Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51517

Szétszedem, kitakarítom szárazra és zsír nélkül rakom össze. Van amelyik 5éve működik így.

Előzmény: superbfanatic (51514)
409 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51516

Van az, csak nálad az van ráírva, hogy 100 vagy 213, esetleg 370. A relétábla 2-es helyén kell legyen. (alsó sor balról második)

Előzmény: joe442 (51513)
superbfanatic Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51515

Üdv!

Egy kis kiegészítés.

5W-30 nem teljesítményszint hanem viszkozitás .

CC, CD, CE CF a dízel olajok teljesítményszintje. Milyen nyomás és hőmérsékletnél szakad meg az olajfilm a csapágyak között. 

Ha jól tudom.

Előzmény: Octi19 (51512)
superbfanatic Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51514

Üdv!

Nekem is csinálta a kattogást. Pár hónapig segített az indexkar sűrített levegős fúvatása, de aztán a csere segített.

A zsírban lévő apró rézforgácsok áthúznak, a digitális relének ez is elég, hogy kattogjon.

Előzmény: higirihopp (51499)
joe442 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51513

Sziasztok

 

Lenne egy kérdésem vettem egy 2005-ős 1.9 superbet 101 le minden fel van újítva benne de még mindig valami miatt letilt az autó computer cserére gondoltam de azt mondták van benne

egy 109-es relé ami csinálhatja ezt a jelenséget megy gondol eggyet és leáll alapban szép hangja van stb.

A gondom az hogy megnéztem a bizt táblát és nincs benne ez a 109 es relé abszolút ilyenkor mi a tanács??

Segítségeteket előre is megköszönném.

 

Octi19 Creative Commons License 2016.01.06 0 1 51512

Teljesen felesleges ilyen sűrűn olajat cseréli (persze ez attól is függ, hogy ez időben mennyit jelent) és a motorolajnak nem a márkája és még csak nem is az SAE viszkozitási szintjei a lényegesek hanem a VW szabvány megfelelőségei! Ez fokozottan igaz egy PD motorban, mivel ott nagyon fontos egyéb követelményeknek is meg kell felelnie a szokásos kémiai és termikus igénybevételek mellett, nem is beszélve azt, ha esetleg még DPF is van a motor mögött!

 

Kizárólag kétféle (bár ebben lehet, hogy még csak egyféle) olaj jó! A rugalmas periódusra ami min: 15, max: 30 ezer km vagy max: 2 év ideig használható csak a VW 507.00 minősítésű olaj használható ami minden esetben teljesen szintetikus és 5W-30 teljesítményű! Fontos, hogy az ECU alkalmas kell legyen a rugalmas periódus kezelésére. (DPF-es motorokba csereintervallumtól függetlenül is csak ez használható!)

Rögzített csereperiódusra, ami 15 ezer km vagy max: 1 év, a VW 505.01 minősítésű olaj használható (a PD motorokba! a sima TDI és benzines motorokba elég a VW 502.00/505.00 is!)

Ezek az olajok lehetnek fél-szintetikus és teljesen szintetikus olajok is és a teljesítményszintjük is lehet 5W-40 és 5W-30 is, de ezekből is javasolt a teljesen szintetikus és 5W-30! (mivel melegen mindkét olaj azonos teljesítményű, de hidegen az 5W-30 jobb! Hamarabb épül fel az olajnyomás és hamarabb van kenés amikor igazán fontos!)

 

Én személy szerint egy 1.9 PD TDI-vel (BXE 2007-es Octavia II.) több mint 300 ezer km-t tettem meg rugalmas periódusban végig 30 ezrenként cserélve az olajat, soha nem tapasztaltam magas olajfogyasztást (két csere között általában 15-18 ezer km után kért 3-4 decit) és amikor 250 ezernél a kettőstömegű cseréjekor tervezetten kicseréltem a hajtókar csavarokat is (megelőző jelleggel, mert mint azt fentebb írtam ez egy BXE motor volt), akkor a szivattyútól legtávolabbi csészét levéve semmi látható kopást nem tapasztaltam!

Előzmény: Vikesz69 (51511)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 51511

Szia higirihopp!

 

Köszi az érdemi információt neked is.

Az én mostani Octavia dieselemben 9, max 10ezrenként cserélek olyat ahogy a többi családban lévő benzines kocsin is. Motul 6100 Sinergy+ 10W40-et használok Mann-Filter szűrővel, elég jó fajta olaj, nekem bevált, még ebben a nagy hidegben is gyorsan elhallgatnak a hidrotőkék a kocsiban. A Superb is Motult fog kapni, ugyan ilyen időközönként. Hiába 15000km az intervallum, a motorolaj a legolcsóbb alkatrész... Apropó motorolaj, milyen viszkozitású olaj kell bele? olvastam, hogy a füzetben, hogy 5W40-et vagy 5W30-at kér az 1.9 PD, mondjuk egy 250E Km- kocsinak nem túl vékonyak ezek az olajak már? A turbo-tól, igen én  is kicsit félek, a változó geometria miatt, mert főként én is városban használom sajnos, de havonta legalább kétszer megyek falura, ami kb 60km innen (oda-vissza 120km) ott szoktam "kikormolni". Mentem a szomszédom (OFF) Passatjával, elég jó, bár az övé meg van írva és nem egyszer tölt 2Bar főlé, viszont nem kormol (?!), én ilyet még nem láttam, éppen hogy csak valami minimális füst kijön a kipufogóján padlón kigyorsításkor... Rendesen süppedek az ülésbe. (ON) De nekem nem street racingolni kell, hanem az ingázáshoz, a kis családom furozásához, bevásárolni, egyszóval általános, hétköznapi normál célra. Bár szerintem egy szoftver optimatizáláson túl fog esni, ha meg tudok egyezni a rokonságommal a kocsiról. Egyszóval nekem nagyon tetszik a kocsi, főleg hogy hátul a manónak hatalmas helye van. Ha magasabb lenne a kocsi akkor szinte állva el lehetne benne járni egy körtáncot hátul :).

 

Köszönöm a tanácsaidat, ha meg lesz a gép akkor igérem teszek majd fel képet róla.

 

Tanácsokat, tapasztalatokat szívesen fogadok mindenkitől, és köszönöm az eddigieket is.

Mindenkinek nagyon köszönöm!

 

Szép napot!

Előzmény: higirihopp (51510)
higirihopp Creative Commons License 2016.01.06 0 0 51510

Szia Vikesz69!

 

Nekem egy 2007es SuperB-em van, 105 lóerős. Nem olyan motor van benne, mint a tiédben, de írok róla ezt-azt. Hat évesen vettem használtan, 280 000 km-el, céges autó volt, tehát mondjuk a szervizkönyve is hihető lehet.. Mindegy, megvettem, kicseréltem rajta az olajat és minden ékszíjat. Mondta a szerelő, hogy az egyik izzító gyertya nem működik, de azt ráér tél előtt kicserélni, de akkor mind a négyet. Így is lett, 4000 forintos db áron kicserélték mind a négyet. Az olajcseréra nagyon oda kell figyelni, mert az keni a turbót is. 15000 km-ként cseréltetem az olajat és minden szűrőt. Már 330 000 ezer van benne, de még egy csepp olajat sem eszik, bár mondják, hogy a PD-s motoroknál normális jelenség lenne... 2015 nyarán a vízhűtőt kellett kicserélni, mert valahol elrohadt. A sok városi használattól a geometriás turbó lapátjai nálam időnként (aztán egyre gyakrabban) letapadtak. Ezt úgy lehet elkerülni, hogy 3000 es fordulatig simán lehet (és valóban kell és jót tesz neki) huzatni, hogy a koromtól ne tapadjon le. 3 megoldás van a problémára, ha mégis letapad: 10-15 km-en keresztül 3000-3500 közötti fordulaton mész az autóval, mert akkor melegszik fel olyan hőmérsékletre, hogy kiégesse a lerakódást. Ha továbbra is fennáll a jelenség, akkor az olcsóbbik megoldás, hogy manuálisan átmozgatják a geometriát állító rudazatot, hogy ne szoruljon. Ez nálam nem hozott tartós eredményt (de tényleg nagyon hosszú ideig csak városban használtam az autót és nem huzattam ha kell, ha nem), így leszerelték a még gyári! turbót és kitisztították egy húszasért.

A szerelő, akihez járok, leginkább taxikat szerel, és a taxisok előszeretettel használják a Superbeket, nem véletlenül. Szoktam velük beszélgetni, és mindenki csak dicséri.

 

Nem vagyok autószerelő, ezek csak olyan dolgok, amiket próbáltam megérteni és felfogni, hogy mi hogy működik, s mikre kell odafigyelni.

Vikesz69 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 51509

Köszönöm neked is az infot, nekem mint mondottam nincs nagyon tapasztalatom PD-s dieselekkel kapcsolatban, mert az Octaviám az még adagolós diesel. Én ezer-száz százalékig mev vagyok vele elégedve. Eddig egyszer hagyott ott az út mellett mert elszabadulta vízhőfokjeladó biztosító müanyagja és kiokádta az összes vizet, egyszerűen elöregedett az az U alakú kis lemezke. Sebaj, nagyobb baja ne legyen.(kopp-kopp-kopp) 

Szóval csak tapasztalatokat gyűjtök egyenlőre erről a motorról. Nagyon Skoda oldalon állunk, a családban van egy pár: Felicia (páromé), Felicia Pickup(öcsié), Octavia 1U (ez az enyém) Octavia 1Z(fateré). Úgyhogy lassan teljes lesz a paletta:). 

A Superb az viharkék metál, fekete bőrős, és nem automata, de nekem nagyon tetszik.

 

Szóval akinek van tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban, az kérem ne tartsa magában. (Szervízköltségek, alkatrész árak stb...)

 

Köszönöm mindenkinek! 

Szép napot!

Előzmény: ckerti (51507)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 51508

Köszönöm. A kocsi tényleg tipp-topp. Elvileg februárban megyünk ki látogatóba (valószínűleg telekocsival) és akkor hozom el ha sikerül addig a nagynénimékkel megegyezni. 3000EUR körül gondolnak érte. Csak előbb tájokozódnék erről a motorról... :)

Előzmény: Octi19 (51506)
ckerti Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51507

Úgy tudom ez az egyik legjobban sikerült motor amit a superbbe szereltek.

Ha megkapja a szervizeket akkor a világból kimegy.

Szerintem licitáljunk rá, esetleg engem is érdekelhet, ha szaharbézs és belül világos a kárpit és elegance felszereltségű :-))

Előzmény: Vikesz69 (51505)
Octi19 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51506

teljesen jó választás! ...ha neked nem kell akkor én szívesen befalom! ;-)

Előzmény: Vikesz69 (51505)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51505

Üdv.

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert autóváltás előtt vagyok.

99'es Skoda Octavia 1.9TDi 90Le változatról váltanék feljebb, a kiszemelt áldozat egy 2002/07 havi 1.9PD TDi 131Le. Valakinek van tapasztalata ezzel az erősebb 1.9-es PD motorral? Mennyire szervízigényes? A nagynénim férjéé, Németországból felajánlotta hogy ha kell nagyon szívesen átadja, hogy maradjon a családban, ő az első tulaja) 259ezer km van benne, végig vezetett szervízkönyvvel. Úgyhogy garantáltan ennyi van benne. De én annyira nem mozgok otthon a PD TDiben, tapasztalatom nincsen. Nagyobbnak nagyobb az tuti és régóta fáj a fogam egy Superb-re, így most itt a lehetőség. DE. Nem kényszerít senki.

 

Légyszi segítsetek ha tudtok. 

Köszönöm.

 

Szép estét!

Octi19 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51504

Sajnos nem ismerem a típust, de rákeresnék a guglival és a youtube-on mielőtt nekiesnék. De általában azonos megoldásúak a VAG tükörházak...

itt egy általános:

Előzmény: higirihopp (51503)
higirihopp Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51503

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen a hasznos tanácsaitokat!

Sajnos nem garázsban áll az autó, tehát ha kibírja, akkor megvárom vele a jobb időt s akkor szétszedem, hogy nézzem meg a ragasztást. A tükörlapnak nincsen semmi baja, nem vakult meg, így majd a ragasztást fogom megnézni. Addig ha még kérhetnék egy-két tippet, hogy hogy álljak neki a tükör szétszedésének, nagyon hálás lennék!!

Octi19 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51502

Még egy tanács: ha a tükör kezdett már megvakulni, vagy a foncsor leválni a széleinél akkor inkább vegyél új tükörlapot!

Én a sajátomba a skodapatika.hu-ról vettem utángyártottakat és meg voltam elégedve a minőségével!

Előzmény: Octi19 (51501)
Octi19 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51501

Nem tudom, hogy a Superbeknél is így van e, de az Octavia modelleknél ismert betegség a tükörlap és a fűtőlap közötti ragasztás elengedése ami ilyen tükörlebegéssel jár. Szét kell szedni és egy jobb vékony rétegű ragasztóval (én PalmaTex-et használtam) vissza kell ragasztani!

 

Pár apróság:

- ilyen hidegben nagyon könnyen törnek a műanyagok!

- a balos tükörlapon van egy vékony elválasztó a sima és a konvex rész között ami gyakorlatilag úgy van kiképezve hogy ott nincs foncsor az üvegen, ide NE kenj ragasztót és a fűtőlapon is hagyd ki ezt a részt, mert látszani fog a sárga szín...

- előírásosan használd a ragasztót, tehát vékonyan mindkét felületet kend be, majd várd meg, hogy elpárologjon az oldószer és azután jó erősen nyomd össze a felületeket!

- ügyelj a pontos pozicionálásra mert ha egyszer rosszul rakod fel akkor onnan többet le nem szeded!

 

Szerintem Stevie barátom tanácsát ne fogadd meg, mert azok a patentek nem létezik, hogy kipattanjanak és ha a szélén megnyomod a tükörlapot jó erősen, akkor egészen jó eséllyel erőlteted túl az állítómechanizmust ami szintén műanyag és csak egy meglehetősen könnyű tükörlap mozgatására van méretezve...

Előzmény: higirihopp (51499)
stevie-13 Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51500

Ezt pályán vettem észre és eléggé idegesítő, mikor 130-as tempónál remegve látom a mögöttem jövőket.. Van erre valamilyen megoldás? Hogy tudnám ezt a remegést megszüntetni?

 

 

Nyomj rá erősen a tükörlap széleire. Lehetőleg valami fűtött garázsban. Szerintem csak az egyik rögzítés pattant ki.

Előzmény: higirihopp (51499)
higirihopp Creative Commons License 2016.01.05 0 0 51499

Sziasztok!

 

Két eléggé idegesítő probléma jelent meg a 2007-es Skoda SuperB-en: Az egyik az, hogy a bal oldali visszapillantó tükör elkezdett remegni a "vázon" belül, tehát csak a tükör lap. Ezt pályán vettem észre és eléggé idegesítő, mikor 130-as tempónál remegve látom a mögöttem jövőket.. Van erre valamilyen megoldás? Hogy tudnám ezt a remegést megszüntetni?

 

A másik gondom pedig, hogy irányjelzés után, mikor már visszaugrik az irányjelző kar a helyére, az a kattogó irányjelző hang még hallatszik. (amit mellesleg nem tudom, hogy honnan jön a hang, valahonnan a műszerfal közepétől). És ez a kattogó hang indexelés után nem feltétlenül szépen, az indexelés ütemében hallatszik, hanem sokkal gyorsabban. Erre a problémára tudna valaki valamilyen megoldást mondani?

Az igaz, hogy a vészvillogó kapcsoló az relével együtt van és lehet, hogy azt kéne kicseréljem?

 

Köszönöm a segítségeteket!!

stevie-13 Creative Commons License 2015.12.25 0 1 51498

Igazából nem járok sokat, évi kb. 15ezer km-t. Viszont minden nap kocsival járok a munkahelyemre ami kb 6km. Tehát sok a rövid táv ami azt hallottam nem igazán szerencsés diesel autóknál.

 

 

 

Így van, a sok rövid táv sajnos nem szerencsés a dízel motoroknak. Hatványozottan nem, ha részecskeszűrős (DPF) a motor. Különösen hatványozottan nem, ha PD-s motoron van a részecskeszűrő.

 

Ez a kombináció sok gondot, sok regenerálást jelent, illetve meglepően magas fogyasztást. Mivel a motor csak ritkán éri el az üzemi hőmérsékletét, fokozott a kopása, lerakódások képződnek.

 

Szóval a napi 2 x 6 kilométerre talán legokosabb a bringa (és még egészséges is), de ha muszáj autóval menni, akkor valami egyszerű, kisköbcentis (gyorsan átmelegedő) szívó benzinest keress. Mondjuk valami ilyesmit.

 

 

 

 

Előzmény: Gulyás Zoltán (51497)
Gulyás Zoltán Creative Commons License 2015.12.25 0 0 51497

Üdv,

Segítségetek szeretném kérni. Autó cserén gondolkodom. Szeretnék egy nagytestű autót a jelenlegi Grande Punto helyett. Választásom egy 2007. Évjáratú Superb lenne 220ezer futással 1.9 PDTDI 115 LE motorral. Állítólag vezérlés, kettőstömegű nemrég volt. Kérdésem az lenne kinek milyen tapasztalata van, mik a fentartási költségei ennek a típusnak. Igazából nem járok sokat, évi kb. 15ezer km-t. Viszont minden nap kocsival járok a munkahelyemre ami kb 6km. Tehát sok a rövid táv ami azt hallottam nem igazán szerencsés diesel autóknál.

Ezért kérlek adjatok tanácsot!

 

köszönöm.: Zoli

skt15 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 51496

Az Audinál engem kifejezetten idegesít a követős tempomat és ráadásul nem lehet inaktiválni menüből.

Gondolom a Skoda-é még az Audi alatt van valamennyivel.

 

Mondjuk szerintem meg lehetne jobban is csinálni, de lehet, hogy a nagytöbbségnek meg pont így tetszik.

Előzmény: ckerti (51495)
ckerti Creative Commons License 2015.12.19 0 0 51495

Látod, ez is olyan dolog amit akkor tud a helyén értékelni az ember, ha már kipróbálta.

Lehet, hogy pár év használat után már nem kellene, de nekem most nagyon tetszett.

A sima tempomattal pont ez a bajom, hogy állandóan ki kell kapcsolnom, ha utolérek valakit, aztán vissza, ha kiment előlem.

A Jetta tempomatja határozottan gyorsít a megadott sebességig, a Superbé finoman fokozta a tempót.

Ezt csinálja a másik autónk is (2013-as Honda C-RV), de azt pont nem szeretem benne, megszoktam az erős gyorsítást, bár fogyasztás szempontjából az tuti nem előnyös.

 

Szóval nagy duzzogva simán elfogadnám a tesztelt cappuccino-beige L&K Superb Combit, de ha én konfigurálom, akkor nem így néz ki.

Azon azért sokáig kéne győzködnöm magam, hogy miért jó 10+ milliót kifizetni egy kocsiért amikor igen hasonlót vehetek 7-8-ért, a maradékból meg kijön egy Honda Africa Twin vagy egy arany MOL-kártya...

Előzmény: skt15 (51494)
skt15 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51494

Mert nem gondolkodik előre, azėrt kopik. (gáz-fék, gáz-fék)

Nekem egyéb dolgok miatt sem tetszik (túl nagy távolság, lassú reagálás, lassú visszagyorsítás stb.) pedig vevő vagyok a modern dolgokra.

Ne ez amit konkrétan nem szeretek. 

Előzmény: Octi19 (51493)
Octi19 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51493

? ...miért kopna jobban a fék ha a tempomat nyomja és nem én? Azonkívül ha tellene ilyesféle úri huncutságra, egy ilyen autóban akkor valószínűleg nem nagyon izgatna ha 50-70 ezer km-ként újra kellene rakni a féket. Nem is biztos, hogy megtartanám addig...

Előzmény: skt15 (51492)
skt15 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51492

"radaros tempomattal"

 

Ha használod, gyűjthetsz fékbetétre/tárcsára is.

Előzmény: ckerti (51490)
Airbag. Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51491

"Hmmm, mik is a lottószámaim? :-)"

:-)

 

nyerek a lottón,visszakapod a szelvényed árát...

(és veszek egy egy Laurent and Klement felszereltségű Superb kombit)

:D

Előzmény: ckerti (51490)
ckerti Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51490

Esküszöm, a körmömet lerágom :-))

 

Szerintem szereltesd ki és tisztítás után kontaktsprével tuningolva a csatlakozókat szereltesd vissza.

 

Más:

Tegnap ültem a jelenlegi csúcs Skodában, egy Laurent and Klement felszereltségű Superb kombiban.

190 lovas dízel, DSG váltó, panoráma tető, radaros tempomat, parkolóautomata, Columbus navi, motoros űlések, KESSY...

 

Nagyon nagy élmény volt, kifejezetten élveztem a próbautat, különösen a radaros tempomat dugófunkciója tetszett.

Ahogy a sor haladt gyorsabb-lassabb tempóban úgy ment az autó, csak kormányozni kellett. A megálló sornál megállt, indulni viszont nekem kellett.

 

Ami nem tetszett az az érezhetetlen tapadás az első keréken, folyamatosan figyelni kellett, hogy ne adjak túl nagy gázt, mert elpörgött.

A 190 lóerőt sem éreztem olyan soknak, mint vártam, de lehet, hogy az elszigeteltség miatt nem éreztem a tempót, nagyon csendes volt az autó.

Az űlésbeszorító gyorsulást nem tapasztaltam, igaz folyamatosan húzott a kocsi, de nem úgy ahogy a régi 1,9 TDI Jettám (igaz az csak pár százas fordulatszámtartományban, de megnyomja a hátam).

 

Szóval kiváló autó és segített a teszt a pontos konfigurálásban, ha egyszer nyerek a lottón (bár akkor úgyis a 280 lovas benzinest veszem, az alapból 4x4) :-)

 

Elég lesz a szedán, DSG-vel, akár a kisebb motorral, de 4x4-el, Columbus-szal, KESSY-vel, a csúcsszuper xenonnal, motoros csomagtérajtóval (bár ez nem elengedhetetlen) és bézs belsővel meg a radaros tempomattal. 

 

Hmmm, mik is a lottószámaim? :-)

Előzmény: tomajer (51489)
tomajer Creative Commons License 2015.12.18 0 0 51489

Ééééés még mindig megy!

Előzmény: tomajer (51488)
tomajer Creative Commons License 2015.12.17 0 0 51488

Hangja nincs.  Mármint rendellenes.

 

Mai fejlemény.  Reggel elindult.  Aztán menet közben, egy újabb zökkenő hatására elkezdett sokkal erősebben fújni.  Addig fel se tűnt, hogy nem a normál sebességgel megy.  Azóta még mindig elindult .....  kopp-kopp.

Előzmény: Octi19 (51487)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!