Nem tudnád/akarnád megfizetni... Tényleg 3-4 napot kell melózni egy ilyenen; számoljunk nagyon szűken 3x8 órával és 2 ezer HUF rezsióradíjjal.
Rászánnál ötvenezret?
Na ugye.
(Mondjuk ha te még rá is szánnál: akkor te vagy a fehér holló... :)
Szal sajnos nem ismerek szakit, aki hajlamos lenne ilyesmire.
De megpróbálok utánaérdeklődni.
Ha elkezdeném kibontani a műszerfal környékét, azt se tudom mi micsoda, hogy kell leszedni és visszarakni, és mit kell nézni, mit tök fölösleges. Fél évbe tellett, amíg rájöttem hova fut be a lambda-szonda madzagja, annyira nem értek hozzá. Vagy, azt a csövet máig nem találtam meg, amin a víz lefolyik. Azt se tudom, hogy a stekker az micsoda. Így elég reménytelen lenne hozzáfognom.
Én csak egy szolgáltatást szeretnék vásárolni -amit más gyorsabban és hatékonyabban el tud végezni-, és nem értem miért ütközik ez ekkora nehézségbe. Nekem sohasem volt affinitásom az autószereléshez. Mostanában időm se lenne. Csak a kocsit kellene használni.
Minden 3-4 évnél öregebb olasz és francia autó tele van megtalálhatatlan kontakthiba-hegyekkel... Némelyikben kis kupac, némelyikben nagy.
Olyan ezeket a hibákat keresgélni, mint az Augiász istállóját takarítani: mire elkészülsz, kezdheted elölről. Egyetlenegy megbízható, normális csatlakozó nincs bennük, kispórolták az aranyozást. (Állítólag 2000-től változtattak a dolgon mediterránék... Meglátjuk.)
Mechanikailag meg egy rémálom a stekkerek jó része, hozzányúlsz és letörik a kis műanyag pöcök, ami eddig úgy-ahogy egyben tartotta... A rugók nem rugóznak, a vízzáró gumibigyók nem vízzárnak...
Nem fikázni akarom az autódat, sajnos ez a szomorú valóság. Megszállott olasz/francia autóhívő villanymaestro kéne hozzá, de ilyet nem ismerek. Ha létezik: egészen biztosan mazochista.
Szal: szerintem magad uram... Legbiztosabb szerszám egy olyan multiméter, amelyik ohm-mérésnél tud sípolni, mikor rövidzárat keresel, meg 2 gombostű. Ezekkel átszúrod a drótokat minden egyes csatlakozó minden egyes dótjánál stekker előtt/után, és nézed, van-e kontakt...
Sok-sok sör/bor, illetve egyéb nyugtató, valamint hihetetlen türelem kell hozzá.
Én nem bánom, ha 3 napig dolgozik rajta (helyettem) 22 ezer munkadíjért, ha MEGTALÁLJA és KIJAVÍTJA a hibát. (egy tömítésen és pár érintkezőn mi kerülne 22 eFt anyagárba?)
Multimétert ugyan tudok kezelni, de autót javítani nem tudok. Ezért keresek szerelőt.
Rezsi óradíj: amikor a riasztómat szerelték, 10 óra hosszat küzdöttek vele folyamatosan Buznáék, az előre kialkudott 15000 Ft-ért. (>10 munkaóra)Igaz, utólag megbánták hogy egyátalán elvállalták.
Az a baj, hogy a 3000 Ft-os rezsióradíjú villanyszerelők baromira utálják az olyan öreg Fiatokat mint az enyém - állítólag szivatós a munka és bizonytalan az eredmény. Ezért keresek olyat, aki ráér, viszont tutira megcsinálja.
VAti70:
ez tök jó amit mondtál....
csak képzeld el, amikor 3 napig dolgozik rajta, és megkapod a számlát, amin ez áll:
anyag: 22 Ft
munkadíj 22 ezer
milyen furán állna a szád széle ? :O)
szerinted milyen rezsi oradíjjal dolgoznak egy szervizben, vagy akár egy műhelyben?
ha csak 1000 Ft, akkor szorozd fel, de egy komolyabb helyen szerintem inkább közelebb a 3000Ft hoz
szerintem egy multimétert Te is tudsz kezelni, de inkább keresd meg azt , hogy hol folyik be a viz
Még1 dolog, amit nem írtam le, de fontos:
olyan szervizeket, szerelőket én is ismerek, ahol a fél kocsit kicserélik de csak az biztos, hogy egy vagyonba kerülni - az már kevésbé hogy a hiba okát is megtalálják. Nekem erre nincs pénzem.
Olyan régimódi szakit keresek akitől nem idegen a multiméterrel, szkóppal bogarászás, és képes 3 napi türelmes diagnosztika után csak azt a 2 db 100 Ft-os bizbaszt kicserélni, ami ténylegesen összefügg a hibával.
Sürgősen szükségem lenne egy jó autóvillamossági szakira, aki meg tud keresni nekem egy beázást és ki tudja javítani.
Ha valaki ismer ilyet, kérem írja meg az elérhetőségét!
Az a probléma, hogy -saját diagnózisom szerint- a toronynál pangó esővíz nem ott folyik le ahol kellene, hanem be tud folyni a műszerfalba. Ahol aztán a rázkódó kocsitól ide-oda csöpögő víz zárlatokat okoz, szívatós módon sohasem azonnal, hanem mindig 2-15 perccel elindulás utan.
Tuti hogy beázás, mert mindig csapadékos idő alatt/után van, és annál durvábbak a tünetek, minél nagyobb eső volt.
A tünet: esős vagy hóolvadásos időben ugyan pöccre beindul a motor, de 2-15 perc (attól függően mekkora zuhi volt) járás után elmegy a gyújtás, illetve gázadási kísérletre azonnal fullad. Nem teljesen hirtelen áll le, hanem 1-2 perc alatt fokozatosan kihagynak a hengerek végül összeomlik az alapjárat. Szerencsés esetben arra elég, hogy félreálljak valahova.
Leállás után másodszorra már képtelenség beindítani. Sokszor a fedélzeti computer is resetel, de nem mindig.
Minden elektromos rendszer működik, csak gyújtás nincs.
2-4 óra várakozás után (gondolom, amikor lecsöpögött, kiszáradt aminek kell) újra pöccre beindul és megy. Ha nagyon vizes idő volt, másodszor is eljátssza ezt, ha nem, akkor innentől O.K. a következő esőig. Azért a műszerfal tájékára gyanakszom, mert a torony körül megáll a víz, és az egyik tömítés szakadt, ami mellett nem látom hova folyik el a víz de rosszul néz ki. Gondolom, a computer sem ok nélkül dobja el magát. Plusz, néha segít ha indulás előtt 20 percig maximumon járatom a fűtést, kiszárítás céljából.
Egy szerelő 3 hete már kimért a kocsin sokmindent, többek között lambda-szondát, gyertyákat, trafót, mindent rendben talált, a hibát nem is tudta reprodukálni. (akkor még nem mindig jelentkezett -nála sem- azóta szerintem egy vödör vízzel is elő lehet idézni akármikor)
Megnyugtattál mivel az én 77es kadettom is az esős időkben jól be tud párásodni, de mégsem annyira mint a Tiéd az elmondottak alapján. És a füttőszál nem műkszik a hátsó ablakon azér is van a porbléma.
A nagy párásodás lehet attól is hogy nem tud áramolni a levegő! Mivel minden kocsinak alapjábavéve van egy légcsere mechanizmus kialakítva. Nos lehet hogy nálad ez a szellőző nyilás eltömődött és ezért történik a párásodás. De az is lehet hogy szar a konstruknió. Akkor szopás.
Akkor is parasodik ha a belso levego kutyulo ki van kapcsolva. De kulonben is...azert van a blk hogy hasznaljam, nekem attol ne parasodjon.
Pedig fog. Az autó (is) tudja a fizikát.
Ha belsőt keringetsz, akkor add rá a klímát, az leszárítja. Anélkül párásodni fog - éppen, mint egy szemüveg, amivel bemész a hidegről melegre. Annak is hiába mondod, hogy ne párásodjon... :)
A pollenszűrő viszont lehet átázva/eltömődve; a műanyag szellőzőrács alatt találod (az ablaktörlők alatt :) a szellőzőládikában, jobb oldalt.
De ha rám hallgacc: vidd szerelőhöz.
Nem nincs meg a szama, de a tel.konyvben biztos h. benne van, meg autos ujsagokban mindig hirdetnek. Van meg egy Erden is: feltengely.hu
A kocsi belulrol tok szaraz. Mosas utan meg esos idoben igazan eros a jelenseg. Gondolom valahol megall a viz es azt fujja be, de nem talalom semmi nyomat
Akkor is parasodik ha a belso levego kutyulo ki van kapcsolva. De kulonben is...azert van a blk hogy hasznaljam, nekem attol ne parasodjon. Tisztara olyan mint egy szaunaban, soxor meg a klimaval is 20 perc mire leszaritom a szelvedorol, az oldalablakokon pedig semmi nem segit. Futoradiator biztos nem ereszt mert nem fogy a hutofolyadek egy kicsit sem.
Hello, Csepelen a Six-Ball Kft. direkte erre szakosodott. Ha van nekik az adott tipushoz felujitott akkor azt is kerheted a regi csuklod helyett, igy kb. felaron meguszod.
Mas: 2 honapja vettem egy 1995-os Lancia Dedrat. Popec nagyon csak allandoan es nagyon parasodik, annyira, hogy a hatso ablak aljan mindig megall a viz es lecsurog a kalaptartora. Mitol lehet? Klimas egyebkent, allitolag a pollenszuro vizesedese is okozhatja, de nem tudom hogy ebben van-e pollenszuro es ha igen akkor hol...Egyeb 5let!?
Igaz még nem csináltam iylesmit, de szerintem pár gégecső kell meg néhány segédanyag attól függ hogy hol akarod hátravezetni a fűtést, ülések alatt a küszöb mentén? De ott az ülések alatt lesz a célszerű szerintem.
16ker Csonka János Szakközép iskola. 105000 1év. 2éves. Hétfő-Kedd-Szerda van du 3tól tanítás. A Hétfő műhely gyakorlat. Hát ha gondolod szerintem még csatlakozhatsz, ha betudod pótolni az első félévet. Bizonyára meg lehet beszélni a tanárokkal. Csak azért mert nem biztos hogy jövőre is indúl mert nem sokan jelentkeznek tavaly sem indúlt, idén lettünk annyian hogy elindúljon a képzés.