is fogsz semmi különöset látni a motor belsejében. Kíváncsian várom a látleleted.
Kicserélték a komplett ventillátort... drága volt. :-(
Elhoztam a régit, és megtanulmányoztam :-) A csatlakozo körül előbb elolvadt, majd szénné vált a műanyag. A belsejét holnap nézem meg. Valaminek okoznia kellett ezt az irreális hőt.
Először csak tüneti kezelés volt, a felmelegedett motor miatt elolvadt kábeleket+csatlakozókat cserélték ki. A szerviz elmondása alapján 'nem tudták előidézni' a túlmelegedést, így arra gondoltak, hogy valami 'múló' hiba okozhatta ezt. Aztán kicsivel később megint beadta a kulcsot, de ekkor már a márkaszervizbe vittem. Ők is kicserélték a kábeleket, és ezután sokáig jól működött. Most viszont ismét elege lett, és nekem is...
A menetzérlatra én tippeltem (szakmai ártalom :-), a szerelő csak a tüneteket sorolta fel: túlmelegszik a motor, elolvasztja a környezetében lévő kábeleket. Lehet hogy egészen más a probléma. Megbeszéltem, hogy bármilyen fejlemény esetén értesítenek. A kicserélt alkatrészeket pedig visszakérem tanulmányozásra. :-)
Miből állt a "javítgatás"? Nekem az utastéri ventillátor motorját tekercselték újra tavaly 5000 Ft-ért és azóta nincs vele semmi gond annak ellenére, hogy nálam az gyakorlatilag folyamatosan jár, mert a nyitott ablaktól könnyen huzatot kapok.
Az elmúlt 15 hónapban egyébként én 3x cseréltem hőkapcsoló gombát, mert az előzők meghaltak és nem kapcsoltak be szükség esetén (a tünet vízforrás stb. ahogy Te is találkozhattál vele). Szükséghelyzet esetére van egy darab drótom, amellyel rövidre tudom zárni a döglött gombát és így folyamatosan járó ventillátorral üzemelhetek, amíg ki nem cserélem.
Be tudnék még avatkozni, de nem tudom hogy akarok-e. Nagyon nem örülök a kiadásnak, viszont ez már nem az első ilyen gebasz. Télen a klima használata alatt (ilyenkor is megy a ventillátor) már volt ilyen. Akkor kb. 10000-ért javítgatták, de most megint megadta magát. Jön a nyár, és nagy szükség lesz a ventillátorra. Nem tudnék kibékülni magammal, ha megint toldoznánk-foldoznánk, és pont a legrosszabkor döglene be megint. Az új alkatrész garanciális lesz, ez is szempont.
Úgy érted, a ventillátormotorban van a menetzárlat? Tudtommal egy villamosmotoros ember 5000 Ft-ért felújítja a ventillátormotort, amely újonnan 40000 Ft körül lenne. Be tudsz még avatkozni a folyamatba?
nazza! NEEEE!
A hőkapcsoló csak kapcsol, tehát a lábakat csak rövidre kell zárni, ha feszt adsz rá jó esetben elfüstöl a vezeték, amin hozod, rossz esetben a ventilátor-motor!
Álló helyzetben nincs igazán hűtés, úgyhogy dugóban pillanatok alatt (5-10 perc) felmelegszik annyira a víz, hogy a ventilátornak be kell(ene) kapcsolnia. Ha ez nem történik meg, a forró, zubogó víz ereszt ugyan egy kis gőzt, de a java a túlfolyón át folyékony halmazállapotban távozik!
Üdv kedves egybegyültek!
Mindenkit szeretnék szívélyesen üdvözölni!
Most találtam rá az internet eme lehetőségeire!
Így rögtön az első alkalommal megkérdezném az egybegyülteket, hogy milyen megoldással lehet Turbo Diesel kocsiban ( Olasz ), megmérni a Turbo nyomását, vagy megállapítani, hogy mennyire van lehalva?
Szombaton sikerült egy törzsasztaltárs hathatós segítségével a végére járni (mármint a problémának, nem az autónak :-) Íme az ő szavaival:
"qwer1234 válasz erre | adatok | e-mail 2001-06-10 22:33:18 (41)
Már megcsináltuk szombaton ! Egy saru volt rossz helyre dugva. De csak szisztematikus hibakereséssel derült ki, mivel a tettes sarut több helyre is lehetett dugni. Kvázi nem kapott tápot az elektronika."
Köszönet neki ezúton is!
A gyújtás áramkörében ritkán található biztosíték ez inkább a japán autókra jellemző.
A hiba megtalálása multiméter és oszcilloszkóp nélkül csak találgatással vagy egyes alkatrészek próba cseréjével lehetséges.Ha jól emlékszem akkor ezen a típuson BOSCH
Elektronika van.A lábkiosztása a következő:
1, és 4-es láb ráadott gyújtásnál tápfeszültség / kb. 12-13 volt /
2-es láb: test / itt kap testet az elektronika /
3, 5, 6,-os láb az osztófejben lévő Hall jeladóhoz megy
Az elektronika túl feszültségre és rossz bekötésre érzékeny és hamar tönkre mehet. Ha nem
megfelelő trafó került bele az is haza vághatta az új elektronikát. De lehet a Hall- jeladó is
hibás ez is előfordul, ezt viszont csak oszcilloszkóppal tudod frankón leellenőrizni. Ezt
semmiképp ne próbáld próbalámpával ellenőrizni mert ez is tönkre megy ha még esetleg jó.
Szóval nem bonyolult nem ördöngösség de csak akkor érdemes bele fogni ha tudod, hogy mit miért csinálsz, mert különben több a kár mint a haszon!
Vagyis ne próbálkozz a vezeték cserékkel sem.