Bocsi, de én a TV szerelőnek is azt mondom, hogyha cserélni kell valamit, akkor majd elmegyek, és én megveszem az alkatrészt, amit meg kiszedett, adja oda nekem, mert oda akarom adni valakinek. Igen, ez van sajnos. Ebben a mai magyar mentalitásban mindenkinek a körmére kell nézni, mert ha nem teszed ezt, átbasznak! És ez tény. Én is rengeteg autószerelőnél jártam már, és amikor otthagytam a kocsit, meg is lett az eredménye. Kötelező szervizeken számlára felírt gyertyacsere után érintetlen régi gyertyák, kopogó futóművek stb után ez van... ÉN is ottmaradok a szervízben, még akár vállalom is a balesetveszélyt, bár szerintem ha szakszerűen van felemelve, támasztva a kocsi, stb, nem nagyobb a balesetveszély, ,int mondjuk egy utcai közlekedésnél.
És elnézést a kivételektől, de a magyar autószerelőkről sajnos elég rossz vélemény alakult ki. És erről nem az ügyfelek tehetnek, hanem a szerelők...
Sajnos igazad van,van elég hülye az autós szakmákban aki nem tudja ,a jó munka is csak annyi fáradtságba kerül mint a rossz.Meg ha már bementél dolgozni, akkor akár jól is dolgozhatsz.
Azért sajnos néha hallani a szerelők szájából "Jó lesz az úgy, úgysem látszik" és "Kit érdekel, nem az enyém!" mondatokat. Persze csak félfüllel, mert nem az ügyfélnek szánják...
bosibo. A tv szerelőhöz is bemész, meg az étterem konyhájába?Az autó nálunk olyan mint a foci, mindenki ért hozzá,meg túl nagy feneket kerítünk a saját kocsinknak,pedig tudomásul kell venni.Az autó is egy tárgy mint egy bármilyen más gép,azért van,hogy szolgáljon, és ne mi legyünk a rabszolgái.
szia.
C16SE!
Amit leírtál, az is azt támasztja alá, hogy kevés az igazán lelkiismeretes, alapos szerelő. Az említett hiba is szerintem inkább a magyar utak, mint a Toyota minőségére vezethető vissza. Ugye jobb oldali volt a szilent? Az úton általában jobb oldalon van több úthiba.
Mikor én a kocsit szervizbe viszem, teszek a csomagtartóba szilikon sprayt, és én fújom be vele a felemelt kocsi első féltengely külső és belső gumiharangokat... Nem szólnak érte (de rendesek!). :-))
Na most csak ennyit!
Pont a Toyotával van egy érdekes történetem:
Kollégám autójának a hátuljában valami kopogott. Elvitte a szervízbe, kicseréltek valamit rajta (valóban megtették, mert utána megnéztük aknán). Ugyanúgy kopogott. Visszament, nem találták a hibát, és a lengéscsipire fogták. Kollégám vett akciós KAYABA (remélem jól írtam, ez a gyári beszerelés is) lengéscsipiket. Beszereltük házilag. Teszem fel a kereket és - én mindig megnézem, hogy nem kotyog-e valami - érzem, hogy 0,5-1,0 cm-t!!! lötyög. Kis vizsgálódás után kiderült, hogy az egyik szilent ment sz@rrá. Persze meg kellett rendelni. Mondanom se kell, hogy addig kopogott. 1 hét mire megjött (tengellyel együtt kellett megrendelni???), beszereltük és láss csodát megjavult a kocsi. Mindez 125 ezer kilcsi után történt.
Egy igazán jó szerelô biztosan így csinálja, majd szólj, ha találsz egyet. Én csak olyan szervizbe viszem a kocsit, ahol mellette állhatok, vagy legalább egy üvegfalon át nézhetem. Nem úgy nyúl hozzá, ha tudja, hogy figyelik.
Karcsi!
Én SOHA nem hagyom ott az autómat, bármilyen jól is dolgozzanak a szerelők!! Én is szakmabeli voltam, tudom, mit kell csinálni, mit kell megnézni, és néha én szólok a szerelőnek, hogy valami elmaradt... És a gép alá is nézek, mert az a biztos, amit én is látok!
Lehet, hogy sokan ezt nem szeretik, de bocs: én fizetek, én vagyok az ügyfél...
Azért a Toyotán nem sokat kell nézegetni, ill. csak nézegetni
Szia!!
Mindegy.hogy ott állsz vagy nem, a jó szakember úgyanúgy jól dolgozik mindkét esetben, beleszólni meg úgysem enged mert tudja mit kell tennie,ha meg téved azt laikus úgysem veszi észre ,mert a hibát azonnal kijavítja.A Toyota az mondja az autót javítsd meg elsőre jól.Bent lenni a műhelyben meg tényleg balesetveszéjes,ügyfélre nem lehet biztosítást kötni.
Teljesen valtozo. Nem feltetlenul csak stiklik miatt ellenzik az ottleted: ha benn barmilyen baleset tortenik egy ugyfellel (marpedig konnyen tortenhet) azert ok felelnek.
A szervizek mennyire engedig meg (viselik el) hogy a javítás alatt bemész a műhelyebe és figyeled a munkát? Mert engem is érdekelne hogy mi történik a falak mögött. Egyrészt mert műszaki ember vagyok, másrészt mert tudni akarom mire megy a pénzem.
Én egy vizsgát csináltatok, csak nem pecsételnek meg ilyesmi. Azt hiszem közlekedés biztonsági felülvizsgálatnak hívják.
Nézik:
- fékek állapota, fékhatás stb
- lengéscsipik
- futómü (rázópadon, na ott kijönnek a hibák, az Öregem azt hitte zacsiban kapja vissza a Ladáját)
- emisszós értékek
- lámpák
- stb. amit egy vizsgán is csinálnak
Mondjuk én maximalista vagyok, de bármikor el mernék indulni az autómmal egy Európa körútra. Ha van hiba azt vagy kijavítom, vagy kijavíttatom, de akkor is ott állok az autóm mellett (így egy kicsit jobban odafigyelnek).
A turbó nyomását olasz autóban is ugyanúgy mérheted mint bármelyikben. Nyomásmérővel. Ajánlott méréstartomány 0-3 bar. Néhány helyen lehet kapni -1-3 baros múszert is ez nagyon jó mert a szívást is lehet mérni.
Egyébként egy gumicső kell amivel a nyomásmérőt a nyomott oldalon rácsatlakoztatod a motorra. Hogy hol az típusfüggő, de lehet találni helyet. Ezzel azonban csak korlátozottan tudható meg a turbó állapota. Annak állapotára sokkal inkább utal az olajfolyás , kotyogó(tulzottan) tengely, törött lapátok stb. Ezeket azonban inkább bízd szakszervízre, mert kézzel megmondani, hogy a kotyogás mekkora az a sátánizmus témaköre.
Van egy kis problémám... Suzuki Vitarához keresünk megbízható és nem méregdrága szervízt/szerelôt aki nem rajtunk akar meggazdagodni, nem az én kocsimmal megy fagyizni, és már látott ilyen autót, stb. Tudom, nehéz ügy és nem ez a reklám helye, de e-mailban vagy a Suzuki Vitara fórumon megköszönnénk a segítséget!
Nekem egy Opel Kadettel volt ez a jelenség. Ha injektoros az autó, próbáld ki a következőt: amikor "felakadt a fordulatszám" húzd le a pillangószelep jeladójáról a kábelt. Nekem ilyenkor szépen beállt a 850-re, ugyanis a jeladóban volt valami kontakthiba és nem mutatta a vezérlőelektronikának hogy most ő alapjáraton van. (remélem a te jeladódban szintén a "szakadás" állapot mutatja az alapjárati pozíciót...)
Látom vágod a témát!
Amit az előbb írtam, az kb. 1 hete jeletkezett először.
Viszont az alapjárattal nekem is (mint az Indexen eddig _minden_ Escortosnak) vannak kisebb gondjaim. Sokan olyan súlyos gondokról panaszkodnak, hogy 500rpm alá esik vagy le is fullad, gázadáskor rángat, stb.
Nekem 'csak' annyi a bajom, hogyha a meleg motort leállítom (pl. kútnál) és pár perc múlva újraindítom, akkor az alapjárat lüktet, 800 és 1200 között ingázik. Ha ilyenkor adok 1-2 gázfröccsöt akkor beáll a normális 8-900rpm-re-
kivi
Nekem is ezt csinálja (Alfa), az ok, hogy a fojtószelep nem tér vissza alapállapotba, hanem egy picit nyitva marad, terhelés nélkül ez kb. ilyen "alapjárati" (mert ilyenkor nincs a szó szoros értelmében véve alapjárat) fordulatszámot eredményez. Nekem melegen szokott előjönni, amikor már egy ideje állandó gázon megyek. Valszeg a gázvisszahúzó rugó nyúlik egy keveset ilyenkor, és nem húzza olyan erővel vissza a pillangószelepet, mint kellene. Másik lehetőség, hogy a fojtószelep-jeladó kh-s vagy nincs jól beállítva és a gázt visszaengedve nem adja meg a jelet a vezérlőelektronikának, hogy most pedig alapjáratot produkálj. Én már dolgozom a megoldáson, nem egy nagy hiba, csak marha bosszantó. Ja és még az alapjáratszabályzó szelep is lehet, ha szorul, de annak súlyosabb jelei lennének valószínűleg (néha nehezen indul, ingadozik az alapjárat, gázelvételkor fulladozik).
A következő jeleséget produkálja néha a kocsim: 2500-3000rpm körül megyek, elveszem a gázt, kinyomom a kuplungot, de a fordulatszám nem esik egyből vissza, csak igen lassan. Ilyenkor a megszokott 850-900 körüli helyett 1500 az alap, amire visszamegy. És amilyen hirtelen előjön a probléma, úgy el is múlik. De roppant zavaró.
Amikor múltkor fellfort a hűtővizem, akkor volt hasonló reakciója a motornak. Most azonban szó sincs felforrásról.
Mennyit fogyaszt városban egy 1.3 vagy egy 1.4-es motorú Escort? Hallottam olyat, hogy bekajálja a 10 lityit. Az én 1.3 opel motorom 6 litert evett, ha ovcsiban mentem vele, 7-8at, ha nyomtam neki.
Én áprilisban estem túl egy autóvásárláson és előtte feltúrtam hegyet-völgyet egy használtautó katalógusért, végül egy benzinkútnál találtam. (Az újságosok már tél végén visszaküldik a remittendát.)
Később csak kíváncsiságból csekkolgattam és általában minden benzinkútnál volt. Olyan 1500 pénz körül mérik.
"Most az a legnagyobb bajom, hogy kiszurkálták a kerekeimet. És a környéken még 50 autóét. De ez éppúgy nem típusfüggő mint a lerohadt ventillátor."
Na ezért nem irigyellek ...
Emiatt ne aggódj. Ez nem típushiba, egy villanymotor szinte 'bármikor' meghalhat. Ezt nem lehetett tesztelni a próbaúton. Vagy működik, vagy nem. Akkor még működött. Tipikus pech.
A használtautó katalógust én nem láttam, egy itteni társunk volt olyan kedves, és nagy melóval begépelte az Escortos részt. Ezt be is idéztem neked. Azt a katalógust szerintem újságárusoknál lehet kapni, akárcsak a Képes AutóExpresszt. Kérdezz körbe itt a fórumon, biztos tudja valaki a pontos címét és fellelhetőségét.
Most az a legnagyobb bajom, hogy kiszurkálták a kerekeimet. És a környéken még 50 autóét. De ez éppúgy nem típusfüggő mint a lerohadt ventillátor.
Pont most készülök Escortot venni, nem túl bíztatóak a jeleid :(((
Amiért kereslek valahol lejebb hivatkoztál egy használtautó katalógusra, és hogy ott mit találtál a Ford Escortokról. Pontosan milyen katalógus ez? Szertnék én is hozzájutni egy ilyenhez? Meg tudnád mondani a pontos címét/ kiadás dátumát? Ha túl régi, akkor esetleg megoldható lenne valahogy, hogy a te példányodat lefénymásoljam? Válaszod előre is köszi!
Ez valószínűleg a vezető keresztmetszet helyi lecsökkenésére vezethető vissza (vezeték erei részben szakadtak, vagy rossz érintkezés). Ha az ok a csatlakozó gyenge érintkezése volt, lehet, hogy nem is fogsz semmi különöset látni a motor belsejében. Kíváncsian várom a látleleted.