"Azért kell a 4wd autókat spec. fékpadon mérni, mert azoknál nagyon komoly károkat tud okozni ha csak ez egyik tengelyt pörgetik egyszerre."
Pl. katapultálja az autót.
Engem egyszer legyilkosoztak, mert nem közöltem előre (csak mikor már benn állt az autó a padon, és indítani készült a pasi, a másik meg előtte állt, megkérdeztem, biztos ott akar-e maradni...), hogy 4WD-s a Swift.
Mondtam neki, írják ki, vagy menjen fel reklamálni a miniszterhez. Vagy kérdezzen bátran.
:-)
A váltónál a munkahenger az, ahol a hidraulika végződik?
Ott már megnéztem, nem jöt ki semmi lötty, majd megnézem a többi helyet is, amit írtál. Egyébként azért gondolom, hogy nem szivárog, mert a tartójából nem fogy a hidraulika folyadék és ugye az anyagmegmaradás szerint, akkor nem csöpöghet sehol sem :-)
Volt régen egy Corollám, abban tök ugyanilyen megoldás volt a kuplung, ott szivárgott a váltónál lévő munkahenger, ha nem volt elég lötty, akkor felkeményedett a kuplung és alig lehettett váltani. Ott viszont ki is fogyott a folyadék.
Valszeg mégiscsak szivárog egy kicsit, illetve belevegősödik. Nézd meg a váltónál a munkahengert; ha ránézésre nem lucskos a környéke, akkor azért ellenőrzésképpen meg kell nézni a porvédő gumiharang alatt is, ott is száraznak kell lennie! Ha itt semmi (az a valószínűbb, hogy találsz valamit, szerintem), akkor nézd meg a pedálhengernél is. Mind a két oldalát kukk, tehát a motortér felőli, meg az utastér felőli végét is, nem szivároghat seholse.
Sok kis kuplungolás után (pl dugóban araszolgatva) olyan érzésem van, mintha megkeményedne a kuplung, csak egész lent fog és nagyon kis úton. Mi lehet az oka?
Nakéremszépen, megnéztük lukit kartács lambda-szondáját. Jól mondta BOTI, meg a másik két szerelő: tényleg hibás értéket lehetett mérni a lambda-szonda kimenetén, 3V környékén himbizett, ami egy szondánál értelmezhetetlen, 0 és max. 1 volt közt kéne neki mászkálni.
Persze itt se azér volt ez, mer rossz lenne a szonda. Fogtunk egy reszelőt, lepucoltuk a csövet, aztán darab drót, adtunk testet a kipufogócsőnek - és láss csodát, egyből beállt a helyes értékre. :) Legtöbb lambdaszondát szvsz azért cserélik, mert nem kap testet a kipufogócső... Néhány gyár, mint ezesetben a Ford ezt a dolgot egyszerűen a kipufogó-csavarokra bízza, hogy majd azok átviszik a testet a hengerfejről. Hát új korában, meg utána is egy pár évig tényleg, csak aztán elkorrodál... :)
Viszont rendesen megcsinálni nem volt idő, meg hát idegesített a PB-gáz a pincegarázsban. Úgyhogy lukit kartács, ha felkerül egy stabil testátkötés arra a kipuffra: egy dolog még van, resetelni kell a computert, hogy törlődjön a hibatároló. Legegyszerűbb a szerelés idejére levenni az akkusarut, pár perc alatt elfelejti, mi volt a kínja.
sziasztok!
véleményre van szükségem...
szerintetek mi okozhatja a következő gondokat?
kezdődött a motortér felől jövő madárcsiripelésre hasonlito hangokkal,ami kuplungoláskor erőteljesebben hallatszott,üresjáratban semmi...
odáig fajult a dolog,hogy a váltó megadta magát,alig lehetett rükvercből 1-esbe tenni.teljesen beragad a váltó.
megtudja valaki mondani mi lehet az oka?
köszi
miközben téged próbáltalak elolvasni, nejem is azt magyarázta, hogy mi lesz a két ünnep között. szeretnék már pihizgetni egy kicsit. restanciám is akad itt a fórumon. remélem nem kell be se tugni az orrom.
Nekem az volt az álom, hogy benn maradok, aszt rendbe szedem magam ügyiratilag. De nem is lett volna semmi gond, ha nem áll fejre a hetem már kedden. Aszt maj jön a főnöki szőnyeg szélére állítás, meg seggberúgás, hogy mér nem csunáltam meg...
Ja és a legszebb az egészben, hogy karácsony másnapján itt szívok, ahelyett, hogy Gyöngyösön zabálnám a mákos kalácsot kocsonyával meg töltött káposztával. Ugyanez lesz január elsején is. Ha nem Pesten lesz a buli, akkó jöhetek fel újév hajnalán félrészegen, mer akkó is készenlétbe vagyok... A két ünnep között meg ugye dógozás van.
Már én is a fórumot. Csak az a gond, hogy annyira el vagyok havazva, hogy épp most számoltam ki, hogy a holnapi nap sehogy sem lesz elég a meló maradék részére...a három hét szabi miatt úgy el vagyok úszva, hogy öröm nézni!
Katalizátorost? Hát ugye a katalizátor nagyon pöpec kis "kerámiaszivacs", erre megy rá a bevonat, ami atísztítja a gázokat (ha jól tudom). Namármost. Amikor az autót behúzzák/betolják, néhány ütemet biztos, hogy fordul úgy a motor, hogy nem ég el a benzin-levegő keverék, hanem a szelepeken keresztül kiürül a kipufogóba, ahol a katalizátor felületére nacccerűen lerakódik.
Végül csak beindul az a fránya verda, a katalizátor meg ugye felmelegszik, aminek eredményeképpen remekül begyullad a benne maradt berzil, aztán jön a tisztítótűz. Szabályoasn kiégeti a katalizátor kerámiabetétjét, amitől ugye megszűnik a katalizáló hatás, lehet kidobni a szerkezetet.
Hát valahogy így magyarázták nekem is, én meg a szájhagyomány útján továb adom. Vannak itt nálam okosabbak is, szal ha valami unfrankó, kössetek bele nyugodtan... :o)
Bocsi, lemaradt: össze persze nem zárja fixen sose, mint egy rendes difizár. Minél nagyobb a fordulatszám-eltérés a két kerék közt, annál nagyobb a zárás mértéke. Ha az egyik áll, a másik meg forog rendesen, akkor adja azt a 20-30-40% körüli "zárást", amire méretezték. Vagyis az álló kerékre kiadja ezt a pár tíz százaléknyi nyomatékot - ellentétben a normál difivel, amelyik pörgeti a jégen álló kereket, mint a barom, a másikra meg semmi erőt nem ad.
Persze hogy müxik "visszafelé". Ha a két kerék között fordulatszám-eltérés van, a sperr kezd zárni. Hogy a fordulatszám-különbség mitől van, az neki mindegy... :)