Ez erdekes amit mondasz a vizrol, en egyetertek vele.Hallottam viszont szereltoktol, hogy tok mindegy csapvizet kap-e vagy desztillalt vizet, merthogy sima vizzel elmegy 20 evig, desztillaltal meg 21 evig...:-)
Új kérdés: a hűtőventillátort kapcsoló termosztátot mekkora meló kicserélni?
Ötperces, ha kényelmesen csinálja az ember. :)
Hideg motornál lehúzod a drótokat, amik a kapcsológombára mennek, kitekered, és az újat gyorsan be. 2-3 deci hűtőfolyadék el fog folyni, azt pótolod, aztán visszadugod a vezetékeket.
Ennyi.
Ha 2 évnél öregebb a hűtőfolyadék, akkor érdemes összekötni annak a cseréjével: ezesetben előbb leengeded az összest, kicseréled a gombát, aztán feltöltöd a rendszert. Nyáron is fagyálló kell bele! Keni a vízpumpát stb., és korrózióvédő hatása is van, ellentétben a sima desztillált (ioncserélt) vízzel.
Csapvízről meg szó se essék. :)
Időközben szervizben is volt az autó: a váltóban lévő csapágyak mentek tönkre (az egyik nagyon, a többi kevésbé). Kicserélték, most nemhogy kussol, de sokkal szebben is kapcsol.
Új kérdés: a hűtőventillátort kapcsoló termosztátot mekkora meló kicserélni?
Hello!
Szeretett Volvo 240 D6-osomon ma szúrópróbaszerű CO mérést végeztek és sok lett (2.5 helyett 5-7 között), 15 napon belül új zöldkártya kell. Mi lehet a magas CO oka, ha a kocsi különben szépen pöccre indul, jól megy, keveset eszik, csendes dízel létére és nem füstölt erőteljesen (más autókból sokkal több kormot látok kijönni). Csak be kell állítani, esetleg porlasztócsúcs csere vagy nagyobb a gáz?
Na, megjavult az inditasi problemam.Egyszeruen falsot szivott a motor, ezt kellett kikuszobolni, illetev rosszul volt beallitva a torlotarcsa helyzete az injektorban.Kapott egy olajcseret is persze, ezutan elmentem CO-t allittatni, es nagyon baratsagos ertekek jottek ki.Es siman poccre indul.
Súlyosbodott... most már minden fokozatban csikorog. Egy bizonyos fordulatszámnál (kb. 2200) csendben van, de alatt-felett óbégat. Mi a franc lehet? Csapágy? Tárcsa?
Az ékszíj hangját megismerem. Ez viszont egy fémes csikorgás ami folyamatosan hallatszik az erős motorfék alatt. Példa: 2.-ban haladok 40-el, és elveszem a gázt: csikorog. Ha megint gázt adok és megszűnik a motorfék elhallgat.
Tudom ,hogy nem erőátvitel, de az ékszíj szokott ilyen hangot hallatni. Motorféknél csak akkor van amikor visszaengeded a kuplungot, vagy folyamatosan ?
Valami gebasz van az erőátvitelem környékén. Bizonyos esetekben fémes, csikorgó hang hallatszik előről.
Gyorsításkor egyik fokozatban sincs hangja, de amikor motorfékkel haladok akkor igen. Minél erősebb a motorfék annál élesebb a hang. 3-4-5.-ben szinte semmi sincs, de ha 2.-ban gyorsítok 40-ig és elveszem a gázt akkor már erősen csikorog. Amikor visszaváltok 2.-ba, akkor is.
Eleinte arra gondoltam hogy a kuplung kopott el, de gyorsításkor nem csúszik meg.
A váltó mitől adhat ilyen hangot?
már próbáltam 95tol 99esig és ugyanúgy csörög (ezt már más is javasolta). na mind1, e héten már szerelohöz kerül, remélem nem volt sokáig így hajtva.. egyébként milyen hibákat/elhasználódásokat okozhat ha sokáig így eroltették?
Nem ismerem a VW motorokat, de szvsz biztosan van komogásérzékelő szenzor. Ez a felelős, hogy ne csörögjön a motor. Ne nagyon erőltesd így a motort (hogy csörög), mert nagyon nem tesz jót a motornak. Addig is próbálj magasabb oktánszámú benzint használni, amíg nem csinálják meg a típust. Persze ha most is 98-at tankolsz, akkor nincs sok lehetőség, max. valami adalék (ami nem sokat ér), vagy másik olajtársaság benzinje.
Üdv, na megprobalom ujra, az elso O"-betutol nem jott at :{
pár napja beszereztem egy VR6-os Golfot, de hamar kiderült, h az elozo tulaj két évig nem talált el 1 szervizbe se vele, szal most nekem kellene helyrepofozni(/tatni).. örülnék ha ki tudnátok segíteni 1-2 jó szerelo, vagy neadjisten korrekt márkaszervíz címével.. a motorban teljes állapotfelmérésre lenne szükség (futómu, fékek, szervók már kész vannak), nagy terhelésnek lesz kitéve! :)
egyébként eletronikai problémáim vannak (kp.zár, ablakok, ablaktörlok), illetve a motor alacsony fordulaton eroltetve "csörög" és abszolút erotlen (aztan 4k után mintha hátulról megtolna egy Kamaz, hirtelen megurgik, kettesben a kerék kipörög és alig lehet megfogni :).. egyébként a fordulatszám-mero is sokat csal felfelé (kb +1k!), lehet h ezt az értéket látja az injektor is és rosszul idozíti pl az elogyújtást és emiatt csörög?
no meg van 1 másik érdekes jelenség, ha óra szerint 2-3k közt pörög a motor egyenletesen (kb 1.5-2k közt valójában), akkor 5 másodpercenként olyat csinál mintha levettem volna a gázról a lábam, szal 5 mp-n át motorfék, majd újra elkezd húzni 5 mp-ig.. és ezt mérnöki pontossággal 5 mp-s periódusokkal csinálja! vigyem injektoroshoz?
Kívülállóként kérdezhetek valamit? Ha nem jó helyen teszem, tudtok tanácsot adni, hol keressem a választ?
Valamikor réges-régen tanultam "kagyló diagramról", dízel motornál. A fogyasztásról szól az effektív középnyomás és a fordulatszám függvényében. A kérdés: van ilyen otto motorokra is?
Tényleg, a telóról is lenne egy kérdésem:
Mennyire erős a "löketvégi csillapítás"-a? Arra gondolok, hogy mikor kajakból kirugózik a kerék (merev hídas futó), és a lengéscsillapító véghelyzete fogja meg a kirugózást, na ezt mennyire bírja? Előfordulhat, hogy "szétszakad" a lengéscsillapító? Más határolást ugyanis nem láttam a futómon. Vagy van?
szerelo vagyok nehany eve:
Karaszyek nalam 3-bol 3xor hibaztak, es nem is olcson dolgoztak.
ezek utan talaltuk meg Katonaekat Domsodon, ok meg nem hibaztak, pedig 10-12 par gatlot vittem mar hozzajuk.
amugy monroe-t ne, ha sportossag kell, akkor KONI, ha nem, akkor Lip vagy kayaba is jo, boge jo csak draga, sachs szinten, boge-nel talan jobb is.
Vannak kötött forgásirányú gumik, és van, amelyik nem az. Ha kötött, akkor mindenképp jelölik rajta, nyíllal, felirattal: "rotation ->".
Ha nem kötött a forgásirány, akkor akárhogy fel lehet tenni ugye, de váltogatni a forgásirányt azt azért nem jó, mert a radiál acélszálai nem szeretnek mindig új alakzatba rendeződni.
De ha defekted van, akkor semmi cicó, tovább kell menni - pótkerék föl a lyukas helyére oszt kész. :)
Köszi mindenkinek az észrevételeket és a hozzászólásokat. Szervíz lesz a dologból,mert végül is ez nem legó.Ha nem értek hozzá úgyis,csak elrontanám.
L.csillapító ügyben nem döntöttem még,majd elválik,inkább a pénz szab határt.
Másik gyors kérdés: pótkereket kellett felrakni.A felnin a gumi mindegy milyán irányban van? mármint,hogy melyik oldalra rakom.Nem fordul meg a forgásirány? Be van egyáltalán jelölve ez valahol?nem találtam rajta.
THX, Banditoo
Bocsi, nem akarlak megbántani (tényleg), de: irány a szerviz. Mindent nem lehet leírni, elmagyarázni, azért az autószerelés mégiscsak egy szakma, és ahogy elnézem, te nagyon az alapoknál kezdenéd...
A normálisabb szervizek, szerelők el is magyarázzák, mit miért és hogyan csinálnak - különösen, ha kéred. Jobban jársz, hidd el.
Lengéscsillapítóból leginkább újat és gyárit lyavaslok. Az se bírja túl soká a jó magyar utakat, nemhogy a felújított, vagy utángyártott.
De végülis: ez is szabadonválasztott, Kárászyék normálisan dolgoznak. De azért nem fogja addig bírni, mint egy gyári. Hogy meddig? Passz.
Köszike mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat. Azért még mindig van 1-2 kérdésem, könyvet persze szerzek,hogy mit hol találok, de addig is:
Szelepfedél tömítés csere házilag is elvégezhető, vagy irány a szakműhely.Nexián cserélték, de az soros 4es, ez meg V6.ráadásul kilotonna cső futkározik mindenfelé.
Pillangószelep,szívótorok....ezt merre találom.Tudom kicsit bonyolult a kérdés,biztos láttam már, csak nem tudom, hogy ezt hívják így.
És ha minden igaz a motor alján van az olajteknő?Ott is szivárog az olaj.Nem folyik, csak 1-1 csöpp van az alján.
másik kérdés: futómű
szntetek a felújított lengéscsillapító vagy az utángyártott megbízhatóbb-e? Kárászynál lenne a felújítás,elég normális árakkal, de nemtom meddig bírja majd.
THX, ha tud vki segíteni.
BAnditoo
ha nincs speckó fogód a szűrőhöz, használj 100-as körüli csiszolópapírt. Rátekered a szűrőre és könnyen meg lehet lazítani (persze ha nem fogóval tépték rá).
Az enyémmel hidegen semmi gond. Csak ahogy melegszik az idő, úgy lesz egyre sz@rabb...
Tescoba megnéztem, és a fekete a kimondott injektor cleaner. Szóval nekem is az volt benne...
A nagy szelephézagtól a moci picivel gyengébb lesz, de van más hatása is. A vezérműtengely bütykei kalapácsszerű ütésekkel mozgatják a szelepeket (ettől csattog), ezért ezen elemek kopása is nagyobb...
Rossz szelephézagtól szerintem lehet az alapjárat is egyenetlen.
A túl nagy szelephézagnak (attól csattog) a zajon kívül csak annyi a káros hatása, hogy kicsit gyengébb a motor, nem adja le a teljes teljesítményt, csak a 98-99%-át. :)
Azt a tömítést azért csak ki kéne cserélni, ha egyszer szivárog mellette az olaj...
Az ingadozó alapjárat ezer dologtól lehet, mikor ingadozik, hogyan; de hogy nem a szelephézagtól, az tuti.
Nézd át a motor környékén az összes vákuumcsövet, nem csúszott-e le valamelyik, vagy elrepedt, kidörzsölődött stb., és takarítsd ki a pillangószelepet és környékét a szívótorokban.
Aztán ha itt minden rendben, és még mindig ingadozik az alapjárat: irány a szerviz. Rádugják a computert, az azért legtöbbször mond valamit.
Szkátó
Csak azért kérdezem, mert most télen nekem is voltak indítási gondjaim, eleinte csak -15 körül nem indult, később már 0 fok környékén sem. Először tettem bele piros flakonos STP-t 800-ért, 2 flakonnal egymás után, semmi nem változott. Majd kipróbáltam a feleke flakonost 2200-ért, betöltés után mentem kb. 20km-t és másnap reggel csodák csodája, pöcc-röff, mint régen. Ezután még 1 flakon a biztonság kedvéért, és azóta sem jött vissza a gond. Minden alkalommal az ajánlott 80 l benya/flakon koncentráció helyett kb. 20 literhez töltöttem az anyagot.