Az mitől lehet, hogy ha már 1-2 napig nem indítom be a motort akkor a 3.dik napon már szinte kínszenvedés beindítani. előbb utóbb beindul ugyan, de legalább 10-15 perc, szünetekkel. Van mikor nem bírom kivárni, és otthagyom. De pl ha ilyen esetben visszamegyek 1 óra múlva, pöccre indul. Az aksi forgat nem az a gond, nem is merül le még ilyenkor sem. Az első indítózásnál beröffen aztán egyből le is áll és jön a küszködés. Ha viszont, minden nap legalább egyszer (de még jobb ha kétszer) beindítom és járatom 1 percet, akkor bármikor simán indul. Csakhogy én nem járok mindennap kocsival ezért ha napokig áll és elfelejtem, aztán meg egyszercsak menni akarok, ott szívok. Tegnapi napot pl. kihagytam és ma reggel már nem bírtam beindítani. Amúgy miután beindul, minden rendesen működik. Ez egy opel kadett 20 éves, benzines.
tudom dobjam ki, de addig is ez van:)
Tök lyó helyen kerested.
Harmadik kép, vastag bordás gumicső (ez megy a léxűrőhöz). Na, ahova az csatlakozik a motoron, az a fojtószelepház. Ha leveszed és félrehajtod ezt a bazi csövet, akkor alatta meglátod az ISC-motort. Ezen a képen a csőtorkolattól északra... :)(Idle Speed Control motor, alapjárati szabályzó. ISC-nek rövidebb. :)
Ez az ISC annyit csinál, hogy egy a fojtószelepet megkerülő levegőjáratban mozgat egy kúpos tűt, amivel a gázpedál állásától függetlenül tud "gázt adni". Leszeded, kipucolod a járatot is meg a motort/mechanikát is, oszt béke. Nem árt a fojtószelepet és környékét se kitakarítani ugyanúgy, nitrós ronggyal.
Lyól mondtad: a fojtószelepház tetején van, hengeres bigyó. Drótok mennek bele. :)
A fojtószelepet mozgatja a gázbowden, ezért aztán azt aránylag egyszerű megtalálni. Na, amiben mozog, az a fojtószelep-ház. :)
Még valami: a doki benzint vagy nitrohigítót mond a puceváláshoz, de szerintem a nitro sokkal jobb. Jó, persze, büdös mint a rosseb, de sokkal jobban oldja a trutyit.
Opel Vectrán láttam már. Ott trónol a motor tetején a levegő szívószövéhez vagy hova csatlakozik, fém házas, hengeres. (Szakszerű... :o))) )
Persze ettől függetlenül lehet, hogy Neked a csomagtartó alatt lesz az alvázhoz erősítve, nem tudom. Csak a mindenáron való segíteni akarás vezérelt. Tudod, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve... :o)
Talán maj Trebitsch kartács megálmodja, merre van. Nála előferdül, ahogy észrevettem... :o)))
Nyitott porlasztó fölött, járó motornál csak óvatosan! Ha visszadurran, szemöldököd biztos nem marad, szemed az talán. :)
Kezdd a sötétben kukkolással, aztán stroboszkóp/zárásszögmérő, ha van, persze. Kizárólag azért, mert ez a legegyszerűbb/leggyorsabb.
Amúgy érdemes végigmenni a checklisten akkor is, ha találsz hibát, mert nem biztos, hogy csak az az egy van...
Aha. Hát: a falsot tudod ellenőrizni könnyen, egyrészt látod, ha valahol repedt egy vákuumcső, vagy rojtos a tömítés a szívócsonk alatt stb.
Másrészt ha megmozgatod kézzel a porlasztót (próbálod billegtetni ideoda), és attól változik az alapjárat érzékelhetően, akkor talptömítés. Meg kell nézni a porlasztó fedelét is, nincs-e elvetemedve, mert ott is tud falsot szívni! Ezen kívül kukkolj be leszerelt léxűrőháznál a torokba, nem csöpög-e a benzin a gyorsítófúvókából.
Eddig keverékképzés.:)
Ha minden rendben, akkor az elosztóhoz menő vákuumcső motor felőli végét ha leszeded, és beleszippantasz egy jót, akkor tudod ellenőrizni a vákuumdobot az elosztó oldalán, nem szakadt-e a membrán. Ha leveszed az elosztófedelet, látod, hogy ilyenkor mit mozdít; érdemes megnézni, mert be tudnak rohadni a dolgok.
Az elosztó tengelye meg sokkal kisebb kopást is rosszul visel, mint hogy szétverje a fedelet a rotor... A mexakító hézaga 0,4-0,5 mm körül van; ha ezzel összemérhető (1-2 tized) a tengely kotyogása, akkor a megszakítóhézaggal együtt mászkál a zárásszög is, meg a gyújtási időpont is.
Leginkább zárásszögmérővel, vagy stroboszkóppal látszik lyól.
Persze a gyertyakábeleket neked se árt megnézni sötétben. :)
Már méleztünk egy sort még anno: VW Polo 1.05 89-es, szal még az előtt gyártották, hogy az a nagy sok eső leesett, aszt volt egy ember, aki épített egy bazi nagy tutajt, meg felvitt rá egy csomó állatot, hogy ne unatkozzon... katalizátort olyantájt ilyen autóba még nagyon nem lehetett kapni, úgyhogy a fehéren izzás veszélye hálistennek nem fenyeget.
Egyébként meg meg vagyok vele elégedve. Csak mostanában szomjas. No nem a berzilre, hanem a hűtőfolyadékot szürcsölgeti előszeretettel. Lassan feleannyit eszik belőle, mint benzinből. Pl. Eger-Bp. 3,5 liter, de lehet, hogy a helyzet azóta fokozódott, mer az má rég volt (megvan tán két hete is).
A megoldás megvan, de a hűtő még várat magára. Nem tudták hozni a hótól... :o)
Az alapjárat ingadozás lehet gyújtás probléma vagy inkább tömítés? Hogy falsot szív a szívó csonkon és azért jár egyenletlenül. ???
Vagy mert a rotor tengeje ki van kopva és lecsúszík az előgyújtás? De megnéztem és nem mondhatni hogy van holtjátéka. A másik meg akkor szétverte volna az eloszó fedelet.
Ha nem kap szikrát a keverék, akkor nem is gyullad meg. És akkor a többi hengernek kell vinni még azt az egyet is pluszban, amelyik csak sűrít ottan hiába... Próbáld meg sebességben eltolni a kocsit, aztán rögtön rájössz, mennyire nem mindegy. :)
Amúgy: milyen autó ez?
Az jó lenne, ha visszavenne 1-2 litert! :o) A gondom csak az, hogy ezres motor termeli a lőerők tömegét, ehhez meg egy 6,5 - 7,5 literes fogyi párosul...
Azt télleg nem gondoltam volna, hogy ennyit dobhat a fogyasztáson. Nem mindegy annak a nyamvadt keveréknek, hogy kapja-e a szikrát? Én arra gondoltam, max a gyerták kormolódnak be...
Hogyne létezhetne, AWolfman kartács, tipikus hiba. Olyankor le-leáll 1 henger (nem biztos, hogy mindig ugyanaz), és attól persze hogy lejjebb megy az alapjárat. Aztán a rázkódástól odébb megy a kábel, megint visszajön... Nem érdemes szívni vele, egyszerű eset. 1-2 litert garantáltan visszavesz a mostani, megemelkedett fogyasztásodból. (Feltéve, hogy nem egy ilyen mai napon mérsz fogyasztást Pesten... :)
Létezhet, hogy néha emiatt gány az alapjáratom? Most volt szerelőnél, állítólag rendben be lett állítva, mégis azt tapasztalom, hogy néha leállásküszöbön van.
Mindet. Valszeg 2-3 tankolás után azonnal ki fog derülni, hogy gazdaságos húzás volt... :) Ha látod a szép kék szikrákat, nagy valószínűséggel van már néha gyújtáskihagyás. ("Ledadog", torpan satöbbi)
Minden értelmes autósboltban kapsz kábelt, csak mérd le a hosszakat centivel, vagy vidd a mintát.
Ezen kívül: fújd le szilikon sprével már új korában, jó vastagon, hadd csurogjon. (Persze ne a kocsira. :) Meg az elosztófedelet is, meghálálja.
Szia!
Csere. Szikrát kap a gyertya is, de hogy mennyit, az a levegő nedvességtartamától, hőfokától, az aktuális holdfázistól, valamint Csala Zsuzsa testsúlyának alakulásától függ. Ha ezek a dolgok épp rosszul jönnek össze, akkor 1-2 (3-4) henger leáll. Ha katalizátoros az autód, akkor az pár perc kínzás után ettől szép fehéren fog majd izzani.
Gyertyakábel-készlet 3-4 ezer HUF.
Nem. :)
Látom, a gyújtókébelekről volt szó. Hát én épp ma láttam az egyik hengernél, hogy 2-4 helyen szép kékes szikrakoszorú veszi körbe a gyertyapipa henger felőli, fém palástját, ami ha jól tudom, árnyékolásra szolgál. Ezen kívül korábban már két kábelnél láttam, hogy egy-egy kis szakaszon kívülről meg van olvadva a burkolat, de ott nincs áthúzás, gondolom az anyagvastagság miatt.
Mi a teendő? Csere? Ilyen áthúzáskor az a henger nem is kap gyújtást, vagy kap, de nem eleget? Hogyan mutatkozik ez meg? Mi történhet, ha nem cserélem időben (műszaki után mostanság egy kicsit le vagyok égve...)?