Mielőtt nagyon beleéled magad a villanyozásban, olvass utána hogy áll most az EMC vizsgálat. Régebben maga a vizsgálat is nagyon nehéz volt, de jóval millión felül volt a díja. Nagyon sok átalakítás bukott ezen.
Elég merészen hangzik, nem hinném hogy nem tizedelné le az élettartamát.
Nekem még egy komoly kérdésem van amire megpróbálok választ találni, már kiolvastam az internetet.
Úgy szeretném megcsinálni hogy később lepapírozható legyen, nem szeretnék nagyon az illegálitás területére evezni. Nem csak a rendőrség a gond, de ha van egy baleset nehogy a biztosító rámverje a bulit mert illegálisan átalakított a jármű.
Szóval ahogyan olvasgatok nem bonyolult, kell egy terv és egy szemle. És gondolom az sem árt ha van valami CE jel a felhasznált alkatrészekben. Szóval ez irányban kutakodom épp...
amennyre én tudom, a lifepo4 sem szereti a túltöltést, de a túlmerítést pláne nem! a bms ezeket is hivatott figyelni és kritikus értékek elérésénél leválaszt. ha pillanatnyilag a széthajtott akkudon nem is tudtál anomáliákat felfedezni, az élettartamát biztosan jóval lecsökkentetted egy ilyen szélsőséges töltéssel! a te pézed, te tudod!, de nem kell ezekkel kisérletezni, le van írva a specifikáciokban, hogy meddig érdemes és lehet, max 3,65 és minimum a 2,5 volt, amit elvisel, élettartam rohamosabb romlása nélkűl. amikor szét vannak csúszva a cellák és, nincs bms, akkor egy cellára, jóval több is juthat a 3,65 voltnál, ezért az akár gyors halálhoz is vezethet a cella tekintetében. ami nem minden esetben azonnali, de, ha 1-2 hónap az is gyorsnak számít talán? én amit most fogok összerakni pakkot, lifepo4, prismaticból, 8-10 évet elvárok majd tőle.
Ugye a gyári adatlapja azt írja 3,65 Volt a max töltőfesz, na én töltöttem 4,8Voltig :)) Semmi gondja nem volt, nem is melegedett, továbbra is használható, gondolj bele ha mind a 92 be van téve, ez sose fog előfordulni.. 92X4,8Volt az 441Volt ami sose lesz 230V váltóból...
Persze kell pár sallang ide is, graetz elé hogy ne legyen nagy az induló töltőáram...
Amire érzékenyek ezek a cellák a mélykisütés, 2Volt alatt gyorsan tönkremegy, fel is forrósodik, de nem gyullad fel ez a fajta.
Persze az a szép az egészben hogy mindent a műszercsoport csinál.Izzítást,leállítást,indexet stb.Gondolkodom hogy neki állok gombos izzítást,leállítást csinálni meg egy teljesen új index kört új indexkapcsolóval,hagyományos relével.Persze ez jó nagy szívás lesz.
Itt van nálam megint a rém. Talán emlékeztek,pár hónapja ment szét a váltója,meg lett hegesztve,összes csapágy,szimering cserélve,olajbeöntő átalakítva,boldogság.Na a próba úton elfüstölt a műszercsoport ugye az csere csillió pénzért.
Na most jött megint,kis karbantartás,a kilágyult motortartókat cseréltem,szelephézag beállítva,apróságok.Vinnék el az autót,hát az óracsoport megint kiengedte a füstöt ami működteti-
A régi óracsoport műszerésznél de nem tudja megcsinálni.
szerintem az ötleted elméletileg jó, de gyakorlatilag több sebből vérzik, persze lehet csak én látom így. mondom az aggályaim! minnél nagyobb a fesz, annál kevesebb amper kell, ez igaz, de képzelj el egy testzárlatot a motorodon! és párás időt. szerintem sem szerencsés ezen a nagy feszen működtetni egy olyan szerkezetet, amit leföldelni sem lehet normálisan!, ráadásul az egyenáram, talán még veszélyesebb ekkora feszen, mint az ac? aztán, nem tudom hol találsz bms-t ekkora mennyiségű cellához?, persze lehet sorolni is őket, de, akkor kell egy nyaláb és azok sem olcsók, itt már bukod is a spórolást a töltőn szerintem? aztán ott vannak a cella feszűltségek ingadozásai. idővel biztos, hogy bele fogsz szaladni és, ennyi cellát, egy szintre hozni, nem kis idő és fáradtság. hogy jót is mondjak! a lifepo4 jobb választás, mint a litium, szerintem.
Nem elektromos végzettség kérdése szerintem, elég komoly elővigyázatosság kell egy 300V feletti Dc akkupakkhoz (eső, pára, víz, véletlen belenyúlás, stb), csak óvatosan!
Ezt a töltő dolgot nem egészen értem azt akarod mondani hogy a 230V-graetz egyenirányítás után rá is kötöd az akkupakkra?
nem kell töltőre költeni a pénzt, a frekiváltónak van váltó 230Voltos bemenete , csak egy dugvilla kell rá és mehet a konektorba tölteni:)
10 Amper a max áram mindenhol, erre terveztem,
Tavaj vettem 100 darab új LIfePo4 aksikat Az Aliról, 900ft darabja, ez 7Ah-ás max 55Amperrel lehet meríteni,
de nekem csak 10Amperel lesz merítve. Ez 90 ezer ft volt.
92darabot sorbakötök, ezt ha merítem max 10Amperrel, akkor kb 45 percig utazok teljes gázon.. Tavaj próbaképp 20Amperrel merítettem a cellát egy elektromos motorba, épp hogy csak langyos lett.
Töltéskor a 230Volt egyenirányítva kb 331Volt, a Lifepo4 aksikat 3,65Voltig lehet tölteni így: 92X3,65Volt 335Volt
na! ez már engem is érdekel! én is tervezem egy elektromos járgány létesítését, azaz benne is vagyok talán szügyig!? mivel" idegen vizek" volt számomra előszörre egy kismotort alakítottam át gyakorlás képpen és igencsak tetszik! közepes tempóban kb 80km hatótáv, 60-70km végsebesség,, mx 40 amperes áramfelvétel melett. nagyon használható! minden kinai benne és kb 200-ba megállt az alkatrészek ára, a mopedauto elektronyosítás, húzósabbnak tűnik, de nem elérhetetlen és, onnantól kezdve, az sem biztos, hogy igaz, hogy drága kedvtelés egy elektromos járgány? majd meglátjuk! egyenlőre ami miatt hezitálok az, hogy mit szól a rend éber őre, ha megállít egy ilyet? a motornál, már 2 igazoltatásom is volt, de a biztosítás és jogsi megléte után, majdhogynem elzavartak a helyszínről, ugyan a második alkalomnál, mosolyogva nézegette a közeg a motorom, de szó nélkűl továbbengedett. figyelgetni fogom, mire jutottatok.
Én is ezen morfondírozok, hogy a középső tengely lenne a legideálisabb, behajtani . Nekem már megvan a villanymotor, és a vezérlő is. Csak ebben kellene segítség esztergálni egy ilyen középső tengelyt.
Na jó elszórakoztam az irányváltóval, apróra szedtem és elmosogattam a fémforgácsot mindenhonnan, volt bőven...
Piszok nagy szerencsém volt, mert egy nagyobb darab beakadt menet közben a diffi nagy fogaskereke és a ház közé, és nem repedt meg a ház:
Közben arra jutottam hogy a középső tengely helyett esztergálok egy másik egyszerű tengelyt, ami a nyíllal jelzett irányban hosszabb, és kilógna a kilóméter kihajtás felőli oldalon. Rásajtolom + ragasztom a kis fogaskereket és így nem kell le/fel áttételezni semmit, talán a hangja is kisebb lesz.
Itt lógna ki a tengely, kapna egy szimmeringházat és kész is:
Ide pedig szíjjal hajtanék valami ilyesmi motorral:
Előre is elnézést a sok kérdésért, de mint régebben is említettem régóta gondolkozom egy villanyosítás projekten, és most újra felmerült bennem hogy itt az ideje :-)
Szóval úgy döntöttem hogy most visszarakom az eredeti áttételt, használom így és elkezdem beszerezgetni a dolgokat.
Mivel ez egy véget nem érő folyamat (barkácsolós típus vagyok, villanyos vénával) a level1 szintben valami ilyesmiben gondolkozom:
Tudom hogy jobb lenne a középső tengelyt hajtani mert akkor nem lenne oda/vissza gyorsítás, lassítás, ezen még gondolkozom.
Két kérdésem van:
1, Nem tudom hogy mekkora macera a középső tengelyt kihosszabbítani, van erről valami képed/infód?
2, a Yanmar motorral kényelmesen utazok 50-60-nnal (és 70-ig gyorsul is szépen), ez itt létfontosságú is hogy ne toljanak le (Szeged, elég nagy a forgalom). Mekkora teljesítmény kell ehhez? 4kW környéke gondolom már elég lehet.
Hol érdemes motort/vezérlőt/akksit nézegetni?
HA erre van alkalmasabb topic szólj és benézek oda :-)
Én gyártattam már fogastárcsákat Debrecenben, azokkal nem volt gond. Az ár viszont húzós, ha csak egy párat kell gyártani, és a hőkezelés is problémás lehet.