Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trebitsch Creative Commons License 2002.12.04 0 0 926
Olyat kell venni, amin van. :) Satupad nélkül azt eléggé szívás leszerelni...
Amit eddig én vettem bontóban, azon mindegyiken rajta volt.
Előzmény: Otool (925)
Otool Creative Commons License 2002.12.04 0 0 925
Kifelejtetted a szíjtárcsa átszerelést, már ha a bontotton nincsen...
Előzmény: Trebitsch (924)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.04 0 0 924
Hát: sok variáció nincs a töltés környékén... :)

A sajátkezű cserétől meg ne tarts, tényleg nem egy művészet. Ha a kezedben van a bontott generátor, látni fogod hol is van az a két csavar.
(Az egyik az alján, a forgástengely, a másik meg az éxíjfeszítéshez.)
Azt is látod majd, hogyan kell megnyomni az elektromos csatlakozót, hogy kijöjjön. (Be kell nyomni egy olyan ki műanyag kallantyút, ami bepattanva rögzíti a helyén.) Fox még látni egy tizes fejű anyát, alatta egy vastagabb dróttal, saruval. Ezeket kell megbontani, tényleg nem nagy dolog; egy darab tizes és egy darab tizennégyes csillag (vagy csillagvillás, mindenképp zárt!) kulcs kell összesen.

Na, miután megnézegetted a dolgokat: leveszed az akkuról a minuszos sarut. Azért a minuszosat, mert ha a kulcs letestel, mikor tekered, ez nem szikrázik. A pluszos, az mint a rettenet. :) Azért ha ahhoz férsz jobban hozzá, azt is le lehet szedni: csak vigyázz, ne testeljen a kulcs. Elég az egyik sarut levenni.
Ezután az ujjaddal megnyomogatod az éxíjat, hogy érezd, mennyire kell majd megfeszíteni.
Lecsavarod a tizes anyát, és leveszed a kábelsarut róla.
Kihúzod a műanyag stekkert, közben káromkodsz, mer nehezen szokott kijönni, akárhogy nyomod a pöcköt meg ráncigálod. De azér ki fog: általában segít, ha kicsit megtolod befelé először.
Ezután kiveszed azt a csavart, ami az éxíj feszítését adja, a fölsőt. 14-es, emlékeim szerint nem átmenő csavar - ha mégis, akkor kell még egy kulcs, ellentartani.
Leveszed a forgástengelyről az anyát, és kipiszkálod a helyéről.
Ezután kiveszed a generátort, és fordított sorrendben visszateszed a dolgokat; közben megfeszíted az éxíjat.

Ha kész vagy, nem ártalmas egy voltmérővel az akku pólusain megmérni a feszültséget járó motornál. (Itthon 2-3 ezer forintért adnak egy kis multimétert, az tökéletesen megfelel a célnak, és szerintem még ha veszel egyet, az is olcsóbb lesz, mint egy szerelő munkadíjának töredéke.)
14,0 - 14,4 volt közötti értéket kell mérned, ha minden rendben van.

Na... Ilyen részletesen ennyire egyszerű dolgot még az életben nem írtam le. :)

Előzmény: Dr.Feelgood (923)
Dr.Feelgood Creative Commons License 2002.12.04 0 0 923
kedves Trebitsch,
koszonom szepen a valaszt, kozben konzultaltam telefonon egy otthoni szerelovel is, es szinte szorol szora ugyanezt mondta :))
Ugyhogy holnap megyek is bontot keresni, bar a sajat kezu generatorcseretol kicsit tartok.
Előzmény: Trebitsch (922)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.03 0 0 922
Legvalószínűbb, hogy elkopott a szénkefe a generátorban, és hol fölakad, hol hozzáér a csúszógyűrűhöz; de lehet törött csatlakozó, kontakthibás/szakadt drót is, vagy hibás fesszabályzó.
Szerviz. Töltés nélkül 50-60 km után ottmaradsz az út szélén.

Esetleg kérdezz meg egy bontót, hogyé adnak egy komplett generátort. Általában arrafelé nem drága; aztán ha megvan, szereld be sajátúlag. Két csavar, plusz a drótok; csak ne felejtsd el levenni az akkusarut.

Előzmény: Dr.Feelgood (921)
Dr.Feelgood Creative Commons License 2002.12.03 0 0 921
Sziasztok,
a kovetkezo problemam van: 14 eves Corollamban a tolteskontroll-lampa vilagit. De nem allandoan, hanem eleg rendszertelenul. Altalaban elindulas utan egy ideig jo, es ugy tiz perc utan jelzi megint, hogy nincs toltes.Azt tapasztaltam viszont, hogy autopalyan altalaban jo, de valamikor a varosban is, semmi szabalyossagot nem tudtam ebben felfedezni. Egyszer mar elofordult, hogy elfogyott az aram es lefulladtam. A gondom igazabol az, hogy kulfoldon vagyok es itt eleg borsos araik vannak a szereloknek, es nem tudom, haza merjek-e igy indulni, hogy hol van toltes, hol nincs.
Kiss Ordog Creative Commons License 2002.12.03 0 0 920
Gondolom arra gondol, hogy acsurra szetszedett motorba (hidrotokek miegyeb) kell ujra olajat varazsolni, azert arra kell ido, amig minden olajcsatorna megtelik.

Mellesleg megjegyzem, hogy probaknet nekem tisztan inditomotorral nem sikerult olyan nyomast elernem, hogy kialudjon a lampa.

Előzmény: alpinaB6 (918)
kivi Creative Commons License 2002.12.03 0 0 919
Nem tudom hogy lett hirtelen két db autódoktor, de az "új" arc sem stílusában sem precízségében nem tetszik.
Előzmény: alpinaB6 (918)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.12.03 0 0 918
egyaltalan mi az, hogy mig megjon az olajnyomas???? ha erre nalatok varni kell akkor jobb lesz ha az elso kukaba parkoltok szeretett autokaitokkal...

a

Előzmény: QuadCam (911)
kivi Creative Commons License 2002.12.02 0 0 917
OK, köszi. Így már érhető a dolog.
Előzmény: Trebitsch (916)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.02 0 0 916
Na... Szal: fönn a pedáltengelynél beljebb tekerték az ütközőcsavart, tehát eleve lejjebb van a pedálod, attól tudod kevesebbet nyomni (nix tégla :), ha jól értem.
Ugyanakkor persze a bowdent is utánaállították.

A jól beállított kuplungnál a pedálnak van 10-15 mm holtjátéka, és utána ha minden rendben van, kb. a pedálút fölső egyharmadánál van a csúszási pont.

Előzmény: kivi (915)
kivi Creative Commons License 2002.12.02 0 0 915
Hehe. :-)
A pedál alapállása és a full kinyomott állapot közti út lecsökkent (kb. 2/3-ra). Ennek okán a teljesen kinyomott pedált picit engedve már kezd fogni a kuplung, az állítás előtt sokkal jobban fel kellett engedni hogy megmoccanjon a kocsi.

Ez így jó, sokkal jobb mint volt. Csak furcsállom dolgot, mert amit eddig tudtam a kuplung működéséről az most alapjaiban ingott meg. :-)

Előzmény: Trebitsch (914)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.02 0 0 914
Nem értem. Betettek egy téglát a pedál alá, hogy ne tudd jobban benyomni?
Előzmény: kivi (913)
kivi Creative Commons License 2002.12.02 0 0 913
Kuplungos kérdés:
nagyon hosszú volt a pedál útja, de ebből csak a felső 10 centin fogott, váltásnál is "elég" volt ha félig nyomtam ki. Ma állítottak rajta, az útja lecsökkent arra a 10 centire amin eddig fogott. Ez így normális?
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.29 0 0 912
Köszi. Csak azért kérdeztem, mert volt már hogy leállítás után egész sok volt benne, de tegnap mondjuk alaposan felpörgettem (140-et vitettem vele az M5-ön - de jól bírta mondjuk), aztán megijedtem. Gondolom ilyenkor többet vesz fel a teknőből is a motor és lassabban folyik le, nem?

Lámer módon utánatöltöttem egy keveset és reggel indítás előtt nézve meg már tocsogott az olajtól, úgyhogy tényleg csak nem folyt le.

Előzmény: alpinaB6 (910)
QuadCam Creative Commons License 2002.11.29 0 0 911
Mielőtt nagyon elájulnátok az autódokitól hadd jegyezzem meg, hogy ez: "és úgy indítom, hogy a gyújtási szikrát kiiktatom mindaddig míg meg nem jön az olajnyomás. Ha megjött, várok néhány másodpercig, majd újra indítózok, újra várok (4-5 ilyen után már indulhat a motor!)" kiváló módszer, hogy a katalizátort kafán telepumpáljuk benzinnel. Én inkább az injektorok kábeleit szoktam lehúzni, de mondjuk én csak egy otthon bütykölő kókler vagyok, ne hallgassatok rám... :)
Előzmény: Magnat (901)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.29 0 0 910
BLASIUS

nem kell felporgetned hozza! ha kozvetlenul megallas utan nezed akkor mindig kevesebbet fogsz latni!!! mert le kell meg folynia az olajdeknibe! varni kell 5-10percet mig lefolyik!

a

Előzmény: BLASIUS (909)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.29 0 0 909
Sziasztok!

Jól tudom, hogy ha rendesen felpörgetem a motort (pl. megjáratom autópályán nagy sebességgel) és utána közvetlenül leállítás után megnézem az olajszintet, kevesebbet mutat, mint amennyi ténylegesen benne van? Lehet a különbség több deci egy 2.4-es dízelnél?
Van amúgy olajfogyasztása a motornak, de nem vészes mértékben.

CyberShot Creative Commons License 2002.11.28 0 0 908
Kösz, gebild.
És hogy volt, elvitted kocsival együtt, vagy csak a karbit?
Előzmény: gebild (892)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 907
Majd megbeszélem vele holnap! :-) Kölönben a szűrő nem izgat, de az olaj testvérek között is 12k huf ...
Előzmény: Trebitsch (906)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 906
Hát ez már a te dolgod - ha spórolni akarsz az olajon, törődj bele a varrógéphangba.
De majd a doki megmondja, sokkal szebben káromkodik, mint én... :)
Mellesleg olajszűrőt is cserélni kell. Mindig.
Előzmény: Magnat (905)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 905
Persze, de én pont ettől szeretnék megmenekülni anyagilag! 16 darab még utángyártottból is 70k, és pont ő írta, h általában 3-4 szorul cserére. De abban az olajban csak kb 150 km van, és nem szívesen dobnám ki!
Előzmény: Trebitsch (904)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 904
Nem tölti vissza - a te érdekedben.
A hidrotőkék leginkább az eltrehánykodott, halasztgatott olajcsere, olajiszap, szennyeződés miatt mennek tönkre. Amelyik kakukk, azt már hiába mosogatja az ember - de a lelkiismeretes szerelő kimossa mindet, hogy ne menjen tönkre, amelyik bennmarad. Van, amelyik mosással helyrehozható, mert nincs rajta sérülés, csak összeszorult az olajsártól, eldugult, ilyesmi. Az megjavul a mosástól.
Természetesen lényegesen egyszerűbb, kevésbé fárasztó és munkaigényes mindet kicserélni, mint egyenként szétszedni, mosogatni, öblögetni...
Előzmény: Magnat (903)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 903
Köszi szépen. Most csak azt nem értem, h ő a rosszakat is orvosolja azzel az öblítéses technikával? Persze ha a javíthatatlanokat kicsréli, a többit kimossa, az perfect. Az egyetlen faszság, amit elkövettem, hogy éppen tegnap cseréltettem olajat, de max visszatölti majd azt a mocimosás után ...
Előzmény: Trebitsch (902)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 902
Dergez doki írta. De ez már a javítás, nem a diganózis - mongyuk az is igaz, hogy én is kipakolom az összest, ha már egyhez nyúlni kell, az eljárás meg ez, nem más.
Soroksáron rendel, nem drágán (=nem is olcsó, de megéri mer jól dolgozik) telefonon kell egyeztetni. Az egyetlen autószerelő, akit ajánlani merek...
Előzmény: Magnat (901)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 901
Ezt a két módszert is onnan ollóztam, bár nem tudom, melyiket melyik doki írta:

1
"Hogy melyik tőke zenél a 16-ból. Na ez az amit nem tud senki sem biztosra megmondani, csak van aki beismeri és van aki nem. Addig nem is jelent gondot, amíg nem emiatt akar a szerelő egy egész garnitúrát cserélni egy kisebb polgári vagyonért.
Szóval. Mindet ki szoktam venni és jó alaposan kimosni. Amelyik szétszerelhető azt szétszerelve mosom ki benzinben és szilikon spray-vel megfújva rakom össze. Amelyik nem szerelhető, azt benzinben áztatom és egy szerszámmal mozgatva az állítóelemet ki- és bepumpálom a benzint mindaddig, míg ki nem tisztul. Közben a motorban lévő olajat is leengedem és jó alaposan ki is hagyom csöpögni. (Amíg a tőkék tisztulnak, van is rá idő.)
Összerakás után feltöltöm jó minőségű olajjal a motort és úgy indítom, hogy a gyújtási szikrát kiiktatom mindaddig míg meg nem jön az olajnyomás. Ha megjött, várok néhány másodpercig, majd újra indítózok, újra várok (4-5 ilyen után már indulhat a motor!)
A motor indítása után kb. 2000/min fordulaton bemelegítem a motort és járatom mindaddig, míg nem csendesedik el az utolsó tőke is. Mert az állító elemeknek a meleg és nyomás alatti olajra tartósan szükségük van ahhoz, hogy teljesen ki tudjon légtelenedni a belső terük.
Amikor a motor bemelegedett és már viszonylag csendesen jár, kb. fél percenként egy-egy kövérebb gázfröccsel, ill. 15-20 sec.-ig tartó 3-4000-re való felpörgetéssel segítek, hogy az ilyenkor lineárisan megnövekvő olajnyomás könnyebben elvégezze a feladatát.
Ezután tuti csendes lesz a motor és azokat az elemeket is kitisztítottam amik még nem álltak be csak már nehezen végezték dolgukat a bennük felgyűlt olajiszap miatt!"

2
"Külső úton történő vegyi tisztítás csak meddő próbálkozás. Az sem igaz, hogy nem lehet a hibás darabot kiszűrni. Az viszont igaz, hogy aki ilyet mond, az vagy hülye a szakmájához és okoskodik. Vagy egy pénzéhes ?cserépedény?.
Szét kell bontani a motort annyira hogy a vezérmű tengelyek és a hidroelemek ?kipotyogjanak?. Aztán ellenőrizni kell a vezérmű tengely állapotát, mert a sokáig így üzemelő kocsi elkoptathatja rendellenes mértékben! Aztán nem kis türelemmel szét kell szedni az elemeket egyenként és átnézni, kimosni. Ha van köztük olyan, amelyik már kopást mutat, azt cserélni kell, de általában 3-4 darabnál több nem szokott cserére szorulni. Nem ritka az sem, hogy egyet sem kell cserélni!
Viszont összeszereléskor tényleg precíz munkát kell végezni, mert ez a motor nemcsak bivaly erős, hanem kényes is, mint egy csaj! Általában a javítás első fázisa nálam, hogy a motorolajat leengedem és addig csöpögni is hagyom, míg a javítás tart. Mikor a motor indításra kész, az utolsó fázis a friss motorolajjal feltöltés és természetesen az olaj filtert is cserélem! Általában ilyenkor egy olcsóbb, de megfelelő minőségű olajjal töltöm fel a motort és kb. 1000 km lefutása után cserélem a megszokott márkára.
A hidroelem szétszerelését itt és most nem ismertetem, mert egy kis gyakorlat azért kell hozzá, de ha gondolod ezügyben keress meg! "

Hol rendel ő egyébként? Mennyire nehéz bejutni hozzá, hogy dolgozik? (persze biztos profi, de mennyire futószalag?) Ja, relatíve és mennyiért?

Előzmény: Trebitsch (899)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 900
A dokinak sajátos a stílusa - a "honnan tudod, hogy pont egy darab rossz van? Zenész van a családban? " kérdés szvsz arra vonatkozhatott, hogy Yehudi Menuhin az abszolút hallásával talán megmondja fülre, hogy hány és hol kopog, de köznapi halandóknak a fülhallás kevés... :)

Előzmény: Magnat (897)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 899
Pedig... csak tudni kell, hol nyomod, és mi az amit érzel.
(Most különféle pajzán dolgok jutottak eszembe, de hagyjuk. :)

Ha megkeresed az autódokit (Dergez Attila, telszam lejjebb), ő is pont ugyanezt fogja csinálni, majd meglátod.

Előzmény: Magnat (896)
emp Creative Commons License 2002.11.27 0 0 898
megszületett, két nap alatt sikerült megírnom, és betettem a "Borsodi Ford - az autós lét habos oldala
" című ujonnan nyitott topicba. Mármint esetemet a csonkállvánnyal és a Borsodi Ford műhellyel.
ez a hozzászólás még két helyre megy (most úgy látom)
hm, két helyre már bement, ide meg nem akar engedni, azzal, hogy azonos hozzászólás. így talán már nem azonos
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 897
Ezt a TotalCaron találtam:
"Szia Doki,
Ajánlanál egy szerelő műhelyt, ahol a hidrotőke cserét darabonként is elvégzik, a szakszervizben csak 16-ot cserélnek egyszerre, ott jártam vele először. 92 ezer forint + munkadíj, és egy darab rossz. Az előző tanácsaidban olvastam, hogy ez a hiba javítható a teljes garnitúra cseréje nélkül is. Én nem vagyok ismerős Budapesten, nemrég lakom itt, és nem ismerek megbízható szervizeket.
Köszi, és további jókat: Czagány Tamás
(2001. 10. 04.)

Nem tudom, milyen típusú kocsid van. Titok? Ugyanis ez lényeges. Valamint az is, honnan tudod, hogy pont egy darab rossz van? Zenész van a családban? Keress meg, és ha elárulod, amit kérdeztem, segítek"

Tényleg nem akarom kétsdégbevonni, amit mondasz, sőt én lennék a legboldogabb, ha sikerülne lokalizálni, melyik szar, csak már elkezdtem rettegni a 16 darabos cserétől ... különben megathanx!!!

Előzmény: Trebitsch (895)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!