Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2004.08.06 0 0 1604
Mi ez a "fedett pályás ki néz magasabbra" -verseny? :-) Fiúk álljatok le, ez itt nem ennek a helye! Egymast elküldeni melegebb éghajlatra remekül lehet mail-ben is. Mint ilyenkor általában szokott lenni most is:
Igazatok van mindkettőtöknek, és még sincs igaza (maradéktalanul) egyikőtöknek sem. Nem, ide nem csak "klikkelo wizardok" járnak, és igen, ha egy mód van rá, ettől függetlenül az ember nem komplikálja agyon az életét. Akinek manapság Ep-je van, az szerintem két csoportra osztható:
1) Valamicskét ért hozzá, tehát nem ijed meg attól, hogy parancssor...
2) Retro-mániás, ami szép, de az egy egészen más dolog...
Ha picit visszaolvastok, észre lehet venni azért, hogy itt azért nem zöldfülüek gyülekezetének esete forog fenn. Viszont biztos vagyok benne, hogy akik Ep-re (is) programoznak, nem bonyolítják agyon a dolgot, hanem (ha tudnának is másképpen) a lehető legyorsabb, és legegyszerűbb megoldást választanák az adott probléma megoldására. Ezen nincs mit vitázni, így vagdalkozást ezennel berekesztem! Ölre menni, referenciát cserélni, és "versenyt programozni" pedig kéretik magánban. UFF!
Előzmény: Törölt nick (1603)
lgb Creative Commons License 2004.08.05 0 0 1601
Latom kar magyarazni, nem erted. Mar az elejen is azt mondtam hogy ha a SZUKSEG UGY HOZZA AKKOR LEGYEN KEPES mindenfele klikkelgeto ize nelkul is megcsinalni. Az nem azt jelenti hogy nem lehet kenyelmes dolgokat alkalmazni ha ez amugy megteheto. De ha nincs project file akkor nem teheto meg ergo, ekkor vagy nem csinalja meg az ember mert NEM TUDJA anelkul, vagy megcsinalja mert TUDJA. NA ez az a pont ahol elvalik a tudas es nemtudas. Remelem vegre erted.

A masik meg hogy gyanitom kisse tobbet es jobban programozok mint te, szoval ez a vilag elment mellettem dolgot nem kene eroltetni mielott nevetseges leszel, ha gondolod megbeszelhetjuk mivel is foglalkozom mint pl rendszermernok meg hasonlok ... Szal allj le kerlek es fogd mar fel, hogy mirol beszelek!
Előzmény: Törölt nick (1599)
GÁBOR Creative Commons License 2004.08.05 0 0 1600
jó akkor nem vc6.0 project filet kérek hanem makefile-t ep32-höz.
Előzmény: lgb (1595)
lgb Creative Commons License 2004.08.05 0 0 1598
Kepzeld igen, sot nem is akarmiket. Pl az Mplayer fejleszteseben is reszt vettem, ott a dosrun meg egy csomo dolog, mondjuk ez mind Linux/UNIX es foleg C, de DOS-os idoszakomban meg assembly, C64-ben meg szinten ;-) GUI-t sehol nem hasznaltunk semmire a fejleszteshez. Es mar ne haragudj, de az a NEMTUDAS legelemibb jele ha valakui GUI nelkul NEM IS KEPES megcsinalni valamit. Azt alairhatom hogy masnak esetleg kenyelmesebb ugy, dehogy akkor se tudja ha csak igy lehetne (nincs project file stb) az nevetseg csucsa, sorry. Pont ez a baj a mai "amitastechnikaval" hogy mindenre agyuval a verebre effekt van ... En azt hittem ezen a forumon meg hivei vannak a "regi" szamitastechnikanak ahol nem pazaroljuk az eroforrasokat, tudunk assembly-ben programozni, es nem esunk ketsegbe egy kis hexa dumptol sem. Sorry ha tevedtem volna es csak klikkelo wizardok jarnak mar csak ide (is).

Aki a "pure" programozastol (ahogy te irtad :-) megremul az NEM TUD PROGOZNI. GUI-val a nagyamam is tudna, sorry. A tudasnal pont az a lenyeg hogy nem helyettem csinalja meg a gep, nem csak "osszekattintgatni" kell, aztan a hello world is 200K-s program lesz minimum ...
Előzmény: Törölt nick (1596)
lgb Creative Commons License 2004.08.03 0 0 1595
Jezus isten :) Ne mondjatok mar hogy programozashoz ilyen extrak kellenek! Mint tudjuk a C programozashoz a forraskodot tartalmazo szoveges allomanyokat kell szerkezgetni, majd az eredmenyt leforditani. Minek ehhez mindenfele "project file" meg ilyenek? En egesz eletemben karakteres editorokkal szerkezgetve programoztam, kicsit fura hogy masok mar nem is kepessek kattintgatas nelkul ezt csinalni. Sorry, no flame, csak azt TENYLEG nem ertem, hogy miert ELENGEDHETETLEN ez a project file dolog. Szerintem - ha mar windoze - akkor notepad is ugyanugy jo, csak editalni kell es foritani. Ha enelkul EGYALATALAN nem megy az mar regen szomoru (az mas kerdes hogy vmi esetleg kenyelmesebb masnak, de az csak kenyelem kerdese es nem letkerdez).
Előzmény: GÁBOR (1593)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.30 0 0 1594
Pedig hallas alapjan is hibasnak tunik es a kodot is jol megneztem. A tobbi allitas (amelyekkel nem ertesz egyet) alapja pedig az eredeti gep hang kimeneterol keszitett szamos felvetel kulonbozo regiszter beallitasokkal, tehat nagyon ugy tunik hogy az ep32 hang emulacioja tenyleg hibas (es nem is allitottam volna ilyet ha nem lettem volna biztos).
Előzmény: egzo (1590)
GÁBOR Creative Commons License 2004.07.29 0 0 1593
memóriát lehet hexában nézegetni? menteni, visszatölteni memóriarészt? tetszőleges részen disassembly? én úgy emlékszem nem lehet visszagörgetni az utasítás ablakot sem és ha kifutott a képből nem lehet megnézni mit csinált előtte. breakpoint on read/write, in/out. én probáltam volna beleheggeszteni valamit, de nem tudom átenni normál vc 6 projektbe. :(
Előzmény: egzo (1592)
egzo Creative Commons License 2004.07.28 0 0 1592
Működik. F6 break, F10/F11 step, F6 continue. Én is szoktam használni :)
Előzmény: GÁBOR (1591)
GÁBOR Creative Commons License 2004.07.28 0 0 1591

Inkább ne legyen hang csak a debugger működne már! Az lenne nagyon jó!

egzo Creative Commons License 2004.07.27 0 0 1590
Szia! A frekvenciák nem hibásak, a kódban lévő konstansok egy kicsit félrevezetőek ha nem nézed hozzá az asm betétet :) Felüláteresztő szűrő tényleg nincs, de a többi állításoddal nem értek egészen egyet - még. Aztán majd ha lesz időm, ránézek...
Előzmény: IstvanV (1585)
varnagy Creative Commons License 2004.07.27 0 0 1588
Szia! Nagyon köszönöm a kimerítő választ. Kipróbálom. Gyuri
Előzmény: IstvanV (1587)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.26 0 0 1587

Az 1.5.2 es regebbi verziok csak magnot emulaltak, most viszont mar van floppy emulacio is (az 1.6.0 verziotol kezdodoen). Azonban Windows alatt nem lehet disk image-t mountolni, igy tovabbra is csak magno emulacioval lehet kulso file-t betolteni (ezt azonban (emulalt) floppyra masolhatod, igy a lassu toltesre csak egyszer kell varni). A kovetkezo segedprogramok hasznalhatok a magno file I/O-hoz:

 

  decode1.exe <tapeimage>

 

A 'tapeimage'-ban tarolt file-okat kibontja az aktualis konyvtarba.

 

  tape_enc.exe <file1> [file2 [file3 ...]] <tapeimage>

 

Magno file-t hoz letre a megadott file listabol (file1 stb.).

 

Ahhoz, hogy a magno/floppy image file-okat hasznalni tudjad, be kell allitani a kovetkezo parametereket az .ep128rc file-ban (a tape0.tap, floppy_a stb. file neveket ird at arra amit eppen hasznalni szeretnel):

 

tape0 = ./tape/tape0.tap

tape1 = ./tape/tape1.tap

tape2 = ./tape/tape2.tap

tape3 = ./tape/tape3.tap

tape4 = ./tape/tape4.tap

tape5 = ./tape/tape5.tap

tape6 = ./tape/tape6.tap

tape7 = ./tape/tape7.tap

tape8 = ./tape/tape8.tap

tape9 = ./tape/tape9.tap

 

disk_a = ./disk/floppy_a

disk_b = ./disk/floppy_b

disk_c = ./disk/floppy_c

disk_d = ./disk/floppy_d

 

Ures floppyk talalhatok a disk/disk.zip-ben, ezt eleg kicsomagolni es van 2 720K-s es 2 2016K-s floppy, amelyeket hasznalhatsz. Egy mar feltoltott disk image is talalhato itt (jatekok, demok stb.):

http://www.sharemation.com/IstvanV/emulator/ep128emu/archive/ep_progs.zip

 

Egy gyakorlati pelda a Magic Ball nevu jatek betoltesere, amely a kovetkezo file-okbol all:

  MBALL

  BALL1

Letrehozod a tape image-t:

  tape_enc mball ball1 mball.tap

Elinditod az emulatort:

  ep128emu -cfg ./.ep128rc -tape0=mball.tap

Ezutan atmasolod pl. a D: floppyra (felteve hogy mar van image, lasd fent),

es elinditod (a '0' billentyu a ket F12 kozott a 0. szamu magno image-t valasztja, az F9 a PLAY gombnak felel meg; a program vezerlesehez hasznalhato billentyuk kiirathatok: ep128emu --help):

  :exdos

  <F12>

  0

  <F12>

  <F9>

  :D:

  :mkdir mball

  :cd mball

  :copy tape: mball

  :copy tape: ball1

  :load mball

 

Nem biztos hogy az ep128emu jobban fut a gepeden mint az ep32 (az ep128emu fejlesztesenel a hordozhatosag a fontosabb szempont, az ep32 viszont a minden aron legnagyobb sebessegre torekszik, meg akkor is ha igy a Windows kulonbozo verzioi kozott sem mindig hordozhato, es tele van attekinthetetlen assembly koddal),

bar lehetseges hogy az ep32 DirectX vagy driver problemak miatt akadozik.

PII-nel gyengebb gepen (az AMD K6 is ebbe a kategoriaba tartozik) elvileg nem is fut a letoltheto Windowsos ep128emu exe file (ehhez ujra kell forditani hogy ne hasznaljon i686 utasitasokat), mindenesetre egy gyengebb PII-es (<=300 MHz) vagy Celeron gepen ezekkel a beallitasokkal erdemes probalkozni:

 

half_size = 1

blit_on_change_only = 1

half_refresh = 1

srate = 44100

oversample = 1

sndbuf_hw = 4096

sndbuf_sw = 256

sync_freq = 48000

Ha meg igy is akadozik a hang, meg megprobalhatod ezt:

 

cpu_freq = 3700000

nowait_freq = 1000000

sndbuf_hw = 8192

 

Előzmény: varnagy (1580)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.26 0 0 1586

BeOS alatt mar sikerult leforditani az ep128emu-t es mukodott is (bar a video megjelenites kisse lassunak tunt; ez lehet hogy driver problema).

 

Előzmény: Törölt nick (1583)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.26 0 0 1585

A hanggeneratorok frekvenciaja hibas (altalaban -1 oktav, de mas elteres is elofordul a BF porttol fuggoen). Nincs felulatereszto szuro. A polinom szamlalok rosszak (kulonosen a 4/5/7 bites szamlalok, amelyek a 0-2 csatorna torzitasara hasznalhatok). A zajcsatorna orajel vezerlese mas csatornakkal hibas. Mas kisebb-nagyobb problemak is vannak amelyek csak ritkan eszrevehetok, de a fent emlitettek a legfontosabbak. Lehetseges hogy eltero DAVE tipusok vannak (bar nem valoszinu), mindenestre az en ketnyelvu EP128 gepem hangjat lenyegesen jobban emulalja az alabbi program:

http://www.sharemation.com/IstvanV/emulator/ep128emu/archive/ep128emu-1.6.0.zip

A dave.c es dave.h file a DAVE emulacio. Nem allitom hogy tokeletes (soha nem lehet 100% pontos emulaciot megvalositani), de mindenesetre jo kiindulasi alap, es (szerintem) javitja a fenti hibakat.

 

Előzmény: egzo (1579)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.26 0 0 1584

Mar letoltheto az ep128emu 1.6.0:

http://www.sharemation.com/IstvanV/emulator/ep128emu/html/ep128emu_main.html

Disk image programokkal az uj floppy emulacio tesztelesehez:

http://www.sharemation.com/IstvanV/emulator/ep128emu/archive/ep_progs.zip

 

Changes in version 1.6.0

  • Implemented floppy emulation, based on code from 'ep32' emulator (copyright by Kevin Thacker and Vincze Bela Gyorgy, under the GNU General Public License). Up to 4 drives can be emulated, floppy images with 40 to about 224 tracks, 2 sides, and 9 sectors per track are supported (this means a capacity range of 360K to 2016K).
    Under Linux it may be possible to use the floppy device (/dev/fd0*) directly, although was not tested extensively (note: 1.44 MB PC floppies with 80 cylinders/2 heads/18 sectors are not supported, however, by copying images/disk1440 to an empty 1.44 MB disk (e.g. dd if=images/disk1440 of=/dev/fd0u1440) it is possible to create a floppy that can be read both by EXDOS and the Linux kernel).
    Disk images used by the emulator can also be mounted as loopback devices (only do this when ep128emu is not running).
    It is also possible to make the emulated floppies 'write-protected', with the 'chmod' command under Unix-like systems or 'attrib' under Win32.
    Currently, there are some limitations: single sided disks are not supported (this means 180K disks cannot be used), the number of sectors per track must be 9 (although it is not sure if EXDOS 1.3 can read disks in other formats), and reading/writing whole tracks is not possible. As a result of the latter limitation, floppies cannot be formatted from the emulated system, you should use images copied from existing disks, or the empty pre-formatted disk images included with the emulator.
    For more details about floppy emulation, see .ep128rc.
  • Significantly improved the buffering algorithm of the SDL sound driver, to allow smooth display update even with large 'sndbuf_hw' settings that are needed on Win32 systems, as long as 'sndbuf_sw' is sufficiently low. Experiment with these options for best performance.
  • The 'Keypad Del' key can be used to set an alternate Z80 clock frequency that is specified with the 'cpu_altfrq' option.
    This is useful to temporarily switch to a high frequency (e.g. 25 MHz, or even 100 MHz on sufficiently fast systems) to speed up some operations e.g. copying large files between disks, and then revert to the standard 4 MHz (using 'Keypad Enter') once the high speed is no longer needed.
    Note that tape transfers will become slower with a faster Z80 setting, so it is not recommended to use this while copying files from/to tapes.
  • Removed 'VRAM_TIMING' Makefile option, as the more advanced video memory timing algorithm is always used now; it has been optimized though, so is not as slow as in the previous version.
  • Added 'vram_latency' configuration option, in addition to the existing 'vram_clock', for better control of video memory timing.
  • The 'nowait_freq' option can be used to set a Z80 clock frequency above which all memory timing emulation is disabled (if the CPU is running at a very high frequency, the speed of the emulated system differs from the original machine anyway, with or without memory wait states, so having them would only slow down the emulator).
  • Automatic switching of half refresh rate is now disabled when double buffered video is in use, as it caused display problems.
  • Pre-formatted disk images, and empty tapes of various sizes are included with the emulator (360/720/1440/2016K disks, and 5/10/30/60 min. tapes), for use on systems (e.g. Win32) where utilities to create them (dd, mformat etc.) are not available.
  • Minor coding improvements.

 

Ep128 Creative Commons License 2004.07.22 0 0 1582
OFF
Sehogy... :-( Az "OS/2", mint ilyen, már nem létezik boltokban, csak az utóda, (eComstation) ahogy lentebb írtam is... Az OS/2 amíg létezett "fizetős" volt, de... Ha meg tudod szerezni a PC World 98/2 -es számát, azon a CD-n rajta volt a komplett Op. rendszer JOGILAG 30-napos (semmiben másban nem korlatozott) verziója. Rádásul magyar verzió. (eCs-ből még csak angol van...)
Ha itt regisztrálsz, az eCs és az (angol) OS/2 csomó segéd-progival megrendelhető:
(2 hét alatt kihozza a posta, én is csodálkoztam, mikor mesélték...)
http://www.mensys.nl/
ON
Bocs törpiek... ;-)
Előzmény: Törölt nick (1581)
varnagy Creative Commons License 2004.07.22 0 0 1580
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. A listát olvasgatva rengeteg jó dolgot olvastam az ep128emu emulátor programról. Eddig az ep32-t használtam, de a gépem gyenge és a hang bizony eléggé akadozik. Felraktam a gépemre az ep128emu-t, de programot nem tudok feltölteni rá. Leírnátok pár sorban hogy hogyan kell? A további kérdésem az lenne, hogy mire szolgálnak a decode1.exe decode8.exe és a tape_enc.exe programok. Gyuri
egzo Creative Commons License 2004.07.21 0 0 1579
hang emulacio rossz, nem sok koze van egy igazi DAVE-hez

konkrétan?
Előzmény: IstvanV (1575)
Ep128 Creative Commons License 2004.07.21 0 0 1578
"Ez az az emulator egyebkent, amit a nevedre kattintva es az oldaladat kovetve el lehet erni? :)"

Igen. :-)

Szívesen, meg bármikor... Nem szakértek, csak "műkedvelek", de ha tudok, segítek bármiben.

OS/2 NEM (!) egyenlő őőősi Op. rendszer!!! :-) Ez egy (sajnos nagyon elterjedt) tévhit! Szerencsére egy igen tehettséges, és hozzáértő kis csapat fejleszti világszerte a mai napig is! "Magától" is elfut rajta pár "Win-es" progi, de van külön ehhez való segéd-progi is. (Odin.) Azzal 75%-ban (így vagy úgy, de) futnak a Win-es programok. Nálam mai napig kedvenc az OS/2 Warp 4.5, még mindíg ez az egyik leggyorsabb, és (főként) legbiztonságosabb op. rendszer! Sőt! Azóta már van "gyári új" OS/2 is, csak a neve lett más közben, mert már nem az IBM fejleszti, mint anno. eComStation névre hallgat 1-2 éve...
www.ecomstation.org
(Bocs az OFF-ért, de nem álltam meg...) :-D
Előzmény: Törölt nick (1572)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.21 0 0 1576

Az ASMON-t (es mas assemblereket) a legtobb emulator jol futtatja, mivel az ilyen jellegu programok nem fuggenek nem dokumentalt funkcioktol es nem erzekenyek a gep sebessegere (ellentetben sok jatekkal es demoval). Valojaban egy emulatoron jobban lehet fejleszteni mint az igazi gepen (akar meg floppy nelkul is :), ha figyelembe veszed hogy:

  - tetszoleges Z80 sebesseget lehet beallitani, gyorsabban fut az assembler

  - tobb RAM lehet, amit nagy meretu RAM disk letrehozasara is hasznalhatsz

  - a snapshot funkcionak nagy hasznat lehet venni (barmikor elmentheted es

    visszaallithatod a gep egy adott allapotat)

Termeszetesen a teszteleshez jol jon az eredeti gep, mert az emulator azert nem mindig mukodik azonos modon (de ha talalsz kulonbseget, az az emulator fejlesztoje szamara hasznos informacio lehet).

 

 

Előzmény: Törölt nick (1569)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.21 0 0 1575

En a kovetkezo rendszereken probaltam ki az ep32-t (ebben a sorrendben):

 

Linux + WINE:

  Inditas utan azonnal "Unhandled exception, starting debugger ..."

Windows 95 (regi, de az en nem tul intenziv Windows hasznalatomhoz megfelel :):

  "Hianyzo exporthoz van csatolva"

Miutan sikerult hozzaferni egy W2K-s gephez, ezen nagy nehezen elindult. A NICK emulacioja egesz jo es gyors is, ezen kivul az alapveto funkciok (Z80, memoria kezeles, megszakitasok stb.) is jol mukodnek, a kiprobalt jatekok es demok mind mukodtek. Ami nem tetszett: a hang emulacio rossz, nem sok koze van egy igazi DAVE-hez, es az idozitesekkel is lehet gond, mert pl. az Exolon nevu jatek zenejet nem a megfelelo sebesseggel jatszotta le. Tovabb is teszteltem volna ezt az emulatort, de mint emlitettem az otthoni gepemen nincs olyan rendszer ami futtatni tudja.

Talan erdemes lenne hordozhatova tenni, de tul sok a Windows specifikus kod es az assembly (ezeket a reszeket gyakorlatilag ujra kene irni), igy praktikusabb atvenni a floppy emulaciot (ezt a licensze lehetove teszi) es mas hasznos reszeket, es beepiteni az ep128emu-ba a forraskod kisebb atalakitasa utan (a floppy resz nem tartalmaz assembly/Windows/MSVC kodot).

 

Előzmény: lgb (1565)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.21 0 0 1574

Az ep32 fut OS/2-n ? Nekem meg Windows 95 alatt sem indult el (bar lehet hogy en vagyok az egyetlen aki meg hasznal ilyen rendszert :).

Előzmény: Ep128 (1564)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.21 0 0 1573

Ha kozvetlen (hardware) floppy eleresre gondolsz, akkor sehogy (ezt nem is igen lehetne hordozhato modon megoldani); floppy image tamogatas meg nincs (bar technikailag nem nehez megoldani, ha atveszem az ep32 GPL-es floppy emulaciojat),

viszont ha at tudod masolni az ep-s programokat PC-re, akkor azokat mar lehet futtatni a magno emulacio segitsegevel (ami mar tokeletesen mukodik, irhato/olvashato). A magno gyorsabb mint az igazi gepen (nem valos ideju), a PC teljesitmenyetol fuggoen, igy azert nem kell fel orat varni a programok betoltesere.

Egy praktikus megoldas ha keszitesz egy nagy meretu RAM disket, erre atmasolod a programokat, majd elmented snapshot-ba. Egy pelda erre letoltheto innen:

  http://www.sharemation.com/IstvanV/emulator/ep128emu/archive/ep_progs.zip

Ez tartalmaz egy 2 MB-os ep snapshotot a kovetkezo programokkal a RAM disken:

  Batman

  Beach Head

  Big demo

  CD player demo

  Enterball

  Exolon III

  Magic Ball

  Nautilus

  Robin of the Wood

  Small demo

  Wriggler

Van meg egy Sorcery tape file is (nem minden programot lehet a fenti modszerrel betolteni).

 

Az ep128emu kesobbi verzioiban lesz floppy image tamogatas, azonban fontosabb a Z80, DAVE, es NICK leheto legjobb emulacioja (amiben egyebkent az ep128emu nehany teruleten jobb mint az ep32: a memoria idozitesek pontosabbak, es a DAVE chip emulacioja lenyegesen jobb, kulonosen a hang teren). Egy masik problema jelenleg, hogy az emulator nem fut olyan jol Windows alatt mint mas rendszereken (ez az emulator mukodesebol es a Windows igen gyenge hang pufferelesebol adodik), ez azonban szinten megoldhato.

 

Előzmény: Törölt nick (1560)
Ep128 Creative Commons License 2004.07.21 0 0 1570
Már miért ne lenne alkalmas? Az Asmon meg egyedül makro-t nem tud, de ez nem olyan lényeg szerintem, meg arra esetlegesen ott a Fenas -nevű, vagy a HEASS, ami a legujabb volt... A Win-en futó (szerintem szuper) emulator-ban (előbb linkeltem be...) benne van az Asmon egy "b -verziója", az Asmen. ( :help , és ott van a felsorolt progik között... Fejléc, Hardware - Load memory config, és töltsd be a legtöbb RAM-ot tartalmazót, azt' hajrá... ;-) ) Tehát azzal (Asmen) mindjárt neki is állhatsz, ha gondolod... :-D
Előzmény: Törölt nick (1569)
Ep128 Creative Commons License 2004.07.20 0 0 1568
Ha ez így van szóról szóra, (és miért ne lenne így?) akkor mától kezdve te egy "nagyon normális embernek" vagy kikiáltva általam. :-D
(Aki ismer, tudja, hogy ez csak keveseknek adatik meg részemről... ;-) )
Előzmény: Törölt nick (1567)
lgb Creative Commons License 2004.07.19 0 0 1565
Hat pont ez a baj. Buszke vagyok ra de soha nem volt windoze meg munkahelyi gepemen se ezert ez sokat pl rajtam nem segit ...
Előzmény: Ep128 (1563)
Ep128 Creative Commons License 2004.07.19 0 0 1564
Persze nem Linux-on, csak Win-en meg OS/2-n... :-D
(Nem, nem vagy "új", bocs, látom, csak nem "rémlettél" hírtelen...:-) )
Előzmény: Ep128 (1563)
Ep128 Creative Commons License 2004.07.19 0 0 1563
Csak csöndben jegyzem meg, hogy azzal az emu-val, amit az alábbi címről lehet letölteni, már lehet floppy-val adatot kezelni.. (Ha esetleg "Új lennél" itt... ;-) )
http://web.axelero.hu/egzo/ep/epemu.html


Előzmény: Törölt nick (1560)
lgb Creative Commons License 2004.07.19 0 0 1561
Bocs hogy a szerzo helyett valaszolok. Mivel nincs benne meg floppy emu ezert I guess sehogy legalabbis egyelore. Dehat a vilagot se egy pillanat alatt teremtettek, ugye.
Előzmény: Törölt nick (1560)
IstvanV Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1559

Elkeszult az ep128emu 1.5.2 verzio, amely jelentos mertekben javitja a Z80 es memoria (video memoria is) idozitest, es szamos hibat is javit; egyebkent futtatja a wrigglert (legalabbis azt a magnos verziot ami nekem van), igaz ez a jatek a regi verziokkal is mukodott.

 

http://www.sharemation.com/IstvanV/emulator/ep128emu/html/ep128emu_main.html

<H3>Changes in version 1.5.2</H3>
  • Significantly improved CPU timing (most - though still not all - opcodes now take the correct amount of cycles to execute).
  • Improved the emulation of memory wait states, now all the three modes (no wait, wait on reading first byte of an opcode, wait on all access) are supported. Unfortunately this makes the CPU emulation slower.
  • Experimental video memory timing; one of two possible implementations can be selected at compile time (see Makefile): the simple version waits two CPU cycles on any video memory access (this is the default), and the more advanced code synchronizes to a clock frequency that can be adjusted with the 'vram_clock' option (enabling this one results in a major slowdown of CPU emulation). The 0xBF I/O port has no effect on video memory timing (this is the correct behavior, according to documentation), unlike in previous versions of the emulator.
  • Optimizations in NICK emulation for improved performance.
  • Changes to buffering in SDL sound driver; latency is now slightly worse, but the risk of getting buffer underruns is reduced, even with smaller buffer sizes.
  • It is now possible to update the display at 25 Hz instead of 50 Hz (this only affects copying to the screen, the NICK emulation always runs at 50 frames per second), for improved performance with slow video drivers. Enabled by 'half_refresh' option.
  • SDL sound driver can automatically switch between half and full refresh rate depending on current state of the sound buffer. More details about this can be found in .ep128rc.
  • INT1 and INT2 states had inverted polarity in previous versions, due to incorrect documentation; this is now fixed (several programs run better).
  • Fixed bug that caused a crash with certain LPT margin settings (this often occured after reset).
  • Lower byte of interrupt vector used in interrupt mode 2 is now assumed to be 0xFF, allowing some games using this mode to run.
  • Fixes to Z80 overflow and half-carry flags in some arithmetic operations.
  • Reset now only turns off the tape motor, and does not behave as if F10 has been pressed.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!