Tisztelt Urak ! Lehet ,hogy én rosszúl látok, vagy hülye vagyok ,vagy a fénykép rosz,vagy a GYSEV nem a hajtott tengelyek száma szerint jelezte a sorozat számot. A képen a 403 sor. látható,de én csak 3 kapcsolt kerékpárt látok.
ÜDV!Lehet,hogy én értem, vagy nem értem. Ez azért durva mozdonytorzó. A vasutas szálló megérdemelt volna egy egész mozdonyt szerintem. A 326 os meg azért sokkal szebb annál hogy ezen csúfos szoborként mutatkozzék. Számomra ez egy gondolkodás módot jelent. De nem a miénket mert mi GŐZMOZDONY BARÁTOK Vagyunk. Aki ezt kiállította az sem a mifajtánk közül való. A Múzeumi NOHAB torzo sem semmi . De egy szép kép az utolsó üzemi 326 os ról.
MÁV nem félt, hogy a burzsujok lenyúlják a Szovjetunió *ajándékát* :-)
Nem kellett félnie a sem aMÁV-nak sem a GySEV-nek:-))).
A háború után osztrák területen kb. 350 BR 52-es maradt. Az ötvenes évek közepétől az osztrák amelyet nem számozott át 152-es sorozatra, elkezdte selejtezni a sima 52-est, annyira, hogy a NIKEX beolvasztás céljából vásárolt ha jól emlékszem 25 db-ot a kiváló magyar kohókba.
Az 520-asokat evvel szemben később kaptuk, azaz 1963 elejétől
Az igaz, a point a kisebbségi tulajdonoson van :-) De úgy látszik, annyira kettévált a tulajdon, hogy a MÁV nem félt, hogy a burzsujok lenyúlják a Szovjetunió *ajándékát* :-)
A GySEV-hez pedig ... könyvjóváirással kerültek át a mozdonyok többsége 1963 öszén
Ez így ment a szocialista vállalatok között. De a GySEV vegyes, osztrák-magyar tulajdonú vállalat volt. Ott is működött a könyvjóváírás? A GySEV-ben a magyar állam tulajdona annyira elkülönült, hogy nem félt, hogy a gyakorlatilag pénzmozgás nélkül átadott mozdonyok osztrák kézbe kerülnek?
Még egy kérdésem lenne mert a mozdonytörténet nem az erőségem , a gőzös műszaki részében vagyok csak jártas. Az 520 as gépeket az oroszoktól vette a MÁV források szerint 100 darabot.
Igy ismertek a köznyelven az akkori vásárlások, de valójában nem igy történt. Sem A MÁV, és idesorolhatnám az összes magyar vállalatot, céget, külkereskedelmi tevékenységet nem folytathatott. Erre az ötvenes évek elején külkereskedelmi cégeket hoztak létre, amelyek ezeket az üzleteket lebonyolitották
A MÁV, Ganz-Mávag, vasút járműgyártók esetében, magyarán a Nehézipari tevékenységet a NIKEX Külker Vállalat bonyolitotta le.
Tehát a MÁV eserében ezt a boltot a NIKEX végezte el
Valójában igy került a MÁV-hoz ez a 100 db mozdony. A GySEV-hez pedig a pályaszámuk megtartása mellett, könyvjóváirással kerültek át a mozdonyok többsége 1963 öszén
Hogy érthető legyen más szempontból is a Ganz-Mávag nem exportált mozdonyokat, csak exportra gyártott. A piacot a NIKEX szerezte, és az üzlet megkötése után kapta meg a megrendelést a Ganz-Mávag. Természetesen a Ganz-Mávag mindig előre elátta a Külker Vállalatot a a piacra szánt termék listájával, de más cégek esetében is igy volt
Az Ikarus esetében a Mogürt, a több gyógyszergyár esetében pedig a Medimpex
Tehát a köztudatban ez azért nem annyira voltak ismertek, illetve még most sem
ÜDV! Köszönöm sajnos én már csak ritkán láttam ott személyvonatot gőzössel . Az említett vonalon többször is utaztunk de az mindig AB mot. al történt a 17 est talán 2 alkalommal láttam Celldömölkön 1977 vagy 78 ban lehetett . A GYSEV 124 est is csak kevés alkalommal Ha Sopronba mentünk Celldömölkről vagy vissza akkor mindig az AB mot. jutott. A megszüntetés előtt pár nappal utaztunk még rajta utóljára.KÁR VOLT EZÉRT A VONALÉRT!
Üdvözletem ! Tisztelt Károly ! Még egy kérdésem lenne mert a mozdonytörténet nem az erőségem , a gőzös műszaki részében vagyok csak jártas. Az 520 as gépeket az oroszoktól vette a MÁV források szerint 100 darabot. A GYSEV is ekkor vette szintén, vagy más beszerzés volt? A MÁV gondolom eladott belőlük a GYSEV nek is és a GYSEV megtartva a MÁV sorozat és pályaszámokat átcégjelezve üzemeltette a gépeket. Ez tűnik reálisnak Választ előre is köszönöm.
Az 1960-as évek első felében két alkalommal volt szerencsém az említett vonaton utazni, mindkét alkalommal gőzös vitte a vonatot. Motorvonat akkor Celldömölk és Frtőszentmiklós, illetve Celldömölk és Répcelak között közlekedett.