Nincs probléma a Tiédnél (sem),örülj neki,hogy működik a speer difid.Az a gond,hogy a (legtöbb) fékpad görgőit nem tudják egyszerre!! indítani.Először az egyik oldali,aztán a másik oldali görgő indul méréskor.És mivel a hátsó híd nem tud ledifferálni (kb.30 kg-mal=300 Nm-rel vannak összefeszítve a lamellák) vagy kidobja a fékpad a hátsóhidat,vagy egyik oldalnál max.fékhatást mutat.De a rutinos(abb) vizsgabiztosok tudják rá a megoldást!:-)
Hát ez jó kérdés........ A pajero ette a féltengely tűgörgös csapágyait, de azon 35-ös kerekek voltak, s keményebb terepen járt, mint a terrano. Amúgy szerintem egyforma "erősek".
Van egy Terrano II-m. Műszakinál a fékpad nem hajlandó elvégezni a mérést, mivel hátul a sper diffi miatt induláskor 99 százalékos fékeltérést eredményez, mivel a jobb keréken elég jelentős lassító hatás van. Mi ilyenkor az eljárás? Ugyanis a program nem hajlandó elvégezni a mérést. Úgy érzékeli mintha az egyik oldalon ragadna a fék... Ötlet?
Én is így gondolom, mert ha finoman gyorsítok ebben a fokozatban, akkor egyből gyorsul,viszont ha jobban odalépek, rögtön"visszavált" jobban felpörög a motor, és "huzza maga után"a kocsit.
Én sokat járok vele városban,rövid távokat,így 9.5-9.7 körül jön ki.(persze nem szaggatom az aszfaltot). Ha vidékre megyek,akkor vagy 4-5 személy+cuccok,vagy 2-3 fő+több cucc,de így is 9-9.2-vel eljárok.(de itt sem tolom ki a szemét,90-100-110max.)
Nem tudom ez milyen fogyasztásnak számít,de én ezeket számoltam.
Páréve Pajeroval terepeztem, s a Terranot vettem utcai autónak. Azóta volt válság,meg stb.... A Pajero eladva,maradt a Terrano terepre is. Igazán kemény helyre nem járok vele, de azért amit lehet, kipróbálunk. Javítgatni valóban kell, de nincs leharcolva a gép....
Igen-igen az enyém is így csinálja, ebben a fokozatban már nem dolgozik az automata kuplung, ha jól gondolom és elég keveset forog a motor,tán még kevesebbet mint a manuális váltós, ez tetszik. A tied mennyit fogyaszt??
szisztok.segitséget szeretnék kérni tőletek. vettem egy terrano 2 -est nincs müszerfal világitás és belső világitás sem. szeretném megnézni a biztositék táblát de hol a jóistebe va n kösz a segitséget
Az enyém is automata,4 sebességes, DE!!! Ha mész vele 5-10 másodpercet folyamatosan kb 80km/h felett,(üzemmeleg váltónál,komolyabb terhelés-hegymenet-nélkül) akkor valami reteszel benne,amit te úgy érzékelsz,mintha "dugnád az ötödiket".(kocsi meglódul,fordulat lejjebb esik)
Szia,mindenféle terepjárót alakítok át ,versenyre ,túrára.A Terramo nem a legkeményebb autók közé tartozik,de jó sofőrrel mindent ki lehet hozni belőle.Kemény offroadon is helytáll,de annak általában erős szerelgetés a vége.Ha tugsz rá költeni érdemes vele foglalkozni,de ha csak egyszer akarsz nagyobb költségeket,akkor a túrázás csavargás,lehet a jó felhasználás,bár itt is lehetnek törések szakadások,amik pénzbe kerülnek.
Újabb fejlemény az ablakemelő relé sztoriban. A lényeg, hogy szétszedtme a házat, viszonylag könnyen szét lehetett feszíteni, minimális és helyre állítható roncsolással. Aztán odabenn kiderült, hogy a relék forrasztásai voltak megrepedve, ezért ott kontakthiba lett, emiatt nem működött mindig.
Így aztán át lett forrasztva az egész lap, minden egyes forrasztása, biztos-ami biztos alapn és ki lettek tisztítva a relék érintkezői (mert hogy nem zártak, hanem hozzáférhetőek) aztán sziloplaszttal összeragasztottam, összepattintottam és most tökéletese üzemel ismét az ablakemelő.
Anyagköltsége ennek a bevatakozásnak kb. 50,- Ft a munkaigénye kb. 1 óra a kárpiszereléssel együtt. :) Úgyhogy most öröm és bódottá.
Most már én is bizonytalan vagyok, mert az elméleti 4. sebesség fokozatban csak felét esik a fordulat, kb 200-300 at, mint a többi fokozat kapcsolásánál... tehát akkor ha az nem fokozatváltás akkor csak 4 seb., de mindegy is, lassan kezdem megszokni , előző terranom manuális volt.
Üdv! Én kormányösszekötőből Yamato márkát használuk, Talpas gömfejekből meg vagy First Line vagy Three Five. Lényeg, hogy zsírozható legyen. Az én verdám Nissan Terrano II 2,7TDi 1999-es, nekem az alsó talpas gömbfejjel szokott gondom lenni. Mégpedig az, hogy az alkatrészkereskedés szoftvere nem az én kocsimhoz való gömbfejet hoz. Annyi az eltérés hogy a villa amit a lengőkarhoz csavarozol rövidebb vagy hosszabb és az enyémbe a hosszabb való.