lambda szondaval van gebasz: a voltmero 0.1-tol 3V-ig mindent mer osszevissza, csak azt nem, ami kene: 0-0.98V-ig le-fel ertekeket. ilyenkor maga az egyseg szarhatott be? hol lehet ilyet ujonnan beszerezni? (ford sierra 2.0i dohc '91)
közben vettem észre a mondeos topikban, hogy kalandod volt. sajnállak, de kicsit mosolyogtam, mikor a "nagy teherautót" említetted. bocs, inkább csak sajnállak. én most ki vagyok akadva azon, hogy beszart a kilométerszámláló, de nem is a 8000 ft. izgat, csak a tény, hogy kell rá költeni. meg félek is a feleségemtől. nem nagyon merem neki elővezetni, ha a kocsira kell a zsozsó. a másik ilyen a számgép.
hát, jelenleg nekem is csak lakásbiztosításom maradt a Hungáriánál. nem az ára miatt, csak hirtelen kellett kötni valami kötelezőt a Mondeora, és az egyik kollégám felesége biztosítós. nekem moccannom sem kellet, csak adogatni a papírokat meg a lét, cserébe hozták az igazolást a munkahelyemre.
hát ez az! hogy semmit nem érzek! pedig általában nagyon odafigyelek minden változásra a kocsin, a szokatlan hangokra, a szokatlan érzetekre stb. azért, ha a teljes fékrendszer, a kormány és a lengéscsillapítók is rosszak, feltűnt volna...
És érezni is rajta, hogy szar a futómű? Rángat, elhúz a kormány? Mert ha nem, akkor jó nagy kamu. Szerintem nézesd meg egy másik szervízzel. Szarok a magyar utak, de ennyi talán túlzás.
Arról érdeklődnék, milyen tapasztalataitok vannak állapotlap-ügyben. Azt történt ugyanis, hogy vettem szeptemberben egy Puntot használtan, amit a vásárlás előtt a márkakereskedés szervizében átnéztek, ezt-azt kicseréltek, kijavítottak, majd kiadtak egy állapotlapot. Ezen mindent megfelelőnek tüntettek fel, csak az első lengéscsillapítóra írták oda, hogy cserélni kell. Azóta mentem vele 7000 km-t. Most visszavittem a szervizbe vizsgázni, és megállapították, hogy a futóművön gyakorlatilag mindent le kell cserélni a féktárcsáktól kezdve a kormányösszekötőig, 300 e Ft értékben! Szerintetek 3 hónap és 6000 km ennyire tönkrevágta volna az akkor még tökéletesen működő kocsit? Hivatkozhatok az eredeti állapotlapra?
Különben asszem a DOHC azt jelenti, hogy dupla, fej feletti vezérműtengely. Nem a szelepek, hanem a vezérműtengelyek számáról szól. most már csak az a kérdés, hogy mit működtet (mire kell) a két vezérműtengely.
szia viki! írtad, hogy van ismeretséged a HB-nál. már majdnem elkezdtem kuncsorogni nálad, de ma végre kézhez kaptam tőlük a B10-es igazolást. mehetek az új biztosítóhoz(ahol már A0-ra megvan a kötelező a Mondira), önkormányzathoz, csupa öröm az élet
oké, velük beszéltem telefonon. és már '79-ben is az első trabantomban ott tekerték vissza az órát. túlléptem az - azt hiszem - 1500 km.-t, amikor az első gar. szerviz aktuális lett volna, és naiv, fiatal gyerekként, nem mertem úgy elvinni a trabit. most pedig ismét az ő telszámukat kaptam meg egy szervizben. valszeg nem keresgélek, hanem az új év első napjaiban valamikor fölkeresem őket. köszi a tanácsot.
....egy müanyag fogaskerék tört el, vagy repedt meg a közepe...igy elforog és nem adja át a hajtást.....cirka 7000.- ért orvosolják a Haudekék az Alig uccában(Lehel piacnál)...
enyem ugy halt meg,hogy harom honap alatt eltunt belole a viz. (94es Bosch) Ez mitol lehet? Megmerettem a toltest,pont annyival tolt a generator, amennyivel kell neki.
miert ne menne at vizsgan? enyem csont nelkul atment, (kiveve,hogy lyukas volt a kipufogoja es ezert ejnye-bejnyet kaptam, dehat nyolc eves kipuffnakillik lyukasnak lennie:)
deha nem akarsz fele annyibol autozni,akkor szereltesd ki nyugodtan. Meg penzt is kapsz erte.... Nekunk meg alacsony marad az autogaz ara...:) Meggyoztelek?:)
ja igen, a gazzal valo autozas ararol 1 kis adalek: tegnap baratnommel megjartuk a nepstadion-gyongyos-nepstadion utat, 1614Ft-nyi gazbol. A tobbit radbizom:) (1.6 mondeo)
- 30 napnál nem régebbi gázbiztonsági igazolás
- a gáztartály biztonsági tanúsítványa
- zöldkártya gáz/benzinre
- forgalmi
Ha elso gázos vizsgára viszed, akkor még kell:
- sorozat/egyedi átalakítási engedély másolata kitöltve az autód adataival
- a beszerelo nyilatkozata: jogosult az elobbi sorszámú sorozat/egyedi átalakítási engedély alapján átalakítani
hogy a kulfoldi kocsinal ez utobbiakat hogy lehet ervenyesittetni, azt nemtom. amugy az itthon gazositott autokra hujeseg, hogy ezert nem mennek at a vizsgan, ekkorat mar reg rohogtem:))))
nyomkodási kísérletek kimerítően megejtve, köszi, de sajna nem ez lesz az. áll a napi- és a normál számláló is
erre szakosodott műhely 8000-et mond látatlanba'
szerintetek mennyi pocsolessel es penzzel lehetne megoldani, hogy lampatorlot es -mosot kapjon 1 auto (mint az ablaktorlo rendszer, csak az elso lampakra)? gondolom 1 lampahoz kell 1 motor, kis torlolapat, muanyag cso az ablakmosora kotve, nemi vezetek ... mas vmi? mennyi macera lehet? piszkosul zavar hogy nem sokat latok a felverodo trutyi miatt ...
CorsásArtur
Régen mikor megjelentek az injektoros autók akkor egynéhány gázszerelő az átalakított autón gázüzemben a tápszivattyú áramát szakította meg, igy ugyebár nem megy a benzin. a jármű müködött csak hát a befecskendező fúvókák meg ott kapcsolgattak-kerepeltek szárazan magukban és szép lassan elkoptak stb. Ezért egy idő után benzinüzemben jöttek a gondok. Ma már minden valamirevaló szerelő a tápszivattyú áramán kívűl a befecskendező fúvókák áramkörét is lekapcsolja gázüzemben.
Ehhez a gáz témához nekem is van egy kérdésem. Valaki annó azt mondta nekem hogy az injektorok viszont nem biztos hogy szeretik vagyis hogy ha gázra lesz áttéve akkor már soha nem lesz ugyanojan benzinnel mint azelött. Különösképpen nem izgat mert nincs felesleges hejem az autóban egy palacknak és a pótkereket meg nem hagynám ki. Csak pusztán érdekelne a dolog.
Az autógáztól ne félj, ne szereltesd ki, akinek van és használja mindenki meg van vele elégedve. Tényleg csak olyanok fikázzák akik nem ismerik. A felrobban, meg nem megy át a műszakin, káros a motorra-- ezek marhaságok.
Viszont a Volvo S40 alváza tulajdonképpen Mitshubishi Carisma, a 2.0t motor is Mitsubishi.
Megbízható, szeret pörögni, megy ahogy egy japánnak kell mennie.(Tehát nagyon) Azthiszem 205Le.