Multkor írtam be e34-es 5-ös BMW műszerfallal kapcsolatba. Nem megy a km/h és az üzemagyag mérő+fogyasztás mérő.
Kaptam egy olyan tanácsot akkor hogy van valami chip vagy mi :) a hátulján lehet az halt meg és hogy contact spray-vel fújjam be a csatit. Tisztítást megtettem. Azt nem tudom, hogy chip rossz-e benne. Ezzel kapcsolatba lenne kérdésem.
Ha az tönkre ment benne akkor elméletileg nem kellene semminek menni ugye?
Fuel mérőm csinál, olyanokat ha pl. dombon álok sokáig akkor mutat valamit és kb 10sec mulva vissza ugrik mintha nem lenne benzin benne.
Az tuti, hogy aműszrefalba kell keresnem a hibát?
Akkor húzz utána picit oszt jónapot.
Vigyázz, ne feszítsd túl! Még soha nem voltam képes elmagyarázni, mennyire kell megfeszíteni az éxíjat, csak megmutatni. (Ha túlfeszíted, rámegy a vízpumpa meg a generátor csapágya.)
Mutatás nélkül: épp annyira kell megfeszíteni, hogy a csúszás mexűnjön. :)
Szal csak egy kicsit.
Valszeg igen, de azért nem árt vetni a szíjra egy pillantást, különösen ha rég volt cserélve. lukit kartács azt írta, az övé nemrég, azért nem mondtam neki is az ellenőrzést; azér párezres szíjnak má csak nincs baja. Ha öregebb, akkor feszítés előtt kézbe kell venni, és megnézni, nincs-e kirepedezve, elöregedve.
Főleg hidegen a tompított mellett csikorog gázadásra ill. a hátsó ablakfűtésre ,amúgy rendben van. Akkor ez csak "lazaság" és picit húzzam meg az ékszíjat?
Nem kap dús keveréket, mert akkor nem lenne majdnem 1 a lambda, és főleg nem lenne ilyen kevés a HC.
Ránézésre katalizátor, sajna; de... Tutira jól át volt melegítve a rendszer, amikor mértétek? A katalizátornak el kell érni az üzemi hőfokát, addig nem dolgozik. Ha kicsit már csökkent a felülete, de azér még csak-csak, akkor van hogy percekig kell járatni 2-3000-es fordulaton, ha állt előtte egy negyedórát ebben a szibériában.
Hali!
Hosszbordás szíjnak mondják, ez hajtja pl. a generátort. Ugye?
Legtöbbször csak laza. Ha kezd nyekeregni, kapcsold föl a tompítottat (hogy leterheld a generátort). Ha ettől erősödik a hang, akkor tuti; kicsit utána kell feszíteni. De csak érzéssel! :)
Na még mindig az J1 ablakom... A kasztniból az ajtóba menő csatlakozót szét lehet húzni. Kimértem melyik tüske tartozik az ablakhoz. A vicces az, hogy 8,4V van rajta, ha nyomom az ablak kapcsolóját. Ha nem nyomom akkor rendesen 0V.
Szabályozott katalizátoros 8 éves banzines autó, 190 ezer km óra szerint).
Alapjárat
fordulat = 870 1/min
lambda = 0.993
CO = 0.07 V/V%
HC = 206 ppmvol
CO2 = 15.3 V/V%
Alapjárat
fordulat = 2560 1/min
lambda = 0.996
CO = 0.11 V/V%
HC = 66 ppmvol
CO2 = 15.2 V/V%
Zoldkártyás szerint olyan, mintha nem működne a katalizátor vagy mintha túl dús keveréket kapna. Lehet lambda szonda hiba vagy cseréltethetem a katalizátort? Esetleg komputeres motordiagnosztika?
Szerintem nem, már többször használtam. Bár az is tény, hogy túl sokáig nem tart a hatása. De itt nem is az a cél, ha már egy rövid időre elhallgat az ékszíj a ráfújás után, akkor azzal van a gebasz és nem a csapágyakkal.
Egyébként ha valami zűr van a rendszerben (elöregedett vagy laza az ékszíj, kopott az ékszíjtárcsa), akkor hosszabb távon nem nagyon segít a fujkálás.
Na, álljon meg a menet.
Szóval, van a VEZÉRMŰSZÍJ, ami ugyebár több görgön forgolódik (ezek a görgők előszeretettel szoktak nyekeregni és vezérműszíjcserénél javasolt a görgők cseréje is) valamint van(nak) az ÉKSZÍJ(ak), ami(k) ugyebár a generátort + néha a vízpumpát ill. a klímakompresszort hajtják.
A generátorcsapágy, a vízpumpacsapágy valamint a klímakompresszor csapágya is tud nyekeregni, de előtte arról kéne megyőződni, hogy nem egyszerűen csak maga az ékszíj (amit Te bordásszíjnak írtál) nyekereg. Fújj neki oda egy kis szilikont menet közben, ha elhallgat, akkor lehet, hogy csak laza az ékszíj.
Azért csak van benne ékszíj is, nemdebár?:-) (Gondolom vezérműláncot akartál írni...)
Hát igen, a szíjfeszítő-görgők tudnak nyöszörögni rendesen. 88e km után is, de azért valljuk be kicsi az esélye, hogy valóban annyi van egy 91-es sierrában...
Azért ellenőrizd le előtte, hogy nem valamelyik ÉKSZÍJ nyekereg-e...:-)
Nekem is volt hasonlo...csak eppen forditva. A tompitottat lekapcsoltam de megsem.:) A tompitott releje volt osszeolvadva, 1000 szerencse hogy szolt a szomszed h. egnek a lampak es volt idom kihuzni (es nyomban el is dobni, olyan forro volt) a relet mielott leegett volna az auto.:))
emberek, a helyzet a kovetkezo: oktoberben csereltem bordasszijat (nem ekszij van a kocsiban), viszont mostanaban hideginditaskor nyoszorog mint a huzat, aztan mintha elmulna. mitol lehet ez? kellett volna cserelni a gorgoket is?
auto elozo elete mondjuk ugy, hogy ismeretlen, km-ora allasa nem mervado. elvileg 88Ekm van benne es 91-es dohc sierra:)
Szakmai jellegű segítségre szoruló 2104-es eleddig kifogástalanul működött, mígnem a mai napon a világítás felkapcsolását követően az első lámpák sötétek maradtak. A helyzetjelző is. A hátsó lámpák és a műszerfal mind világít. Annyi csavar van még a történetben, hogy a műszerfalon világít a reflektor visszajelzője, de se fénykürt, se semmi. A biztosítékokat és a világításkapcsolót megnéztem, ezek rendben vannak.
Mas: hetvegen kiszedtem a futoradiatort, megvizsgaltam, ereszt kicsit, fagyallos volt a kornyeke.
Megfujtam, es viz alatt nem bugyborekolt, szoval annyira nem lehet veszelyes...
Sajna alu, igy nem lehet tudtam forrasztani. :((
Viszont!
Ontottem be szivargas gatlo csodalottyot, es meg mindig parasodnak az ablakaim, de nem az az olajos fagyallos szmotyi, hanem ugy tunik sima pa'ra.
Most mi van?
Masnak nem parasodik egy szikra szemet sem, figyeltem.
Mi a mano folyik itt, kezdem nem erteni?
Pollenszurom nincs, csak a helye! :)
Ja, a klima hocserelo, es a futorad kozott van egy legterelo lapat, amit motor mozgat.
Ezt a lapatot felemeltem, es be tudtam nezni a klima hocserelohoz. (Ez mar nagyon a muszerfal melyen van)Van vmi szivacsos bizbaz rajta, de nem ugy nez ki mint amit ugy terveztek, hogy barki is cserelje onszantabol.
Ez mi a mano, csak sima szurovalami?
Gondolom nem ez a pollenszuro, mert akkor agymenest kapok, ha emaitt parasodik.
Nincs az az ember, aki azt kiszedje onnan...
az en 10 eves sierramban pl nem volt testje a lambdanak, ahogy Trebitsch cartarssal megallapitottuk. adtunk neki, maris rendesen mert. ja es ez is 4 eres.
Na a "beígért" kuplungos írás... ezt írja a Haynes manual a holtjáték állítására:
**************************************
The clutch pedal free play is cheked by measuring the clutch pedal travel. Before doing this, settle the cable by depressing and releasing the pedal a few times (at least ten times if new clutch components or cable have been fitted).
1. Ensure that there are no obstructions beneath the clutch pedal then measure the distance from the third groove of the clutch pedal rubber to the floor with the pedal in the at-rest position. Depress the clutch pedal fully, and again measure the distance from the third groove of the pedal ruber to the floor.
2. Subtract the secont measurement from the first to obtain the clutch pedal travel. If this is not within the range given in the Specifications, adjukst the clutch as follows.
3. Locate the cable adjuster wich is a bolt which protrudes though an opening near the top of the clutch pedal.
4. To increase the pedal travel, turn the adjuster clockwise; to decrease the travel, turn the adjuster anti-clockwise.
5. Recheck the pedal travel and make any further adjusments as necessary until the correct setting is obtained.
**************************************
Nem érzem benne az összefüggést a tárcsa kopottságával...
Üzemanyagszint: az Escortban nekem is szarakodott a műszer: nonlineárissá vált. 10 liter volt a tankban, de a műszer 1/2 tankot jelzett. 15 liternél full-t. Ez ment fél évig, aztán magától megjavult... testelés? :-)