Nem ismerem igazán a te autódat - passz, hogy kell-e oda rugó vagy sem.
De ha alulról jön a hang, akkor talán mindegy is. Próbáld pontosabban behatárolni... Beverni nem nagyon tud így, abban nincs különbség meleg meg hideg motor közt, a kipufogó ugyanúgy áll mindig.
Dobon belüli leszakadt gát, vagy rezgő hővédő lemez már inkább lehet.
Itt egy darab rugó sincs a csavarok között.
Hallgatóztam és inkább a kocsi alól jön a hang.
Olyan mintha valami a kaszni aljához érne inditáskor, de csak akkor. Meleg motornál már minden oké.
Igen, az is lehet egy hibaforrás, ha túlhúzzák. Azt látod a rugómeneteken, én kb. addig szoktam húzni, amíg olyan 1 mm marad a menetek között.
Az is lehet, hogy koszosan-kormosan szerelték össze, valamennyire azér illik letakarítani.
De mielőtt hozzányúlsz, legyél biztos benne, hogy onnan jön a zaj. Fülelés, Sherlock Holmes nyomoz, stb. :)
Eltérnek a szóhasználatok, de talán a harmonika-csövet mondhatják rezgéscsillapítónak. Az egy másik megoldás - néha a kettőt együtt is alkalmazzák.
Viszont ez a rezgés-zaj dolog lehet attól is, hogy félig leszakadt valahol egy hővédő lemez, a dobban belül a gátak stb... Szal a tűzkarika csak az egyik lehetséges zajforrás.
Ha elindulsz a kipufogórendszeren a motortól hátrafele, akkor ez a tűzkarika az első cső-összekötés. Az öntöttvas leömlő alsó végén van, közel a motorhoz. Kúposan tömít, tehát nincs semmi külön tömítés benne. A csavarok, amik tartják, nem keményen szorítják össze, hanem rugók vannak a csavarok nyakán, és a rugóerővel. Ez azért van, hogy tudjon kicsit mocorogni, ahogy rezeg a motor, ne törje el a viszonylag fix kipufogót valahol.
Érdemes megnézni, hogy nem hagytak-e ki onnan valamit, nincs-e törött rugó stb. Aztán ha minden OK, akkor szétszedni, 1200 fokig hőálló "zsírral" befújni az egészet és kb. egyforma rugóerőre meghúzni a csavarokat. Értelemszerűen nem jó, ha összefexenek a rugómenetek.)
Általában 2 csavar az egész.
Hát, én sem vagyok szakértő kipufogó témában, de úgy tudom, ez a bizbasz a kipufogórendszer része és azt a célt szolgálja, hogy a motor rezgései ne tevődjenek át a komplett kipufrendszerre. Nekem is volt olyan, hogy indításkor (de csak hideg motornál) fémes nyekergő hangot hallottam pár mp-ig és erre azt mondta egy szerelő, hogy ez a tűzkarika lehet.
Addig én se hallottam ezt a szót, hogy "tűzkarika". Megnyugodtam, ezekszerint nem vagyok egyedül...:-))))
Minél többen jelentkeznénk annál kevesebbe. Az éves költségbetésük 2milla így ha 20ember összegyül akkor 100ezer lenne 1év. Ezért kéne ha minél több érdeklődőt találnánk. Szóval akit érdekel az csak jöjjön el 17én és hozzon magával még 1 embert! :)))
Aki járt már hasonlóan vagy van tapasztlata az segítsen pliz !
Elinduláskor a kocsi aljáról félelmetes rezonancia és brummogás. kb. 5-6 másodpercig utána csend. A következő elinduláskor amikor a motor meleg, akkor minden oké.
Hideg motornál ujra előjön.
Megjegyzem hogy nemrég kapott a VW GOLF II uj kipufogót elejétől a végéig.
Sziasztok, volna egy hirdetésem amit remélem többeket érdekel. :)
Autó rajongók!!
Aki szeretné közelebbről is ismerni az autó működését, szerelését az megteheti ESTI TAGOZATON a CSONKA JÁNOS MŰSZAKI SZAKKÖZÉP ISKOLÁBAN. 1165 BUDAPEST, ARANY JÁNOS UTCA 55. Érd.: KEREPESI JÁNOSnál tel.: 403-26-77, 403- 55-32, reggel 8tól fél 4ig.
Korhatár nélküli mivel esti. A tanfolyam jellegéről.: Az oktatás hétfő-kedd-szerda-i napokon 15órától kb.19 óráig tart. Nem kötelező megjelenni, elég csak a negyedéves beszámolókra tudni az anyagot. A hétfői nap műhelygyakorlat, a másik kettő elmélet. Csak szaktantárgyak vannak az se sok. Autószerelői bizonyítványt ad. BEIRATKOZÁS.: SZEPTEMBER 17-ÉN 17 ÓRAKOR.
Én is akarok menni de az a probléma hogy az iskola nem hírdette így csak 15en gyűltünk össze és minél többen lennénk annál jobb lenne. Van egy lány is! :))))
További paraméter - az olajoknak praktikusan 2 jellemzőjük van mindösszesen, az egyik a viszkozitásra (kenőképesség, sűrűség, folyékonyság) ez az bizonyos 15W40; meg egy másik, a teljesítményszintre vonatkozó. Az egy kicsit összetettebb dolog, nagyon leegyszerűsítve azt mondja meg, hogy milyen minőségű az olaj.
API specifikáció pl. SJ/CD, ebből az S a benzinmotorokhoz, a C a dízelekhez tartozik, minél hátrább van a betű az ABC-ben, annál jobb (és drágább...) az olaj. Ugyanezt a teljesítményszintet kicsit máshogy értékelve mondja meg az ACEA minősítés is, az API SJ kb. ugyanaz, mint az ACEA A3.
Rá van írva a olajosdobozra, jobb olajoknál mind a kettő, tehát az API és az ACEA minősítés is, a viszkozitás-index mellé, nem olyan bonyolult. Az olaj márkája meg gyakorlatilag tökmindegy.
Blasius után nekem is üzemanyagszintjelző gondom van ('96 Escort). A mutató abszolút nonlineárisan mozog: üres tanknál 1/5 tankot jelez, 1/4-nél felet, 1/2-nél majdnem fullt.
Köszi az infokat, de ez az API SG ez most további paraméter, vagy egy márkanév :)
1ébként úgy néz ki, hogy nem a motor füstöli el, hanem alul látok apró olajfoltokat. Azaz nem csak a motor füstöli el. Köszi még1x.
Bezony, a gyújtásom kicsit jobban vízálló már (talán :), de meg egyebet is tettem - talán itt ontopic, leírom...
Szal a Pajeroban a terepváltóm hülyéskedett, ha előrenyomtam négykerék-felezőbe, akkor müxött szépen, de még álló helyzetben, álló motornál is kivette a rendes sebváltó karja üresbe, amikor 3-ból 4-be húztam, vagy üresből rükvercbe.
Vakartam a fejemet, mer egy ilyen osztóművet kiszerelni se, meg javítani se egyszerű eset.
Aztán gondoltam, megnézem már kicsit alaposabban fölülről, lekaptam a váltóbotok környékét.
Hát egy bazi nagy, kőkeményre száradt agyagdarab gyógyult be a két bot közé... :)
Kipuceváltam, a váltó tökéletes. :)
Hello, Trebisch!
A seregben Csobánkán így indítottam be egy Ural-t.
Kicsit kiakadtak, mert mire begyalogoltak a bázisra, és visszaértek a segítséggel, már nem voltunk ott. Pedig mondtam, hogy ne induljanak el gyalog, előbb hadd próbáljam életre kalapálni az önindítót...
:-)
Mit tegyél?
Amikor épp nem müxik az önindító, fogj egy kalapácsot, és ütögesd meg barátilag, jó alaposan az oldalát.
Ha ettől elkezd működni, akkor kefe (bronzkefe) csere, esetleg a bronzperselyek is - csak szétszedéstől derül ki.
Ha nem használ a püfölés, akkor mérni kell: ilyenkor, mikor rossz, megkapja-e a behúzótekercs az áramot a slusszkulcstól. Ha nem: gyújtáskapcsoló kapcsolórésze, kábelezés, stb.
Ha nem idegen tőled az elektromosság meg az autószerelés, és van egy 100 wattos vagy nagyobb forrasztópákád, a keféket te is ki tudod cserélni. A bronzperselyeket is - talán, te tudod.
De ha kiveszed az önindítót, és elviszed egy önindítóshoz, emberi áron felújítják általában. (= kefe és persely csere, korrektebb esetben kollektorfelszabályzás is.).
Ez teljesen normális olajfogyasztás. 1000 km-enként 0.8-1 liter környékén válik túlzottá (minden autónál), a tiéd meg, ha jól számolom, 3 deci ezrenként.
Olaj: 15W40, stimmt, és API SG vagy jobb legyen (SH, SJ...).
Majdnem igaz a mit mondtál, ha csattan, de mégsem indul az inkább abehúzótzekercs gondja, mert nem ad át az érintkezője. Ha nem is csattan akkor lehet szénkefe, behúzótekercs (maga a tekercs szakadt), vagy a forgórész menetzárlatos. A legjobb, ha a delinkvens elviszi olyan helyre ahol értenek hozzá.