Bocsi, lemaradt: össze persze nem zárja fixen sose, mint egy rendes difizár. Minél nagyobb a fordulatszám-eltérés a két kerék közt, annál nagyobb a zárás mértéke. Ha az egyik áll, a másik meg forog rendesen, akkor adja azt a 20-30-40% körüli "zárást", amire méretezték. Vagyis az álló kerékre kiadja ezt a pár tíz százaléknyi nyomatékot - ellentétben a normál difivel, amelyik pörgeti a jégen álló kereket, mint a barom, a másikra meg semmi erőt nem ad.
Persze hogy müxik "visszafelé". Ha a két kerék között fordulatszám-eltérés van, a sperr kezd zárni. Hogy a fordulatszám-különbség mitől van, az neki mindegy... :)
Nekem is sperr difi van a kocsimon. A fékpadon úgy tünt, hogy a bal hátsó keréknél alapba fog egy picit a fék. (Fékek meg nem fogtak.) Aztán mikor említettem, hogy sperr... a szerelő mondta, hogy ez attól van...
Ha az egyik kerék blokkolna, a sperr összezárja a két tengelyt? "Vissszafelé" is működik?
Vidd el egy másik helyre állapotfelmérésre, ennyit megér. Ebből kiderül, hogy az eredeti helyen mikor akarnak (akartak) átvágni. (Csak amikor vetted, vagy csak most.) Ha tényleg ennyi mindent kell most cserélni, nem tudom mivel tudnád bizonyítani, hogy a vásárláskor is rossz volt. Ha szervizkönyves, akkor a rendszeres átvizsgálások a futóműre is kell, hogy vonatkozzanak és esetleg a vásárlás óta voltál náluk szervizen, akkor ezzel lehetne érvelni.
igen. ott vettem a kocsit. ott nézték át szeptemberben. ott adták ki az állapotlapot. és most ott próbálják nekem beadni, hogy ha nem csinálnak rajta 3 kilóért javítást, akkor nem tud levizsgázni.
Trebitsch: nincs veletlenul 1 multimetered fel orara?:) 2 honapos CO-meresnel megmertek a lambdat (most talaltam papirt rola), 0.9x es 1.22 alapjaraton/fordulaton. ma talalkoztam futolag 1 masik szerelovel, aki ranezett a gazra, azt mondta h a lambdam muxik. az en multimeterem meg veszpremben, en meg pesten:(
Hát hogy a fékpadon hogy oldják meg a mérést, azt nem tudom... De: szélsőséges esetben egy összkerekes kocsiban van 2-3 difizár; némi sper meg majd mindegyikben van.
És ezek meghamisíthatják a mérést lyól. 3 difizárnál pl. csak tökegyforma fékerő bír lenni az autó összes kerekén. Sperrnél csak csal egy jó alaposat, cserébe azt ki se lehet kapcsolni. :)
Én meg azt nem értem, hogy a 4 kerék meghajtású autónak miért kell speciális padra mennie vizsgán. Most voltam az autóklubnál és amikor be akartam állni, megszólalt a fazon: "ja, subaru, akkor menjen a 4-es kapuhoz, ott van a 4wd-s pad!"
Mi a különbség a 4wd-s és a hagyományos fékpad között?
'Szervízt illetve karosszériást keresek' topicba mar beirtam, de ide is bemasolom:
Van egy horpadas az automon, amit ki szeretnek javitani, ezert karosszeriast keresek! Onkoltsegbol fogom javittatni (szamla nelkul :), szoval valami olcso, de -ami fontosabb- gyonyoruen (alaposan) dolgozo, ugyes karosszeriast keresek. Lehetoleg (Del) Budan.
mi a helyzet a katalizátoros autó vontatásával? valahol hallottam, hogy tilos vontatni. ha igen, miért? lehet, hogy rosszul gondolom, de ha üresben gurul a kocsi, akkor mitől menne tönkre a katalizátor?
Szerintem vagy berohadt az egyik hátsó fékmunkahenger vagy befagyott/berohadt a kézifékbowden. Ha a kéziféket kiengeded nem kelt "lazább érzetet" a kézifékkar?
Ha a fékmunkahengernél van a gebasz, akkor pedig melegszik a felni, menj vele pár km-t és utána tapogasd meg a felniket, amelyik forró, azzal van a baj.
Valami súrlódó hang jelentkezett hátulról autómon menet közben 40-50 km/h felett. Mi lehet? Csapágy vagy fék fog be? Még azt vettem észre, hogy hátulról valami lefogja az autót, hiába gyorsítok és így csak nagyon nehezen gyorsul és nem tetszik a fogyasztása sem. A motor hangra amúgy teljesen rendben levőnek tűnik, az erő vele van (Jedi:-)). A kerekek egyébként nem csálék, megtaszigálva nem kotyognak.
A te autódat sajnos nem ismerem - _általában_ ott van a lambda-szonda, ahol mondod: a leömlő és a katalizátor közt valahol. Szeretik közel tenni a leömlőhöz, akár bele, hogy minél hamarabb felmelegedjen (csak 300-350 fok fölött müxik, hidegen ne is mérd, értelmetlen!), de azé ahol helye van neki ugye.
Testelés: egy lapos, szigeteletlen "fémharisnya",
ami a testet viszi a kipufogócsőre, mindenképp azon a szakaszon, ahol a szonda van.
Mérés: fémtisztára pucolod a katalizátor mellett nem messze (reszelő, flex), és ott is feszültséget mérsz, a cső és az akku minusz közt.
Vagy pedig kukk, hol a madzag - vagy leszakadt az egyik vége, vagy csak elkorrodált, és nincs kontaktus. Ha szakadt, az az egyszerűbb eset, akkor nem kell mérni. :)
kosz a tippet! amugy hol xokott lenni ez a lambda szonda? a leomlo es a katalizator kozott? lattam rola kepeket, csak gyakorlatban nem ismerem a szitut. xal kb ugy nez ki mint 1 gyujtogyertya ... ez be van dugva a kipufogoba? kijon belole par madzag? es testeles gyanant mit kellene keresni, vmit, ami osszekoti az alvazat es a kipuft?
lambda szondaval van gebasz: a voltmero 0.1-tol 3V-ig mindent mer osszevissza, csak azt nem, ami kene: 0-0.98V-ig le-fel ertekeket. ilyenkor maga az egyseg szarhatott be? hol lehet ilyet ujonnan beszerezni? (ford sierra 2.0i dohc '91)
közben vettem észre a mondeos topikban, hogy kalandod volt. sajnállak, de kicsit mosolyogtam, mikor a "nagy teherautót" említetted. bocs, inkább csak sajnállak. én most ki vagyok akadva azon, hogy beszart a kilométerszámláló, de nem is a 8000 ft. izgat, csak a tény, hogy kell rá költeni. meg félek is a feleségemtől. nem nagyon merem neki elővezetni, ha a kocsira kell a zsozsó. a másik ilyen a számgép.