A vezérműszíj cseréjével (+ ha szükséges a vezetőgörgők cseréjével) kezd, mert egy ismerősömnek épp egy hete szakadt el az egy hónapja vett PUG 309 vezérműszíja.
A 10ezer forintos (munkadíjjal) szíjcserét sokallta, ráadásul valami okos azt mondta neki, hogy 80-100 ezer kilométerig azzal nem lehet baja. Az óra 70-et mutat a gépben, ezért nyugodt volt.
Most már biztosan NEM 10 ezer forint lesz a javítás költsége. :((
Pedig mondtam a marhának, hogy az első dolga a vezérműszíj, olaj, olajszűrő, légszűrő csere legyen... Utána jöhet rögtön a futómű, lengéscsillapítók, a gumik és a fékek igen alapos átvizsgálása és azonnali javítása.
Az egy dolog, hogy megy egy kocsi, de úton is kell tartani és leginkább meg is kell tudni állni. Ez sokkkal fontosabb mint bármi.
Azután a létfontosságú érzékelők, olajnyomás, hőmérő ellenőrzése. Nem árt még megnézni a váltó és differenciálmű kenése rendben van-e.
nézzétek el, hogy teljesen kezdő vagyok a dologban, de nem mondaná el valaki, hogy mi mindent kell átnézetni egy most vett használt autónál ( csak nehogy kihagyjanak valamit :)
Ismertek olyan műhelyt, amelyre nyugodt szívvel rá mernétek bízni a Peugeot 405-ösötök hátsó lengőkarjait tartó tűgörgők cseréit?
Márkaszervíz nem jó, mert nem vállalnak gázos autót. Az enyém pedig az.
Lehetőleg Budapesten.
(260).....A csattogás az leginkább a túl nagy szelephézagtól van......
Ennek a csattogásnak vannak negatív hatásai?Mert nálam az egyik jobban szól a többinél.(V6,Ren.25)
HA leveszem / levenném a szelepfedelet, akkor kell valamit ott pucolni? Igazából talán már kéne egy tömítést is cserélni, mert szivárog az olaj egy picit. Olajat nem eszik, nem füstöl, kompressziót még nem mérettem, nemtom mennyin áll most.
Az ingadozó alapjáratot okozhatja ez a rossz szelepbeállítás?
THX, Banditoo
köszönöm a választ. én ugyan nem szoktam magam cserélni, de többször is láttam, hogy a szerviz is magasan túltöltötte, annak ellenére, hogy a gépkönyv is nyomatékosan felhívja a figyelmet ennek elkerülésére.
Sziasztok!
Régóta olvasgatom már a fórumot és most lenne egy kérdésem. Apámnak van egy '86-os Sierra - ja.
Nos ez a Sierra hidegen kissé nehezen indul, mintha valamegyik henger nem működne, nagyon egyenletlen a fordulata. Lehet, hogy az aut. szivatóval van valami probléma? Kérlek benneteket, ha valakinek van valamilyen ötlete számomra, írja le!
Kösz.
Nem lenne egyszerűbb egy sima olajcserére befizetni egy bármilyen szervizben? Te viszed az olajat, szakszerűen lecserélik, a hulladékot átveszik, max. 1 óra munkadíj felszámolása mellett, ami nem lehet több 2-3.000 Forintnál, és kész!
Én nem vacakolnék a saját erős olajcserével, főleg, ha esetleg az utcán kellene elvégeznem!
Egyébként sok sikert!
Levegőszűrőt, gyertyát, üzemanyagszűrőt, pollenszűrőt, ékszíjat nem kell cserélni, gyújtást, szelephézagot nem kell ellenőrizni, szelepfedéltömítést cserélni, olajszivárgást, kuplung holtjátékot, fékhatást ellenőrizni nem kell? Mert ezek is hozzátartoznak egy modern gépkocsi ciklikus átvizsgálásához, hogy csak a legfontosabbakat említsem....
Hát nem az igazi... A leszívásnál pont az marad benn a karter alján, aminek nem kéne, a trutyi, olajsár.
Tovább tartott leírni ilyen részletesen egy olajcserét, mint megcsinálni. Szvsz nem érdemes szarakodni azzal a szívószállal. :)
Ha túltöltöd az olajat (persze jócskán), akkor főleg kanyarban, fékezésnél, gyorsításnál, tehát amikor "löttyen az olaj", belevernek a hajtókarok. Ettől fölhabzik, de ami rosszabb, már a beleverés előtt feljut egy csomó a szuszogórendszeren keresztül a szívótorokba - és hazavágja a katalizátort. Régebbi (porlasztós, központi befecskendezős) motoroknál a kerek légszűrőházban látszik a tócsa, eláztatja a szűrőt is.
van egy ilyen kis vékony rúd amit ha minden igaz akko a nívó pálca helyére kell bedugni ( de lehet, hogy nem, nem emlékszem pontosan csak arra, hogy vegyük ki a nívópálcát) ma láttam az ecserinél mikor gőzborotváztunk a járgányt szóval bedugod, bedobod a százast, az meg szivattyúz mint az állat.
Először is keresel egy olyan edényt, ami odafér a karter alá. Én egy régi motorolajos kannát használok, aminek az oldalát kivágtam bicskával, így lapján szépen odafér.
Aztán bemelegíted a motort (vagy már meleg eleve is), leállítod, és vársz 10 percet. A 10 perces várakozás alatt előkészíted azt a _zárt_ (csillag, crova) kulcsot, ami nyitja az olajleeresztő-csavart, az olajszűrő-fogót (benzinkútnál van), meg egy darab rongyot.
Kiveszed a csavart (tutira összekened magad valamennyire, de az ne zavarjon :), igyexel nem elhagyni se a csavart, se a nyakáról a tömítőgyűrűt; aláteszed a pitlit és türelmesen megvárod, amíg kicsöpög az összes olaj.
Ezután szép tisztára törlöd a lyukat, a környékét és a csavarmenetet is, kívül-belül. Ha van új tömítés, akkor cseréled; legtöbbször nem fontos, rézből van, többször is használható. Persze csak ha nincs elnyírva.
Betekered a csavart, és _érzéssel_ meghúzod. Egyáltalán nem fontos beleszakítani... :) Mikor egy kicsit már lapítja a tömítést, még húzol egy keveset rajta oszt ámen.
Ezután (vagy közben, amíg csöpög) az olajszűrő-fogóval meglazítod az olajszűrőt, és letekered. Abban is olaj van, valamennyi kicsurog.
Letörölgeted szép tisztára azt a sík felületet, ahova a szűrő tömítő-gumikarikája felfexik. Halványan bekened az új szűrő gumikarikáját olajjal és föltekered, kézzel keményen meghúzod. Fogót nem szabad, illetve nem érdemes használni.
Na, csavar bent, olajszűrő fönt: felöntöd olajjal. Vagy tudod, mennyi kell bele, vagy nézed sűrűn a nívópálcán; túltölteni nem szabad, bár az első beindításnál valamennyit felvesz a szűrő.
Beindítod. Pár másodpercig nem lesz olajnyomás, lámpa világít, de ez nem érdekes; csak nem szabad pörgetni a motort.
Járatod egy kicsit, aztán leállítod, és megnézed a csavar meg a szűrő környékét, hogy nem szivárog-e; ezen kívül kicsit utánahúzol (kézzel) a szűrőnek.
Ennél hosszabban nem bírtam leírni. Pedig igyekeztem. :)
Olajcserenel mit kell csinalni?
Kitekerem a csavart, leeresztem az olajat, kicserelem a szurot, visszatekerem a csavart, betoltom az uj olajat es kesz?
Nem emlékszem :( (több mint 0,5 éve volt)
STP-nek két hasonló terméke van. Ha jól emlékszem az egyik talán fuel system cleaner a másik meg injektor cleaner...
Egy pár percig vaciláltam, hogy melyiket vegyem, és a kimondottan injektor tisztításra valót vettem meg. Talán citromsárga volt, vagy fekete? De lehet, hogy kék...:))
Nazza! Köszi! Megkérdeztem őket és szintén nincs nekik. :-((( Csak azt tudnám, hogyha ennyire nincs szakirodalom ehhez a motorhoz, akkor a szervizek mi alapján dolgoznak?
Sziasztok! Esetleg valaki nem tudja, hol tudnék beszerezni egy szervizkönyvet (vagy valami komolyabb szakirodalmat) egy Seat Ibiza 1.8 GTi 16V motorhoz? (VW technológia). A Maróti Autómüszaki Könyvkereskedést kérdeztem, de ők azt mondták, hogy sehol nem fogok hozzájutni. :-(((
Előre is köszi a segítséget!
Az enyém hengerenkénti spricnis. (6+1db injektor)
Ha a Tied valamikor valamitől helyrebillen, megírhatnád az orvosságot.
Injektortisztító már volt az enyémbe (STP, Wynn's vagy mi). Ezekkel nem érdemes foglalkozni.
Kozponti, K-Jet.
Nalam is ez van, ha hideg van siman indul 10-15 fok felett meg koszorulni kell.
Most vagy a hideginito szelep nem koser, vagy az injektorszelepek nem fujnak szep egyenletesen...
Alapjaratszabalyzo jo, bemelegedesszabalyzot most csereltek.(Ket hete.)
Szoval masra mar nem nagyon tudok gondolni.
Kozponti, K-Jet.
Nalam is ez van, ha hideg van siman indul 10-15 fok felett meg koszorulni kell.
Most vagy a hideginito szelep nem koser, vagy az injektorszelepek nem fujnak szep egyenletesen...
Hengerenkénti injektoros a géped?
Hideg időbe is nehezen indul? (5 fok alatt)
Az enyém is hasonló tüneteket produkál, de csak akkor ha ~15fok-nál melegebb van. Indulás után ~2mp-ig "fuldoklik". A hűvös reggeleken (akárcsak télen) pöcre indul.
Alapjárati motort, pillangószelepet (mondjuk ennek nincs jelentősége) kitakarítottam, de ezen a téren nincs javulás...:(
Az injektorszelepek becsopogese okozhatja az inditasi nehezesegeket?Jo sokat kell koszorulni es akkor sem beugrik a motor, hanem nagy nehezen egy-egy henger elindul es viszi magaval a tobbit.
Probáld meg kiszedni az injektorfejeket, és kitisztítani. Valkamilyen jó fajta karburátor/injektortisztító Spray-t fujsz az injektorfejbe, majd kompresszorral átnyomatod rajta! (dieseles porlasztócsúcs beállítóval is átmoshatod, de csak óvatosan)Ezt próbáld meg többször, amíg egyenletes nem lesz a porlasztási kúp. Valósszínüleg most enyhén becsöpög, de tutti, hogy nem kú a kúp, hanme valami féloldalas ábrázat!
Hát: legfontosabb a friss és jó olaj, lehetőleg gyári olajszűrővel együtt és időben, de méginkább _rendszeresen_ és akár idő előtt cserélve. Elterjedt tévhit, hogy "úgyis mindig utánatöltök, mer eszi, úgyhogy ráér később is cserélni". Nagyon nem igaz! Pont azok a káros lerakódások, olajsár egyebek maradnak benn, amiknek nem kéne. (A sokat emlegetett hidrotőkék is erre szoktak rámenni.)
Ezek az adalékok az olaj melegen felhígulását csökkentik leginkább, tehát főleg akkor fog használni a dolog, ha észrevehető különbség van városi és országúti használat között olajfogyasztásban. Nagy tempónál persze mindegyik motor (amelyik egyáltalán) több olajat fogyaszt, mint városban - de adalékolva azért kevésbé.