Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2022.11.01 0 1 45465

Ugyanolyan értékű kondit vegyél bele! A villanyszerelési boltok szoktak árulni. Ha nem fér el a helyén egy tömszelencével vezetékeld ki és rögzítsd mellette. A sorba kötött szivattyúnak nincs értelme, elég sok radiátort elvisz egy kazánszivattyú, de persze méretezni kellene. Ha az újabb szakaszok a kazánházból indulnak egy hidrováltó és szivattyúk beépítése a megoldás a sorba kötött szivattyúk helyett.

Előzmény: Fricu1 (45463)
odonbattya Creative Commons License 2022.11.01 0 0 45464

Sziasztok!

 

Fricu1-hez hasonlóan szombaton reggelre feküdt meg a kazánunk (Immergas Eolo Star 23). Mivel én nem értek hozzá hívtam szakit, aki hosszas debuggolás után panelhibát állapított meg. Ezt alátámasztani látszik a kazán által menet közben kijelzett (nem létező) 03-as hibakód is.

Szóval két lehetőség van: panelcsere vagy kazáncsere kondenzációsra.

Előbbire kaptunk árat, utóbbira pedig egy listát az általa ajánlott kazánokról. Mivel a téma számomra fehér folt, ezért szeretnék tőletek iránymutatást kapni.

Nem tudom ehhez mik a legfontosabb infók, megpróbálom összeszedni a paramétereket:

- kondenzációs kazánt szeretnénk

- a ház 75 m2, bőven beleférünk a rezsicsökkentett havi értékbe

- fűtésre és melegvízhez is a gázt használjuk 

- az általa ajánlott kazánok: 

  • Baxi Duo-Tec E 24
  • Baxi Luna Classic
  • Ferroli Bluehelix HiTech RRT 24 C fali kombi / hidrogén kondenzációs gázkazán
  • Riello Residence 25 KIS új rm

Örülnék ha tudnátok tanácsot adni milyen kazán lenne ide, ennyi fogyasztáshoz megfelelő. A felsorolt kazánokat egyáltalán nem ismerem, más ajánlást is elfogadok. Ha bármilyen infó kell még ehhez megírom.

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Fricu1 Creative Commons License 2022.11.01 0 0 45463

No, a tegnapi fejlemények:

Újra szétkaptam a kazánt, kivettem a szivattyút, és asztalon megpörgettem.

Látszólag normálisan pörög, nem is lehet túl könnyen lefogni. Egy 2uF-os kondi van benne (Grundfoss szivattyú), látszólag sérülésmentes, nincs égésnek, túlmelegedésnek jele, a vezetékei is épek. Műszerem nincs, ezért a tényleges kapacitás értéke kérdéses. A forgórész könnyedén, akadálymentesen forog.

Kivettem a másik kazán szivattyújából a kondit - egy Wilo, abban 2,6 uF-os van, de azonos a méret.

Kicseréltem.

Érezhetően hangosabb lett az üresjárása, de nem melegszik az asztalon forgatva.

Beépítve és újra feltöltve, légtelenítve a rendszert - működni látszik. Viszont hangosabb, mint korábban volt.

 

Kérdés, hogy ha hidegebbek lesznek, hogy fogja bírni?

Vajon a kondi nagyobb értéke okozhat gondot a későbbiekben? Vegyek belevaló, 2 uF-ost, vagy nincs jelentősége?

 

Azon is morfondírozok, hogy segíthet-e egy külső szivattyú bekötése? Különösen azért mert újabb szakaszokkal tervezem bővíteni a rendszert. És ott újabb radiátorok is telepítve lesznek.

 

További felvetéseket köszönök...

Előzmény: C20NE (45445)
C20NE Creative Commons License 2022.11.01 0 0 45462

Ha jól lövöd be a külső hőmérséklet függvényében az előremenőt és a kazán le tud modulálni a minimum teljesítménnyel addig ahol nem kapcsolgat folyamatosan fog menni, ha nem akkor kapcsolgatni fog bármit is csinálsz. Önmagában az, hogy óránként kapcsol egyet nem okoz problémát a kazánnak.

 

Amikor visszatérőre szabályzol a kazán a visszatérő hőfokát figyeli és úgy állítja be a teljesítményt, hogy az előremenő meglegyen, amikor elindul a szivattyú és betolja a hideg vizet a kazánba akkor a kazán növeli a teljesítményét, ha eddig állt bekapcsol. Nálad a padló folyamatosan megy, ez a minimum amit a kazánnak kapcsolgatás nélkül kell tudnia, a radiátorok amikor nyitnak ehhez adódik a teljesítmény igényük.

 

Nehéz úgy megcsinálni hacsak nincs tökéletesen méretezve, hogy sose kapcsolgasson akkor se ha buszos a termosztát.

Előzmény: bastardo (45461)
bastardo Creative Commons License 2022.10.31 0 0 45461

Igen, van hidrováltó, és van 1-1 szivattyú is, külön a padlófűtésnek (bár vannak külön körök, de egyben fűtjük mindig mindet) és külön a radiátoroknak.

A radiátorokon vannak a termofejek, a földszinti padlófűtést pedig az evohome egység méri, és az van hozzárendelve zónaszelepként a padlófűtés szivattyújához.

A radiátoros körön levő szivattyú jelenleg mindig megy, ha lezárnak a fejek, akkor úgyis leveszi a teljesítményt.

 

 

De végeredményben az evohome on/off tartománya nekem így megöli a bulit, mert a reggeli felfűtést illetve az esti lehülést leszámítva mindig kapcsolgatni fogja a kazánt.

 

 

Ha -ahogy írod- visszatérőre megy a szabályzás, akkor mi indítja a kazánt mondjuk reggel?

De ha mondjuk találok egy Siemens BSB kompatibilis rendszert, lehet eladom az egész evohome-t, annak ellenére hogy amúgy nagyon tetszik, és kényelmes.

Előzmény: C20NE (45457)
blackbile Creative Commons License 2022.10.31 0 1 45460

Ha igy 38 fokkal eleg meleg van a helyisegekben, akkor igy jo, kondenzacio is van. Szerintem. De vannak itt nalam sokkal jobban hozzaertok.

Előzmény: istvandavid (45459)
istvandavid Creative Commons License 2022.10.31 0 0 45459

 

bocsánat... elszivárogtak a képek

Előzmény: istvandavid (45458)
istvandavid Creative Commons License 2022.10.31 0 0 45458

Sziasztok!

 

Kérdésem van, mivel a radiátorok nagyon messze állnak tőlem, abban a tudatban voltam, hogy csak úgy vannak és mind ugyan azt tudja, de mégsem.

 

Csatolok 2 darab képet, ezek a radiátorok vannak fent, (90m2, régi kádárkocka, belül felújítva, on-off  Computerm Q3 RF termosz, na de a lényeg nem is ez).

 

75 fok előremenővel vannak írva, jelenleg az előremenő 38 fokon ketyeg, kazán kondenzáció hibátlan. Ezzel okozok magamnak valami teljesítménybeli hátrányt, nyomatom a 'meleget' de a radiátor nem jól adj le? Emelni kellene az előremenőt? Biztosan van egy ajánlott értéke, ami alá aztán fixen ne menjek.

 

Gyárilag 75 volt a kazán előremenő, de úgy aztán várhattam arra, hogy meglegyen a kondenzációs kazán értelme, nem hül sokat a víz mire visszaér, nem kell hatalmas távot megtenni. Csatoltam képet a csövek típusáról is, amiket leraktak + csőhéj. (Táv méter nem mérvadó, ami nem lett lefektetve átvették)

 

Ha valaki kiokosítana ez ügyben, azt megköszönném.

 

 

C20NE Creative Commons License 2022.10.31 0 0 45457

Akkor én nem a kazánt vezérelném vele hanem ha van hidrováltó a szivattyút indítanám vele, tennék külső hőmérőt és időjárás függő vezérlést csinálnék és visszatérőre modulálnék. Nekem nincs az EVO rákötve a kazánra, egy Opentherm Gateway-en keresztül kezelem a kazánt. Most áttértem hőszivattyúra a kazán csupán HMV-re marad meg.  Vettem hozzá hőszivattyú relét és kipróbálom azzal. Ha nem válik be ott is önállóan fog a gép indulni-megállni az EVO meg intézi a szobánkénti hőmérsékletet. Nyilván próbára teszem az öntanuló képességeit, de eddig nem volt probléma.

Előzmény: bastardo (45454)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.31 0 0 45456

Akkor szerinted bele "invesztálja" a költségvetésbe egy lemezes hőcserélőt?

 

http://www.ep-shop.hu/Ariston-Alteas-Genus-One-HMV-lemezes-hocserelo-65116537

 

Így csak a kád feltöltésre jó, zuhanyzásra nem!

Előzmény: Unicalfan (45430)
Fricu1 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45455

A másik egy Buderus kazán - gondolom nem csereszabatos a két pumpa. Arra szoktak ügyelni...

De az is villannyal megy, szóval a kondi beletehető a Baxiba is.

A Baxiban még az eredeti minden, bár a vezérlőpanelt javította egy újpesti szaki. kb. egy hónapja.

Előzmény: peterch (45452)
bastardo Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45454

sajnos 100%:(

Siemens panel van benne, az meg Boiler System Bus-os (BSB). És BSB-OT gateway-t nem találtam sehol, szerintem nem csinált ilyet senki.

A Baxi Duotec még OpenThermes, de annak teljesen más az elektronikája.

 

Előzmény: C20NE (45453)
C20NE Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45453

Biztos vagy benne, hogy nem opentherm kompatibilis a kazánod?

Előzmény: bastardo (45451)
peterch Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45452

Ha ugyan az a méret , akkor miért nem egyenesen a másik szivattyúval próbálod meg ? Abban jó a kondi ? Miért lett kicserélve , vagy ez egy pótalkatrész ?

Előzmény: Fricu1 (45449)
bastardo Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45451

Sziasztok!

 

mivel csak mostanában kellett elkezdeni fűteni, ezért csak most kezdem megismerni a Honeywell evohome termosztát rendszerét.

Aki nem ismeri, ez egy olyan rendszer, ahol nincs referencia helyiség, helyette motoros termofejek vannak a radiátorokon, és a központi egység ezektől gyűjti be az aktuális és kívánt hőmérésklet függvényében a fűtési igényt, és ez alapján vezérli a kazánt. Tehát így bármelyik helyiség külön is el tudja indítani a kazánt. Ez nekem egy fontos szempont volt a nagyobb ház és eltérő használati szokású helyiségek miatt.

 

 

De itt jön a feketeleves, amit mostanra megtanultam/megértettem:

Ez a rendszer ugyan tudna elvileg olyat, hogy Opentherm-en megmondja a kazánnak a szükséges előremenő hőfokot, de nem sok kazánnal működik ez rendesen. Az én Baxi Platinumommal egyáltalán nem, mert az Siemens protokollt használ.

Emiatt ilyenkor a hagyományos termosztát on/off bemenetre lehet csak kötni a központot egy relén keresztül.

Amíg bármelyik zónában 1.5C fok különbség van a kért és a mért hőfok között, addig minden oké, mert addig folyamatosan bekapcsolja a kazánt.

Viszont 1.5C alatt egyrészt elkezd lezárni a termofej (tanulás alapján), másrészt elkezdi ki/bekapcsolni a kazánt. A leghosszab ki/bekapcsolási cikuls 3 darab lehet óránként, és ezen belül változtatja meg a kitöltési tényezőt. Azaz például 20 percből 15-öt be, 5-öt ki. Vagy pl közeledve a cél hőfokhoz: 5 percet be, 15-öt ki (de ebből az 5 percből legalább 1.5 perc, mire tényleg elindul az égőfej)

 

Én úgy tudom, hogy egy kondenzációs kazánnak sem túl szerencsés a folyamatos kapcsolgatás. És alapvetően én is azért keresgéltem egy csomót, hogy a nagy modulációval próbáljam megoldani az eseti kisebb hőigényt. De most ott vagyok, hogy hiába tudna 2-3kW közé lemenni a kazán és folyamatosan elketyegni melegebb időben, ez a rendszer olyan a cél közelében egyszerűen mindig kapcsolgatni fog legalább 3x óránként.

 

Nem tudom van-e itt bárkinek ilyen Evohome-ja, de hogy látjátok, ez a kapcsolgatás szám és rövid égési ciklus mennyire 'egészségtelen'? Nekem nem igazán tetszik..

Unicalfan Creative Commons License 2022.10.30 0 1 45450

Igazad van teljesen benéztem a kazánja típusát:-)))

 

"erre akár le is keringhet a fűtővíz egy része a primer hőcserélőből a HMV hőcserélőt kihagyva is."

Ezt nem teljesen értem itt mire gondolsz,hova tud lekeringeni a bypasson át...mikor a váltószelep hmv állásban van.?

Előzmény: attila0325 (45428)
Fricu1 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45449

Reggel kiszedem újra, van egy másik szivattyúm, abból kicserélem a kondit.

Bár, mint mondottam: asztalon szépen felpörög, van nyomatéka is, megugrik, mikor áramot kap - szóval nem hiszem, hogy ez a gond, de egy próbát megér, ebben igazatok van.

Előzmény: C20NE (45445)
Fricu1 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45448

Elvben nyilván igazad van.

Tudomásom szerint központi termosztát nélkül simán csak a visszatérő hőmérséklete alapján szabályoz.

 

Épp ezért kezdtem azzal, hogy hosszú évekig nem zavarta szerencsétlent a kiépítés, most nem került bele új elem, minden a régi - tehát csak a hiba új.

 

(de hogy teljesen megnyugtassalak, van egy ág, a garázs, ahol egy mechanikus szelep van csak, nem thermo - hogy mindig legyen egy ág amire dolgozhat, akár milyen meleg van is amúgy)

Előzmény: kormos* (45446)
C20NE Creative Commons License 2022.10.30 -1 0 45447

Simán lehet termosztát nélkül is üzemeltetni, szerintem ez a kazán már tud a visszatérő hőmérsékletétől függően modulálni.

Előzmény: kormos* (45446)
kormos* Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45446

Központi termosztát nélkül, hogy lehet üzemeltetni? Szerencsétlen kazán megbolondul, mert állandóan túlmelegszik, mikor minden termofej lezár, vagy egy pár és már nem tudja leadni a minimális teljesítményt. 

Előzmény: Fricu1 (45442)
C20NE Creative Commons License 2022.10.30 -1 0 45445

Ha van műszered mérd meg a kondenzátor kapacitását, ha nincs műszer de van ilyen kondid egy próbát megér, nekem is kondi gyanús.

Előzmény: Fricu1 (45444)
Fricu1 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45444

Kiszereltem a szivattyút, asztalon szépen pörög.

Gondolod, hogy terhelés (víz) alatt csak kínlódik?

Hogy ellenőrizhetem?

Előzmény: peterch (45443)
peterch Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45443

Szia !

 

Ha forró a szivattyú és nem forró utána távolabb a fűtéscső , akkor vagy megszorult a szivattyú , vagy a kondenzátor ment tönkre .

Mint felhasználó erre tippelek .

Előzmény: Fricu1 (45442)
Fricu1 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45442

Uraim, segítség kellene.

(és hát mikor, ha nem a négynapos ünnepen menjen gajra a fűtés...)

 

Az alany egy Baxi Eco 240 Fi kazán, a zárt égésterű, kombi jószág, amit csak fűtésre használunk felszerelése óta.

Hogy az elején kezdjem, a tavalyi, meg a korábbi szezonokat gond nélkül abszolválta, de most ősszel bekapcsolásnál se kép se hang. Vagyis csak a zöld lámpa világított, de mást nem volt hajlandó produkálni - még hibajelzést se.

Akkor egy újpesti kolléga megjavította a panelt, én betettem és öröm és bódottság.

Igaz ugyan, hogy mintha túl rövid ciklusokban fűtött volna, de gondoltam az ő dolga...

 

Na, de telt múlt az idő, hűvösebbre fordult az idő, több meleg kellene, hát feljebb csavartam, de semmi hatása, a radiátorok langyosak csak. Központi termosztát nincs, viszont minden radiátor thermo fejes, egyedileg tekergethető.

Tegnap reggelre meg jéghideg mind.

A kazán üzemel, hibajelzés nincs, időről időre bekapcsolja a lángot, de 5-10 mp múlva leáll.

 

Leszedtem az elejét, hát a csőkígyó tűzforró a bemeneti és a kimeneti oldalon is (gondolom ezért áll le), de az előremenő cső már hideg a kazántól félméterre, a visszatérő is, bár a szivattyú maga forró.

Mintha dugulás miatt nem fordulna meg a víz, vagy a szivattyú nem menne.

 

Ami eddig történt az ügyben:

Nyomáspótlás, légtelenítés, de semmi.

 

Szétválasztottam a kazánt és s fűtésköröket.

Külső csapról teszteltem a hőcserélőt, minimális feketeség a vízben, de átjön rajta (az egész kazánon).

 

A visszatérőben van egy visszacsapó-szűrő - Ok

 

A fűtési körök egyenként, aztán radiátoronként átfolyatva csapvízzel. Minden ágon jön vissza a víz.

Legvégül összekötve a kazán hőcserélő és a fűtéskörök, a visszatérő helyére (tehát a szivattyúba) a csapvíz, kazán, előremenő, a fűtéskörök és a visszatérő a lefolyóba. Átjárható.

Szivattyú leszerel, asztalon 220 neki - megy, zaj nélkül, simán pörög. A helyén is érezhető, hogy finoman rezeg, tehát forog. Ráadásul van egy membrános-mikrokapcsolós rész hátul a blokkon - jelzi, hogy van plusz nyomás.

 

Kínomba adtam hideg vizet a HMV bemenetére, a kimenetre meg tettem egy csapot, és az is működik.

Ha kinyitom a csapot, az elől lévő membrános mikrokapcsoló kiemel, és elindítja a melegítést, van meleg víz.

 

Elvesztettem a fonalat, több tippem nincs, mi a fene lehet a baja.

Tippeket, tanácsokat kérek, mert keddig tuti nem lesz szerelő.

 

(holnap jönnek az unokáim szülinapozni, még szerencse, hogy van egy olajradiátor)

blackbile Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45441

ezért vagyunk!

Előzmény: bastardo (45440)
bastardo Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45440

wow, nagyon szépen köszönöm! Nagyon sokat segítettél!!

Ez az oldal sehol nem jött szembe, de most elteszem :)

Előzmény: blackbile (45439)
blackbile Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45439

ezzel meg leszedhető https://scribd.vpdfs.com

Előzmény: blackbile (45438)
blackbile Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45438
Előzmény: bastardo (45432)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45437

Már nem emlékszem a dologra, de valószínűleg akkor modulált le a kazán. Nem tudom!?! Akkor is a HMV ment!

Előzmény: kormi07 (45434)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.30 0 0 45436

Már nemtudok bojlerral fürdeni. Valahol kilukadt! 

Előzmény: kormos* (45425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!