Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trafo2000 Creative Commons License 2021.04.04 0 0 48773

Keresek kapcsolási rajzot aixam 721 indexkarhoz. Ha valakinek lenne megköszönném.

klaricsabi Creative Commons License 2021.04.04 0 0 48772

Szép estét!

 

Már jó ideje az elektromosra átalakításon gondolkozom,a Lombi progress diesel motort cserélném,találtam az Alin motort vezérlővel https://www.aliexpress.com/item/4000975733459.html?spm=a2g0o.cart.0.0.56873c00lNN5XK&mp=1 azthiszem megoldható az átépítés ,sajnos az akkupakk kiválasztása okoz gondot.Keresgéltem találtam többet, ehhez mit szólnak a hozzáértők ? 30ah https://www.aliexpress.com/item/1005001282443339.html?spm=a2g0o.cart.0.0.56873c00lNN5XK&mp=1 ? 

Megvalósitható az átépités? Köszönöm a segítséget :)

XANTIi Creative Commons License 2021.04.04 0 0 48771

Ráadásul egy elbukott vizsgával ugrott a pénzed. Otthon meg egyszerűen lehetetlen még csak hasonló méréseket is létrehozni.

Hátha lazítottak valamit, de az átalakítások minimális száma nem ezt mutatja.

 

Előzmény: kiggyo (48770)
kiggyo Creative Commons License 2021.04.04 0 0 48770

Pont ezek a dolgok miatt akarom körüljárni a dolgot mielőtt belevágok.

Előzmény: XANTIi (48769)
XANTIi Creative Commons License 2021.04.04 0 0 48769

Mielőtt nagyon beleéled magad a villanyozásban, olvass utána hogy áll most az EMC vizsgálat. Régebben maga a vizsgálat is nagyon nehéz volt, de jóval millión felül volt a díja. Nagyon sok átalakítás bukott ezen.

Előzmény: kiggyo (48768)
kiggyo Creative Commons License 2021.04.04 0 0 48768

Elég merészen hangzik, nem hinném hogy nem tizedelné le az élettartamát.

 

Nekem még egy komoly kérdésem van amire megpróbálok választ találni, már kiolvastam az internetet.

Úgy szeretném megcsinálni hogy később lepapírozható legyen, nem szeretnék nagyon az illegálitás területére evezni. Nem csak a rendőrség a gond, de ha van egy baleset nehogy a biztosító rámverje a bulit mert illegálisan átalakított a jármű.

 

Szóval ahogyan olvasgatok nem bonyolult, kell egy terv és egy szemle. És gondolom az sem árt ha van valami CE jel a felhasznált alkatrészekben. Szóval ez irányban kutakodom épp...

Előzmény: Malaguszti (48763)
ívfény Creative Commons License 2021.04.04 -1 0 48767

amennyre én tudom, a lifepo4 sem szereti a túltöltést, de a túlmerítést pláne nem! a bms ezeket is hivatott figyelni és kritikus értékek elérésénél leválaszt. ha pillanatnyilag a széthajtott akkudon nem is tudtál  anomáliákat felfedezni, az élettartamát biztosan  jóval lecsökkentetted egy ilyen szélsőséges töltéssel! a te pézed, te tudod!, de nem kell ezekkel kisérletezni, le van írva a specifikáciokban, hogy meddig érdemes és lehet, max 3,65 és minimum a 2,5 volt, amit elvisel, élettartam rohamosabb romlása nélkűl. amikor szét vannak csúszva a cellák és, nincs bms, akkor egy cellára, jóval több is juthat a 3,65 voltnál, ezért az akár gyors halálhoz is vezethet a cella tekintetében. ami nem minden esetben azonnali, de, ha 1-2 hónap az is gyorsnak számít talán? én amit most fogok összerakni pakkot, lifepo4, prismaticból, 8-10 évet elvárok majd tőle.

Előzmény: Malaguszti (48766)
Malaguszti Creative Commons License 2021.04.04 0 0 48766

4 cellát direkt ezért akartam kivégezni, de nem sikerült túltöltéssel, igen 4,8 Voltig a LiFePO4-et,

nem akart felrobbani se melegedni.
Ha menetközben az utcán kiégett, az se a túltöltés miatt lehetett..

Előzmény: bananatree (48765)
bananatree Creative Commons License 2021.04.04 0 0 48765

LiFePO4-et 4,8V-ig töltötted? Szerintem mérési hiba lehet, vagy ha igaz, akkor rég fel kellett volna robbanjon...

De tuti, hogy ha így bántál vele, akkor ma már nem 100%-os a kapacitása...

Ez nem móka, nagyon brutál tüzet tud okozni egy meggyötört cella.

Akár úgy is, hogy napokkal-hetekkel az "abúzus" után... Belül elindulnak rossz folyamatok, amik idővel pl cellazárlathoz vezetnek. Idővel. 

Mint pl a pár éve kiégett Nyíregyházi (vagy Debreceni?) moped... 

 

Előzmény: Malaguszti (48763)
Malaguszti Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48764

A balanszert azt fogok beletenni a biztonság kedvéért, a 16cellásak elég olcsók, ezeket is lehet sorolni.

Előzmény: Malaguszti (48763)
Malaguszti Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48763

Direkt azért vettem 8-al több cellát,

Ezeket szénné teszteltem egy párat :)

Töltés:

Ugye a gyári adatlapja azt írja 3,65 Volt a max töltőfesz, na én töltöttem 4,8Voltig :)) Semmi gondja nem volt, nem is melegedett, továbbra is használható, gondolj bele ha mind a 92 be van téve, ez sose fog előfordulni.. 92X4,8Volt az 441Volt ami sose lesz 230V váltóból...

  Persze kell pár sallang ide is, graetz elé hogy ne legyen nagy az induló töltőáram...


 Amire érzékenyek ezek a cellák a mélykisütés, 2Volt alatt gyorsan tönkremegy, fel is forrósodik, de nem gyullad fel ez a fajta.

Előzmény: ívfény (48757)
trafo2000 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48762

Persze az a szép az egészben hogy mindent a műszercsoport csinál.Izzítást,leállítást,indexet stb.Gondolkodom hogy neki állok gombos izzítást,leállítást csinálni meg egy teljesen új index kört új indexkapcsolóval,hagyományos relével.Persze ez jó nagy szívás lesz.

Előzmény: trafo2000 (48761)
trafo2000 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48761

Kubota z402

Előzmény: trafo2000 (48760)
trafo2000 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48760

A múltkori eset menet közben történt.Most izzítás közben,vagyis a generátor még nem dolgozott.

Előzmény: XANTIi (48759)
XANTIi Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48759

Az ilyen hibát tudja okozni egy rossz testkábel a blokk és a váz között. Vagy Lombardini motornál a fesszabályzó zárlata. Berongyol akár 20-30 V is.

Előzmény: trafo2000 (48758)
trafo2000 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48758

Itt van nálam megint a rém. Talán emlékeztek,pár hónapja ment szét a váltója,meg lett hegesztve,összes csapágy,szimering cserélve,olajbeöntő átalakítva,boldogság.Na a próba úton elfüstölt a műszercsoport ugye az csere csillió pénzért.

Na most jött megint,kis karbantartás,a kilágyult motortartókat cseréltem,szelephézag beállítva,apróságok.Vinnék el az autót,hát az óracsoport megint kiengedte a füstöt ami működteti-

A régi óracsoport műszerésznél de nem tudja megcsinálni.

Itt tartunk most.Kicsit kezdem utálni.

ívfény Creative Commons License 2021.04.03 -1 0 48757

szerintem az ötleted elméletileg jó, de gyakorlatilag több sebből vérzik, persze lehet csak én látom így. mondom az aggályaim! minnél nagyobb a fesz, annál kevesebb amper kell, ez igaz, de képzelj el egy testzárlatot a motorodon! és párás időt.  szerintem sem szerencsés ezen a nagy feszen működtetni egy olyan szerkezetet, amit leföldelni sem lehet normálisan!, ráadásul az egyenáram, talán még veszélyesebb ekkora feszen, mint az ac? aztán, nem tudom hol találsz bms-t ekkora mennyiségű cellához?, persze lehet sorolni is őket, de, akkor kell egy nyaláb és azok sem olcsók, itt már bukod is a spórolást a töltőn szerintem? aztán ott vannak a cella feszűltségek ingadozásai. idővel biztos, hogy bele fogsz szaladni és, ennyi cellát, egy szintre hozni, nem kis idő és fáradtság. hogy jót is mondjak! a lifepo4 jobb választás, mint a litium, szerintem.

Előzmény: Malaguszti (48754)
kiggyo Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48756

Nem elektromos végzettség kérdése szerintem, elég komoly elővigyázatosság kell egy 300V feletti Dc akkupakkhoz (eső, pára, víz, véletlen belenyúlás, stb), csak óvatosan!

 

Ezt a töltő dolgot nem egészen értem azt akarod mondani hogy a 230V-graetz egyenirányítás után rá is kötöd az akkupakkra?

Előzmény: Malaguszti (48754)
Malaguszti Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48755

Persze akinek nincs elektromos végzettsége, nem ajánlom!!!
Kicsit drágábban, meg jóval nagyobb veszteséggel működhet 48Voltal is .

Előzmény: Malaguszti (48754)
Malaguszti Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48754

Nagyfeszkó a lényeg több szempontból is,

nem kell töltőre költeni a pénzt, a frekiváltónak van váltó 230Voltos bemenete , csak egy dugvilla kell rá és mehet a konektorba tölteni:)

 

10 Amper a max áram mindenhol, erre terveztem,

Tavaj vettem 100 darab új LIfePo4 aksikat Az Aliról, 900ft darabja, ez 7Ah-ás max 55Amperrel lehet meríteni,

de nekem csak 10Amperel lesz merítve. Ez 90 ezer ft volt.

92darabot sorbakötök, ezt ha merítem max 10Amperrel, akkor kb 45 percig utazok teljes gázon..
Tavaj próbaképp 20Amperrel merítettem a cellát egy elektromos motorba, épp hogy csak langyos lett.

 

Töltéskor a 230Volt egyenirányítva kb 331Volt, a Lifepo4 aksikat 3,65Voltig lehet tölteni így:
92X3,65Volt       335Volt

 

Előzmény: kiggyo (48752)
ívfény Creative Commons License 2021.04.03 -1 0 48753

sziasztok!

na! ez már engem is érdekel! én is tervezem egy elektromos járgány létesítését, azaz benne is vagyok talán szügyig!? mivel" idegen vizek" volt számomra előszörre egy kismotort alakítottam át gyakorlás képpen és igencsak tetszik! közepes tempóban kb 80km hatótáv, 60-70km végsebesség,, mx 40 amperes áramfelvétel melett. nagyon használható! minden kinai benne és kb 200-ba megállt az alkatrészek ára, a mopedauto elektronyosítás, húzósabbnak tűnik, de nem elérhetetlen és, onnantól kezdve, az sem biztos, hogy igaz, hogy drága kedvtelés egy elektromos járgány? majd meglátjuk! egyenlőre ami miatt hezitálok az, hogy mit szól a rend éber őre, ha megállít egy ilyet? a motornál, már 2 igazoltatásom is volt, de a biztosítás és jogsi megléte után, majdhogynem elzavartak a helyszínről, ugyan a második alkalomnál, mosolyogva nézegette a közeg a motorom, de szó nélkűl továbbengedett. figyelgetni fogom, mire jutottatok.

kiggyo Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48752

Értem, akkor te a nagyfeszkós vonal felé mész el. Milyen akksi van tervben?

 

Én a 48-72V környékére tervezek belőni, valószínűleg Lítium akksival.

Hobbi lesz úgyhogy pénz nem számít :-) Viccet félretéve, rendesen meg akarom csinálni hogy örömömet leljem benne.

Előzmény: Malaguszti (48751)
Malaguszti Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48751

Szépen működik egyenlőre itt az asztalomon..

Előzmény: Malaguszti (48750)
Malaguszti Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48750

A jófogáson vettem 20 ezerér egy 3Kilowattos 230/380 Voltos mocit,
meg egy új 2,2Kwattos frekiváltót az Aliról 75 dollárért (23 ezer Ft)

https://www.aliexpress.com/item/4000111715646.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dzzgLz2

Előzmény: kiggyo (48749)
kiggyo Creative Commons License 2021.04.03 0 0 48749

Milyen motort vezérlőt vettél és mennyiért ha nem titok?

Amit eddig találtam ott 1000EUR környékén van egy komplett szett, akku nélkül.

Előzmény: Malaguszti (48748)
Malaguszti Creative Commons License 2021.04.02 0 0 48748

Én is ezen morfondírozok, hogy a középső tengely lenne a legideálisabb, behajtani .
Nekem már megvan a villanymotor, és a vezérlő is.
Csak ebben kellene segítség esztergálni egy ilyen középső tengelyt.

Előzmény: kiggyo (48747)
kiggyo Creative Commons License 2021.04.02 0 0 48747

Na jó elszórakoztam az irányváltóval, apróra szedtem és elmosogattam a fémforgácsot mindenhonnan, volt bőven...

 

Piszok nagy szerencsém volt, mert egy nagyobb darab beakadt menet közben a diffi nagy fogaskereke és a ház közé, és nem repedt meg a ház:

 

Közben arra jutottam hogy a középső tengely helyett esztergálok egy másik egyszerű tengelyt, ami a nyíllal jelzett irányban hosszabb, és kilógna a kilóméter kihajtás felőli oldalon. Rásajtolom + ragasztom a kis fogaskereket és így nem kell le/fel áttételezni semmit, talán a hangja is kisebb lesz.

 

Itt lógna ki a tengely, kapna egy szimmeringházat és kész is:

 

Ide pedig szíjjal hajtanék valami ilyesmi motorral:

https://www.miromax.lt/en/m-6/c-39/c-45/product-500-bldc__pmsm_brushless_motor_hpm-5000b_-_nominal_power_5kw75kw__67ag10ag__400_cm3#to_products

 

Előzmény: kiggyo (48746)
kiggyo Creative Commons License 2021.04.02 0 0 48746

Szia!

 

Előre is elnézést a sok kérdésért, de mint régebben is említettem régóta gondolkozom egy villanyosítás projekten, és most újra felmerült bennem hogy itt az ideje :-)

Szóval úgy döntöttem hogy most visszarakom az eredeti áttételt, használom így és elkezdem beszerezgetni a dolgokat.

 

Mivel ez egy véget nem érő folyamat (barkácsolós típus vagyok, villanyos vénával) a level1 szintben valami ilyesmiben gondolkozom:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149616161&t=9147790

 

Tudom hogy jobb lenne a középső tengelyt hajtani mert akkor nem lenne oda/vissza gyorsítás, lassítás, ezen még gondolkozom. 

 

Két kérdésem van:

1, Nem tudom hogy mekkora macera a középső tengelyt kihosszabbítani, van erről valami képed/infód?

2, a Yanmar motorral kényelmesen utazok 50-60-nnal (és 70-ig gyorsul is szépen), ez itt létfontosságú is hogy ne toljanak le (Szeged, elég nagy a forgalom). Mekkora teljesítmény kell ehhez? 4kW környéke gondolom már elég lehet.

 

Hol érdemes motort/vezérlőt/akksit nézegetni?

 

HA erre van alkalmasabb topic szólj és benézek oda :-)

 

köszönöm előre is!

Előzmény: WooDoo (48744)
kiggyo Creative Commons License 2021.04.01 0 0 48745

Sacc/kb mennyiből jött ki?

Előzmény: WooDoo (48744)
WooDoo Creative Commons License 2021.04.01 0 0 48744

Én gyártattam már fogastárcsákat Debrecenben, azokkal nem volt gond. Az ár viszont húzós, ha csak egy párat kell gyártani, és a hőkezelés is problémás lehet.

 

Előzmény: kiggyo (48743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!