Neked hátramenetbe téve nem reccsent? Nekem majnem mindig. Elég jól le tudom ritkítani ha self made szinkronizálok manuális vezérléssel... (rüki előtt beteszem III-ba...) :o)))
"És beleillik a képbe, hogy nem mindig csinálja? Á"
Bele... viszont nagy gáz, lassú kuplung felengedésre (nem lejtőn lefelé) mindig csinálnia kell. Próbáld ki.
(Ha kettesben ráengeded nagy gázzal lassú menetben akkor is rángat)
Én a vége felé már el tudtam vele indulni úgy, hogy nem is vettél volna észre semmi rázkódást.
Még úgy is, hogy ekkora már kirázta váltótartó gumibakból a csavart is !!!
Semmi ügynökség(Luk) tőlem azt veszel amit akarsz... én szivem szerint Sachs-ot vettem volna, de minek mikor feleannyiért állítólag ugyanazt kapom mint a gyári volt.
Viszont más gyártmány ugyanannyiért 1 hét alatt szétment (kifurdult a rugó a tányérból!?) egy gyengébb autóban...(enyém 114LE)
Golfokon nincs leeresztési lehetőség a hűtőn, se csavar, se csap, mint pl. a Mitsuknál... Lya kérem, ez német autó. :)
Le kell ráncigálni a hűtő alsó vastag csövét, miután megküzdöttél azzal a pofánvert rugós csőbilinccsel, amitől (ekkora méretben) mindig heves káromkodás fog el, mikor meglátom. :)
A motorblokkon kb. ugyanott van egy ugyanolyan csavar, mint a Suzukin.
"Azért rázkódok mert a tárcsa központi része (ami a bordástengelyen van) és a tárcsa külső felülete között nincs normális kapcsolat, már nem középpontos a tárcsa, szóval üt!(Mint a mosógép, ha nagy dolgokat centrizik)"
Az az, az az! :o))) Csak én nem tudtam ilyen szemléletes példával előrukkolni... :o) És beleillik a képbe, hogy nem mindig csinálja?
Mellesleg nagyon meg lennék lepődve, ha 5-ben csúszna a kuplung (Wolfmannak négysebességes s kocsija :o))) )
"Ha az új tárcsával csúszna a kuplung 4,5-ben akkor arra is van ötletem :P"
Mivan? Csak tán nem a LUK egyik ügynöke vagy? :o)
Télleg hűtővíz-leeresztő! Treb! Én a sajátomon még egyáltalán nem találtam meg! Van valami ötleted? Golf II-n se találtunk... A hűtéscsövet vettük le...
Ezekszerint semmi nem zörög, nem csörög, nem szorul, nem fogyaszt többet stb.
Igazán megoszthatnád a tapasztalatodat az olajos topikkal is, hátha megszűnne a márkás olajok hegemóniája...:-)
Tuti, hogy a kuplungoddal van a baj, szerintem sürgősen cseréltesd ki a tárcsát.
Nem tudom mikor volt cserélve utoljára, de elméletileg akár kibirhatta az eredeti is idáig, de ilyenkor elég egy csikorgó indulás és már szakad szét a tárcsa a nagy terheléstől.
Azért rázkódok mert a tárcsa központi része (ami a bordástengelyen van) és a tárcsa külső felülete között nincs normális kapcsolat, már nem középpontos a tárcsa, szóval üt!(Mint a mosógép, ha nagy dolgokat centrizik)
A normális kapcsolatot a négy rugó és azok leszoritó patkói biztosítják... ezek közül van eltörve esetleg kilágyulva egy kettő.
(Ebben az esetben nem lehet felújítani, mert nem a felület rossz hanem a tárcsa szerkezete)
Ha még tovább kinozod darabok szakadnak le a tárcsából hamarosan és szétszabdalják a lendkereket vagy a kuplung szerkezetet.
(Csak azért tudom, mert nekem detto ugyanez volt 1 honapja, Nálam 1 rugó és a két rugót összefogó acél kapocs már el volt törve, hááát uccsó pillanat volt nálam mindenesetre)
Tárcsából pedig a Luk-ok tudom ajánlani. A legjobb ár érték arány (legalábbis azt mondják, hogy minden negyedik kocsiban ez van gyárilag)
Persze a Sachs jobb, de kétszer annyi...
Örülhetsz ha nem kell venned kuplungszerkezetet.
Ha a motor ill. váltótartóval lenne a baj akkor nem csak induláskor lenne gond, hanem pl. fékezskor ill motorféknél is. (Ugyanis féknél ill. motorféknél a dög nehéz motor elindul előre a kocsiban és ha hozzáér a kasznihoz akkor fordulattól függően ütögeti/veri a motortartó szemet. Ez fémes kopogó hang...)
Na remélem segitettem
(Ha az új tárcsával csúszna a kuplung 4,5-ben akkor arra is van ötletem :P
Ezt megelőzendő fel kell csiszolni a lendkereket és váltó tárcsához nyomuló részét)
A tárcsa 10 szerelés is 10.
Francokat tud, csak az egyik szomszédnak miautónkja van, oszt megnézegettem kicsit.
Auchan olaj tök lyól bírja, alighanem olyat fogok tenni a Pajero 2.6 benzin/gáz motorjába is, ha elkészülnek a gépmunkával Makraiék... :)
A motorblokk első részén, a váltó felöli oladalon kb. a hengerfej síkja alatt 10 centivel találsz egy csavart, emlékeim szerint 14-es fejjel, de ez nem biztos. Kúpos menete van, kilátszik a fele, nincs külön tömítés.
Na azt kitekered, és akkor kifolyik a víz a blokkból is.
Nem ismerem a Suzukit, de ha a hűtő leeresztőcsavarját kinyitod és persze valahol máshol is kap levegőt a rendszer, akkor ki KELL folynia belőle a víznek. Vedd le a hűtősapkát, vagy végszükség esetén lazítsd le a felső vízcsövet. De az is lehet, hogy valahol van egy plusz légtelenítő csap, azt kéne megtalálni. Ugynis ha most nehezen jön ki belőle a víz, akkor a visszatöltésnél ugyanúgy szívni fogsz a rendszer légtelenítésével, tehát nagyon vigyázz, nehogy elcseszd és hengerfejes legyen a gép!!!
Van valami ötletetek, hogy lehet Suzuki Swiften a fagyálló folyadékot leengedni? A hűtő alján van egy csap, ez ok., de a motorból ettől még nem folyik ki. A szervizkönyv sem írja. A Suzukis topicba ne küldjetek, valaki ott is felvetette már ezt a kérdést, de nem lett megoldva.
Pedig ez nem volt szakadt. Puhább volt érezhetően, mint az új. Kipufogós vette észre, hogy gázos.
Mongyuk nem is volt fémre sütve. Volt egy idom, amibe bele kellett szuszakolni erőssenn, aszt jó vót. :o))) Nem bonyolították túl a dolgokat akkoriban.
Meglágyulva...????? Olyat se láttam még, szerintem habókra cseréltétek. Vagy szakadt, vagy nem - általában ahol rásütik a fémre, ott szokott elengedni. De lágyulni... Nem agyvelő ez... :)
Ámbár: mindig van egy első eset. :)
Az előző bakom se volt szakadt. Csak meg volt lágyulva. Nekem tömör gumi.
Fater jól megszívta a Golffal, mer' az dízel, aszt spec. bakok vannak a kocsiba, bennük olyan plazmaféle kocsonyás, zselés istentuggyamivel, amitől veri a bak darabja a 30000-t. De apámék jól kibabráltak vele! Kierisztették a fáradt anyagot, aszt jól megcsavarozták! :o( Barkácsolás RULEZ!
Mér, te nem bírsz megemelni 300 kilót? Ejnyemár. :)
Pajszerral. Odafeszítesz a baknak jól, és látod, hogy szakadt vagy nemszakadt. Persze annyira nem muszáj erősnek lenni, hogy a vizsgálat alkalmából mingyá el is tépd... :)
És hogy kezdjem? Gyúrjak egy kicsit, aszt ha úgy érzem, hogy meg bírok emelnk 3-400 kilót, akkor nosza rajta, lehet megrángatni azt a 2-300 kilós motort? :o)))
A váltótartó még csak bocikám-bocikám, mer' az alulról csatlakozik az alvázhoz, de a két elsőn támaszkodik a motor...
Nitrohigítóval, de csak óvatosan, mert a fényezést is megmattítja jól, ha rákerül. Ha az se oldja, akkor passz - pontosabban hajszárító, melegítés, műanyagdarabbal kapirgálás, közben vidám kukorékolás... :)