Le tudnám ellenőrizni a gömbfejet, illetve látható a gumiharang szakadása?
Előtte volt egy céges Octaviam, annak minden oldalról kopogott a futóműve, és nem vitte el senki sokáig a szervizbe, hiába kértem...azt mondták az nem gond...
Ne menj el vele 800 kilométert. A hangot hallani kéne, de az ilyen hirtelen jelentkező dolog törésre, repedésre utal - elég rossz, ha mondjuk 120-nál kidől az egyik első kerék.
Vagy gömbfej lehet, a kiszakadt gumiharang miatt, az jelentkezik még viszonylag hirtelen.
De azért a hirtelen jött futóműkopogás, az mindenképpen rossz ómen az álmoskönyv szerint.
Szerviz! Annyira nem lehet sürgős az utad, hogy ne akarj egy darabban visszaérni róla...
A szerelő úgy jön rá, hogy lóg a lengőkar, hogy megráncigálja sokféle irányba, és ha nem találja - megbontja a gömbfejnél, szilentnél, és megkukkolja kézben.
Legtöbbször a külső végén a gömbfej lóg, azaz kopott - de pár típusnál a gyár komplett lengőkar-cserét ír elő, úgy is árulják a cserealkatrészt. Utángyártók viszont majd mindegyikhez csinálnak utángyártott gömbfejet - ilyenkor a lengőkar kiszed, gömbfej kisajtol-besajtol, visszarak, viszonlátás.
Ritkábban fárad el a lengőkar belső végén a szilentpersely, aztán azt is vagy ad a gyár külön, vagy nem. Némelyikbe bele van sütve, olyankor el lehet vinni a szilentpersely-sütödébe.
Ámbár én a gyáriban azért jobban bízom.
Az autó egyik oldala nem bír lógni a lengőkar hibájából. Az a kifáradt vagy eltörött rugó miatt lóg 2 centit.
Esetleg, ha gáztöltésű lengéscsillapítód van, meg könnyű autód puha rugókkal, akkor ha az egyikből mexökött a gáz, az az oldal tud lejjebb lenni a lengéscsillapító hibája miatt. A gázos lengéscsillapítók valamekkora erőt (30-50 kiló) "nyomnak", amíg jók.
Segitségeteket kérném
A tegnap elkezdett vmi kopogni az autóm futóművében, de csak akkor amikor kisebb úthibákon haladok át. Csak halk kis kopogésról van szó, de idegesitő. Az autóm 18 hónapos Skoda Octavia. Mi lehet a gond? Lengéscsillapitó? Azonnal vigyem szervizbe vagy még mehetek kb. 800 km-t? Ugyanis sürgős utam van...
Asszem értem, köszi.
Fordítok Opelről magyarra: Sose kell cserélni a váltóolajat = ezt mondjuk mindenkinek, meg ezt írjuk a kezelési utasításban.
Állati jól hangzik, a szerviznek meg kiadjuk ukázba, hogy sutyiban cseréljék le 120 ezrenként, valami fals dumával, hogy mér is.
A hülye ügyfél úgyis beveszi, és asziszi, sose kell cserélni (megírták a kezelési könyvben is!!!), de nála épp a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán peches módon mégiscsak cserélni kellett... Mit ad Isten, 120 ezernél...
:)
Bandukolj el a http://www.cromax.hu címre. Én már egy éve oda járok, a márkaszerviz helyett. Kifejezetten Ford-specifikus szerviz, de nem márka, ezért olcsóbbak. Korrektek.
A weboldalon alkatrészkatalógus is van, de ha odamész akkor kapsz egy papír alapú (képekkel illusztrált) árlistát is. Ha a weben kérsz tőlük árajánlatot, akkor másnap mailben elküldik.
köszi, de ma én is telefonálgattam néhány helyre.
elég nagy a szórás, a legolcsóbb ajánlat vmi lengyel csapágy 5000 ft,nem autós bolt. tartok tőle, hogy ez nem készlet, csak puszta csapágy. akkor elfelejtettem tisztázni velük. onnan felfelé 9000-ig. Auto-Fort (nem érdemlik meg a nagybetűt): 7000 Ft.
csak azért kezdtem el keresgélni, mert 11K-t mondott a szerelő hasra ütve, és az sokallottam.
meg tudnád mondani, hogy hol szerezhető be 5.75K-ért az általad említett darab. pillanatnyilag ez tűnik a nyerőnek. amúgy emp2@freemail.hu, még mindig nem írtam az indexnek, ahogy tanácsoltad anno
1. Fűnyíróba merném tölteni, félő, hogy jelentős terhelésnél hamar elfárad, aztán főtt motorod lesz....
2. Prolongot nézegettem, de amikor láttam, mennyibe kerül, rögtön a nevét is elfelejtettem :) kb 20k/lityi. Persze elég a max olaj 5%-át tölteni a motorhoz, és már véd is!vagy nem... (10 liternél 5 dl kell,ha normál a terhelés, rallynál 15%...stb) Bár én nem hiszem ela prolong tesztet. Olaj, hűtővíz, nélkül + homok hozzáadásával...kapsz egy 200 kilós Chevy roncs blokkot.
A szerelő hogyan jött rá, hogy "lóg" a lengőkar? Nálam az autó jobb eleje 2 centivel lejjebb áll- ha betonon állok- mint a bal.El fogom vinni l.csillapító mérésre, mert eléggé ráz, azután talán rájövök,hogy lengőkar is rossz,vagy csak simán a gátlók mentek ki.
... sosem lehet tudni ezeknél az autóknál... :)
A könyv szerint sosem kell cserélni, a szervíz szerint a váltót amikor valami miatt szétborítják féltengely , kupplung egyebek akkor ők kicserélik bár szerintem lehetne e- nélkül is a fentieket csinálni. Szerintük a sosem azt jelenti, hogy a kopó fogyó dolgok miatt előbb utóbb úgyis eljutsz valami szervízbe és akkor megcsinálják, mert a régit visszatölteni nem elegántos :>) És a gyár ezt bekalkulálva írta a sohát......
Ezek a szervízműveletek a szaki szerint kb. 120 000 ként esedékesek....
Opel Maxabó után idézve emlékezetből szabadon.... :>))))
Zoli
PS.: Érti valaki??? Nem erősségem az érthető beszéd :>))))
Alapvetően teljesen igaz, hogy a kezelési utastás szerint kell csereberélni a folyadékokat.
(Fékolaj: Porsche Carreránál 6 havonkénti cserét írnak elő... :)
A hűtővíznél viszont én még csak olyan előírást láttam, hogy 2 évenként csere. Lebomlanak a korrózióvédő adalékok benne, ezen kívül a kenőképessége is romlik (vízpumpa tömszelence).
Ezt a váltóolaj 120-ezer dolgot meg nem értem. Most akkor sose kell cserélni, vagy 120 ezrenként? Mer hogy ki cseréli, a szerviz vagy te, az szvsz tökmindegy az olajnak... :)
Vettem valami adalékot BELL a neve, úgy kértem hogy ólompótlót kérek de erre a termékre az van ráírva hogy karburátor és injektor tisztító, égésjavító és füstölsécsökkentő hatású. Na ez minden de nem kenést elősegítő amit az ólom, és helyettesítői csinálnak. Ugye?
üdv mindenkinek!
tudja vki, hogy mennyi a reális ára az Escort kerékcsapágynak? az előző hozzászólás adta az ötletet, hogy megkérdezzem. nekem szükségem lesz rá, és tudni szeretném, hogy elfogadjam-e a szerviz ajánlatát, vagy jobb, ha én hajtom fel az alkatrészt. ja, meg, van-e ilyenben utángyártott, ha van, szabad- (illik-e) használni ...
Szólt a kötelezőnél a szerelő , hogy a 4 lengőkarból 3-at ki kell cserélni, kb 100 ezer lesz, mert darabja a javító készletnek volt egy évvel ezelőtt 15000
kicsit sokalltam, elmentem egy másik szerelőhöz, ő azt mondta 7 ezerért hozza a javító készlet darabját, max 40-ből kivan az egész.
Közben felmerült egy sanda gondolat bennem.... mi van ha csak átvernek? :-))) meg tudom én állapítani, hogy tényleg lógnak-e a lengőkarok? azt mondja a szerelő, ha nem csináltatom meg, kitörhet a kerék, meg hogy most is azért áll kicsit befelé mint a két hátsó kerek ( nem látszik, csak ha baromira nézed).
Az nem azért áll úgy, mert nincs rajta terhelés? mert ha ülnek benne, akkor nem nagyon látszik.
Olaj 15 w 40 - ásványi ha kopottabb lehet 20 w 50. Olcsón vehetsz most Opel szakiknál Gyári Opel felíratú Ásványi olajat. Szokták dícsérni!
Váltó : Azt tedd bele amit az Opel szaküzlet árul, mert úgy jársz mint én és nehezen tudsz majd kapcsolni aztán cseréled a gyárira, de addigra sokba lesz ám, mert a gagyit is ki kell fizetni:>))
A Difibe ha elsőkerekes nem kell külön olaj ha hátsó kerekes ugyanaz igaz mint a váltóra.
Ólompótlót szinte mindenhol árulnak, még a Cora polcain is láttam és egyik sem ólommal operál hanem (nem röhögni ha rosszul emlékszem!!) de káliumot használnak.
A fékolaj Dot 4 vagy 4+ jobb szerintem nem kell gyártó meg bármelyik normális lehet.
"Fékfolyadékot 2 évenként illik cserélni. Hűtőlöttyel, váltóolajjal egyetemben."
Ez azért nem ennyire egyértelmű! Pl a 92 előtti Astrákon évente kell cserélni a gyártó szerint a fékolajat. (hogy ki mikor cseréli az más kérdés) A Hűtővizet meg csak akkor ha javítottál valamit a rendszeren és vagy leengedted a vizet vagy kicseréltél valami alkatrészt. ( A gyár holmi korróziógátló anyaggal magyarázza ami kirakódik a fémre és ha cserélsz valamit a régi lötty már nem teszi a dolgát)
A váltóolajat meg nálam sosem kell cserélni, szintén a gyár szerint (ugyanis szervíznél leeresztik és újat tesznek bele, szervíz meg kb. annyi kilométer után kell amennyinél az olaj elhasználódna. szerintük 120000 Km)
Egy szó mint száz olvassa el mindenki amit a kocsijáról a gyártó mond és a szerint csinálja !
Gumiharang ok,mindenhol,csak simán emeltem fel egyik oldalt a gépet, és akkor kattogott.
"lehet cserélni a két oldali külső csuklót, és akkor majd rükvercben kanyarodásnál szól csak" ez most a csapágy vagy a féltengely? Szerelni biztos nem fogom,de akármikor pucolom a gépet, könyékig koszos olajos saras vagyok,mert szntem eza motor még nem volt pucolva, de szerencsére olaj az nem folyik seholsem.
Viszont a Nexiában ma megint csalódtam.Eddig sem volt egy hú de frankó gép,de most megint. Most épp vhol a légbefúvó környékén kezdett el magas hangos sípolni,mintha turbó feltöltő lenne rajta.Gázadásra még jobban.Ebből is szervíz lesz.Ráadásul a kipuf is letört 1 hónapja, nincs most hátsó dob...amortizálódik erősen a gép.
Kellett nekünk ennyi probléma, bezzeg a trabimat egy 13as kulccsal és egy fogóval lehet szerelni,és gyakorlatilag sosincs vele gond :)))
Nemrég vettem egy 77es opel kadett C-t elég szép állapotban van. C coupé topicban a zöld limo az.
És szeretném az olajat a fékfolyadékot a váltó és difi folyadékot kicserélni. Tudtok tanácsot adni hogy hol és miylet érdemes bele venni aminek az ár arány értéke is jó? Hol van autós nagyker ahol az autóápolási cikkeket, olajokat, adalékokat, alvázvédőket, festékeket, stb. lehet vásárolni?
Mivel régi konstrukciós a motor kell bele ólomadalék a szelepek kenésére. Mivel szeretem a környezetemet, kapok olyan adalékot ami ezt a funkciót betölti de nem olmot tartalmaz, tehát olyan ólomadalék pótló amiben az ólomot tudják egy környezetbarát anyaggal helyettesíteni?
Fékfolyadékot 2 évenként illik cserélni. Hűtőlöttyel, váltóolajjal egyetemben.
Ha egyenesben nem tak-tak, csak alászedett kormánynál gázadásra, akkor féltengely, leginkább külcső csukló. Legtöbbször azért, mert kiszakadt a gumiharang - ámbár magától is el tud kopni.
Ha nem akarsz hirtelen sokat költeni rá: fel lehet cserélni a két oldali külső csuklót, és akkor majd rükvercben kanyarodásnál szól csak. Amúgy meg a még nem kopott, tiszta felületekkel előrefele megint el lehet menni ugyanannyit, mint eddig, zaj nélkül - persze a csere az igazán korrekt.
Kevés dolgot utálok autószerelésnél, de a féltengely-matatás az olyan... Nyakig fekete zsírban úszik az ember. :)