Ez a szilent "ügy" csak a kerék "lötyögésén" keresztül jön elő, vagy kopog is, ahogy nekem.Igaz én nem látom, mikor lötyög a kerék,mert akkor gördül.Igaz, kerékösszekötőt cserélni kell, mert lóg, de a szilentre nem tudok rájöni. Kokkkaköves út ráz, mint a fapados villamos. Gátló mérésen még nem voltam.
Érdemes az autóklubnál méretni,vagy van más, jobb hely is?
Köszi, mostanra már a szerelő is megerősítette. Még egy kérdés: lehet kapni olasz szilentet 600, gyárit ill. spanyolt 2500 Ft-ért. Ennyivel jobb is a drágább?
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Az autómnak van egy kis elektromos hibája (és hát az eddigi szerelők nem igazán tudtak hozzászólni érdemben, csak levették a lét, a hiba meg maradt :-((, ezért mielött elviszem a következő szakihoz körbe akarom járni a témát. Az első kérdésem az, hogy van egy Siemens elektronokám amiről szeretném megtudni, hogy pontosan mit is csinál. A dobozon a következő számok láthatók:
SME 5WK4678
PA6-GF30
G750-475E
1H0953-257-BB
Tudomásom szerint a 2es besorolásu kat. az a szabályozott, nekem is olyan van. Az 1es a szabályozatlan, a 0-ás meg a kata nélküli.
Írtátok,hogy a szilentek kopása zörgéshez vezet. HA azt érzem, hogy az első kerék egy 3 centi magas buckán átmenve is koppan, akkor fatalicskám van, vagy szilent kopott, vagy kinyikkant a gátló? Azt mondjuk most elviszem beméretni, de a kérdés azért még áll.
És ezúton szeretném még megköszönni az eddigi hozzászólásokat!
Militec, Prolong és többiek:
NEM szabad! A Prolong pl. kifejezetten _katonai_ felhasználásra készült: arra, hogyha meglövik a blokkot és elmegy az olaj, akkor is elvigye a tankot a szervízállomásra!
MIDEGY MILYEN ÁRON! Van tribológus ismerősöm, ő mondta hogy prolong után az olaj fémrészecske-tartalma jelentősen megnőtt - tehát az általános kopást erősíti, csak a helyit gátolja (annak árán, hogy sok fém lebeg az olajban).
Szóval hosszútávra tilos, versenyre, meg akkor, ha mindenképp olaj nélkül is célba akarsz jutni, akkor meg kell!
T. Nagyérdemű!
Tud valaki módot féltengely-csapágyak _erősebbre_ cserélésére? Mert nekem 50ekm után a 4-ből 3-at kellett cserélni!
Mondjuk a motor a gyári 205Nm helyett 274Nm-t teljesít, és a kupplung is levágja ezt 260Nm-re (kb), de ha kuplungot erősítek, akkor tutibiztos csapágyhalál lesz a vége.
olaj az van benne az eloirt szinten, nekem is az volt az elso gondolatom. a kiegyenlito tartalya alatt is csak olyan olajparaszeruseg van, semmi komoly folyasnak nevezheto :(
Az autó Ford Scorpio (90-es), a kérdésem pedig a következő:
Az első kerekeket álló helyzetben lehet kicsit (pár mm-t) előre-hátra mozgatni, és menet közben is olyan, ha beleszalad az autó egy nagyobb egyenetlenségbe, mintha valami ki lenne kopva. A kormány holtjátékával semmi gond, ezért gondolom, hogy "csak" a szilentek lehetnek kikopva. Más vélemény?
tudnatok nekem tippeket mondani, hogy mi ment szet a kormanyszervomban?
az egyeduli tunet, hogy mar a legkisebb kormanymozdulatnal is el kezd zummogni, menet kozben, vagy allohelyzetben, teljesen mindegy.
??
szerintetek csak fellevegosodott, vagy a pumpa adta talan meg magat?
Azt még akár be is lehet építeni. Persze vszg. anélkül is elintézhető "speciális" zöldkártyáztatással :-( mert visszaminősíteni nem lehet kat. nélkülire.
nem, ebben a 2-es besorolású, tehát legalapabb katalizátor van, ez a szabályozatlan vagy mi ( az egyes kategóriga az az hogy nincs is) de mint kiderült, csak a papír szerint.
Katalizátor hiánya a zöldkártyánál jelentkezik, nem tudod hozni azokat az értékeket, amiket kellene. Nekem is hasonló gondom volt, vmelyik "lelkiismeretes" előző tulaj kiüttette a katalizátort, így aztán a zöldkártya mellé még egy katalizátort is be kellett szerelni.
Ha szabályozott kat. van a forgalmiban, de a motorvezérlés nincs felkészítve a lambda-szonda jelének fogadására, akkor az egy érdekes helyzet...
mondom a szerelőnek, hogy szerintem nem kellene kicserélni az y-t a középső dob előtt ( kipufogó) merthogy a katalizátor miatt speciális ötvözetből készült, és az utángyártott meg csak szimpla cső, a katalizátor miatti nagy hőtől rögtön elfáradna.
Szerelő röhög, majd mondja, hogy ebben a kocsiban nincs katalizátor. Mondom olyan nincs, itt van a forgalmiban is... erre megmutatta az autóban, és tényleg nincs benne. Sőt a metro-t soha nem is gyártották katalysátorral, a kézikönyvben sem esik szó róla, interneten se találtam, hogy lenne.
Akkor ez hogy is van? ki intézte el, hogy legyen a forgalmiban, és hogyan műszakiztatták le, ha nincs benne, csak papíron?
Nincs mit, szívesen.
Lehet ám, hogy csak a féktárcsa porvédője repedt el, vagy valami hasonló apró marhaság.
De nem valószínű. Nézesd meg! Annyit meg kell hogy érjen, hogy nem lesz egy kerékkel kevesebbed menet közben... :)
Létezik bizony, leginkább gömbfej lehet, ilyen tünetek mellett. Legvalószínűbb a lengőkar, aztán a kormányösszekötő külső.
1 óránál kevesebb cserélni akármelyiket, és 6-8 ezer forint az alkatrész. (Octviát nem tudom fejből, VW árat mondom.)
60 ezer kilométer után? Persze hogy lehet, ezeken a jó magyar utakon.
Próbáltam körbe menni, hirtelen kanyarodással, mindkét irányban de semmi zaj. Kimondottan csak akkor zakatol ha kisebb gödörbe belemegyek és akkor is csak 1-2 kopogás hallható.
Létezik hogy ilyen új autónál már ilyen hibák előforduljanak? Igaz 60 e km van benne már...
Meg tudod nézni a gömbfej gumiharangját, persze. Egyszerűen megnyomkodod, több irányból, és meglátod a szakadást, ha van. Meg a zsír is kijön a hasadékon, mikor megnyomod.
Na ott megy tele homokkal, ami elég jó csiszolómasszát alkot a maradék zsírral.
Ha a kormánymű fogaslécperselye kopog _csak_, az tényleg nem olyan vészes. Kormáyn rángat nyitott ablakon, talajon álló kerékkel ide-oda, és koppp kopp. A kormánymű szélénél összeszorítod a gumiharangot, valaki más rángatja neked a kormányt, és érzed, hogy ott... Na az nem vészes.
De ha nem tudod kideríteni, mi kopog: szerviz!!!
Vagy ha nem vagy 100%-ig biztos benn: akkor is!!!
A futómű _nagyon_ nem játék.
Le tudnám ellenőrizni a gömbfejet, illetve látható a gumiharang szakadása?
Előtte volt egy céges Octaviam, annak minden oldalról kopogott a futóműve, és nem vitte el senki sokáig a szervizbe, hiába kértem...azt mondták az nem gond...