Van valami ötletetek, hogy lehet Suzuki Swiften a fagyálló folyadékot leengedni? A hűtő alján van egy csap, ez ok., de a motorból ettől még nem folyik ki. A szervizkönyv sem írja. A Suzukis topicba ne küldjetek, valaki ott is felvetette már ezt a kérdést, de nem lett megoldva.
Pedig ez nem volt szakadt. Puhább volt érezhetően, mint az új. Kipufogós vette észre, hogy gázos.
Mongyuk nem is volt fémre sütve. Volt egy idom, amibe bele kellett szuszakolni erőssenn, aszt jó vót. :o))) Nem bonyolították túl a dolgokat akkoriban.
Meglágyulva...????? Olyat se láttam még, szerintem habókra cseréltétek. Vagy szakadt, vagy nem - általában ahol rásütik a fémre, ott szokott elengedni. De lágyulni... Nem agyvelő ez... :)
Ámbár: mindig van egy első eset. :)
Az előző bakom se volt szakadt. Csak meg volt lágyulva. Nekem tömör gumi.
Fater jól megszívta a Golffal, mer' az dízel, aszt spec. bakok vannak a kocsiba, bennük olyan plazmaféle kocsonyás, zselés istentuggyamivel, amitől veri a bak darabja a 30000-t. De apámék jól kibabráltak vele! Kierisztették a fáradt anyagot, aszt jól megcsavarozták! :o( Barkácsolás RULEZ!
Mér, te nem bírsz megemelni 300 kilót? Ejnyemár. :)
Pajszerral. Odafeszítesz a baknak jól, és látod, hogy szakadt vagy nemszakadt. Persze annyira nem muszáj erősnek lenni, hogy a vizsgálat alkalmából mingyá el is tépd... :)
És hogy kezdjem? Gyúrjak egy kicsit, aszt ha úgy érzem, hogy meg bírok emelnk 3-400 kilót, akkor nosza rajta, lehet megrángatni azt a 2-300 kilós motort? :o)))
A váltótartó még csak bocikám-bocikám, mer' az alulról csatlakozik az alvázhoz, de a két elsőn támaszkodik a motor...
Nitrohigítóval, de csak óvatosan, mert a fényezést is megmattítja jól, ha rákerül. Ha az se oldja, akkor passz - pontosabban hajszárító, melegítés, műanyagdarabbal kapirgálás, közben vidám kukorékolás... :)
Ja! Fel szeretném tenni ezt a díszlécdarabot (Opel corsás anyu lenyomta egy parkolóból történő kiállás bravúros művelete során :o( Szégyentáblára vele!), mármint a régit, de az eredeti ragasztóanyag olyan kemény, hogy 1. eddig bármivel próbálkoztam, nem oldotta fel, 2. a festék nélkül kaparással nem jön le.
Azért nem vagyok teljesen biztos abban, hogy tutira ki kéne szűrni a kuplungot. Nekem anno a Tipon rángatott a kuplung és néha nagyon durván. Olykor szinte attól féltem, hogy kiesik a motor. Aztán volt egy komplett kuplungcsere és teljesen meggyógyult.
Bár ennek ellenére tényleg valószínűbb a gumibak hiba.
Vagy tévedett a szerelő, és mégse voltak okésak, vagy valami utángyártott hulladékot tettetek bele a csere alkalmából. Azok van, hogy pillanatok alatt tönkremennek - meg kéne nézni/nézetni újból.
Tényleg ez a gond, szerintem, ahogy így körbejártuk... Kulpungrángatás miatt nem szokott azér para lenni, meg motorkiugrikahelyéről, meg ilyenek. Jó, rángat egy kicsit oszt lyóvan - ez szerintem nem az az eset. :)
Hát: szerintem ez mindenképp egy vagy több fáradt gumibak. Motortartó, váltótartó... Azok tudnak átmelegedni, és a melegtől tovább puhulni.
Pajszer, akna, mozgatás. :)
Nem, a rázkódás üteme nem függ a fordulatszámtól. Az erőssége, az már igen. De még hogy! Nagggyon parás!
Jellemző fokozatok az egyes és a hátramenet, de előferdül kettesben is. Hármasban elképzelhető, hogy produkálná a jelenséget, de ilyenkor már csak olyan fél másodperces, alig észrevehető remegéssé szelídül a dolog (vagy csak én vagyok paranoiás, :o)) )
A kuplungnál kétféle rugós dolog van. Az egyik a kuplungtárcsában, 4 darab csavarrugó, érintő-irányban széttámasztják a tárcsa két részét, a középrészt a szélén lévő súrlódófelülettől. Ha törött valamelyik, az tényleg okozhat ilyen rázkódást amikor csúszik a kuplung - de ez nem függ a motor hőmérsékletétől. A törött rugó hidegen is törött.
Olyat meg nem láttam, hogy egy kuplungtárcsa csak egy szakaszon égjen meg. Persze mindig van egy első eset... :) A rázkódás üteme egyenesen arányos a fordulatszámmal?
Fater arra gyanakodott, hogy esetleg azok közül a rugók közül, amik a tárcsát/kinyomószerkezetet (?) központban tartják, el lehet törve az egyik. Vagy a tárcsa egy része megégett, nem megfelelő a felület tapadása, ezért amikor meleg a tárcsa, megfelelő fordulaton hajlamos szétrázni a motort...
Lassan már félve és óvatosan ki merném jelenteni azt is, hogy állandóan :o)
De azért van olyan eset, hogy normálisra beáll (pl. hosszú távon. Elindulok otthonról, és csak akkor veszem le a lábam a gázról, a Pestre értem. Ilyenkor ált. normális szokott lenni.)
Na és a kuplunggal kapcsolatos problémám? Nem fordult Veletek hasonló elő?
"Na de mi az oka annak, hogy ha nem dolgozik a motor, hanem csak jár egy helyben, akkor normális, ha men megyek vele, akkor nem jó a szívató lekapcsolása után az alapjárat? "
De ez nem mindig van így, ha lyól értem. Vagy rosszul értem, és ha tényleg mész vele, garantáltan mindig alacsony az alapjárat melegen? Mer az más tészta...
Nitrós dolog: sima nitrohigító, a benzinrendszer tisztogatására használatos, tankba szokás önteni egy keveset, és némi mocskot képes feloldani, amit a benzin nem; aztán elég az is lyól.
Magam részéről nem vagyok a híve, mert félmegoldás; van, amit nem old fel az se. Például a rozsdát, ami öregebb benzintankokban azér nem ritkaság - és a benzinszűrőt garantáltan cserélni kell utána.
Na de mi az oka annak, hogy ha nem dolgozik a motor, hanem csak jár egy helyben, akkor normális, ha men megyek vele, akkor nem jó a szívató lekapcsolása után az alapjárat?
És mi ez a nitrós dolog? Sima hígító, amit zacskóba öntve is használnak ( :o))) ) az jó a motornak is?
Fals levegő: az, ami nem megy át a porlasztón. (Porlasztó=karburátor, persze. Mindenki összevissza beszél, én is. :)
Azért nem jó a motornak, mert ő egy nagyon pontosan meghatározott arányú benzin-levegő keveréket szeretne szippantani. Akkor müxik jól, ha ez az arány tömegben megadva, tehát mondjuk grammban érve 14,7:1 (levegő:benzin) körül van.
Namost ha falsot szív a motor, ugye a porlasztó megkerülésével, akkor ez az arány nem lesz lyó, túl szegény lesz a keverék, mert a porlasztó csak ahhoz a levegőhöz porlaszt benzint, ami átmegy rajta.
A te esetedben a porlasztó talpánál kialakuló időszakos tömítetlenség adhatja ezt a falsot, de persze érdemes átnézni az összes vákuumcsövet is.
Télleg fals levegő. Ez számomra kicsit olyan, mint a fociban a les: sose tuttam pontosan, mi is az. Valaki magyarázza el lécci! :o))) Mér nem mindegy annak a szerencsétlem mocornak, hogy hun kap levegőt (bár igaz, alapesetbe én se a s.ggemen szedem... :o))) )?
Eszembe jutott, milyen a karbi típusa: Pierburg 1B. Nemtom, ond-e ez vkinek valamit...
Treb! Porlasztó=karburátor? (Gondolom, hülye kérdés, de ilyenkor persze alapdolgok nem jutnak az eszembe... :o) )
"ha ez nem használ akkor a keverék-csavart üzemhőmérsékletű motor mellett kell addig befelé tekerni(befelé dúsítja, kifelé szegényíti a keveréket) mig a kívánt értékre nem áll az alapjárat. "
Fordítva. A keveréxabályzó csavar egy kúpos tű a benzin útjában, és a benzinmennyiséget szabályozod vele ennél a porlasztónál. (Meg a legtöbbnél.) Azaz ha kifele tekered, akkor dúsul.
Beállítása: szép lassan tekergeti a dolgozó párszor ki-be, és lesi, hol csökken az alapjárat. Legyen ez mondjuk a csavaron nézve csökkenéstől csökkenésig másfél fordulat. A csavar állásait megjegyezve a két érték közepére kell állítani - itt a legmagasabb a fordulatszám. Vagy egy picit, negyedfordulatot kifelé, itt megy legjobban az autó.
De (Awolfman kartács, figyu!!!!) ez a végső eset, és jobb, ha olyan tekergeti, aki tudja mit csinál. Azért végső, mer magától a büdös életben nem tekeredik el az a csavar.
Amit érdemes megnézni/megpróbálni, az a régi VW betegség, a porlasztó gumitalpának elöregedése.
Check: meleg motornál léxűrőház leszerel, motor beindít, alapjáraton ketyegtet, és a porlasztót mocorgat jóerősen ideoda. Az a gumi szokott elöregedni/kirepedezni, ami a porlasztó talpa alatt van. Ha tényleg, akkor a mozgatás hatására változik az alapjárat, mert félrebillentve falsot szív.
Az a gond itt az alapjárattal, hogy van olyan, hogy teljesen normális értékre áll be. Az alapjárati fordulatot csak nagyjából tudom megbecsülni. A normál étrék 900-1000 körül lehet ugye. Amikor nem okés, akkor ez leesik becslésem szerint olyan 500 körülire.
Elképzelhető, hogy van, amikor szegényebb és van, amikor dúsabb a keverék?
Nitrohígító? Hallottam már, de nem tudok sokat róla. Mennyit kell (gondolom a benzinhez) adagolni? Mit csinál pontosan? Ezek szerint ugyanannyit ér, mint a speckó tisztítók?
szal szerintem a kuplungos dologgal ne foglalkozzunk!
kérdés: mennyi hidegen az alapjárat? mennyi melegen? szerintem jól működik a karburátorod, csak rosszúl van beállítva. Lehet, hogy zöldkártyán tekergették el az emissziós értékek miatt. hidegen a dúsítás(szivató) miatt megfelelő az alapjárat, de ha a víz eléri az üzemhőmérsékletet akkor elveszi a +benyát és alacsony lesz . esetleg nem üzemhőmérsékletű motornál végezték a karbi beállítását. érdemes kipróbálni valami karburátor tisztító adalékot(pl.nitrohigító), hátha kosz miatt van. ha ez nem használ akkor a keverék-csavart üzemhőmérsékletű motor mellett kell addig befelé tekerni(befelé dúsítja, kifelé szegényíti a keveréket) mig a kívánt értékre nem áll az alapjárat.