Keresés

Részletes keresés

Nagy10 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13642

Szia!

 

Oldal vagy hoszanti irányba? Ha oldal irányba az nem vészes,viszont ha hoszsonti irányba,annál inkább.

Előzmény: Terrás (13641)
Terrás Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13641

Üdv!

Ha lötyög a főtengelyen a hajtókar, tud valami problémát okozni?

Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13640

Tetszik a kerék!Hol vagy található helyileg?Én debrecen mellet lakom.üdv karcsi

Előzmény: traktorbi (13635)
peter0117 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13639

értem. az alsóhoz már énis vettem csapágyat is meg szimeringet is, csak a felsőkkel bajlódok.

Előzmény: albertjani (13633)
V.6. Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13638

Köszi a segítséget! 

Előzmény: albertjani (13637)
albertjani Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13637

Vagy a gűrűknél, vagy a szelepszáraknál lesz a hiba.

Előzmény: V.6. (13636)
V.6. Creative Commons License 2012.06.23 0 0 13636

Meg van a kiszivacs, de mintha túl nagy lenne a karter gáz. Esetleg egy gyűrüzés segítene valamit?

Köszi.

Előzmény: albertjani (13626)
traktorbi Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13635

hopp ez lemaradt :  

Előzmény: traktorbi (13634)
traktorbi Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13634

Hali! 

Méretek : átmérő 280mm szélesség 80mm

itt vannnak a képek :            

Előzmény: Kertitox Karcsi (13622)
albertjani Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13633

Ez még az 50cm3-es, kétütemű, francia motoros változat volt, ha jól emlékszem az alsóval voltak gondok.

Méretei alapján mentem venni, egyből hozták a polcról. Akkoriban egy mezei szimmering 100-150 Ft volt, ez meg 2000. :)

Előzmény: peter0117 (13632)
peter0117 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13632

Az 50 es kuplung felőli vagy berántó felőlit mondod?   csak mert én berántó felőlit keresek és az elég ritka :)

Előzmény: albertjani (13630)
actionman26 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13631

Majd megnézem milyen van ha nem kétszer záró akkor kicserélem arra lehet az a gond,de mostanság nem tudok ilyenekkel foglalkozni mert holnap is pl a kis medencémet kell az udvaron felállitanom :)))))))))

Előzmény: albertjani (13630)
albertjani Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13630

Még mikor a Robi 50-essel szívtam, (mindig kifordult a főtengelyszimmering, mint egy esernyő) Yamaha motorosboltban vettem robogóhoz való szimmeringet, két helyen zárót, na az bírta.

Előzmény: actionman26 (13628)
lacy63 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13629

Nekem úgy rémlik, hogy a gépkönyvében is le van írva. Kevés motorolajjal meg kell nedvesíteni a felületét a szivacsnak. Nem áztatni, bemártani. Én szilikon sprével szoktam lefújni.

Előzmény: peter0117 (13620)
actionman26 Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13628

Igen valószinü mert csak a tövénél volt rugó akkor érdemesebb lenne kétszer zárósat vennem mert a tengelynél engedi az olajat.

Előzmény: Flanell (13617)
albertjani Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13627

Az MPM dolog halott Magyarországon, nincs rá pénze az embereknek. Akinek lenne rá, mert van ismerőse ott, ahol az állami pénzeket osztják, az meg azért nem vesz, mert nem Ő dolgozik, hanem dolgoztat. Egy ilyen árából kijön 4 db 850-es.

Télen vettem, neten rendeltem az Ahold-tól, nem volt semmi gond a vásárlással. Bár az 1:24-es hajtómű áttételt nem értem, mindenhol 1:28-at írtak.

A helyi boltban is átvernek, ha nem vagy ismerős. A kereskedő szájából azt fogod hallani, amit akarsz, dörzsölt emberek ezek... :) Főleg a Gyöngyösiek.

Ha látja rajtad, hogy valami megtetszik, azt csak dícsérni fogja.

Nézz szét a mezőgazdasági boltban, ott csak gagyik vannak, vele szemben a sarkon is van egy kertigépbolt, hátha.

A képen a keret a súlytartó, erre lehet rátenni a súlyokat. Vannak róla képek, videók,  lapozz vissza kb. Márciusig.

A négyütemű motor 15 fokban dönthető meg minden irányban a könyve szerint. A 850-esben szivattyús rendszerű az olajozás, a többi csak szétfröcsköli az olajat.

Előzmény: luxbeci (13615)
albertjani Creative Commons License 2012.06.22 0 0 13626

A kartergáz oda van vezetve. Ha olyan, mint a synergie sorozat, a nagy szivacs alatt van egy kisebb, ami leválasztja az olajat. Vagy nagy a kartergáz, vagy ez a kis szivacs hiányzik.

Előzmény: V.6. (13621)
peter0117 Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13625

Az 50 es is olajtükrös gyárilag csak nekem egy mésik fajta karbi van rajta ami egy műanyag házban egy szivacs a szűrője. olyan majdnem mint a mosdószivacsa csak nagyon apró :D az olajtükrösbe végülis ilyen "drótszivacs" szerű van :)

Előzmény: Flanell (13624)
Flanell Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13624

Dehogynem. A Briggs kézikönyben le van írva, hogy olajozni kell. (Nem vittem túlzásba.)

Robi 50-et nem ismerem, de az 52-es is olajos működésű.

Előzmény: peter0117 (13620)
Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13623
Előzmény: Kertitox Karcsi (13622)
Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13622

Szia!Engem lehet hogy érdekelne!Képet tudsz róla feltenni?Festés nem lények csak jó masszív legyen!

Előzmény: traktorbi (13619)
V.6. Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13621

Sziasztok!

A tanácsotokat szeretném kérni. Adott egy Techumse Prisma 37 motor, ami nagyon felnyomja az olajat a levegő szűrőhöz. Ez mitől van?

Előre is köszönöm!

peter0117 Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13620

Hát nagyon nem ismerem a B&S motorokat. de az olajos szivacsra térve. Az én kis Robi 50 esemnek kimostam a levegő szűrő szivacsát és beolajzta, kicsit. nah akkor kapufa volt neki. nem kapott levegőt . akkor réngattam annyit a berántót h el is törtem még  rájöttem h kikellene mosni belőle az olajat. Ezt az olajosdolgot nemtom hol hallottam am. De szivacsot nem szabad olajozni. :D

Előzmény: Flanell (13618)
traktorbi Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13619

Sziasztok! Van 2db gyári robi vaskerekem 25ös tengelyre. Pontos méreteket eggyenlőre nemtudok, de rakok fel róla képeket is .
Irányár 4000Ft. 

Flanell Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13618

Huszonéves B&S motor, vadiúj papírszűrővel, kimosott olajos szivaccsal, most használtam azóta először. Tulajdonképpen teljesen olyan a dolog, mintha levegőt nem kapna, mert kormos a gyertya.

A gyertya nem túl régi, de igazad van, attól még lehet rossz. Ha tartósan fennáll a jelenség, kipróbálom másik gyertyával.

Előzmény: peter0117 (13576)
Flanell Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13617

Nálam sem volt nagyon érdes a felület, inkább körkörösen volt berágódás. A szimering éle úgyis ide ugrik bele, úgyhogy nem számít, ha a magasabb részből szedek le, nem lesz kisebb a tengely átmérője.

Ha teljesen sima a felület, akkor nem kell csiszolni, de én úgy éreztem a vizsgáló simításnál, hogy jobb lesz, biztos, ami biztos.

 

Szerintem te egyszer zárót vettél, az csak ott zár, ahol a rugó összehúzza. Az enyémnek még a másik oldalon is odaér a tengelyhez a szoknyája, bár ez nem olyan minőségi zárás, de ami nem nagyon erősködik, az nem megy be a rugós részhez, hogy bemarja alatta.

 

Nem szedtem szét a házat, hanem beütögettem a helyére a szimeringet. Ezt elvileg így kell, csak könnyebben kellett volna mennie, mint nálam, az én szimeringem túl pluszos volt.

Előzmény: actionman26 (13606)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13616
Előzmény: albertjani (13604)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13615

Szerinted mennyi lehet az élettartama egy MPM-nek mármint a motor,emrt a hajtőmű akár örökös is lehet,így mondják a kúpos hajtásnak köszönhetően.Itt a motor a nagy kérdés,hogy meddig bírja,hány évig?Továbbá,lehet e felújítani,felfúratni?Esetleg ugyan olyan eldobható,mint a Brigs vagy Honda,ha szétkopott?Tehát érted,mert tartok attól,hogy ezek sem olyanok mint régen voltak,mert a régi MPMek híresek voltak a felújíthatósgukról.beneinél gyöngyösi műhelyében,egy rakás régi MPM10 (és kisebbek is) motor várja a felújítást,tehát ezeket az újabb generációs MPM motorokat is ennek megfelelően tervezték e?vagy midnen maradta  régiben a 2 ütem mellett semmit sem változtattak,tehát a minőség is maradt a régi kiváló MPM minőség?Mert akkor lehet,hogy az olcsó a drága.felén elég sok a hegy és a domb a rotációs kapagép,igen sokszor,előre-hátra dőlöngézik és oldalt jobbra és balra is.Ezáltal nem fog károsodnia  motor,ha 4 ütemű mellett döntenék?Mert ugye,akkor az olajtartály is megdől és a motor nem kap olajat megfelelően,ami nem igazán tesz jót neki,akár el is füstölhet.Mennyi % az a  dőlés szög max,amit még egy 4 ütemű motor károsodás nélkül elvisel?

Előzmény: gesszti (13605)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13614

Értelek.Hát igen az alkatrész biztos,hogy jóval olcsóbb.csak aztán nem e abba a csapdába esek,hogy az olcsó a drága ugyebár és az alkatrész utánpótlás is mennyire stabil a magyar rotációs kapagép gyártóknál,emrt ha teszem fel csődbe mennek,akkor hol kapok majd alkatrészt.A CSK robi gépemhez sem találok semmit,max Beneinél Gyöngyösön,de ő is régi gépeket vásárol fel fillérekért és azokból kiszedett cucckat árulja horibilis összegekért és ráadásul nem is újak ugyebár,de még is bolti áron.Szóval ez a magyar gyár,lehet jobban jértam volna akkoriban egy MPM-el ahhoz még a mai napig is kapható cucc,úgy tudom és azok motorjai is jobban bírják,mint a robi motorom,már alig van benne rő.Viszont itt olyan írásokat olvastam,hogy 30 éves MPM és ugyanúgy megy,mint új korában és még fúrva sem volt,max szimering csere.Igen a Honda FG 110 is egy nagyon könnyű gép mindössze 13KG és 0.5 liter fogyaszt a GX25-ös motorja,22Cmes művelési szélessége a legkisebb helyeket is hozzáférhetővé teszi,akár málna és szőlő tőkék közé,így a kézi kapálás is helyettesíthető,leevszi az emberről a terhet.

Előzmény: gesszti (13605)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13613

Itt is nagyobb teljesítményt tüntetnek fel.

 

http://www.kerttechnika.hu/index.php?page=termekek&page2=termekek2&kat=34

 

A Honda FG 315-t volt ahol 5LE-nek, a Husquarna 140000Ft körüli gépét is 5LEnek írták,ami egy vicc,mert jó ha eléri ezeknek a gépeknek a teljesítménye a 5LE-t és még lehet,hogy sokat is mondtam.6 kapával nem igen boldogulnak el,így ha valaki nincs képben és 6 kapával terheli kinyírja a motort.Mert ezek max 4 kapára vannak tervezve.A múlt héten vágtam gajra a Bosch akkumlátor töltőmet (20000FT-ért vettem),mert egyik rokonomnak levittem tölteni a ladájába az akksiját,csak nem tudtam,hogy az akksi 90AH-s és a trafónak annyi már nem zúg.Aztán néztem meg a használati útmutatót és pechemre 2.5AH-80AH-s a határ.A rotációs kapáknál is hasonló a helyzet,inkább érdemes nagyobb teljesítményűt venni,ki tudja mit aggat rá később az ember,mert aztán már késő bánat.A boltban is mondták,hogy sokan a3.5 lóerős fűnyírót veszik,aztán sírva viszik vissza ideje korán,hogy meghalt a motor,pedig a boltban mondták,hogy ez kicsi és nagyobb 5-6 LE-set javasoltak,de a vevők figyelembe sem vették,hogy "ÁÁÁ elég lesz az arra",hát nem lett elég.Érdekes ezt a MPMes kisgépet már szinte sehol nem lehet kapni,még rendelésre sem.Korábban egyetlen egy helyen láttam a neten,de már azóta eltűnhetett,mert a google sem találja.Állítólag Magyarországra már nem is szállítják,csak az MPM Ducati 4-t és és a MPM7 Symplex-et.Pedig az MPM2es régen nagyon jól bevált gép volt és akár 30 évig is bírta.Vajon a mostani MPMek is bírják idáig a borsos áruknak megfelelően?Vagy már ezeknél is él a tervezett elévülés,hogy silányabb anayagokat építenek be és direkt a mérnököki is rövidebb élettartamra tervezik?A villanykörték is korábban 2-3000 órát is bírtak,egyik amerikában a tűzoltó állomáson a mai napig világít,mert abban még benne volt az anyag,vagy a harisnyák is szinte örökösek voltak,aztán szépen lecsökkentették az élettartamukat és most a rotációs kapálógépeknél is ugyanez a helyzet.Szerinted emelkedős,lejtős hegyes vidéken nem mennek tönkre a 4 üptemű motorok,mert ugye ezeket vízszintesen kell  tartani,hogy az optimális kenés meg legyen,mivel nem keverékkel működnek.Esetleg egy MPM 2 ütemű mégis jobb befektetés lenne?Mert annál nem károsodna a motor,ha bedőlne a gép egy-egy emelkedőnél,dombos részen.A kertem sem sík helyen van,hanem kissé lejt,egy hegyen van a kertes házam.Írjatok véleményt.Továbbá az MPM kúpos hajtőműve állítólag örökös,soha nem megy tönkre,legalább isa Mátra Husquarna boltban ezt mondta a főnök.

Előzmény: albertjani (13603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!